Neden Dacia Duster?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ümiterkan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,811
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 532,307
Ynt: Neden Dacia Duster?

mrt083' Alıntı:
Merhaba bende uzun süredir araba düşünüyorum duster güzel araç ama bağzı eksiklikleri insanın hevesini kırıyor , mesela iç mekanda kullanılan elemenlar , 1 ay önce incelemeye gittik beyaz model vardı gözüme çarpan şey çamurlukların iç tarafıda gövde rengindeydi ve basit sac şeklinde alt tarafı sanki bıçakla kesilmişte öylece bırakılmış gibiydi yukarıdaki resimdeki dusterda bu durum yok çamurlukların içi plastik kaplamayla kaplı bence her arabaya o uygulama yapılıp öyle satılmalı bu araçlar... Birde arabanın altını inceledim yapışkan bir maddeyle kaplıydı zift gibi bir madde ne işe yarıyor acaba?

Sayın mrt83.

Belki de sizin incelediğiniz, baz modeldir. Doğrusu benim dikkatimi hiç çekmemişti. Belki de öyledir, ben algılayamamış olabilirim.

İç mekanda kullanılan malzemelere gelince; sorun çıkarmadıktan sonra, çok da önemli olmadığını düşünmüştüm.

Benim düşündüğüm -ve diğer arkadaşların da aradığını anladığım- özellikler, aracın dizel, dolayısıyla benzinliye göre daha tasarruflu olması; yerden yüksek oluşu, benzerlerine göre fiyatının düşük olması, 4x4 özelliğinin olması gibi özellikler. Vergi avantajı da cabası.

Doğrusu o kaplamaların ne işe yaradığını merak etmedim, en iyisi servise sormak.

Selamlar.
 

Etiketler

Ynt: Neden Dacia Duster?

quickcan' Alıntı:
merhabalar dacia duster sizce http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=67031.120 bu araçlar gibi ilerleyebilir mi? ilerleyemez ise ne gibi işlemler yapmamız gerekmektedir? Yardımlarınızdan dolayı teşekkür ederim..

bu arada far olayına hala yardım bekliyorum. hangi araçlarda karartılmış far var hangilerinde yok?

ilerler kesinlikle, sadece aracı biraz daha yükseltme yapmanız + lastikleri iyi seçmeniz, tabanı zift kaplatmanız yada koruyu birşeyler yapmanızla her şekilde bu araçların bulunduğu yerlere çıkacaktır.Unutmayınız, bu video da ki araçlar gibi hem ağır hemde büyük motorlu değil, hem hafif hemde kasayı atak yapabilen bir motoru bulunmakta, nissan QQ 'da aynı motoru kullanıyor..Ben hiç bir şüphe duymuyorum açıkcası..
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

nissan qq'daki motorun biraz geliştirilmişi bu dacia duster'da kullanılıyor.. cevabınız için teşekkür ederim.
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

quickcan' Alıntı:
merhabalar dacia duster sizce http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=67031.120 bu araçlar gibi ilerleyebilir mi? ilerleyemez ise ne gibi işlemler yapmamız gerekmektedir? Yardımlarınızdan dolayı teşekkür ederim..

bu arada far olayına hala yardım bekliyorum. hangi araçlarda karartılmış far var hangilerinde yok?

Değerli Can,

Far kenarları siyah modeller sadece 4x4 modellerdir. Normal farlar ise sadece 4x2 modellerde mevcuttur. Aracın arkasındaki 4wd etiketi çıkarılmış olsa bile bir duster'ı farlarına bakarak 4x4mü yoksa 4x2mi anlayabilirsiniz.

Öte yandan altına fabrika çıkışında AB normlarında olabilmesi için bazı önemli kısımlarına wax, koruyucu vs. sürülmüştür. Altın tamamını paslanmaya karşı korumamakla beraber (ki kesinlikle yaptırmış birisi olarak Renault servislerinde 3 kat koruyucu uygulamasını - son katı zifttir- öneririm, silikondan dolayı ses izolasyonu da yapıyor, hele ki plaka taktırmadıysanız bunun yarı ücretini dacia romanya karşılıyormuş bayinin söylediğine göre) önemli bazı yerlerini, su ve çamurla olan temas yüzünden koruma amaçlıdır (örneğin yakıt deposu vs.) Youtube'da fabrika montaj bantı videolarında bu durumu görmek mümkündür.

selamlar...
 



Ynt: Neden Dacia Duster?

TTamer' Alıntı:
Değerli Can,

Far kenarları siyah modeller sadece 4x4 modellerdir. Normal farlar ise sadece 4x2 modellerde mevcuttur. Aracın arkasındaki 4wd etiketi çıkarılmış olsa bile bir duster'ı farlarına bakarak 4x4mü yoksa 4x2mi anlayabilirsiniz.

Öte yandan altına fabrika çıkışında AB normlarında olabilmesi için bazı önemli kısımlarına wax, koruyucu vs. sürülmüştür. Altın tamamını paslanmaya karşı korumamakla beraber (ki kesinlikle yaptırmış birisi olarak Renault servislerinde 3 kat koruyucu uygulamasını - son katı zifttir- öneririm, silikondan dolayı ses izolasyonu da yapıyor, hele ki plaka taktırmadıysanız bunun yarı ücretini dacia romanya karşılıyormuş bayinin söylediğine göre) önemli bazı yerlerini, su ve çamurla olan temas yüzünden koruma amaçlıdır (örneğin yakıt deposu vs.) Youtube'da fabrika montaj bantı videolarında bu durumu görmek mümkündür.

selamlar...

3 Kat koruma uygulamasını ne kadara yaptırdınız acaba ?
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

Öte yandan altına fabrika çıkışında AB normlarında olabilmesi için bazı önemli kısımlarına wax, koruyucu vs. sürülmüştür. Altın tamamını paslanmaya karşı korumamakla beraber...

Yani sadece normlara uyacak kadar mı korumuşlar? Normlar da olmasa lada niva kalitesinde mi üreteceklermiş?
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

Olasılıksız Evet o normlar kadar kaplıyorlar! Zaten o norm, standart olan yani senin anlayacağın "yeterli olan" miktar.
29 milyarlık bir aracı "yeterli olan kadar kaplıyorlar".
Ama sen 300.000 Avro verirsen seninkini 5 kat kaplarlar...
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

Bir yandan "yeterli", öte yandan kaplamaya o kadar güveniyorsunuz ki fi tarihinden kalma ziftleme yöntemi ile mi düzeltiyorsunuz kendinizce?
O zift nem tutuyor bir süre sonra, aracı çürütmeye başlıyor. Aracın altındaki zifti söktüren lada sahiplerinin açtığı konulara bir bakın ne kadar işe yaradığı konusunda bir fikriniz olur.
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

İlahi ya, Bu insanlar beni çok güldürüyor : ))
Bir zamanlar L200 kullanan bir Selim vardı, Şimdi biri daha çıktı 13 yıllık araç kullanıp da, 0 Kilometre 2011 Dizel bir araca laf atmaya çalışan...

Çok mu imreniyorsunuz itiraf edin; içi plastik kokan, sıfır kilometre, koltuklarının kumaşı mis gibi kokan (sizin 13 yıllık koltuklardan hiç bahsetmeyeyim :smiley: herşeyiyle sıfır bir aracın böyle açıklarını aramaya çalışıyorsunuz? : )))
 



Ynt: Neden Dacia Duster?

İlahi ya, Bu insanlar beni çok güldürüyor : ))
Bir zamanlar L200 kullanan bir Selim vardı, Şimdi biri daha çıktı 13 yıllık araç kullanıp da, 0 Kilometre 2011 Dizel bir araca laf atmaya çalışan...

Çok mu imreniyorsunuz itiraf edin; içi plastik kokan, sıfır kilometre, koltuklarının kumaşı mis gibi kokan (sizin 13 yıllık koltuklardan hiç bahsetmeyeyim Smiley herşeyiyle sıfır bir aracın böyle açıklarını aramaya çalışıyorsunuz? : )))

Söylemek istediğim siz boşuna uğraşıyorsunuz. Aracı yapan kaplanması gerektiği gibi kaplamadıysa ziftleyerek yapamazsınız. Boşuna masraf.
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

Ziftleme, dünyada kabul görmüş bir yöntemdir. Teknoloji ilerledikçe yeni ürünler çıkmıştır elbette, ama ziftleme hala kullanılır.
Sizin bahsettiğiniz paslanma; kuru değilken, zemin düzgün biçimde zımparalanmadan, şasinin üzeri ilaçlanmadan, ve demir aksam ısıtılmadan sadece zift ısıtılarak yapıldığında olur.

Teknik açıklamalar yapın, güzel ve faydalı olur; ama önceki mesajlarınızdaki gibi yazılarınız komediden öteye gitmez emin olun..
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

Ziftleme, dünyada kabul görmüş bir yöntemdir. Teknoloji ilerledikçe yeni ürünler çıkmıştır elbette, ama ziftleme hala kullanılır.
Sizin bahsettiğiniz paslanma; kuru değilken, zemin düzgün biçimde zımparalanmadan, şasinin üzeri ilaçlanmadan, ve demir aksam ısıtılmadan sadece zift ısıtılarak yapıldığında olur.

Teknik açıklamalar yapın, güzel ve faydalı olur; ama önceki mesajlarınızdaki gibi yazılarınız komediden öteye gitmez emin olun..

Ben gördüğümü yazdım, siz daha iyi biliyor ve yaptığınızın doğru olduğuna inanıyorsanız siz bilirsiniz.
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

TTamer' Alıntı:
Değerli Can,

Far kenarları siyah modeller sadece 4x4 modellerdir. Normal farlar ise sadece 4x2 modellerde mevcuttur. Aracın arkasındaki 4wd etiketi çıkarılmış olsa bile bir duster'ı farlarına bakarak 4x4mü yoksa 4x2mi anlayabilirsiniz.

Öte yandan altına fabrika çıkışında AB normlarında olabilmesi için bazı önemli kısımlarına wax, koruyucu vs. sürülmüştür. Altın tamamını paslanmaya karşı korumamakla beraber (ki kesinlikle yaptırmış birisi olarak Renault servislerinde 3 kat koruyucu uygulamasını - son katı zifttir- öneririm, silikondan dolayı ses izolasyonu da yapıyor, hele ki plaka taktırmadıysanız bunun yarı ücretini dacia romanya karşılıyormuş bayinin söylediğine göre) önemli bazı yerlerini, su ve çamurla olan temas yüzünden koruma amaçlıdır (örneğin yakıt deposu vs.) Youtube'da fabrika montaj bantı videolarında bu durumu görmek mümkündür.

selamlar...

ilginizden ve yardımınızdan dolayı teşekkür ederim..

saygılar..
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

Arkadaşlar selam,

Gezenbilir'e yeni üye oldum ve tüm paylaşımları ilgiyle izlemeye çalışıyorum.

Uzunca bir zamandır bu forumda olsun, diğer forumlarda olsun Dacia Duster'ı taakip ediyorum. Birçok kez katılımcıların fikirlerine cevap vermek istesem de, henüz yeterince teknik bilgi ve birikimim'in oluşmadığı, ayrıca Duster kullanıcısı olmadığım düşüncesi ile bu fikrimi biraz daha geciktirdim. Sanırım bir fikir beyan edebilecek kadar bu Duster'i tanıyorum :smiley:

Satın almada kalite, ihtiyaçların belli ölçülerde karşılanması eylemidir ve sadece kişiye yada amaca dönük gelişir düşüncesindeyim. Bu nedenle bir alım için karar verilirken ilk önce "ne kadar kaliteli" sorusu gündeme gelir.. Biraz daha açmak gerekirse, satış sonrası teknik servis hizmetinde kullanılmak amaçlı panelvan ticari araç alımında; Kullanıcı için WV caddy tercih nedeni iken, satın alıcı için ilk yatırım maliyeti daha düşük, ihtiyacı görecek olan bir FIAT doblo benzeri araç tercih edilebilir. Kullanıcı için WV Caddy daha kaliteli iken, araca para ödeyecek için bir FIAT doblo kesinlikle daha kalitelidir.

Sıradan bir meyve bıçağı ile İsviçre çakısını kalite açısından kıyaslamak ne kadar yanlış ise Duster ve diğer araçlarıda birbiri ile kısyalamak o kadar yanlıştır diye düşünüyorum.
Şehir yaşamından uzak bir ortamda kamp yaparken kesinlikle önemi tartışılmayacak isviçre çakısı çok kaliteli bir seçim iken, evde meyve yemek amaçlı kullanılacak bir isviçre çakısı da maliyet-fayda açısından o kadar kalitesiz bir seçimdir.

Nekadar güvenliğe ihtiyacımız var? , Hangi ekonomik şartlarla sahibiz?, Araçtan neler bekliyoruz? i soruları değerlendirilmelidir diye düşünüyorum. Bütün bunları değerlendirdiğimizde duster'in fiyat-fayda değerlendirme sonrasında 4X4 versiyonunun alınması gerektiği, 4X2 vesiyonunda ise fiyat - fayda anlamında diğer marka alternatiflerin daha ön plana çıktığı kanaatindeyim. Bu benim şartlarımdaki değerlendirmeye göre tabiiki. Bu şartların kişiye göre değişiklik göztereceği muhakkaktır.

Satış sonrası servis mühendisliği yapan birisi olarak hertürlü araç ile yılda yaklaşık 100 bin km yol yapan ve 20 bin mil civarıda uçan birisi olarak, yurtdışında ve yurt içindeki gözlemlerim, Etrafımdaki insanların yada kendimin uygulamalı fikirleri ve arkadaş araçları ile yapılan test sürüşleri sonrasında bende oluşan genel kanaat doğrultusunda 4X4 DACIA DUATER almaya karar verdiğimi de ayrıca belirtmek isterim. :smiley:

Son bir söz de Duster Dış alt taban izolasyonu için yapılan uygulamalar için:
ASF otomotiv' in duster tanıtım föyünde verilen bilgilerden bir pasaj alıntısı yapılmıştır. (İlgilenen arkadaşlar için link de veriyorum http://www.asf.com.tr/onemli-haberler/68/dacia-duster-4x4-dunyasini-alt-ust-edecek/)

"Paslanmaya karşı antikorozyon koruması özel bir çalışmaya konu oldu ve bu konuda çok sayıda önlem alındı:
– şasinin ve kapıların boş bölümlerine balmumu enjeksiyonu yapıldı,
– dış bağlantıların sızdırmazlığı macun çekilerek sağlandı,
– şasinin mekanik parçaları üzerinde ek balmumu kullanıldı,
– şasi altı, çamurluklar, davlumbaz üzerinde çakıl ve taş sıçramalarına karşı önleyici koruma güçlendirildi. "

Selamlar, saygılar.
 



Ynt: Neden Dacia Duster?


Merhaba sayın yrtugr,

Aklı selimle vardığınız sonuçtan dolayı sizi kutluyorum. (Duster almaya karar verdiğiniz için değil, uygun kıstaslarla bir soınuca vardığınız için.)

Belki sizin kadar derinlemesine bir "ekonomik akıl" ile düşünmesek de, F/F ve beklentilerimize dayanarak bu aracı aldık. Bu aracı alan arkadaşların neredeyse tamamı "dağ bayır gezmek" için almış, paylaşımlardan bunu anlıyoruz. Hiç kimse, bir defender gibi off-road yaparım diye düşünmemiş.

Diğer sayfalarda tanık olduğunuz tartışmalar, bazı arkadaşlarımızın (Duster almayan ve almayacak olanların) bu farkı görmek istememelerinden kaynaklanmış.

Şimdiye kadar bir şikayetimiz olmadı. Tek sorun, gelecek birkaç yılda aracın dökülüp dökülmeyeceği.

4x4 konusundaki fikrinize katılıyorum. Bir arkadaşımız zaman zaman yol dışına çıkıyorsa, 4x4 olması gerekir. Şayet siz de alacaksanız, -söylememe gerek yok ama belirtsem iyi olur- mutlaka ESP'li olsun.

Selamlar.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,965
Kayıtlı Üye Sayımız
166,525
Kaydolan Son Üyemiz
ibissyusuf

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst