Motokaravan Olarak Fiat Ducato - Citroen Jumper - Peugeot Boxer Hakkında Herşey....

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan yasiko Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 272
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 259,413
Ynt: Motokaravan Olarak Fiat Ducato - Citroen Jumper - Peugeot Boxer Hakkında Herşey....

Karavan işinde hayal kurmak bile zormuş ;D

İlk önce Transporter, Traffic tarzı bir arac alayım, 5+1 olarak kullanayım arkayada yatak filan atar kullanırım, tek araçla idare ederim diyordum. Fakat baktımbu araba bana şehiriçinde de, kampta da eziyet olacak. Maddiyat açaısından eli yüzü düzgün bişey için 25-30 bini gözden çıkarmak lazım.

Ben de şehiriçi ufak bir araç, kamp için de adamakıllı bir camper almaya karar verdim. Toplam maliyet iyi bir transporter ile aynı seviyeye gelecek, vergisi, sigortası filan toplamda hemen hemen aynı olacak.

Nedense aklım hep Transitlerdeydi. Bunda Karadeniz'de Transit harici bir araç görmemem, ve camper yapar yapmaz ilk iş kendimi Doğu Karadeniz'e atacak olmamın etkisi var. Gel gör ki Transit'ler altın değerindeymiş. Aklımda ayırdığım bütçe 97-98 modele ancak yetiyor. E bir de fazla yakıt meselesi var, sanırım vazgeçiyorum.

Aklın yolu bir diyerek PSA araçlarına bakıyorum şimdi, konfor, ebat ve yakıt olarak çok uygun görünüyor. Fakat aklımda bir kaç soru işareti kaldı.

* Bu araçlar çok mu narin. Karadeniz yollarında helak olur mu? En azındanbir binek aracın girebileceği yollara girebilir miyim? Önden çekiş beni Ayder Uzungöl gibi yollarda yolda bırakır mı?

* Anladığım kadarıyla pek sorunlu araçlar değil, fakat sorun olması halinde parça fiyatları nasıldır? Yerli araclara alışık olan beni, ikinci araç olacağını düşünerek çok yorar mı?

* Motor olarak hangisini tercih etmeliyim. TDI mi JTD mi. Güçten önce sorunsuzluk ve yakıt tüketimini kıstas olarak alırsak tabiiki.

Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.
 

Etiketler
Ynt: Motokaravan Olarak Fiat Ducato - Citroen Jumper - Peugeot Boxer Hakkında Herşey....

Panelvanın 11 m3, 13 m3, 15 m3, 17 m3 olan 4 boyu var, 15m3 ile 17m3'ün boyları aynı 17m3, 15m3'e göre sadece tavanı 25cm daha yüksek...17m3'ün tek dez avantajı üretimi 2008 yılıda başladığı için karavan dönüşüm izni 2013 yılıda başlayacak olması

11m3.JPG


13m3.JPG


15m3.JPG


17m3.JPG
 

Ynt: Motokaravan Olarak Fiat Ducato - Citroen Jumper - Peugeot Boxer Hakkında Herşey....

atiladi' Alıntı:
Panelvanın 11 m3, 13 m3, 15 m3, 17 m3 olan 4 boyu var, 15m3 ile 17m3'ün boyları aynı 17m3, 15m3'e göre sadece tavanı 25cm daha yüksek...17m3'ün tek dez avantajı üretimi 2008 yılıda başladığı için karavan dönüşüm izni 2013 yılıda başlayacak olması

Küçük bir düzeltme; 11,5 m3 olacak.

Cavid Sezen
 

Ynt: Motokaravan Olarak Fiat Ducato - Citroen Jumper - Peugeot Boxer Hakkında Herşey....

Atilla bey merhaba,
Bu bölüm yeri değil ama yeni olduğum için herhalde konu açamam bu yüzden buraya yazıyorum.
Bildiğim kadarıyla 17 m3 ler için sizin bir çalışmanız yok ama integral modeller gibi şöför mahallinin üzerine açılır kapanır bir yatak yapılabilirse bu araç güzel bir 4 kişilik olabilir ne dersiniz.
17 m3 yaptıran ama bu konuyu araştıranda yok okuduğum kadarıyla .
Selamlar.
 

Ynt: Motokaravan Olarak Fiat Ducato - Citroen Jumper - Peugeot Boxer Hakkında Herşey....

17m3 ler 2009 modelde başlıyor, karavan dönüşün izinleride 2013 de, şu an için karavan dönüşümünde %84 ÖTV ödemeden 2006 modellere izin var, önümüzdeki sene 2012 yılında 2007 lere izin çıkacak, bu yüzden, 17m3 lerle alakalı bir çalışma yapmıyorum...17m3 zaten normal olarak 4 kişilik olabiliyor, ayrıca üste yatak için çıkıntı yapmaya gerek yok, ayrıca aracın yerden tavan yüksekliği neredeyse 265cm , birde yükseltme yapılırsa araç yolda ok rüzgar tutar...
 



Ynt: Motokaravan Olarak Fiat Ducato - Citroen Jumper - Peugeot Boxer Hakkında Herşey....

İyice inceliyemedim ama ben17 m3 e tavan yükseltmesi yapmadan bir dizayn yapılabilirmi diye önermiştim.
Teşekkürler.
 

Ynt: Motokaravan Olarak Fiat Ducato - Citroen Jumper - Peugeot Boxer Hakkında Herşey....

Anladım, tavan yükseltmesi yapmadan içeriden asma kat gibi tavana yatak yapılabilir fakat ikinci katın yüksekliği deneyimlerden elde edilen verilere göre girip çıkmanın kolay olabilmesi içiin 75-80 cm olması gerekiyor, bu sefer alt kısımın yüksekliği ayakda durmaya yetmediği için başka bir sıkıntı yaratıyor...
 

Ynt: Motokaravan Olarak Fiat Ducato - Citroen Jumper - Peugeot Boxer Hakkında Herşey....

17m3 te 4 kişi , yatak olabilen oturma gurubu ile halledilebilir,yükseklik avantajı arka enine sabit yatak gurubu yüksek tutularak,yanlara açılacak kapaklar yardımıyla içine motrsikletin sığabileceği bir depo kazanmak şeklinde kullanılabilir.
 

Ynt: Motokaravan Olarak Fiat Ducato - Citroen Jumper - Peugeot Boxer Hakkında Herşey....

17 m3 karavana sahip olup yollara düşmek için 2013-14'ü beklemek gerekiyor, unutmayalım..
 

Ynt: Motokaravan Olarak Fiat Ducato - Citroen Jumper - Peugeot Boxer Hakkında Herşey....

Boyraz' Alıntı:
Karavan işinde hayal kurmak bile zormuş ;D

İlk önce Transporter, Traffic tarzı bir arac alayım, 5+1 olarak kullanayım arkayada yatak filan atar kullanırım, tek araçla idare ederim diyordum. Fakat baktımbu araba bana şehiriçinde de, kampta da eziyet olacak. Maddiyat açaısından eli yüzü düzgün bişey için 25-30 bini gözden çıkarmak lazım.

Ben de şehiriçi ufak bir araç, kamp için de adamakıllı bir camper almaya karar verdim. Toplam maliyet iyi bir transporter ile aynı seviyeye gelecek, vergisi, sigortası filan toplamda hemen hemen aynı olacak.

Nedense aklım hep Transitlerdeydi. Bunda Karadeniz'de Transit harici bir araç görmemem, ve camper yapar yapmaz ilk iş kendimi Doğu Karadeniz'e atacak olmamın etkisi var. Gel gör ki Transit'ler altın değerindeymiş. Aklımda ayırdığım bütçe 97-98 modele ancak yetiyor. E bir de fazla yakıt meselesi var, sanırım vazgeçiyorum.

Aklın yolu bir diyerek PSA araçlarına bakıyorum şimdi, konfor, ebat ve yakıt olarak çok uygun görünüyor. Fakat aklımda bir kaç soru işareti kaldı.

* Bu araçlar çok mu narin. Karadeniz yollarında helak olur mu? En azındanbir binek aracın girebileceği yollara girebilir miyim? Önden çekiş beni Ayder Uzungöl gibi yollarda yolda bırakır mı?

* Anladığım kadarıyla pek sorunlu araçlar değil, fakat sorun olması halinde parça fiyatları nasıldır? Yerli araclara alışık olan beni, ikinci araç olacağını düşünerek çok yorar mı?

* Motor olarak hangisini tercih etmeliyim. TDI mi JTD mi. Güçten önce sorunsuzluk ve yakıt tüketimini kıstas olarak alırsak tabiiki.

Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.


Merhaba boyraz,
Haklısınız,hayalini kurmak bile zor ve yorucu imiş...
Kısmen benzer hayallarimiz var;araç seçimi(şehir içi kullanımı-model-marka),karadeniz sevdası gibi.
Ben PSA araçlarda kararlıyım ,sorularınıza da bugüne kadar bilgilenebildiğim kadarıyla naçizane görüşlerim;

*Bu araçlar karadeniz dışında da ayder-uzungöl benzeri yollarda da kullanılyor,ancak kaçkar yaylalarının bazılarına -aracın karşılabileceği yol şartlarını önceden bilemeyeceğiniz için-ulaşmada sorun olmayabilir ama yıpranabilir.Binek aracın gideceği değil,gidemeyeceği yerlerede bence gidebilirsiniz.(Doblo ile denedim)

*Yerli araç olması itibarıyla(Forda kıyasen) ve WV nazaran daha ucuz ve servis maliyeti düşüktür.

*TDI ve JTD her ikiiside yeni nesil dizel araç tanımları olduğundan yakıt yönünden minimum düzeydedir(TDI -JTD farkını bilen arkadaşlardan bilgi alabilirsek mutlu oluruz)
 



Ynt: Motokaravan Olarak Fiat Ducato - Citroen Jumper - Peugeot Boxer Hakkında Herşey....

Boyraz' Alıntı:
Karavan işinde hayal kurmak bile zormuş ;D

İlk önce Transporter, Traffic tarzı bir arac alayım, 5+1 olarak kullanayım arkayada yatak filan atar kullanırım, tek araçla idare ederim diyordum. Fakat baktımbu araba bana şehiriçinde de, kampta da eziyet olacak. Maddiyat açaısından eli yüzü düzgün bişey için 25-30 bini gözden çıkarmak lazım.

Ben de şehiriçi ufak bir araç, kamp için de adamakıllı bir camper almaya karar verdim. Toplam maliyet iyi bir transporter ile aynı seviyeye gelecek, vergisi, sigortası filan toplamda hemen hemen aynı olacak.

Nedense aklım hep Transitlerdeydi. Bunda Karadeniz'de Transit harici bir araç görmemem, ve camper yapar yapmaz ilk iş kendimi Doğu Karadeniz'e atacak olmamın etkisi var. Gel gör ki Transit'ler altın değerindeymiş. Aklımda ayırdığım bütçe 97-98 modele ancak yetiyor. E bir de fazla yakıt meselesi var, sanırım vazgeçiyorum.

Aklın yolu bir diyerek PSA araçlarına bakıyorum şimdi, konfor, ebat ve yakıt olarak çok uygun görünüyor. Fakat aklımda bir kaç soru işareti kaldı.

* Bu araçlar çok mu narin. Karadeniz yollarında helak olur mu? En azındanbir binek aracın girebileceği yollara girebilir miyim? Önden çekiş beni Ayder Uzungöl gibi yollarda yolda bırakır mı?

