Mercedes Sprinter 212 D

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Akdeniz45 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 163
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 175,089

Etiketler
Ynt: Mercedes Sprinter 212 D

Chip çıktı, mertlik bozuldu. ;)

Sprinter'ciler hemen Mercedes-Benz'i suçlamadan diğer araç taifesinin hikayelerini de dinleyebilirler.

Benim vefakar hammal, 2012 model Ford Transit. Motoru 2.2 TDCI (140BG ).
Sürgülü kapının basamak aydınlatması geceleri dışarda otururken 20 dakika sonra söndüğünden oldukça rahatsız ediyordu, kalktım lambanın bağlantısını yuvasından çıkartarak iptal ettim. Keşki etmez olsaydım, arkasından arızalı yolda sarsıntı yapmaya başlayınca "kapı açık" sinyali vermeye başladı. Fesüphanallah ! böyle olmadı deyip, bağlantıyı tekrar orijinal haline getirdim...
Haydaa ! kapı açık sinyaline bonus, bu sefer de paşa paşa giderken otomatik hız kontrolü atmaya başladı.

Kulağımı kaşıyayım diyorsunuz, bu arada bel fıtığı olmanız işten bile değil... :D

Motor zaten şaibeli. Netde ve aracımın forumunda yeni olduğu halde yanan motorlarla ilgili bir sürü yazı var. Geçenlerde beyine yeni bir program yüklenme durumundan bahsedildiğini okudum. Aslında tam bilen de yok, enjeksiyon sistemi ile ilgili olabilir belki ? Kış uykusundan sonra ay başında bakıma götüreceğim. Önce arıza sinyallerini düzelttirdikten sonra mı yeni yüklemeyi yaptırmalıyım yoksa yüklemeden sonra mı arıza sinyalleri düzelttirilmeli ? :D
Neler ile uğraşıyoruz. Artık, mekanik aksam üvey çocuk modunda bir kenarda kaldı.
Zavallı ile ilgilenen yok, baktılar olmadı değiştirip duruyorlar.

Dört sene kadar evvel otomobilimde tıkanıklık yüzünden yağ deposunu değiştirmişlerdi. Damarlarımdaki Türk kanıyla hemen karbonatla falan neden temizlemediklerini sordum. Biraz da utanarak, tamam dediler, yaptılar, fakat indirme temizleme ve montaj için gelen hesap bu sefer de yine benim çarşıya uymadı ! :D

Not
Yeni araçların, Common-Rail motorların, Microsoft Windows'un ortak bir noktaları olmalı. Piyasayı kaptırmamak için "Kervan yolda düzülür" moduyla bir an evvel satışa çıkartılıyorlar galiba. Böylelikle kalite kontrolünü de tüketiciye yüklemeleri cabası. Şikayete kalkınca da karşınızda Kafka'nın şatosu mübarekler. Bizlere de bereket az olmayan yeniliklerle avunup durmak kalıyor...

Değip değmemesi kişiye diyelim ?
Gerçi yakında tedavülde başkasını bulamıyacağız, tabi biz tedavülde kalırsak ? :D
 

Ynt: Mercedes Sprinter 212 D

Alman otomobil kulübünün arıza istatistikleri.
Kulüp her yıl 4 milyonun üzerinde sürücü tarafından arıza nedeniyle yardıma çağrılıyor. Her zaman en büyük arıza nedeni olarak aküler başı çekiyor. Uzun ve soğuk olan kışlarda bu oran ve sayı daha da artabiliyor.
Burada 2012 yılına ait arıza nedenlerini görebiliriz. Tecümesi Google yardımıyla kolaylıkla yapılabilir sanıyorum.


Panne1.jpg
 

Ekli dosyalar

  • Panne.jpg
    Panne.jpg
    66.4 KB · Görüntüleme: 309

Ynt: Mercedes Sprinter 212 D

Teşekkürler Hüseyin Bey,

Her iki tablo da değerli. İlk tablo için 2012 yılına ait dediğinizde 2012 model araçların istatistiği olduğunu mu anlamalıyız?

İkinci tablo için de sol alt köşeye gelen Gezenbilir yazısı orada hangi modelin yer aldığını kapatmış ama bence en başarılı grafiği de o çizmiş. O markayı tekrarlar mısınız nedir?

Bence de en kötü gözüken Ducato bu kararsızlığını neye borçlu acaba?
Her markanın yıllara yayılan köklü değişikliklerinin de irdelendiği bir tablo olsa yardımı olur muydu bu sorunun cevabını bulmaya? Aklıma gelen, sadece örnek olsun diye, Mercedes, Vito da hiçbir şey yapmadan sürekli aynı yapıyı muhafaza etmiş, sadece iyileştirmeleriyle uğraşmıştır da, Ducato sürekli yenilikler uygulamış müşterisini bu anlamda memnun etmiş ama arıza olasılığını da artırmış olabilir mi?
 

Ynt: Mercedes Sprinter 212 D

Alpaslan bey, ADAC'nin istatistikleri bazı noktalardan eleştiriliyor. Mesela Fiat iki sene için yolda kalanlara çekim ve tamir için garanti veriyor deniliyor. Tabi bu durum ortalamayı etkiliyor. Böyle garanti ya da satın alınan paketler değişik firmalar için de söz konusu. Rakkamları genel yaklaşım olarak görmek yerinde olmalı.
Fakat genelde ADAC iki önemli noktaya özellikle vurgu yapıyor.
* Panelvan ve minibüslerin bakımlarının, otomobillerden daha kötü olduğu ve
* Modellerin gittikçe güvenirliliğinin azaldığı. Yani 2012 modelinin iki sene sonraki arıza oranı, 2008 modelinin iki sene sonraki oranından daha fazla !

Karavan kullanımında yapılan kilometrenin ticari kullanıma göre az olması da oranları başka alanlara çekmeli ?
 



Ynt: Mercedes Sprinter 212 D

bariscim' Alıntı:
Teşekkürler Hüseyin Bey,

Her iki tablo da değerli. İlk tablo için 2012 yılına ait dediğinizde 2012 model araçların istatistiği olduğunu mu anlamalıyız?

İkinci tablo için de sol alt köşeye gelen Gezenbilir yazısı orada hangi modelin yer aldığını kapatmış ama bence en başarılı grafiği de o çizmiş. O markayı tekrarlar mısınız nedir?

Bence de en kötü gözüken Ducato bu kararsızlığını neye borçlu acaba?
Her markanın yıllara yayılan köklü değişikliklerinin de irdelendiği bir tablo olsa yardımı olur muydu bu sorunun cevabını bulmaya? Aklıma gelen, sadece örnek olsun diye, Mercedes, Vito da hiçbir şey yapmadan sürekli aynı yapıyı muhafaza etmiş, sadece iyileştirmeleriyle uğraşmıştır da, Ducato sürekli yenilikler uygulamış müşterisini bu anlamda memnun etmiş ama arıza olasılığını da artırmış olabilir mi?

Alpaslan Bey 2012 istatistiğinde 1-6 yaş arasındaki arıza yapıp yolda kalan (sürücü hatası olmadan, örneğin boş benzin deposu gibi) araçlar dikkate alınmış. Araçların yaşları 2014 yılında değiştirilmiş. 2014 yılından sonra yapılan istatistiklerde 3-10 yaşı arasındaki araçlar dikkate alınıyor.

Ikinci tabloda üzerini „Gezenbilirin“ örttüğü araç „VW T5“. En az yolda bırakan araç.

7-8 yıl önce Alman araç üreticileri çok eleştirildi. Çünkü yabancı markalar böyle istatistiklerde hep öndeydi. Son yıllarda Araçların kalitesinin yükseltilmesi için büyük çaba gösterildi sanıyorum.
 

Ynt: Mercedes Sprinter 212 D

Güzel paylaşımlar Mercedesi olanlar gibi diğer markalarda da oluşabilecek şeyler. Hepinize teşekkürler.
 

Ynt: Mercedes Sprinter 212 D

Mesut Bey,

Panelvan ve minibüs bakımlarının otomobillere göre daha kötü olması, cümlenizi kalitesiz servisler için mi, bakım periyodlarını yeterince önemsemeyen sahipleri için mi kullanıyorsunuz? Tabi bir de kötü yedek parça var.

EvliyaCelebi2' Alıntı:
* Modellerin gittikçe güvenirliliğinin azaldığı. Yani 2012 modelinin iki sene sonraki arıza oranı, 2008 modelinin iki sene sonraki oranından daha fazla !

Tabloya göre, yüzde olarak bu söylediğiniz Ducato, kısmen Transit için doğru iken Vito ve T5 de farklı, çok olumlu, sürekli iyileşen bir grafik çizmiş. Hele T5 çok çok iyi. Kusura bakmayın soru kendime biraz da "Ben mi yanlış okuyorum?"

Motokaravanların arıza sıklıkları tablodaki yüzdelere denk gelmeyecektir ama yine de motokaravanları da buradaki markalara göre dağıtsak kendi içinde benzer bir tablo çıkarır herhalde?

Güzel bilgiler...

Hüseyin Bey, ilgilisiniz ve şanslısınız ki buluyorsunuz da. Eğer bu tablo yolda kalanlardan hareketle çıkan sonuçsa, sebeplerinin dağılımını da Mercedes için, ilk tablo olarak görecek olsak, mesela Ducato için bu arıza dağılımı nedir?
Bende biliyorsunuz Ducato yok ama haksızlık etmek de istemem bir çok arkadaşın ilk tercihi. İkinci tablo fena yaptı Ducato'yu.
 

Ynt: Mercedes Sprinter 212 D

Alpaslan Bey, biraz detaya inmekte galiba fayda var. Listedeki araçların çok büyük bir kısmı kargo taşıması yapan araçlar. Ayrıca kiralanan veya ağır işlerde çalışan araçlar. Bu nedenle karavan yapmak için yıpranmamış araç bulmak kolay değil. Karavan olarak kullanılan araçlardaki yolda kalma oranının yukardaki tablodaki sayılardan çok daha düşük olduğundan eminim. Bir önemli nokta da, akü nedeniyle yolda kalmalar. Yaklaşık olarak her üç araçtan bir tanesi akü nedeniyle yolda kalıyor. Ben 2010 ve 2011 yılarında iki defa yolda yardım istemek zorunda kaldım, ikiside akü yüzündendi. Bu arızanın sebebi araç değildi. Yaşam akülerinden birisini motora bağlayıp yola devam edebileceğim sonradan aklıma geldi. Arızaların nedenlerine bir göz atarsak, iyi bakımlı bir aracın yolda kalma ihtimalinin çok düşük olduğunu görürüz. Bence karavan yaptığımız araçların hepsi teknik bakımdan güvenilir araçlar ve tablodaki rakamlar okadar yüksek değil. Bu sayılar her bin araç içinde yolda kalan araçların sayısı. Aküden kalanları sayıdan düşersek ve karavanların daha az yolda kaldığını da düşünürsek bu sayılar çok daha azalıyor. Önemli olan yola çıkmadan aracın bakımını yapmak.

Şu anda VW ve Mercedes istatistikte daha iyi gözüksede, bir kaç yıl sonra durum tekrar değişebilir.
 

Ynt: Mercedes Sprinter 212 D

Konu ilginç, fakat cevaplarım için 1-2 gün müsaade lütfen, Alpaslan bey.
Hemen önümde 15-16 saatlik yolculuk var. Jetlag'i atlatır atlatmaz tekrar buradayım.

Hüseyin, sanırım fark ettin. Tablodaki sayılar istatistiki kot sayısı, arızalı araç sayısı veya yüzdesi değil. Zaten senin iki tablo arasındaki son cümlen de o yönde. Yani sonuçta sadece renkler önemli bizim için. Yeşil, en iyi ---> kırmızı, en kötü. (Kot sayılarını renklere göre sınıflandırmak için ise ayrı cetvele ihtiyaç var.)
 




Ynt: Mercedes Sprinter 212 D

Panelvan ve minibüs bakımlarının otomobillere göre daha kötü olması, cümlenizi kalitesiz servisler için mi, bakım periyodlarını yeterince önemsemeyen sahipleri için mi kullanıyorsunuz? Tabi bir de kötü yedek parça var.

Alpaslan bey, tespit ADAC'nin. Aslında ben de doğru olduğunu düşünüyorum. Hüseyin bilir, son 10-15 sene içinde serbest tamirhaneler neredeyse kalmadı. Hepsi markalara bağlı durumda. Bu yüzden çakma yedek parcayı pek düşünemesemde, servislerin kaliteleri açısından ayni şeyleri söylemenin zor olduğunu tespit eden araştırmalar var burada. Biliyorsunuz insanoğlu çiy süt emmişdir ama Almanyadaki sütler kanunlar yüzünden de biraz daha pastorize galiba ? :smiley:
Bakımın otomobillere göre düşük olmasını Türkiyedeki gibi, ticaret erbabının panelvanlara yaklaşımında aramak gerekir sanırım.
Üstelik bilmem, mekanik sorunlara son senelerde artan elektronik yüzünden, onların arızaları da eklenmis olabilir mi ?

Tabloya göre, yüzde olarak bu söylediğiniz Ducato, kısmen Transit için doğru iken Vito ve T5 de farklı, çok olumlu, sürekli iyileşen bir grafik çizmiş. Hele T5 çok çok iyi. Kusura bakmayın soru kendime biraz da "Ben mi yanlış okuyorum?"

Motokaravanların arıza sıklıkları tablodaki yüzdelere denk gelmeyecektir ama yine de motokaravanları da buradaki markalara göre dağıtsak kendi içinde benzer bir tablo çıkarır herhalde?

Tablodaki sayılar istatistiki kot sayısı, doğrudan arızalı araç sayısı veya yüzdesi değil. Sadece renklere dikkat etmek daha uygun.Kot sayılarını renklere göre sınıflandırmak için ise ayrı bir cetvele ihtiyaç var. Yanlız renkleri vermek için sayıların hangi kriterlere göre sınırlandırıldığı hakkındaki bilgilere ulaşamadım. Aşağıdaki Hüseyinin grafikleri aldığı linkte sadece 2014 senesini değerlendiren istatistik ve o senenin kot sayı cetveli var.
http://www.adac.de/infotestrat/unfall-schaeden-und-panne/pannenstatistik/pannenstatistik_detailergebnisse_2014/pannenstatistik_busse_transporter.aspx?ComponentId=204560&SourcePageId=47921

Neden istatitiki kot sayısına ihtiyaç duyuluyor derseniz ? Kot sayısı=arıza sayısı/trafikteki 1000 ama değişgen faktörler olarak: araç modellerin trafikteki adetleri ve her sene değişen kullanım yaşları vs. göz önüne alınırsa, modeller arası nesnel karşılaştırma ancak bu kot sayısı üzerinden mümkün ! Tek bir aracın kronolojısine ise ancak birçok senenin istatistik verileri karşılaştırılarak ulaşılabilir.
Fakat tek tablodan o sene için Ducato ve rakipleri ile ilgili karşılaştırmalı bilgi edinilebilir.

Yazacak daha birkaç şey var ama bu bile sınırı çoktan aşdı galiba ?
Gezenbilir yüzünden açıkcası çok şeyler öğreniyorum. Yeni şeyleri öğrenmek de oldukça keyif verici. Benim için sorun yok. Ama hepinizin başını yeteri kadar şişirdim sanırım. Bu yüzden hediye olarak ilişikde , başda sayfayı acan Hüseyin olmak üzere bütün Sprinter'cilere Ford'cuların sayfanızdan Transit geçmediginin de kanıtı olarak “ Mercedes-Benz Sprinter'den Panelvan Karavan Yapan Üreticiler“ inin onlarca link adreslerini *.pdf dosyası olarak gönderiyorum.

Bol eğlenceler... :smiley:
 

Ekli dosyalar

  • sprinter-karavan-üreticileri.pdf
    37.8 KB · Görüntüleme: 386

Ynt: Mercedes Sprinter 212 D

.Mesut Bey, zahmet vermişiz gerçekten... :smiley: Teşekkürler...

Anlatacak, söylenecek çok şey olduğu konusuna kesinlikle katılıyorum. Her inceleme başka bir detayı sorgulatıyor.
Öte yandan Türkiye koşullarında bu değerlendirmeleri göz önüne alarak motokaravan bakmak gözün açıkken rüyaya dalmak gibi, yani çok olur bir şey değil. Ancak hasbelkader gönlünüze yatkın bir karavan sahibi olduktan sonra, aldık da ne ettik derken sonuçları iyi olan bir gurubun içinde kalıyorsanız "aman ne iyi etmişim", yok değilse "kısmet bakalım" demek zorunda kaldığımız durumdan öte değil içine düştüğümüz.

Buna rağmen öğrenmek her durumda güzel, zahmetleriniz için teşekkürler...

Bu arada, Gezenbilir mesajlarım nedenini bilmediğim şekilde, ender de olsa "Önemsiz Posta" bölümüne düşüyor. Fark etmek de zaman alıyor bazen... Üzgünüm, yine öyle olmuş.
 

Ynt: Mercedes Sprinter 212 D

PDF dosyası için de teşekkürler...

Ben küçük yaşlarda iken, Almanya'da çalışan amcam+yengem Türkiye ziyaretlerinde, oralardaki Kaufhoff vs gibi mağazalarının kataloglarını getirirlerdi. Bende o katalogların bisiklet sayfalarına dalar giderdim.

Şimdi de keyifle karavan sayfalarında bazen kaybolabiliyorum. Faydalı olacaklar, emin olun... :smiley: :smiley: :smiley:
 

Ynt: Mercedes Sprinter 212 D

Her yıl kış bitiminde havalar ısınmaya başlayınca ilk işim karavanın paslı yerlerini temizleyip boyamak olur. Aynı işi 6 ay sonra sonbaharda da tekrarlarım. Araçlarda artık teknik kaportadan daha uzun ömürlü olduğu için bu iş aracın ömrünü uzatmak için çok önemli. Paslı yerleri temizlerken, sparişini verdiğim küçük solarpanel de geldi.
Ekli dosyayı görüntüle 53

Semi Solarpanel.PNG
 

Ekli dosyalar

  • SAM_7571.JPG
    SAM_7571.JPG
    201.5 KB · Görüntüleme: 498



Ynt: Mercedes Sprinter 212 D

Merhaba Hüseyin Bey,
Henüz uygulayamadım ama tıpkısını ben de tavsiye olarak almıştım. Uzun zaman beklemede kalan karavanın aküsü alarm gibi sürekli devrede olan gereçler nedeniyle ister istemez düşüyor. İki kez takviyeyle çalıştırmak zorunda kaldım.

Diyot olarak hangi değerde nasıl bir şey kullandınız?
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,735
Mesajlar
1,522,936
Kayıtlı Üye Sayımız
166,556
Kaydolan Son Üyemiz
Mehmet_Ali

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst