Ynt: Mercedes Sprinter 212 D
Fransa gezimize hazırlık olarak karavanda yatağın üzerine bir pencere açtım. Insan karavanını kendi yapınca ilave ve değişiklik yapmak ta kolay oluyor. Böylece orta boy sprinterin üzerinde üç pencere oldu. Sıcak yaz gecelerinde yan pencereleri açmak, özellikle kampdışı konaklamalarda riskli olduğu için yukardaki pencereleri daha güvenceli buluyorum.
Araçta iki tane dışarıya açılan yan pencere var. Bu pencerelerden birisi sürmeli kapının üzerinde, diğeri sie tam karşıda, yemek masasının önünde. Sürmeli kapının üzerindeki pencereyi nadiren kullanıyoruz. Kapıdaki sineklik nedeniyle dışardan içerisi pek görünmediği için aracın içinde otururkende kapıyı açabiliyoruz ve penceyi açmaya gerek kalmıyor. Bir dahaki aracımda sürmeli kapıya pencere yapmayacağım.
Pencereler uzun zaman kullanılmayınca conta yapışıyor ve açmak hiç te kolay olmuyor. Bu nedenle bütün pencerelerin contalarına arasıra gres yağı sürüyorum.
Aracın isolasyonunu pencere çıkıntılarını kapatmamak için ince yaptım. Arka tarafta (yatağın olduğu yer) pencere çıkıntılarını önce 6mm kalınlığında su çekmez bir isolasyon, üzerinide 6mm kalınlığında kontrplak ile kapladım. Bu pencere çıkıntılarından faydalanarak sprintere enlemesine 1,82 uzunluğunda yatak yapabildim.
Aracın izolasyunu ince olduğu için dışardaki hava durumuna göre içi çabuk ısınıyor veya soğuyor. Kışları arasıra çıktığımız hafta sonu gezilerinde ısıtıcı (Truma ) aracı sıcak tutuyor. Yeni açtığım pencerenin de yardımıyla yaz akşamları hava serinleyince karavanın içininde daha çabuk serinleyeceğini umuyorum.
Ince isolayonun bir faydasıda resimde gördüğümüz gibi, pencerenin altında, elimizdeki ufak tefek şeyleri koyabilecek bir yerin olabilmesi (yemek masasının yanında).