* Anladığım kadarıyla pek sorunlu araçlar değil, fakat sorun olması halinde parça fiyatları nasıldır? Yerli araclara alışık olan beni, ikinci araç olacağını düşünerek çok yorar mı?

* Motor olarak hangisini tercih etmeliyim. TDI mi JTD mi. Güçten önce sorunsuzluk ve yakıt tüketimini kıstas olarak alırsak tabiiki.

Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.

sn.boyraz
konu ile ilgili biraz araştırmalara girdim,aşağıdaki linkte bazı bilgiler var
http://forum.donanimhaber.com/m_13907844/tm.htm
Ayrıca Tofaş argesinde arkadaşımdan 120hp- 2.3 ve 157hp-3.0 modeller hakkında bilgi istedim(karavana dönüşmüş yüklü araç)Ben de çekiş konusuna takıldım(doblo denemesi yorumum yanıltıcı olmasın)
Ancak yine de forumdaki bu araç sahiplerinin sözkonusu yerlerdeki tecrübeleri bizim için çok değerlidir,bekliyoruz.
[/quote]
 

Ynt: Motokaravan Olarak Fiat Ducato - Citroen Jumper - Peugeot Boxer Hakkında Herşey....

iki hafta önce fiat bayiinden duccatonun broşürünü almıştım. belki benim gibi ducatonun hangisi kaç metrekare diye merak edenler için söyleyeyim;15 metreküp olanlar ducatonun maxi seçenekleri ile başlıyor. maxi ducatoyu ise diğer ducatolardan çamurluklarının üzerindeki kaplamanın tam olması ile ve arka tampon ile arka tekerlek arasındaki küçük park lambası ile ayırtedebilirsiniz. çünkü internetten bakınca genelde ben resimlerden 15 mi 13 mü diye karıştırıyordum. şayet benim gibi karıştıranlar var çamurluk kaplamalarından ve o küçük park lambalarına bakmak işinize yarayabilir. zaten 17 metreküpü zaten herkesin tanıyacağını tahmin ediyorum.
 

Ynt: Motokaravan Olarak Fiat Ducato - Citroen Jumper - Peugeot Boxer Hakkında Herşey....

Arkadaşlar,
Takıldığım bir konu hakkında acil destek istiyorum,
2007 eski kasa Ducato campere dönüşümünde aracın ABS li olma zorunluluğu var mı?
 

Ynt: Motokaravan Olarak Fiat Ducato - Citroen Jumper - Peugeot Boxer Hakkında Herşey....

ABS sadece açık şase üzerine alkovenli karavan yapımında şart, panelvan içine karavan yapımında, ABS şartı yok...
2007 model için aracın ruhsatında yazan trafik tescil tarihi önemli, örneğin ( 25/10/2007 ) trafiğe çıkışlıysa, karavan dönüşüm iznine ( 25/10/2012) tarihinde hak kazanacak..Trafik tescili 2007'nin ilk 4-5 ayında ise karavan yaza yetişir, yoksa 2012 yaz tatili gelecek seneye kalabilir...
 

Ynt: Motokaravan Olarak Fiat Ducato - Citroen Jumper - Peugeot Boxer Hakkında Herşey....

Atilla bey,teşekkürler,Yanıt vereceğinizi tahmin ediyordum.
 



Ynt: Motokaravan Olarak Fiat Ducato - Citroen Jumper - Peugeot Boxer Hakkında Herşey....

Arkadaşlar merhaba,

ilk ögrenmek istedigim..mesela boxer ve jumper modellerinin 2007 modelinde TDİ motor degilde HDİ motorlu olan 12m3 lükler nasıldır..tavsiye eder misiniz..motor farkları nedir? 2007 model jumper 19,000 dediler.. :smiley: :smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,751
Mesajlar
1,523,186
Kayıtlı Üye Sayımız
166,565
Kaydolan Son Üyemiz
ömer sarıhan

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst