Neden Dacia Duster?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ümiterkan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,811
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 532,319

Etiketler
Ynt: Neden Dacia Duster?

quickcan' Alıntı:
peki ümit bey bu araç kaç rpm de kesiciye giriyor? birde 110 ile giderken içerideki ses olayı nasıl?

4000devirden sonra giriyor, ses olayına gelirsek, 100-120 civarlarında içerideki ses ne fazla ne az diyebiliriz, orta seviye. Ama daha yüksek hızlarda biraz daha fazla oluyor tabi. Ses olayı daha nasıl anlatılır bilemiyorum, test edip denemek en iyi çözüm CAN ;)
 


Ynt: Neden Dacia Duster?

Ama şöylede bir durum var, araç yüksek, almaması mümkün değil, standart arabalarının yalıtımı var, yüksek bir aracın yalıtımı yok örn:x5-5 Q7 gibi.. gerçi hoş fornı d focus yüksek olmaması rağmen aynı sesi içeri alıyor.
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

bu araçla 3000 devirde uzun yol yapıldığında yakıt çok olur mu motoru yormuş olur muyuz? (bu güne kadar hiç diesel bir araca binmedim de ondan soruyorum :smiley: )
 



Ynt: Neden Dacia Duster?

quickcan' Alıntı:
bu araçla 3000 devirde uzun yol yapıldığında yakıt çok olur mu motoru yormuş olur muyuz? (bu güne kadar hiç diesel bir araca binmedim de ondan soruyorum :smiley: )

Hız yapıcaksınız sanırım, 150 gibi filan sanırsam, yakıt tüketimi tabikide artacaktır.
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

aa birde bu aracın çalışma stratejisi nedir? yani sağ ön ile sol arka mı birbirine bağlı yoksa arkalarla önler mi? çekiş şekli nasıl yani? ilginiz ve yardımlarınızdan dolayı teşekkür ederim

Saygılarımla CAN..
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

quickcan' Alıntı:
aa birde bu aracın çalışma stratejisi nedir? yani sağ ön ile sol arka mı birbirine bağlı yoksa arkalarla önler mi? çekiş şekli nasıl yani? ilginiz ve yardımlarınızdan dolayı teşekkür ederim

Saygılarımla CAN..

Arka ile ön birbirine bağlı CAN. Normalde ön çeker çalışır. Bu da çoğu 4 çekerde olmayan bir özellik. Yani süper yakıt ekonomisi sağlıyor. Diğer çoğu 4 çeker araç 2 çekerde iken arkaları çalıştığından ön çekerli araca göre ekonomik sayılmazlar.
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

umiterkan' Alıntı:
Arka ile ön birbirine bağlı CAN. Normalde ön çeker çalışır. Bu da çoğu 4 çekerde olmayan bir özellik. Yani süper yakıt ekonomisi sağlıyor. Diğer çoğu 4 çeker araç 2 çekerde iken arkaları çalıştığından ön çekerli araca göre ekonomik sayılmazlar.

Teşekkürler ümit abi bu olayı biliyorumda 4x4 e aldığımızda hangi sakat noktalarda bulunmamamız gerek? yani önler boşta kalınca yolda kalır mı? yoksa askıda (çapraz tekerler boşta ) kalınca mı?ilerleyemez?birde patinaja düştüğünde normal açık differansiyelli araçlar gibi tek teker patinaj çekerken diğer tekerler durur mu bunu merak ediorum.
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

quickcan' Alıntı:
Teşekkürler ümit abi bu olayı biliyorumda 4x4 e aldığımızda hangi sakat noktalarda bulunmamamız gerek? yani önler boşta kalınca yolda kalır mı? yoksa askıda (çapraz tekerler boşta ) kalınca mı?ilerleyemez?birde patinaja düştüğünde normal açık differansiyelli araçlar gibi tek teker patinaj çekerken diğer tekerler durur mu bunu merak ediorum.

Askıda kalınca ilerlemez diğer 4 çeker araçlarda olduğu gibi. Askıda kalma dışında tek teker patinaj çekerken diğer tekerler çalışır.
 





Ynt: Neden Dacia Duster?

SERKANEFE' Alıntı:
Hız yapıcaksınız sanırım, 150 gibi filan sanırsam, yakıt tüketimi tabikide artacaktır.

mesajınızı yeni gördüm 3000 devirde 150 mi görüyor? 2000devirde 90km yapan araba 3000 de 150 görür mü yaw?? benim asıl sorum "bu aracı 120km de kullandığımızda devir kaç olacak" idi..

yeni araçların %99unda devir kesici vardır.

Saygılarımla CAN...
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

quickcan' Alıntı:
mesajınızı yeni gördüm 3000 devirde 150 mi görüyor? 2000devirde 90km yapan araba 3000 de 150 görür mü yaw?? benim asıl sorum "bu aracı 120km de kullandığımızda devir kaç olacak" idi..

yeni araçların %99unda devir kesici vardır.

Saygılarımla CAN...

hafta sonu olsun senin için video çekiyim ;)
 




Ynt: Neden Dacia Duster?

Sevgili Can,

Devirle ilgili önceden yazdığım bir mesajı yeri gelmiş diye burada tekrarlıyorum. Sanırım sorularının bir kısmına cevap olacaktır:

TTamer' Alıntı:
arkadaşlar,

2 gündür 45 sayfa yazıyı ancak okuyabildim. oldukça kapsamlı bir konu başlığı olmuş. bayağı da karmaşık. lakin 4 aydır bu kadar duster'la ilgili başka deneyim paylaşımı olan Türkçe bir kaynak bulamadım açıkçası. a, bu arada doktor da renk getirmiş cidden. kahkahalarla güldüğüm yorumları akıl dolu muziplikler, biraz aşağılama ve bolca inat içermesi ise süper renk katan faktörler olmuş. devamını dilerim (ciddiyim). ne de olsa Türkiyem mozaikler ülkesi derler ya :smiley: renkler güzeldir... hele pikap olayı beni bitiren faktör oldu. avatarına bayılıyorum. ümit ederim teknik moderatörler bu uzun soluklu konu başlığını ileride kapatmazlar. yurt dışından aldığınız cevaplar bile bu konu başlığının ne denli başarılı olduğunun büyük bir göstergesi (hele ki artık google translate sağolsun Türkçe'yi de okuyabiliyor adamlar).

soruma geçmeden önce bu camiaya katılmış olmaktan çok mutluyum. ümit ederim vakit buldukça ben de paylaşımlarımı yazabilirim. yaklaşık 1 aydır Duster 4x4 ESP (110 bg full+full) kullanıcısı olarak aracı fiyat/performans oranı mükemmel bir araç olarak yorumluyorum. bu fiyata ve ekonomik giderlere sahip, sıfır başka bir 4x4 sportif amaçlı vasıta (SUV) ;) bulmanız ülkemizde imkansız.

kısa bir deneyim de aktarmak istiyorum: geçenlerde İstanbul-Ankara-İstanbul yaptım. araçta anladığım kadarıyla (ki el kitabı bunu doğruluyor) devir kısıtlayıcı bir sistem var ve mesela rölantide 3500 d/dak. ve 6. viteste tahminimce 4100~4250 d/dak. yı geçemiyorsunuz. bu motorun yüksek devirden zarar görmemesi adına konmuş. lakin bu nedenle 175~180 km/saat hızı geçemiyorsunuz. yani son hızımız ~177 değerli arkadaşlar. bizzat denedim. Ankara'dan İstanbul'a acil bir toplantım nedeniyle maalesef biraz hızlı kullanmak zorunda kaldım. (lütfen evinizde tekrarlamayın ;) ) ortalama hızım 138,5 km/s idi (molalarımla beraber). bu tip bir kullanımla ve Michelin Alpine kışlık lastiklerle ortalama yakıt tüketimim yol boyunca gidişte 10 litre/100km civarı idi. dönerken acelem olmadığı için 110 km/s ortalama toplam sefer sürati ile takribi 8 l/100 km tüketim ortalaması sergiledi. yol tutuş yüksek hızda böylesi yüksek bir araç için bence mükemmeldi. 160km/s ile virajlarda ESP ışığının yandığını fark edemedim. gerçi ışık direksiyonu yarım tur döndürünce pek gözükebilecek bir yerde değil. öte yandan önceki mesajlara da katkım olsun diye yazıyorum: ESP düğmesine bastığınızda ESP, ASR ve ABS kapanıyor (yol dışı kullanım koşulları haricinde ihtiyacınız olmayacak bir durum bu ve zaten saatte 40km hızı geçince otomatik devreye giriyor)

normalde şehir içinde 7,6 l/100km ve şehir dışında 6,6 l/100km eurodizel yakıt tüketimim var (ekonomik sürüş tarzı ile). araç 3500 km.de henüz. el kitabı 6000 km.de daha iyi olabileceğini belirtiyor. (hatırlıyorum ilk km.de su gibi içiyordu :smiley: ve sonra cidden düzelmeye başladı.)

özellikle Ümit beye ve diğer Duster kullanıcısı arkadaşlara sormak istediğim: bu otomatik kapıların kilitlenme olayını çözüp çözemedikleri??? gerçekten de el kitabında yazmasına rağmen ben bir türlü muvaffak olamadım. acaba el kitabında başka bir modelden mi kopyala-yapıştır yapmışlar :smiley:)) ya da örneğin Almanya veya Avrupa versiyonlarında mı var bu özellik? çünkü versiyona göre farklılık gösterebilir ibaresi de var. (e gerçi benimki en üst versiyon ama Türkiye'ye gönderdikleri :smiley: )

selamlar - saygılar...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,675
Mesajlar
1,521,970
Kayıtlı Üye Sayımız
166,526
Kaydolan Son Üyemiz
Tuncaytuna02

SON KONULAR



Geri
Üst