Mercedes Sprinter 212 D

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Akdeniz45 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 163
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 174,751
Ynt: Mercedes Sprinter 212 D

Belki sizi biraz bilgilendirir ümidiyle aşağıdaki linki veriyorum. Burada offroad sprinter ile iki gezi anısı var. Anıları okuyunca, araçlar böyle arazilerde kullanıldığında daha çabuk yıprandığını gördüm.
Araçlardan birisi 1997 model Sprinter 312D 4X4.


Mantra-5.JPG
 

Ekli dosyalar

  • Index-GR04.jpg
    Index-GR04.jpg
    127 KB · Görüntüleme: 458

Etiketler


Ynt: Mercedes Sprinter 212 D

Hüseyin Bey;

Mercedes panelvanların şanzıman , difransiyel, kaporta vs parçalarını temin ettiğiniz çıkmacıtabir ettiğimiz yerler mevcut mudur?
Fiyatlar nasıldır? Servislerde işçilik yüksek fakat 2. el parça fiyatları yüksek midir?

Hasan
 

Ynt: Mercedes Sprinter 212 D

Hasan Bey bir haftadır yolda olduğum için düzenli internete giremiyorum. Yazınızın geç farkına vardım. Almanya´da sprinter için ikinci el parça bulmak çok kolay. Şanzıman ve difransiyel örneğinden yola çıkarsak: Bunlarda araçtan sökülüp satılanları ucuzdur. Ama satıcının sözlü verdiği bilgilere güvenmekten başka elden birşey gelmez. Ikinci olanak bu türlkü parçaları satan araba mezarlığı sahipleri. Bunlar sattıkları paraçlar için sınırlı ölçüde bir yıllık garanti verebiliyorlar. Üçüncü olanak, araçlardan sökülen parçalar kontrol ediliyor ve gereken tamir ve bakımları yapılıyor. Bunların garantileri daha kapsamlı ve normal olarak iki yıl süreli olabiliyor. Bu durumlara göre bir şanzımanı 120 € ile 2.000 € arasında bir fiyata almak mümkün.
Bir diğer örnek: Benim sprinter bu gezide 300 bin kilometreyi geçti. Şanzımanından yağ damladığı için evvelki gün Keşan´da tamirdeydi. Şanzıman inince debriyaj balatasını da değiştirelim diye Almanya´da internetten debriyaj takımı alarak getirdim (debriyaj hala orijinaldi). Bu parçayı intenetten 117 €´ya aldım. Mercede te sanıyorum 4 katını öderdim. Aracımın kilometresi yüksek olduğu için geçen yıldan beri yanımda internetten aldığım alternatörü hep yanımda taşırım 115 € ve yeni). Bir çok parçanın (yeni) internet fiyatı ile piyasadaki ikinci el parçaların fiyatları arasında fazla fark yok.
Almanya´da mercedes servisleri orijinal Mercedes parçaları takarlar (sanıyorum mecburlar).
Aşağıdaki linkte şu anda Ebay´de satılan şamzımanlar:
http://goo.gl/2KL9KL
 




Ynt: Mercedes Sprinter 212 D

Türkiye gezimizinin dönüşünde karavan 306.200 kilometreyi buldu. . Gezi dönüşü herzaman olduğu gibi Keşan´da aracın yağı, yağ filitresi, hava filitresi ve mazot filitresi değişti ve bakımı yapıldı. Bir gün sonra Saroz körfezinde Danışment Orman Kampına girerken aracın yağ seviyesini gösteren ikaz lambası yandı. Danışment Kampına girmedik, çünkü daha kampa varmadan 27 Lira ücret ödememiz istendi. Ayrıca kamp içinde 35 Lira vermemiz gerektiği söylenince planımızı değiştirdik ve Keşan´a geri dönerek aracın bakımını yaptırdığımız tamirhaneye gittik. Tamirhane´de, yağ değiştirirken fazla yağ konulduğunu söylediler ve yağın bir kısmını geri aldılar ama ikaz lambası yanmaya devam etti.
Yağ seviyesi normal, motorunda sesinde ve çalışmasında bir değişiklik olmadığı için eve kadar böyle geldik. Bugün yakınımızdaki Mercedes şubesine giderek ikaz lambasını kapattık. Mercedes´teki usta Türk ve uzun yıllardır tanışırız. Bu aracı almadan fikrini sormuştum. Bu 5 silindirli motoru ancak kasıtlı olarak bozabilirsin demişti. Ikaz kambasının yanmasının yağ seviyesiyle ilişkisi olmadığı, aracın elektrik bağlantılarında bir sorun olduğu için yandığını ve hatayı düzelttiklerini söyledi. Araçla bir 300 bin kilometre daha yapabilmem içinde şu tavsiyelerde bulundu.
1. Kaliteli yağ kullanılması.
2. Motor sıcakken, durdurmadan önce biraz çalışsın.
3. Soğuk havalarda motor çalışınca hareket etmeden önce biraz beklenmesi.
4. Bakımının zamanında yapılması.
5. Debriyajın uzun ömürlü olması içinde, motor çalışır durumda yolda dururken (özellikle rampalarda) debriyaj pedalıyla oynanmamasını tavsiye etti.

Mercedes´teki bu küçük tamir 170 € tuttu. Keşan´da vites kutusunun indirilmesi, tamiri ve debriyaj balatasının değiştirilmesi için 400 TL (işçilik ücreti) ödedim. Burada en az 5 katını öderdim.
 

Ynt: Mercedes Sprinter 212 D

Karavanda fan sesiyle bizi raharsız eden iki elektrik cihazından kurtulduk. Gezimizde 300 wattlık invertör bozulunca yerine fanı olmadığı için sessiz çalışan bir invertör aldım. IVT marka 150 wattlık bir invertör. Karavanda netbook, buzdolabı dahil hemen bütün büyük cihazlar 12 volta bağlanabildikleri için büyük bir invertöre ihtiyacımız yok. Sadece fotoğraf mekinesinin aküsü, diş fırçası ve traş makinesi için bir invertör bulunduruyorum. Şimdiye kadar invertörü fanın sesi nedeniyle geceleri kullanamıyorduk. Araçlarında buzdolabını invertörle çalıştıranlar nasıl yapıyorlar merak ediyorum.
http://goo.gl/F2jQcn


Ikinci cihazda akü şarj aleti. Bundan 6-7 ay önce Ctek mxs 7.0 şarj aletini aldım ve çok memnunum. Fanı olmadığı için sessiz. Akülerde, bu cihazla şarj etmeye başladıktan bu yana oldukça bir iyileşme var. Cihaz 120 amperlik aküyü doldururken biraz ısınıyor. Belkide 10 amperliğini alsam daha iyi olurdu. Fakat benzer ölçüde ısınma daha önce kullandığım fanlı şarj cihazlarında da vardı. Dün karavanı tamirden almak için gittiğim mercedes şubesinde, 144.000 € değerinde, satılık yeni bir otomobilin aküsüne bağlı bir Ctek mxs 10.0 gördüm. Demekki iyi bir cihaz.
http://goo.gl/aNWGAJ
 

Ynt: Mercedes Sprinter 212 D

Dün karavana bir yedek anahtar yaptırdım. Anahtar sadece kapıları açmak için. Elektronik bülümü (transponder chip) olmadığı için bu anahtarla karavanı çalıştırmak mümkün değil. Bir defa başıma geldiği için anahtarı içerde unutup karavanın kapısını kapatmaktan hep korkarım. Bu anahtarı karavanın dışında bir yere saklayacağım.
Anahtarı Münih´te tanıdığım bir anahtarcı yaptı (Mister Minit). Ücret olarak 21 € ödedim (Sprinter 212D için). Elektronik bölümünüde yaparsa fiyat 42 €. Aynı anahtarı Mercedes yapsa fiyatı sanıyorum oldukç pahalı olur.
 

Ynt: Mercedes Sprinter 212 D

Kış lastiklerini takalı 4 hafta oldu. Geçen kış, kış lastiklerinin çıkardığı ses beni rahatsız etmişti. Onun için bu sene lastikleri değiştirmede acele etmedim. Fakat son 4 haftalık deneyimim geçen yıldan çok farklı. Evet kış lastikleri yaz lastiklerinden daha sesli ama aradaki fark geçen seneki kadar rahatsız edici değil. Lastikleri incelediğimde iki lastiğin tek yönlü lastik olduğunu gördüm. Lastiklerin üzerindeki oklar lastiğin dönme yönünü gösteriyordu. Şimdi beni meşgul eden soru, acaba geçen yıl bu iki lastik ters mi takılıydı?

Kış gelince, motoru tanıtırken gözümden kaçan bir nokta olduğunu gördüm. Sanıyorum üç yıl önceydi, ısıtıcı bujilerden bir tanesini (en dipte olan) sökmek mümkün olmadı. Usta motoru veya kafayı indirmek gerekir dedi. Yaz olduğu için acele etmek istemedim. Internette araştırınca, Sprinter Forumda diğer 4 ısıtıcı bujinin motoru çalıştırmak için yeterli olacağını ve motoru indirmeye gerek olmadığı yazıyordu. Hakikaten şimdiye kadar kışları -15 derecede bile hiç sorun yaşamadım.
 



Ynt: Mercedes Sprinter 212 D

karafatma' Alıntı:
Alparslan bey merhaba bizde de 312d var biryerler de karşılaşırız .aracın üstü nerede yükseltildi acaba birde makaslara takılan süspansiyonların fiyatı nedir

Erdinç Bey,
Üzgünüm, nerdeyse senesi dolacak olan sorunuzu yeni gördüm. Bilgisayarımı çaldırmış olmam, sonrasında tatiller falan derken epey zamandır siteye girmediğimden kaynaklandı bu gecikme.
Aracın tavanı İmaj Karavan'da yükseltildi. Almanya'dan getirtilmiş, İmaj Karavan'da yapılmış.
Makaslara takılan körükleri de orada taktırdım. Resimleri vardı ama bulamadım. İlgileniyorsanız tekrar çekerim.
Yerli körükler de olduğunu biliyorum ama montaj parçaları markalara, hatta modellere ve değişiklik varsa senelere göre değişiyor, aradığınıza uygunu bulunur mu bilmiyorum. Ancak yurtdışından getirtilebilir sanırım.
Bununla beraber Hüseyin Bey'in bu konudaki yöntemi de uygulanabilir.

Ben tam bu noktada hem hatırlatma olması, hem de benim için de muhtemelen Hüseyin Bey'in daha fazlasını söyleyebileceği düşüncesi ile, tam ismini bilmediğim bir sistemden bahsedeceğim. Mercedes araçların arkaya yük bindikçe ön ve arkaya uygulanacak fren baskısını ayarlayan bir mekanizması olduğunu körük takıldıktan sonra öğrendim. Çalışma mantığı şöyleymiş; araç arkaya yük aldıkça çöküyor, mekanik bir mekanizma bu çökmeye göre konum değiştirip ön ve arka frenlere uygulanacak baskıyı yük dağılıma göre ayarlıyor. Arkaya binen yük arttıkça arka frenlerin daha iyi tutması sağlanmış oluyor. Bana anlatılan bu. Benim araca körük takılınca bu ayar yeniden yapıldı. Hatta, manuel olarak ayarlanıp tam yüklü şekline sabitlendi. Zaten hep yüklü dolaştığımızdan frenlerin bu ayarı da gayet iyi oldu diyebilirim. Bu ayar da İmaj'da yapıldı.

Karşılaşmayı ben de isterim, keyifli seyahatler...
 

Ynt: Mercedes Sprinter 212 D

Akdeniz45' Alıntı:
Dün karavana bir yedek anahtar yaptırdım. Anahtar sadece kapıları açmak için. Elektronik bülümü (transponder chip) olmadığı için bu anahtarla karavanı çalıştırmak mümkün değil. Bir defa başıma geldiği için anahtarı içerde unutup karavanın kapısını kapatmaktan hep korkarım. Bu anahtarı karavanın dışında bir yere saklayacağım.
Anahtarı Münih´te tanıdığım bir anahtarcı yaptı (Mister Minit). Ücret olarak 21 € ödedim (Sprinter 212D için). Elektronik bölümünüde yaparsa fiyat 42 €. Aynı anahtarı Mercedes yapsa fiyatı sanıyorum oldukç pahalı olur.
Hüseyin bey,Konyada sanayide fiyatı 50 tl,benım Toyota'nın anahtarını yeni değiştirdim.
 

Ynt: Mercedes Sprinter 212 D

Yağmurlu/ıslak havalarda karavanın fren balatası ikaz lambası yanmaya başladı. Ilk zamanlar yanıp sönüyordu, birkaç haftadır devamlı yanıyor. Fren balataları iyi durumda ve sensorlarıda yenilediğim halde lamba sönmedi. Son zamanlarda devamlı yanmasınıda yolların tuzlanmasına bağlıyorum. Tahminim, sensordan lambaya gelen kablolardan birisinde kısa devre var.

Karavandaki iki yaşam aküsünden bir tanesi, 3,5 yaşında ve 95 amperlik, ocak sonunda elektrik tutmaz oldu. Şarj cihazına bağlayınca yarım saatte doluyor, 10 amperlik bir ısıtıcı fan takıncada 5 dakikada 10,5 volta düşüyordu. Bu aküyü canlandırmak için bir haftadır uğraşıyorum. Aküyü 6 defa boşaltıp doldurdum. Doldurmak için resimde gördüğümüz şarj cihazını kullanıyorum. Şu anda piyasadaki en iyi şarj cihazlarından birisi. Ilaveten ikinci resimde gördüğümüz „megapulse“ desülfatörü de devreye bağladım. Şimdi akü 10 amperlik ısıtıcı fanı, 10,5 volta düşünceye kadar 2 saat çalıştırıyor. Bu uğraşıda öğrendiğim bir nokta (aynı bilgiyi internette de okudum), sülfat bağlamış bir aküyü düşük amperle şarj etmek gerekiyor. Ama bütün çabalara rağmen sülfat bağlamış bir aküyü tamamen düzeltmenin mümkün olmadığını gördüm.


Megapulse.PNG


Forum.PNG


Sitz mit konsole.PNG
 

Ekli dosyalar

  • Ctek.PNG
    Ctek.PNG
    33.9 KB · Görüntüleme: 438


Ynt: Mercedes Sprinter 212 D

bariscim' Alıntı:
Sanırım resimlerle ilgili sitede bir sorun var. Ben ilk fotodan sonrasındakileri görmüyorum.

Ben bütün resimleri görebiliyorum. Resimlerin tamamını göremeyen başka arkadaş var mı acaba?
 



Ynt: Mercedes Sprinter 212 D

Resimler, ilki hariç aşağıdaki gibi gözüküyor. Ancak üzerlerine tıklayınca açılıyor. Hiçbiri açılmasa hata bende diyeceğim ama şimdi çok da emin olamadım.

Clipboard01.jpg
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,942
Kayıtlı Üye Sayımız
166,525
Kaydolan Son Üyemiz
ibissyusuf

SON KONULAR



Geri
Üst