Ynt: Motokaravan Olarak Fiat Ducato - Citroen Jumper - Peugeot Boxer Hakkında Herşey....
Tanışma konu başlığı altındaki mesajımı görmemiş olanlar için hem tanıtma faslını hem derdimi kısaca özetleyeyim:
1. Amatör telsizciyim. Özel ilgi alanım afet haberleşmesi.
2. Son bir senedir Giresun'da yaşıyorum. Bu vesileyle eşimle uzun zamandır yapmak istediğimiz Doğu Karadeniz gezilerine başladık.
3. Sabit ücretli kesime mensup olduğumuz için ikinci bir araç lüksümüz yok.
Buradan çıkan sonuç: Alacağım araç hem motokaravan olarak, hem günlük dolaşım aracı olmak durumunda. Öte yandan hem arazi koşullarında çok ciddi sorun çıkarmadan gidebilmeli, hem şehir içi dar sokaklarda fazla zorlanmadan gidebilmeli. Buradan çıkan sonuç: Mümkün olduğunca küçük bir araç olması gerekiyor.
Diğer taraftan afet haberleşmesi tatbikatları için gittiğimiz yerlerde çoğu kez bir kaç günden aşağı konakladığımız olmuyor. Bugüne kadar bunu çadırlarla hallettik. Dahası, bundan sonraki hedefim bu işi çadır yerine karavan içinden halletmek. Yani aracım hem bir campervan hem afet haberleşme aracı olarak tasarlanacak. Kısacası zamanında mevcut aracımı (çift kabin kamyonet) satın alırken yaptığım gibi, yine bir "çok amaçlı götürgeç"e ihtiyacım var.
Buradaki birinci soru ne tür bir araç? 12m3 mü 15m3mü?
İçinde duş, wc, mutfak, vb. donanımı olan bir araç için 15m3 tercih edilmeli, bunu okudum. Ama bugün Sayın Yusuf Aybek'le yaptığım telefon konuşmasında, onun yaptığı aracın 12m3 olduğunu öğrenince hem şaşırdım, hem sevindim. En azından teorik olarak benim ihtiyacımı 12m3 bir araca (zor da olsa) sığdırma ihtimali var gibi görünüyor.
İkinci soru: Nasıl bir tasarım?
Bunun iki boyutu var. Birincisi gerektiğinde benimle beraber araziye gelecek arkadaşlarımı da götürebilmek için karavan kısmında hiç değilse ilave iki kişilik yolcu oturma grubuna ihtiyacım var. Buradaki mesajlardan okuduğum kadarıyla bu tür bir aracı TÜV'den geçirmek zor görünüyor. Ama benim için ciddi boyutta bir ihtiyaç. Bunu aşmak için düşündüğüm tasarım genelde burada örneği görülen (sanırım klasikle kasdedilen) bir tasarım: Sürücü koltuğunun arkasına iki kişilik oturma grubu ve bir küçür açılır masa. Bu koltuklar TÜV standardında emniyet kemerli olursa sorunun çözülebileğini umuyorum. Dilerim yanılmıyorumdur.
Tasarımla ilgili ikinci soru, standart karavan tasarımına ilave olarak küçük bir çalışma masası, sandalyesi ve kitaplık ihtiyacı. Burası bizim telsiz köşemiz olacak. Kitaplığa telsizleri ve diğer malzemeleri monte edip, masaya dizüstü bir bilgisayar sığdırırsak temel ihtiyacımızın büyük bölümü karşılanacak. Bunun için yukarıdaki yolcu koltuğunun arkasına, arka tarafa (WC duvarındaki kitaplığa) bakan bir küçük oturma grubu düşündüm. Gerekirse bunlar da aynı TÜV standardında monte edilip yolcu sayısı belki arttırılabilir (diye umuyorum). Bu sırt sırta koltuklar yatırıldığında iki kişilik bir yatak oluşturulabilirse muhteşem olur.
Sorun, bütün bunlar 12m3'e sığar mı? Yoksa fazla mı iyimserim? Uzun araç kullanmaya alışık olduğum ve ağır vasıta ehliyetim de olduğu için 15m3 araç kullanmaktan yana pek bir çekincem yok. Tek sorun dar sokaklı yerleşimlerde yaşanan sorunlar. İstanbul'da şehir içine (temel olarak park yeri sorunları nedeniyle) araçla girmek gibi bir çılgınlık yerine toplu taşım araçlarını kullanmayı alışkanlık edinmiştim. Korkum, zorunluluk halinde dar sokaklarda sıkıntı yaşamak.
Mesajı bir destana dönüştürmeden burada kesip cevapları bekleme moduna geçiyorum.
Sevgiyle,
BKA