Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan lee33 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 123
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 22,568
Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

Ates_Hirsizi' Alıntı:
Agalar, bu motorize arkadaşın kurye olduğunu nerden biliyorsunuz?

bana, büyük ihtimalle fuara giden, ekipmanını tam giymiş bir motor kullanıcısı gibi geldi... Her YBR 125 süren kurye olmuyor sanırım..

işte benimde anlatmak istedigim herşeyi kuryelere yüklüyorlar sanki adamların yükü az mış gibi bide bazıları bazılarına arada laf sokma yarışında onlar kendini bilirler konumuzundışında zati .evet site çiddi bir site ve ben kuryelere karalama yapılmasını istemiyorum herkesin hatası kendine ben bu şekil kullanırmıyım kullanırsam kendime kaza yaparsam gene bu şekilde kendime zararım olur .lütfen arkadaşlar kuryelere yüklenmeyelim
 

Etiketler
Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

Şu resimdeki kullanım tarzını hala savunan varya anlamak mümkün değil.
Demek ki memleketimizde allahtan vergiler yüksekte her önüne gelen bir racing alıp fırlamıyor yollara.Çin malları ile idare ediyorlar.Allaha şükür avrupa ayarında değil fiyatlar.
HÜKÜMETE ACİL ÇAĞRI YAPIYORUM. MOTOSIKLETTEKİ ÖTVLERİ ARTTIRIN ŞUAN Kİ DÜZEYİ ÇOK DÜŞÜK.önüne gelen APAÇİ bu makineleri alamasın.Bari belli bir kültüre ve yaşa ulaşınca bu tarz makinelere alacak paraya ulaşsın .Geri kalanlarda 125lik motorlarla otobüs takip etmeye veya onu savunmaya devam etsin.
 

Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

;D ;D ;D biz idare edemiyoruz bile ne yapalım şimdi.işin şakası bir yana motorculukta öğrendim diyemiyorsun çünkü heran şartlar değişiyor ve hep dikkatli olmak zorundasın.
 

Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

Güler misin? Ağlar mısın? ;D

Motorcu olmak ve motor sürücüsü olmak!................Bütün mesele işte burada. :D

Bazı arkadaşlar kabul etmiyor ama, MOTORCU olmak bir kültür meselesidir. Herkes motorsiklet süğrücüsü olabilir fakat motorcu olamaz.
 

Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

kuroscu' Alıntı:
işte benimde anlatmak istedigim herşeyi kuryelere yüklüyorlar sanki adamların yükü az mış gibi bide bazıları bazılarına arada laf sokma yarışında onlar kendini bilirler konumuzundışında zati .evet site çiddi bir site ve ben kuryelere karalama yapılmasını istemiyorum herkesin hatası kendine ben bu şekil kullanırmıyım kullanırsam kendime kaza yaparsam gene bu şekilde kendime zararım olur .lütfen arkadaşlar kuryelere yüklenmeyelim

Kimsenin amacının kuryeleri karalamak olduğunu düşünmüyorum, burası paylaşım sitesi iyi kötüyü doğruyu yanlışı paylaşıyoruz, ancak ben sizi hazmedemiyorum siz beni hazmedemiyorsunuz (senli benli yazdım olay kişiselleşmesin fikir ayrılığımızı kastettim) sebebi ise sanırım moderatörden kaynaklanıyor (bu kişiselleşebilir) elini klavyeye (masaya) vurup işin doğrusu budur dünya literatüründe de böyledir diyebilecek moderatörümüz sanırım yok, olanda; hayat, kitaplarda yazıldığı gibi değil diyor...

bu arada kuroscu abim, arkadaşım kaza yaparsan sadece kendine değil, o kadar basit değil o fotoğrafta sadece otobüs ve motosiklet yok fotoğrafı çekende var motorcunun yolunu gözleyen anne baba eş çocuk vs de var

kırıcı olduysam haksızlık ettiysem özür dilerim
ümit
 



Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

Umit hocam ağzınıza sağlık çok doğru söylüyorsunuz.
Moderatör bir hata yaptı bir türlü kabül etmek istemiyor.Eğer bu sitede dendiği kadar ciddi bir site ise ,yeni başlayan motorcu arkadaşlara kötü örnek olamamak adına hatayı kabül etmesi gerekirdi.

Ayrıca sedat beyi de tebrik ediyorum bari o harbi harbi bir yorum yaptı ve tespitte bulundu.
 

Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

mrstar' Alıntı:
sebebi ise sanırım moderatörden kaynaklanıyor (bu kişiselleşebilir) elini klavyeye (masaya) vurup işin doğrusu budur dünya literatüründe de böyledir diyebilecek moderatörümüz sanırım yok, olanda; hayat, kitaplarda yazıldığı gibi değil diyor...

"Hayat kitaplarda yazdığı gibi değil" cümlesini kurmayan moderatör ve adminler lütfen beni yanlış anlamasın sanırım istemeden bütün yöneticileri konuya dahil ettim tekrar özür diliyorum
ümit
 

Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

öncelikle moderatörü savunmak bana düşmez herkes kendi hakkını savunur ve savunuyorda bu forumda ama kişiler kendi fikirlerini beyan ediyor diye de onları suçlamamak gerekli.hepimiz koca koca insanlarız bunun yanlış olduğunu ve savunulcak bir tarafı olmadığını da biliyoruz sanırım.saygılarımla
 

Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

İlginç bir tartışma olmuş. Özellikle otobüs şunu bunu ortalasa konusu için bu mesafede olmasa dahi motorla araç takip ederken öndeki aracın tekerlek izi takip edilir diye bir ekleme yapmak istiyorum.

Bu kadar yakın takibi geçmişte ben de yapmışımdır malesef, hem motorla hem bisiklet ile. Ancak şu an yapar mıyım? Sanmam. Tehlikeli mi? Evet.

Kuryeci arkadaşların çoğunun tecrübesi yukarıdaki mesajların bazılarında yazıldığı üzere hobi kullanıcılarının epey ötesinde. Ayrıca kullanılan motorlar da genelde çok daha hafif motorlar. O nedenle hobi motorcularının kullanmayı düşünemeyeceği şekillerde motor kullanıyorlar. Hele tartışmaya hiç motor kullanmamış otomobil kullanıcılarının katacağı hiç bir şey yok, çünkü motorsikler ayrı bir dünya. O yüzden falanca sitede şöyle böyle yazmışlar da bu tartışma açısından bu kadar geçerli değil.

Toparlarsak abartmayın arkadaşlar ve kuryecileri kötülemeyin. Ben araba kullanırken kuryeci veya değil, tüm motorculara öncelik tanıyorum. ;D
 

Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

mrstar' Alıntı:
bu arada kuroscu abim, arkadaşım kaza yaparsan sadece kendine değil, o kadar basit değil o fotoğrafta sadece otobüs ve motosiklet yok fotoğrafı çekende var motorcunun yolunu gözleyen anne baba eş çocuk vs de var




bende kızdıgım konulardan en başta geleni foto çekecegine uyaralım avrupa seviyesine nasıl gelecez her hatanın fotosunu çekip rezil ederek mi yoksa uyrarıp bunun hata oldugunu yapmamasını söyleyerekmi .yada böyle fotoları çekip siteye atıp vur garibana .yapmakmı hangisi avrupa seviyesinde .hangisi insana yakışır bende bunu tartışmaya sunuyorum
 



Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

bu sitedeki motorcuların (yada motosiklet kullanıcılarının) %80'den fazlası bu tarz sürüş yapmıştır...iyi birşey mi elbette değil.. ama motosikletle şehiriçi trafiğine çıkıyorsanız da iyi birşey değil.... tek başınıza dağa bayıra gidiyorsanız da iyi birşey değil... hani nerdeyse motosiklet sürmek iyi birşey değil.. çünkü ölümle heran burun buruna olmak küllüyen iyi birşey değil..

benim takıldığım nokta sadece konunun başlığıydı..şu mesajımda da belirttiğim gibi;
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=51039.msg577259#msg577259

çok çabuk yapıştırmıyor muyuz yaftayı?

otobüsün arkasında bir hayabusa yada r1200gs olsaydı gene başlık bir motokuryenin ölümle dans fotoromanı olur muydu acep?
 

Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

milletçenek çok önemli bir özelliğimiz var. Acı tecrübeler sonucu elde edilmiş deneyimlerden ortaya çıkan "KURALLARA" nedense saygı göstermeyi sevmiyoruz. Bireysel olarak herkes kırmızı ışıkta geçilmemesi gerektiğini bilir ama bu kural da en çok ihlal edilendir.
Peki nasıl oluyor bu?
Biz kurallara uymamak için, içinde bulunduğumuz durumları bahane edebiliyoruz ama kurallar gerçekliklerini bizim içinde olduğumuz durumlar için asla esnetmiyor ve ortaya hep "kaza", "kader", "mukadderat" çıkıyor.
Kendi iyiliğimiz için konmuş olan kurallara yine kendi iyiliğimiz için saygı gösteremiyoruz.

Bu başlıkta da bu durumun farklı kişilerdeki yansımalarını görmek mümkün.
Bir kısım söz konusu davranışın gereklilik olduğunu söylüyor, yapılanı yanlış bulmuyor.
Bir kısım katî surette söz konusu davranışın tehlikeli ve kural ihlali olduğunu söylüyor.
Bir kısım da davranış yanlış ama bu davranışı yapmanın içinde bulunulan durumda zorunlu olduğunu söylüyor.

Peki bunlardan hangisi doğru?
Tabiki de söz konusu davranışın ciddi bir tehlike içerdiği açık ve net olarak belli, ayrıca bir trafik kuralı ihlali de söz konusudur.
Fakat bu gerçek ortada iken, söz konusu davranışın kurallara aykırı olmasına karşılık, deneyimden ötürü doğru olduğunun savunulması üzücüdür.

İnsanların deneyimleri elbette yaptıkları işte ne kadar iyi olduklarının kanıtıdır.
Ama bizim atladığımız en önemli detay ise hangi işle ne kadar zamandır uğraşıyor olsakta, deneyimimiz 1çeyrek asır kadar da olsa her işte "ÖNCE KENDİ GÜVENLİĞİMİZ" olması gerektiğidir.
Yaptığımız her işte önce kendi güvenliğimizi sağlamamak bizim işimizi çabuk bitirmemize yardımcı olur belki ama bunun karşılığında da başka bir götürüsü olacaktır.

Neden itfaiyeciler yangına giderken o kalın, hareketi zor nomex elbiseleri giyerler?
Çünkü yangında olası tehlikelere karşı kendilerini korumak için.

Motorsiklet kullanırken özellikle yazında olsa tam yüz kask takmak neden gereklidir?
Çünkü olası bir kazada başımızın zarar görmesini en aza indirmek için.

Neden elektrikle ilgili bir işle uğraşırken ıslak zeminde olmamamız gerekir?
Çünkü ıslak zeminde olursak elektrik ile uğraşırken çarpılıp zarar görmemiz söz konusudur.

Neden yağmurlu havada "araçlar yağmurlu havalarda hızınızı azaltınız!" uyarısı vardır?
Çünkü yağmur zemini ıslatır ve ıslak zemin her zaman kaygandır. Kaygan zeminse hızlı seyreden bir "araç" için her zaman en büyük risktir.

Bu ve bunun gibi soruları çoğaltabiliriz.
Bir arkadaşımız demişki hobi olarak motorsiklet kullanmakla meslek icabı kullanmak başkadır.
Evet doğru başkadır.
Hobi için motorsiklet kullanan kendi güvenliğini en üstte tutup kurallara tamamen uymayı kendine ilke edinir çünkü hobisi ile uğraşırken arkasındaki sevenlerini düşünür.
İş icabı motorsiklet kullanan ise işini hızlandırmak için kural ihlali yapmaktan çekinmez çünkü onun açısından geçerli gerekçesi vardır "yetişmem gerek..." .
Maalesef ülkemizde başta trafik olmak üzere birçok mecrada kurallara uyma konusundaki hassasiyetimiz çok vasatın da altındadır.

Bence söz konusu durumda bir yerde kısırdöngüdür.
Çünkü; ben işyerimde arkadaşımla normalden fazla sohbet edip işimi geciktirirsem dolayısı ile göndermem gereken evrakı da geç tanzim etmiş olurum.
Geç tanzim ettiğim için söz konusu evrağında olması gereken saatte olması gerektiği yerde olması da gecikecektir dolayısı ile.
Bu farkı kapamak için ben taşıma işini yapacak firmaya "acil" uyarılı olarak nakledilecek evrağı teslim eder.
Firmada aman müşteriyi kaçırmayalım, sorun yaşamasın bizden ötürü diye taşıma işini yapacak kuryeye baskı yapar.
Kuryede kendi hayatını riske etmekten çekinmez ve her türlü ihlali yapmaktan çekinmeyerek evrağı ulaştırır.
Evrak ulaştığında peki ne olur?
Herşey normale dönmüştür. Peki bu süreçte kimin suçu var sizce??
Ortada açık ve net olan tek şey kendi hayatımızda sorun yaşamamak için konmuş olan kurallara ne kadar saygı gösterip benimsediğimizdir.
 

Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

Krosçuya soruyorum,
kendisi acaba kaç kişiyi yolda yağmurlu havada durup uyardı.
Burda amaç yapılmaması gereken bir harekete örnek vermekti.Ha motokuryelere yüklenmeyin diyorsun.Ben İtanbulda yaşamıyorum ama 3 gün içinde moto kurlyelerden çektiğimi bir ben bilirim bir de allah.Bende motorcu olduğum için onların trafikteki tehlikeli hareketlerine tahammül gösterdim ama unutmayınki trafikteki her araba aynı zamanda bir motorsürücüsü ve kendini onun yerine koyup empati yapmaz.Eskiden izmirde dolmuşçulardan trafik çok çekerdi allaha şükür hepsinin köküne kibrit suyu döküldü.
Ayrıca burada kimse teşhir edilip vur abalıya denilmiyor.Krosçunun zoruna giden başka konu var orası belli.Her aklı selim kişi bu motorcunun kullanım tarzının yanlış olduğunu kabül etti bir siz 2 aklı selim insan kabül edemediniz,tecrübeden bahsettiniz 1 milyon km falan.Demekki çok yol km yapmanın tecrübeyle bir ilgisi yok sayenizde bu anlaşıldı ve site yönetimi gereken duyarlılığı gösrerip gereken harekiti yaptı.
Resim çekmek marifettir sen de çek koy da bizde tecrübemize tecrübe katalım.
 

Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

Merhaba arkadaşlar, buradaki kişinin yaptığı fizik kurallarına göre akıllı bir davranış olsa da, tamamen yanlış bir sürüş tekniğidir, bunun hiçbir şekilde savunması yapılamaz bence, 90-100 km hızla giden bir aracın durma mesafesini ehliyeti olan herkesin bildiğini varsayarak hemde yağışlı havada bu mesafenin ne kadar uzadığını da bildiğimizi varsayarak bunun ne kadar yanlış bir davranış olduğunu bir kez daha görüyoruz, bırakın 125 cc lik motoru ABS fren sistemine sahip bir motor bile duramaz bu mesafeden, kuryeler ekmek parası için karda, kışta o soğukta nasıl bir mücadele içinde olduğunu hepimiz biliyoruz takdir de ediyoruz ama pek de doğru düzgün motor sürdüklerini söyleyemem açıkçası
Selamlar Saygılar...
 

Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

hyena' Alıntı:
bırakın 125 cc lik motoru ABS fren sistemine sahip bir motor bile duramaz bu mesafeden,

ABS'si olan 250 kg'lık motorlara göre bu 125 cc'lik hafif motorların durma mesafesi daha kısadır.

Sürüş tarzını savunmuyorum, ancak fizik kurallarından bahsetmişsiniz, kendimi tutamadım. Affola... ;D
 



Ynt: Moto - Kuryenin Ölümle Dans Fotoromanı

Wintermute' Alıntı:
ABS'si olan 250 kg'lık motorlara göre bu 125 cc'lik hafif motorların durma mesafesi daha kısadır.

Sürüş tarzını savunmuyorum, ancak fizik kurallarından bahsetmişsiniz, kendimi tutamadım. Affola... ;D

Haklısınız durma mesafesi motorun ağırlığına göre değişir ve doğal olarak hafif olan daha kısa mesafede durur.

Yalnız o yağmurlu havada tehlikeli ani bir durumla karşılaşıldığında reflex olarak frene basmanızla kendinizi yerde bulmanız bir olur ya da olmadı tekerlek kitlemekten korkulduğu için maksimum frenaj genelde yapılamaz ve durmak zorlaşır, işte ABS burda devreye girer ve tam fren yapıldığında tekerlekleri kilitlenmekten kurtarır ve güvenli bir duruş yapılmasına olanak sağlar. Burada önemli olan da budur yani güvenli olarak durabilmekte yani durduğunda motorun üzerinde olabilmekte :smiley:

Bu arada belki belirttiğim motor 150cc'lik ABS li olan bir motordur, öyle 250 kg da değil... ;D Bkz (Honda S-Wing 150 ABS)

Selamlar Saygılar
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,760
Mesajlar
1,523,365
Kayıtlı Üye Sayımız
166,576
Kaydolan Son Üyemiz
Atakan Usun

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst