Neden Dacia Duster?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ümiterkan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,811
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 532,467
Ynt: Neden Dacia Duster?

Benim en çok Duster Fiskal hoşuma gitti. Tam modifiyeye yatkın. Arkasını mini yataklı karavana çevirip dağ bayır gezeceksin. Altını yükseltip güzel de bir vinç ve lastik takdın mı çok ağır araziye de girmeden tadından yenmez valla. ;)
 

Etiketler
Ynt: Neden Dacia Duster?

Sitedeki kişiler çok güzel taarfsız yorumlar yapmışlar şaşırdım doğrusu. Bazı markaları yerden yere vuruyorlar tarafsızlıktan ödün vererek öyle olabilir şüphesi ile açtım testi ama. doğru bir yorum yapmışlar. Tek eksiği iç mekan demişler helal olsun tarafsızlığa hayran kaldım.. Bu arada duster kullanıcıları artıyor alan herkese hayırlı olsun kazasız sürüşler diliyorum.Ümit bey sizinki henüz gelmedi sanırım.
sizden önce ben 4x4 duster getirip sizinle test edecektim rizede ama maalesef duster yerine son anda daıhatsu terios verildi bize 4x2 üstelik. 10 gün kadar rizede kaldım iki hafta önce duster olsaydı elimde ilk buradan size ulaşacaktım. Kısmet başka sefere inşallah. terios olunca rahatsız etmek istemedim .saygılar iyi geceler..
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

sahin05' Alıntı:
ülkemizdede testi yapıldı
http://www.arabam.com/TestDetay.aspx?id=290562
Abi 4x4'ünün testini bekliyoruz, 4x2'si belli işte, önemli olan 4x4 full versiyonu bence. ABS'siz ESP'siz versiyonun testi iç mekan ve konfor testinden öteye gitmez.
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

4x4 dacia duster 48 bin tl
4x4 nissan QASHQAI 78 bin tl
4x4 renault kaleos 69 bin tl
4x4 SSANGYONG ACT 61 bin tl
4X2 cherry tiggo 1,6 39 bin tl

1600 cc Chery Tiggo'nun (Çakma Rav4) 39.000 TL olduğu yerde Dacia Duster'ı hem kalitesi ile de güvenililrliği ile tek geçerim. Diğer seçenekler para işi, Mesela Nissan Qashqainin fiyatı piayasadaki yüksek talep sebebi ile bu kadar uçuyor, bu parayı veren var ki satıyorlar. Kimseyi Kaleos, VW veya Qasqai aldığı için eleştirmem ama minimum paraya maximum fayda'yı Duster veriyor.
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

İkinci el rav4,crv,hrv ya da vitara hepsinden iyidir:p Bi de şu konudan haberdar olmama seçeneği çalışsa ne güzel olacak.
 



Ynt: Neden Dacia Duster?

duster ın 4x4 modelinin ruhsatında arazi mi yazıyor yoksa binek otomobilmi.
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

Ümit Bey henüz aksesuar olayına girmemiş. Bu da benden olsun... ;)
Görüntü kalitesi biraz düşük, orjinaline Romanya Dacia sitesinden ulaşabilirsiniz. Romen parasına göre fiyatlar da yazıyor, servisteki fiyatlar pahalı ise; bir tanıdık vasıtasıyla getirtebilir. ;D (umarım yükleyebilmişimdir)

Bu aracın full + full' ünün bütçesine alınabilecek 2. el G.Vitara' yı tek geçerim. ;)

Alan arkadaşlara hayırlı olsun. 4x4' ün ruhsatında araç türü ne yazıyor? Bilgi verebilir misiniz? ???

Teşekkürler...[attachment=1]
 

Ekli dosyalar

  • Duster_Aksesuar.zip
    4.1 MB · Görüntüleme: 130

Ynt: Neden Dacia Duster?

oha ;D kasaya bak kiloya bak ;D balon gibi şişirmişler heralde ...

şimdi demeyin çelik barlar , yaya güvenliği , kaza anında esneme payı diye :smiley: bunları biliyorum , şaka yapıyorum zaten ...

sırf motor ağırlık orantısı yüzünden alınabilecek bir araç ...

alan ve kullanan tüm arkadaşlara hayırlı olsmasını diliyorum ...

tavsiyem kesinlikle chip tuning yaptırmanızdır ...
 


Ynt: Neden Dacia Duster?

SERKANEFE' Alıntı:

Aracın arazi veya otomobil yazma standardına göre aracın ağırlığı ve yolcu taşıma kapasitesinin belli bir oranı tutması lazım Bu kritere göre Duster otomobil sınıfına giriyor.[attachment=1]

Resim.jpg
 



Ynt: Neden Dacia Duster?

Aynı marka ve model araca otomobil veya arazi diye iki farklı uygulama mı var ???
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

Neyin ne olduğu devlet katında belli olmuyor pek ne eserse onu yazıyorlar. Mesela otomobil yazan yerin altında parantez içerisinde sedan yazıyor inşallah tüv muaynesinde herhangi bir sorun çıkmaz.
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

M sınıfı (binek araç) mı, G sınıfı (arazi aracı) mı? ???

Belki de karma tescillenir (M1G gibi)

İlgili mevzat; (dusterin ölçüleri neler di?)

4. Arazi tipi araçlar (G sembollü)
4.1. N1 sınıfı araçlardan azami kütlesi 2 tonu aşmayanlar ve M1 sınıfındaki motorlu araçlar, aşağıdaki koşullara uygun iseler, arazi tipi araç olarak kabul edilir.
- En az bir ön dingili ve en az bir arka dingili eşzamanlı tahrikli olarak tasarlanmış, bir dingilinin tahriki ayrılabilen araçlar dahil.
- En az bir diferansiyel kilit mekanizması veya buna benzer işlevde en az bir mekanizması varsa ve tek araç için hesaplanan % 30'luk bir eğimi tırmanabiliyorsa.
Ek olarak, aşağıdaki 6 koşuldan en az beşini de yerine getirmesi gerekir:
- Yaklaşma açısı en az 25 derece olmalıdır.
- Uzaklaşma açısı en az 20 derece olmalıdır.
- Rampa açısı en az 20 derece olmalıdır
- Ön dingil altında, alt açıklık en az 180 mm olmalıdır.
- Arka dingil altında, alt açıklık en az 180 mm olmalıdır.
- Dingiller arasında, alt açıklık en az 200 mm olmalıdır.
4.2. N1 sınıfı araçlardan azami kütlesi iki tonu aşanlar ile N2, M2 veya M3 sınıfı araçlardan azami kütlesi 12 tonu aşmayanların arazi tipi araç sayılabilmesi için, bir dingilinin tahriki ayrılabilen araçlar dahil olmak üzere ya bütün tekerleklerinin eşzamanlı tahrikli olması veya aşağıdaki 3 koşulu yerine getirmesi gerekir:
- Bir dingilinin tahriki ayrılabilen araçlar dahil en az bir ön dingili ve en az bir arka dingili eşzamanlı tahrikli olarak tasarlanmış,
- En az bir diferansiyel kilit mekanizması veya buna benzer işlevde en az bir mekanizması olan,
- Tek araç için hesaplanan % 25'lik bir eğimi tırmanabilen.
4.3. M3 sınıfı araçlardan azami kütlesi 12 tonu aşanlar ile N3 sınıfı araçların arazi tipi araç sayılabilmesi için, bir dingilinin tahriki ayrılabilen araçlar dahil olmak üzere ya tekerleklerinin eşzamanlı tahrikli olması veya aşağıdaki koşulları yerine getirmesi gerekir:
- Tekerleklerin en az yarısı tahrikli olan,
- En az bir diferansiyel kilit mekanizması veya buna benzer işlevde en az bir mekanizması olan,
- Tek araç için hesaplanan % 25'lik bir eğimi tırmanabilen.
- Aşağıdaki altı koşuldan en az dördünü yerine getiren:
-Yaklaşma açısı en az 25 derece olmalıdır.
-Uzaklaşma açısı en az 25 derece olmalıdır.
-Rampa açısı en az 25 derece olmalıdır.
-Ön dingil altında, alt açıklık en az 250 mm olmalıdır.
-Dingiller arasında, alt açıklık en az 300 mm olmalıdır.
-Arka dingil altında, alt açıklık en az 250 mm olmalıdır.

Kaynak: https://www.sanayi.gov.tr/webedit/gozlem.aspx?sayfaNo=1860
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

Türkiye'de yeni bir 4x2 Duster Testi

forstv.jpg


Test bu sitede:
http://www.forstv.com/bolum_detay.asp?bolum_adi=Dacia_Duster&bolum_id=110
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

Almanya'da kendi segmentinde en çok satan SUV araçlar

1. VW Tiguan = 2748 adet
2. Dacia Duster = 1481 adet
3. Audi Q5 = 1439 adet

Kaynak: http://www.auto-motor-und-sport.de/news/pkw-neuzulassungen-2010-das-sind-die-bestseller-im-august-2746567.html
 



Ynt: Neden Dacia Duster?



Son durum ne arkadaşlar ??

Binek mi arazi aracı mı ??

Bunların vergileri farklı değil mi ??

Ruhsatında binek yazan da var...arazi aracı yazan da var ....

Ne idüğü belirsiz deseler yanlış mı olur ?? Tüvtürk ne diyecek bu duruma ?

Tiguan şu kadar satmış Q5 bu kadar satmış...kime ne ??

Türkiyede bu aracı sadece Tiggo ile mukayese etmek anlamlıdır...

Adam bindiği aracın ne olduğu hususunda bile cevap veremiyor...binek mi arazi mi suv mu nemen ne ??

Bu arada Ümit moderatöre şikayet ettin mi beni ??...söylenenlerden hangisi doğru değil...
en büyük saygısızlık milleti yanıltmaktır...
Milleti yanıltmayın artık...

Dastır bir balondur...alelacele kurgulanmış bir araçtır...sandero alt yapısına alelacele kondurulmuş bir kağıt helva misali kupadan ibarettir...
kupanın altında eski reno motorları vardır...en basit güvenlik donanımları parayla satılmaktadır vatandaşa...
kesinlikle ucuz değil tam tersi pahalı bir araçtır...yasal zemini sağlam değildir....ikinci eli hüsran olacaktır...

Bir kez daha uyarıyorum ...paranıza yazık etmeyin...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,679
Mesajlar
1,522,093
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst