Mercedes Sprinter 212 D

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Akdeniz45 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 163
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 175,088
Ynt: Mercedes Sprinter 212 D

Alpaslan Bey, 6 amperlik, 12 volt, aşağıdaki gibi bir diot. 6 ampere gerek yok ama yanımda daha küçük değerde diot yoktu.

Diot.PNG
 

Etiketler

Ynt: Mercedes Sprinter 212 D

Solarpaneli Almanya‘ da satın aldım.
http://goo.gl/pIIhEH

Türkiye‘ de bir adres bilmiyorum.
 

Ynt: Mercedes Sprinter 212 D

Araç Parçalarına Ikinci Şans.

Kullanılmış yedek parça pazarı Almanya‘ da gün geçtikçe gelişiyor. Hemen her yerleşim yerinde „araç değerlendirme yeri“ veya yerleri var. Buralara eskiden araba mezarlığı denirdi. Buralarda digital çağa ayak uydurdular. Kullanılabilecek durumdaki araç parçaları düzenli bir şekilde kayda geçirilerek istif ediliyor. Müşteriye anında (telefonda da) istenilen parçanın olup olmadığı söyleniyor.
Kullanılmış parça satışını Mercedes firması da yapıyor. 10-15 yaşındaki bir araca çok zaman bu parçalar yeterli oluyor.
Mercedes firmasının ifadesine göre, bu parçalar sıkı bir kontrolden geçtikten sonra satışa sunuluyor. Firma bu parçalara iki yıl garanti veriyor.
http://www.mbgtc.de/Baumuster/Transporter/Sprinter/


Bugün ikinci bir konu kablo bağlantılarında yılardır kullandığım esnek bir bant. Aşağıda resmini gördüğümüz bu esnek bantın yapışma özelliği yok. Esnek olduğu için mümkün olduğunca uzatılarak izole edilecek yere sarıldığında kaynak yapılmış gibi devamlı ve sağlam bir tabaka oluşturuyor. Bence her karavanda bulunması gerekir. Kullanan arkadaşlar deneyimlerini anlatırlarsa sevinirim. Aynı isimde olmasada benzer bantları yapı malzemesi satan marketlerde bulmak mümkün.
 

Ekli dosyalar

  • 840355_POWERFIX-Stretch-Reparaturband_original (1).jpg
    840355_POWERFIX-Stretch-Reparaturband_original (1).jpg
    36.7 KB · Görüntüleme: 346






Ynt: Mercedes Sprinter 212 D

Son zamanlarda çektiğim sıkıntılardan dolayı inanın beyni olan,yüksek model bütün araçlardan korkuyorum.Son sattığım T5 le başlayan (ilk 2005 te aldığım ve ondan sonraki Vito belki sıfır olduklarından hiç sorun yaşamadım) inanılmaz kötü bir süreç yaşıyorum.Lafı çok uzatmak istemiyorum ama önümde 2 tane Ford Connect ve bir fiesta van var.Sattığım T5 göstergesi tablası arızasından değiştirmek zorunda kaldım sanırım çıkması bile ya 1500 yada 2500 dü,aracı aldığımda merkezi kilit sistemini komple değiştirmişti satan kişi ,eskileri bile araçtaydı o da inanılmaz bir paraydı.İki connect te de beyin değişti çıkma taktık ne kadar gider belli değil.Connect in bir tanesinde hız gösterge tablosu arıza yaptı servisin verdiği fiyat 5.500 tl,diğeri enjektör arızası servisin verdiği fiyat 5.500 tl,sonra pompada tamire gidebilirmiş oradan ne çıkar belli değil aracın değeri 10 bin tl yi geçmez(arayıp bilgi veren çocuğa da sen bu aracı yak diyorsun yani dedim).Fiesta van da hız gösterge problemi kaç sefer gittiği halde hız km kadranı metronom gibi düştüğünde titremeler gitmiyor.Connect in biri 90 bin de motoru yedi nedeni belli değil.Son zamanlarda kendi mi maden deresi kampında olduğu gibi önümde ki herkese senin araçta beyin var mı diye sorarken buldum.Sanırım sayemde herkes motorunu bu kampta tekrar görerek hasret gidermiştir.Bu arızaları gördükten sora Mehmet Kolege abinin ustasının T4 ü için söylediği cümle aklıma geliyor 'sakın aracını yeni yüksek bir model araç için değiştirme' (tabi o genel olarak söylüyor).Bu tarz panelvandan karavan yapanlar araç kadar masraf yaptığından satış işlemi o kadar kolay olmuyor hele ki kendi yaptı ise.Bu sayfaya da yine böyle eski model bir mercedesi incelerken ,dur Hüseyin bey yeni bir şeyler yazmış mı,bu gördüğüm araçla ilgili bir bilgi varmı acaba diye geldim.Yıllar önce yine böyle bir nedenden dolayı kros motorum varken bile eski jawa motorlardan almıştım kros gerekmeyen ama dağ yollarında gitmek için.Arıza yaptığında Batunun dediği gibi mal mal bakıyordum elektronik ateşlemeli motora ama Jawa ile gaz teli kopuk,debriyaj teli kopuk çok geri döndüm.Artık sloganım 'en büyük masrafı motor yaptırmak' olan araçlar.
 

Ynt: Mercedes Sprinter 212 D

Araçlarda gittikçe çoğalan elektronik daha da artacağa benzer. Almanya‘ da Sprinter forumda ve karavan forumda da aynı şikayetler var. Sorunun kaynağı araç üreten firmalardan ziyade özellikle Avrupa Birliğinin getirdiği şartlar. Yeni araçlar için gittikçe azalan emisyon değerleri öngörülüyor. Bu da araçlarda elektronik payını yükseltmekle mümkün oluyor.
Benim Sprinter 97 model ve 313.000 kilometreyi geçti. Teknik bakımdan (motor) iyi fakat karoseriyi ne kadar daha pastan kurtarabilirim bilmiyorum. Gelecek araçta bir Sprinter olacak ama, hangisi. Aşağıdaki listede sprinterleri görüyoruz. 316 cdi‘ de elektronik şu anda kullandığım 212d‘ den daha fazla ama, kahrı çekilir diye düşünüyorum.

Sprinter.jpg
 

Ynt: Mercedes Sprinter 212 D

Bizim Sprinter 212d, 10.06.2015 günü 18 yaşını dolduracak. Inşallah bundan sonra canım ne isterse yaparım demez. Son haftalarda sık kullandığımız için 315.000 kilometreye yaklaştı. Iki hafta önce Münih‘ te park yerinde el frenini çekince, el fren teli koptu. Koptuğu yer iyice paslanmıştı. Herhalde burayı sık sık yağlamakta fayda var. Aracın altına girip paslı yerleri sıkca kontrol edebilmek için aşağıdaki gibi bir krikoyu ve diğer malzemeleri satın aldım. Çünkü araç yaşlandıkça daha sık gözden geçirmek gerekiyor.


Unterstellböcke.jpg


Löten.jpg
 

Ekli dosyalar

  • Kriko.jpg
    Kriko.jpg
    17.4 KB · Görüntüleme: 544



Ynt: Mercedes Sprinter 212 D

Araç yaşlandıkça tüve giderken heyecanda artıyor. Bir kaç hafta önce gaz kontrolünü yaptırmıştım. Karavanda ocak ve ısıtıcı gaz ile çalışıyor. Kontrolde, bu iki cihazın gerektiği gibi çalışıp calışmadığı ve gaz sisteminde sızma var mı diye bakılıyor. Cihazların kontrolünde en önemli nokta, ocakta ve ısıtıcıda alev söndüğünde belirli bir süre sonra cihazlar gazı kesiyormu diye bakılıyor. Böyle bir kontrolden sonra gece ısıtıcı çalışırken daha rahat uyuyorum.

Bugün tüvün ilk sorusu gaz kontrolu yapıldı mı oldu. Tüvü yıllardır aracın tamirinin yapıldığı ve sahibi Türk olan bir tamirhanede yaptırıyorum. Tüv görevlisi çantasıyla tamirhaneye geliyor. Ufak tefek arızalar hemen tüvün yanında giderildiği için çok zaman ikinci defa tüve gitme sorunu olmuyor. Tüv kontrolu daha rahat bir atmosferde yapılıyor. Araç tüvden sorunsuz geçti diyebilirim. Gelecek tüv Mayıs 2017.
 

Ynt: Mercedes Sprinter 212 D

Yeni onayınızla güzel geziler dilerim.
Bende 16 Mayısta benzer TUV kontrolundan geçtim ama muhtemelen biliyorsunuz bizdeki bu kadar kapsamlı değil, sadece araç ağırlıklı bir kontrol. Yine de sorunsuz geçmek heyecan vericiydi.
Öte yandan TUV'ün oralarda yapıp buralarda henüz yapmadıklarına da kendimizce içinde güvenle yaşamak adına bizler dikkat etmeye çalışıyoruz. Karavan alımım sonrasında Almanya'ya yaptığım ilk iş seyahatimde Gaz Alarmı almış, dönüşte de hemen taktırmıştım. Sinek için karavanı ilaçladığımızda öttüğünde de ilk denemesini yapmış saymıştık kendimizi.
Şaka bir yana bir gerçek var, böylesi konularda yapılacak hata yada eksiklik, telafisi olmayan sonuçlar doğurabilir...
 

Ynt: Mercedes Sprinter 212 D

Alpaslan Bey, Tüv‘ ün Türkiye ve Almanya’daki kontrol listelerini karşılaştırdım. Kontrol edilen yerler aynı gibi. Yalnız Almanya‘ da iki yılda bir Türkiye‘ de her yıl kontrol olduğu için, Türkiye‘ de biraz daha toleranslı olabilirler. Almanya‘ da eskiden Tüv yalnızdı. Aynı şimdi Türkiye‘ de olduğu gibi. O zamandan kalma alışkanlıkla hala tüve gidiyorum diyoruz. Halbuki, tüv=teknik kontrol derneği demektir ve başka kuruluşlarda teknik kontrol yapıyor. Şimdi teknik kontrol için başka bir kuruluşa da gitsek, tüve gidiyorum diyoruz :D. Doğrusu, teknik kontrole gidiyorum demek lazım. Başka kuruluşlarda kontrol yapmaya başladıktan sonra, teknik kontrol yapan elemanlarla müşteriler arasında ilişkiler (atmosfer) daha rahat oldu. Çünkü müşterilerde artık alternatif olanaklar var.
Size güzel geziler dilerim.
 

Ynt: Mercedes Sprinter 212 D

Şimdi siz böyle söyleyince bende ikileme düştüm. Doğrusu, TUV kontrolunda aracımızı girişte onlara teslim edip, çıkışta bekliyoruz. Tabi yapılan işlemler uzaktan kısmen izlenebiliyor. Bunlar birbirine benzer hatlar üzerinde yapılan işlemler ve dışarıdan bakıldığında yan kulvardaki otomobile veya kamyonete ne yapıyorlarsa onu yaptıklarını gözleyebiliyorum.
Bu arada karavan olarak da gözden geçiriyorlar da acaba ben mi fark edemedim...

TUV_Girisi.jpg
 

Ynt: Mercedes Sprinter 212 D

Burada aracın hep yanında olurum. Sanıyorum bu herkes için böyle. Lamba ve farların kontrolünde aracın içindeyiz, ön takımlar kontrol edilirken direksiyonu sağa sola çevirme işlerini kendimiz yaparız. Böylece ikinci bir tüv görevlisine ihtiyaç kalmıyor ve bizde araçta nerelerin kontrol edildiğini gözlerimizle görüyoruz. Hatta tüv görevlisinin araçta neyin tamir edileceğini göstermek için aracın altına gelmemi istediği olmuştur.
 



Ynt: Mercedes Sprinter 212 D

Fransa gezimize hazırlık olarak karavanda yatağın üzerine bir pencere açtım. Insan karavanını kendi yapınca ilave ve değişiklik yapmak ta kolay oluyor. Böylece orta boy sprinterin üzerinde üç pencere oldu. Sıcak yaz gecelerinde yan pencereleri açmak, özellikle kampdışı konaklamalarda riskli olduğu için yukardaki pencereleri daha güvenceli buluyorum.
Araçta iki tane dışarıya açılan yan pencere var. Bu pencerelerden birisi sürmeli kapının üzerinde, diğeri sie tam karşıda, yemek masasının önünde. Sürmeli kapının üzerindeki pencereyi nadiren kullanıyoruz. Kapıdaki sineklik nedeniyle dışardan içerisi pek görünmediği için aracın içinde otururkende kapıyı açabiliyoruz ve penceyi açmaya gerek kalmıyor. Bir dahaki aracımda sürmeli kapıya pencere yapmayacağım.
Pencereler uzun zaman kullanılmayınca conta yapışıyor ve açmak hiç te kolay olmuyor. Bu nedenle bütün pencerelerin contalarına arasıra gres yağı sürüyorum.
Aracın isolasyonunu pencere çıkıntılarını kapatmamak için ince yaptım. Arka tarafta (yatağın olduğu yer) pencere çıkıntılarını önce 6mm kalınlığında su çekmez bir isolasyon, üzerinide 6mm kalınlığında kontrplak ile kapladım. Bu pencere çıkıntılarından faydalanarak sprintere enlemesine 1,82 uzunluğunda yatak yapabildim.
Aracın izolasyunu ince olduğu için dışardaki hava durumuna göre içi çabuk ısınıyor veya soğuyor. Kışları arasıra çıktığımız hafta sonu gezilerinde ısıtıcı (Truma ) aracı sıcak tutuyor. Yeni açtığım pencerenin de yardımıyla yaz akşamları hava serinleyince karavanın içininde daha çabuk serinleyeceğini umuyorum.
Ince isolayonun bir faydasıda resimde gördüğümüz gibi, pencerenin altında, elimizdeki ufak tefek şeyleri koyabilecek bir yerin olabilmesi (yemek masasının yanında).

SAM_0003.JPG
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,735
Mesajlar
1,522,936
Kayıtlı Üye Sayımız
166,556
Kaydolan Son Üyemiz
Mehmet_Ali

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst