mehmet abi gunaydin. ali dogru diyor. filter'i by pass yapamk biraz sakincali...
esasinda G suya girdigi zaman ve ayni tempo hiz ile devam ettigi zaman suyu itdigi icin dalga olusuyor. girilen su dis'da 3 ayak'sa orda 2 ayak ancak var. bu demek ki bonnet hizasini su gecmediyse cok tehlike yok
[zaten bence o kadar derin suya girmenin hic geregi yok
]
olay, ali dediginden disdan soguk hava emme, ve tozu emmeyi azaltmadir en buyuk gaye. saudi, ve australia gibi ulkulerde bulunan 4x4'lerin cogunda snorkel var. dere icin degil... sebep aynen yazildigi gibi. mercedes'in snorkel asker icin uretildi. karsiya degil ustumuze bakar. bu tartisma yapti baska forumlarda ve arastirma sonucu ogrenildi ki , karsiya bakan snorkel cogu zaman otobanda hiz yapan 4x4ler icin yapilmis. ters bakan ise, dusuk surat ve cok tozlu amaclarda daha basarili.
snorkel gercekten faydali, en azindan snorkel takmasan bile 461 veya 463 tipi yan izgara kullanmak cok cok faydali.
mehmet abi, bir sey daha ogrenmisdim 3-5 yil once. 460 G hava filtre hazinesi su aldigi anotomatik olarak motoru kesiyor. yani mercedes herseyi dusunmus. ama bizler bazen yetinmeyip daha da iyisini yapmaya calisirik. bazen basarili, bazen degil.... :
ayrica mehmet abi, senin gibi bir ustad neden bu kadar gec kaldi bu snorkel konusunda. hade supriz yap bize !!
herkese selamlar.