Neden Dacia Duster?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ümiterkan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,811
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 532,353
Ynt: Neden Dacia Duster?

murat067' Alıntı:
bence duster ideal bir araç ama kendi açımdan arka cam düğmelerini arka kapıların üzerinde biryere almadıkları sürece dustere pek sıcak bakmıyorum ...

kendinizde alabilirsiniz, 100 tl 'ye yapıyorlar zaten yerleride mevcut, o düğmelerin koyulacağı bölüm meganların ki ile aynı sadece düğme bulmanız gerekiyor..

Bu arada arabam cola tenekelerinden devşirmede olsa seviyorum ahahhaa :smiley:
 

Etiketler
Ynt: Neden Dacia Duster?

Merhabalar; şuan evimin önünde (dik bir yokuş) 3-4 tane araç yolda kalmış (yerler ıslak) en öndeki araç zar zor kalktı ama arkasındaki kalkamadı. onun arkasındaki kalkmaya teşebbüs dahi edemedi. (araçlar binek) dacia neden alınıra bir cevapta benden, şehir içinde yağmur ve karda yokuşta kalmamak için.. :D

Saygılar CAN...
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

Merhaba,arkadaşlar bu aracı uzun süredir inceliyorum burada ayrıntılı bilgi veren arkadaşlara teşekkür ederim, yıllardır otomatik şanzıman kullanan biri olarak bu aracın otomatik şanzımanlısı olsa düşünmeden alırdım,umarım dacia bunuda yapar, ciddi bir dağcılık ve avcılık geçmişi olan biri olarak bu aracın offroad da extreme şartlarda kullanılmadıkça, oldukça yeterli olduğunu düşünüyorum 4*4 aracın ilerleyemediği yerlerde ancak paletliler ilerleyebilir onun için 4*4 cicili bicili değil, kullanışlı olmalı bu araçta bir çok açıdan yeterli görünüyor,bu aracı bu forumda sürekli kötülemeyi görev bilen arkadaşlarıda hayretle okudum,offroad araçları zaten özel dizayn edilir, bu araçlardan beklentileri bukadar yüksekse fiyat konusunda sorunları yok ise ya ikinci el alıp dizayn edersiniz yada paranız çoksa gider hummer falan alırsınız ama bu araca bu düşmanlık niye bunu çözemedim...
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

Valla sayın raptor, biz de anlayamadık.

Galiba sorun, Dacia markasından kaynaklanıyor.

Halbuki unutulan bir şey var: Küreselleşen ekonomide artık şirketler eskiden oldukları gibi kalmıyor.

Bir dergide (bu bölümdeki bir yerde alıntı da olacaktı) Niva ile Duster'ı karşılaştırmış bir batılı. İki doğu bloku arabası diye... Şaçmalık. Niva'yı anladık, saf kan doğu bloku arabası; ama Romanya'nın doğu bloku ile alakası kalmadığı gibi, Dacia'nın da eski Dacia ile alakası kalmadı.

Eski (90 öncesi) kafa yapısı sorunu galiba.

Defalarca yazıldı; bu araç ağır yol şartlarının aracı değildir. Kimse buna binip de yarışlara filan katılmayacak.... diye. Bunu alanlar da bunu biliyor. Vatandaş okumuyor, balıklama dalıyor, akıl veren verene.

Araç kendinden bekleneni veriyor. Kullanımı güzel. Normal otodan daha güvenli "duruyor". Kendi segmentinde yakıt ve vergi olarak mükemmel.

Sizin otomatik talebinizi galiba Dacia karşılamayacak. Bir yerde okumuştum; yanlış hatırlamıyorsam, sadece manuel üretilecekmiş.

Fakat şirketler yaptıkları fizibilite çalışmaları ile yelpazeyi genişletirler. Belki de günün birinde buna da karar verirler.

Selamlar.
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

Fatih altaylı'nın incelemesi


Ucuz etin yahnisi olmaz diye bir laf vardır ya. Bu lafa çok inanırdım. Ama galiba istisnalar var. O istisnalardan biri de Dacia Duster sanırım. Dacia benim için bizim Renault 12’nin Romanya’da üretileniydi. Sonra Renault bu üretim tesisine biraz yatırım yapma ve farklılaşma yoluna gitti. Başta ucuz ama çok da albenili olmayan otomobiller çıktı ortaya. Sonra ise bugün sizler için denediğim Duster.

Bence Duster, Dacia’nın geleceği açısından çok olumlu sinyaller veriyor. Duster’ı uzun süreden beri denemek istiyordum ancak her gelen otomobili sattıkları için ellerinde bir türlü bir tane bulamadım deneyecek. Sonunda bu haftaya kısmet oldu. Sayfada gördüğünüz Dacia Duster,modelin en üst seviyesi olan Laurente’nin 1.5 litre dizel motorlu olanı. Dacia Duster dışarıdan baktığınız zaman oldukça şık bir otomobil. Hele hele yolda ilk kez arkadan gördüğümde “Ne bu be” diyerek dibine kadar girmiş, spor bir markanın arazi otomobili zannetmiştim.

Gerçekten de özellikle arkadan bakınca şişik çamurlukları, yola yayılan haliyle bana ne yalan söyleyeyim Lamborghini’nin Cheetah diye de bilenen M400’ünü hatırlatmıştı. Bunun bir Dacia olduğunu öğrendiğimde gerçekten şoke olmuştum. Bu hafta test ettiğimiz Duster dış görünümolarak hayli donanımlı. Tepedeki port bagaj rayları, kapılardaki aksesuvarlarla oldukça iyi görünüyor. Duster’in içine girdiğinizde dışardakimodern görüntünün biraz kaybolduğunu ve “Back to the basics” durumu olduğunu görüyorsunuz. Yani otomobilin içi oldukça sade, daha doğrusu biraz “geçmişten kalma.” Hemen hemen her şey bir önceki jenerasyona ait gibi duruyor. Sanki içini 70’lerde veya 80’lerin başında yapmışlar gibi. Göstergeler, havalandırma, ses sistemi dersek ayıp etmiş olacağımız radyo CD çalar, hepsi biraz geçmişte gibi. Bir kasetçaları eksik sanki. Ancak iç hacim oldukça geniş, rahat ve aydınlık. Deri koltuklar, elektrikli camlar bu modelde standart. El freninin hemen altında otomobilin 4x4 kontrolleri var. İsteğinize göre 2 çeker veya 4 çeker olarak kullanabiliyorsunuz. Kontağı çevirdiğiniz zaman dizel motorun sesi hemen kendini belli ediyor. Ne çok sessiz, ne çok gürültülü. Ancak performans olarak şaşırtıcı 1.5 litre commonrail turbo dizelmotor 109 beygir ve 240 nmtork üretiyor. Kâğıt üzerinde çok da fazla görünmeyen bu güç, Duster’ı gerçekten çok iyi götürüyor. Kalkışta ve 120 kms sürate kadar hiçbir sorun yok. Motorun gücü oldukça yeterli. Hatta daha üst sınıftaki pek çok dizel motorlu otomobilden daha iyi.

Ağırlığından fazla yük taşıyabiliyor
Duster, içinde oldukça geniş bir mekân sunuyor. Bagaj oldukça geniş. Yatan koltuklarla bu genişlik iyice artabiliyor. Ama en inanılmazı Duster’ın müthiş yük kapasitesi, kendi ağırlığından daha fazla yük taşıyabiliyor. Üstelik içindeki basitlik, yük taşıma sırasında otomobile acımanızı gerektirecek bir durumu da ortaya çıkarmıyor. Bu otomobilde şaşırtıcı olan hem şık, hem basit, hem işlevsel olanın bu kadar başarıyla bir araya getirilmiş olması. Bana göre Renault, kendi markasıyla ürettiği Kaleos’tan daha başarılı bir iş yapmış Dacia Duster’da. Belki biraz daha çağdaş bir iç donanımla, biraz daha yüksek fiyata bir model daha çıkarabilirlerdi. bunu nedense yapmamışlar. Duster’ın bende yarattığı hava uzun yıllar eskimeden, fazla sorun çıkarmadan kullanılabilecek bir otomobil gibi göründüğü.

İç donanımı biraz eski model
Duster’ın gösterge paneli ve iç donanımı biraz eski model. Özellikle havalandırma ve radyo oldukça nostaljik duruyor. Tabii işin gerçeği ne kadar az elektronik o kadar az sorun. Duster’ın içindeki aksesuvarlar yeterli konforu sağlıyor. Sadece lüzumsuz denilebilecek oyuncaklar yok. Bir de ses sistemi gerçekten kötü. Ama işin iyisi eski günlerde olduğu gibi güzel bir radyo CD çalar alıp, yerine takabilirsiniz.

Pek çok 4x4’e tercih edilecek bir otomobil
Otomobil sessizlik konusunda iyi sayılmaz. Ama sonuç olarak 40 bin liranın biraz üzerindeki fiyatıyla, alternatifi zor bulunacak bir 4x4. Şahsi kanaatimi sorarsanız, piyasada bunun neredeyse 2 misli fiyata satılan pek çok 4x4’e tercih edilecek bir otomobil Duster.

ARTILAR
* Fiyatı
* Dış görünüm
* Sadelik
* Geniş iç hacim
* Yüksek taşıma kapasitesi

EKSİLER
* İç donanımın çağdışı olması
* Baz modelin neredeyse yüzde 50 fazlası fiyat

kaynak : HaberTurk
 



Ynt: Neden Dacia Duster?

mersahin' Alıntı:
Fatih altaylı'nın incelemesi


kaynak : HaberTurk

Paylaşımın için teşekkürler Mersahin. Objektif bir değerlendirme olmuş. Ama anlamadığım nokta el freninin altında olan 4x4 butonu. İşin aslı El frenin altında olan cam ayar kontrol butonu.
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

SERKANEFE' Alıntı:
3 Kat koruma uygulamasını ne kadara yaptırdınız acaba ?

Değerli Serkan bey,

3 kat izolasyon koruması + Kaput Filmi komple + Güvenlik filmleri (ön cam hariç tüm camlar) + boya koruma paketini 1000 TL'ye plaka takılmadan önce yaptırılabiliyordu aldığım bayide. Artan kaput filmleri ile ön çamurlukların yarısını kaplayabiliyorlardı. Ben bir tabaka daha film kullanılması pahasına tüm ön çamurlukları ve motor kaputnu kaplatmayı tercih ettim (orijinal 3M film ile). Artan filmlerle dikiz aynalarını da kapladılar. Toplam maliyeti 1200 TL oldu. (Normalde 2400 TL civarı olduğunu plaka takılmadan önce yaptırılmasına karar verirsem yarısını Dacia'nın karşıladığını iddia ettiler).

Bu arada ziftin nem tuttuğunu ve yaptırmamız gerektiğini söyleyen arkadaşa da şu cevabı vermek isterim: Ben zift kaplattırmadım sadece. 3 kat izolasyon ve koruma kaplaması yaptırdım. 1. katı tam olarak şu an hatırlamıyorum. Nem koruyucu akrilik benzeri bir malzeme zannedersem. Emin değilim. 2. Kat silikon: gelecek ufak tefek taş çarpmalarından oluşabilecek korozyona karşı ve ses izolasyonunun sağlanması için 3. son katta sadece zift uygulanmıştır.

Sevgiler....
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

Bir aylık bir Duster 4*4 kullanıcısı olarak, araçtan genel anlamda gayet memnun olduğumu söyleyebilirim. Almadan önce yaptığım fiyat araştırmasında, Duster' a rakip herhangi bir marka göremedim. Dizel ve 4*4 tercih etmek istediğinizde rakamlar 70.000 tl ve üzerine çıkıyor. Duster' dan önce Nissan TerranoII kullanmaktaydım. Araç 380.000 km geldiği ve Duster' a göre fazla yaktığı için onu emekli ettik :smiley:. Duster'ın benim açımdam tek eksikliği, ses yalıtımı. Hem motor sesini hem de yol sesini bugüne kadar kullandığım araçlardan daha fazla alıyor maalesef. Bunun dışında araç 1600 km' de. Jeoloji Müh. işleri yaptığımız için devamlı arazide kullanabiliyorum. Çekişi tahminimden daha başarılı. Yakıt tüketimi şu an için karışık kullanımda 7.6 lt kadar düştü. Terranoda yaklaşık 10-11 lt civarıydı. Süspansiyon konforu da tahminim üzerinde iyi çıktı. Ufak detaylara takılmayan biriyseniz ve aracın içinde aşırı lüks aramıyorsanız, bu aracı dağa bayıra vurup gezecem yada çalışacam diyorsanız, şu an için rakibi yok gibi gözüküyor...
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

herkese merhabalar.yazıları olabildiğince takip etmeye çalışıyorum ve çok yararlı olduğuna inanıyorum.
duster 1.5 laureate look paket yaklaşık 3 aydır kullanıyorum araçla 6500 km yaptım ,şu ana kadar memnunum.
adımı yazdırmış ve 1 ay beklemiştim gelmesini.
ESP olsun istemiştim fakat benim aracı aldığım dönemde bayiye yakın zamanda gelmesi beklenmediği için aracımda ESP yok.
merak ettiğim sonradan takılabilecek bir şey midir?
 

Ynt: Neden Dacia Duster?


Sayın foggy ve uçkunserkan, araçlarınız hayırlı olsun.

serkan kardeş, maalesef ESP sonradan takılamıyor.
 



Ynt: Neden Dacia Duster?

Serkan Bey, aracınız hayırlı olsun, 3 ay olmasına rağmen iyi gezmişssiniz maşallah ;) ayrıca aracınızın üzerindeki port bagaj yakışmış. Esp konusunda ise olguncandan Bey'e katılıyorum. Ama yine de servise bir sormak lazım
 



Ynt: Neden Dacia Duster?

Bir ELIA modifikasyonu resmi daha;

Large%20Image.jpg
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

yaklaşık 15 gündür forumdaki yazıları takip ediyorum. ancak duster alma konusunda bir türlü karar veremedim. çevremde kime sorduysam dacia dan uzak durmam gerektiğini söylüyor. kullananlara soruyorum memnun olduklarını söylüyorlar. gördüğüm eksiği iç donanımın yetersizliği. ancak bunu da çok dert etmiyorum. öğrenmek istediğim aracın içeriye çok ses verip vermediği. bu benim için önemli bir kriterdir. zira bu yaz bir avrupa turu düşünyorum. eğer duster alırsam bu turu dusterla gerçekletireceğim. çok ses uzun yollarda çok rahatsız edici boyutlara ulaşıyor. bana bu konuda yardım ederseniz çok sevinirim
 



Ynt: Neden Dacia Duster?

fatihozcelik' Alıntı:
yaklaşık 15 gündür forumdaki yazıları takip ediyorum. ancak duster alma konusunda bir türlü karar veremedim. çevremde kime sorduysam dacia dan uzak durmam gerektiğini söylüyor. kullananlara soruyorum memnun olduklarını söylüyorlar. gördüğüm eksiği iç donanımın yetersizliği. ancak bunu da çok dert etmiyorum. öğrenmek istediğim aracın içeriye çok ses verip vermediği. bu benim için önemli bir kriterdir. zira bu yaz bir avrupa turu düşünyorum. eğer duster alırsam bu turu dusterla gerçekletireceğim. çok ses uzun yollarda çok rahatsız edici boyutlara ulaşıyor. bana bu konuda yardım ederseniz çok sevinirim
Sevgili Fatih özçelik

Bugün içeriye hiç ses almayan araba bence mevcut değil diye biliyorum fakat duster da her araba da olduğu içeriye ses alıyor ama
bu ses çok rahatsız edici şekilde değil ve yine ek olarak araçta 110-120 km hız ve üstüne ulaşıldığında araç içeriye doğal olarak ses vermeye
başlıyor.bence arabayı bir test edebiliyorsanız test edip bence o şekilde alma kararınızı verin.ama kullanımı oldukça keyifli bir araç olduğunu
rahatlıkla söyleyebilirim.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,676
Mesajlar
1,521,996
Kayıtlı Üye Sayımız
166,526
Kaydolan Son Üyemiz
Tuncaytuna02

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst