Mercedes Sprinter 212 D

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Akdeniz45 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 163
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 172,694
Ynt: Mercedes Sprinter 212 D

EvliyaCelebi2' Alıntı:
Bu da Sprinter'i "Transit" geçen bir dostunuzdan ! :smiley:)

...
Mübarek asilzade ismi gibi, çekinmeseler "Sprinter von Mercedes" diyecekler. :smiley:)
...


"Daimler-Benz, Mercedes Sprinter"

Göze ve kulağa Ford Transit`ten daha hoş geliyor değil mi? ;D
 

Etiketler
Ynt: Mercedes Sprinter 212 D

Hüseyin Bey

Konuyu yakinen takip etmekteyim.Forumda paylastiginiz son derece yararli bilgilerden, linklerden uzunca bir suredir faydalanmaktayim.Umarim 209D ile ilgili tecrübelerinizi de paylasirsiniz..

Saygilarimla
Mustafa GULER
 

Ynt: Mercedes Sprinter 212 D

Hüseyin bey.

Benim karavanım ,
Motokaravan sabit konular içerisinde,
Kendi karavanını yapanlar; Mercedes Alkoven , (mehmet_mtrs) .

Yapımp hikayesinin 68-69 sayfalarından ihtibaten bitirimiş resimlerini görebilirsiniz. :smiley:

Size özelden mesaj ile fotosunu gönderebilmeyi çok isterdim . Ne oldu bilemiyorum beceremedim . :(
Selamlar.
 

Ynt: Mercedes Sprinter 212 D

Mustafa Bey merhaba,

Mercedes 209 D`li 1992 yılında aldığımda tabiri caizse, eşekten inip ata binmiş gibi hisstettim kendimi. 1983 - 1992 arasinda kullandığım Volkswagen LT 28 D iyi bir araçtı ama Ingiliz Perkins dizel motoru illallah dedirtmişti. LT 28 D 1978 modeldi, herhalde 1978 yılında Volkswagen kendi dizel motoru olmadığı için bu motoru kullanmıştı.

209 D kaportasıyla da (paslanma hariç) motoruyla da sağlam bir araçtı. Araçta sürmeli kapıyı kapatınca içinda yanan ocak sönerdi. Bir defa alternatörün kömürünü değiştirdim. Starter son zamanlarda sorun yapmaya başlamıştı. Bir defasinda yardıma çağırdığım Alman Otomobil Kulübünün tamircisi, bu araçlarda starter eksoza çok yakın bu nedenle çok ısınıyor ve arıza yapabiliyorlar demişti. Tamirci gelinceye kadar starter soğuduğu için herhalde, tamirci gelince hiç bir şey olmamış gibi çalışmıştı.
Motorun düzenli olarak yağı değiştirilip suyu kontrol edilirse 5 silindirli motor kolay kolay bozulmaz. Biliyorsunuz mercedes motorlarının içindeki triger zincirini değiştirmeye gerek yok. Aracı satarken alıcı motorun sesini dinleyince tamam demişti.
Aracı 66.000 km`de aldım. Sattığımda 250.000 km´nin üzerindeydi.

Kışları motoru çalıştırınca, motor ısınıncaya kadar bazen eksozdan bir duman çıkardı. Motoru çalıştırırken gaz pedalına dokunmayınca duman olmadığını tespit ettim ve bu sistemi şimdiki sprinterde de uyguluyorum.
Araçta bir defa ön teker yatakları değiştirildi. Vites kolu titrer ve ses çıkarırdı. Araç dosdoğru gitmiyorsa, rot başlarını değiştirmek lazım. Almanya´da tüv rot başlarına çok dikkat eder. Bir defa tamirhanede bir sorun bulamadıkları halde tüv rot başları değişecek diye geri göndermişti. Bu değişiklikten sonra aracın yolda gidişi çok güzel olmuştu (aynı durum şimdiki sprintede de oldu).
Yüz kilometrede 11-13 litre arasında mazot yakardı ve hava filitresi oldukça pahalıydı.
Kapı kilitlerini senede 1-2 defa yağlamakta fayda var. Bende iki kapıda kilidin yarısı koparak anahtarla dışarı çıkmıştı. Almanya´da kışlar soğuk olduğu için donmaması için (kilidin içine su kaçabilir) zaten yağlamak lazım ama ben bunu önceden fazla ciddiye almamıştım.

Fren balataları ve eksoz gibi aşınan parçlara değinmiyorum. Aracın frenlerinden pek memnun değildim.

Aklıma gelenler bunlar. Eğer sorularınız olursa daha detaylı cevap vermeye çalışırım.

Selamlar ve iyi geceler.
 

Ynt: Mercedes Sprinter 212 D

Hüseyin Bey

Son derece aciklayici bilgiler icin cok tesekkur ederim.Starter hususunda bende ara sira kucuk problemler yasiyorum.Starter den kastiniz mars motorunun ustundeki bobin diye dusunuyorum.Bobin Bosch marka...Bir kez degisti fakat 1 ay sonra yine bi kac kez tiklama gerekebiliyor.Elektrikci extra role koyarsak sorun kalmaz elektrik akimi yeterli seviyede gelmiyor dedi.Ama ben dinlemedim.Bu arada kendi aracimin 209D mi 309D mi oldugunu ve nereden anlayabilecegimi halen bilmiyorum.Ilk aldigimda gayet sacma bir sebepten is bilmez bir ustanin degismesi gerekiyor demesi yuzunden debriyaj setini degistirdim.Sonra ayni usta merkezleri degistirdi.Bu arada baslamisken diskleri, rot baslarini, fren balatalari, ne varsa yeniledik..Tum bunlari yaptiktan sonra Araba debriyaj ayirmamaya basladi.Veyahut fazla kacirmaya basladi.Catalda sorun var dedi , dedi , dedi...Gecen sene buldugum iyi bir mercedes ustasi, problemin sadece merkezlere hidrolik akisini saglayan kucuk bir hortumun tikanmasindan kaynaklandigini soyledi.Ve 10 TL lik bir hortum degisikligi ile olayi cozdu.Artik ondan baskasi araca elini suremiyor...:smiley:)

Saygilar
Mustafa Guler
 



Ynt: Mercedes Sprinter 212 D

Mustafa Bey merhaba,

aracınızın 209 D olduğunu sanmıyorum. 3´lü serisinin şasisi üzerine yapıldığı bence kesin. Aşağıdaki linkte Mercedes Hymermobil´in listesi var. Aracınızı bu listede bulabilirsiniz.
Daha detaylı bilgi isterseniz cevap ararım. Bu tip araçlar hakkında Almanca bilgi çok.
http://fh1402.de/Chronik%20der%20Hymer%20S%20Klasse%2079-95.pdf
 

Ynt: Mercedes Sprinter 212 D

Hüseyin Bey bilgi icin tesekkur ederim.Maalesef almancam yok.. Bende gecen yil katalog olarak 1982-86 donemine ait bikac pdf dosyasi bulmustum.O donem fabrika standarti olarak 5 silindir motorlarda 209D ayrica opsiyonel 309D olarak üretim yapildigi soyleniyor sanki altta linkleri bulunan dokumanlarda... Ya da benim anladigim bununla kisitli.ikisi arasinda acaba sadece sase farki mi var yoksa motorda da bir fark var mi?

http://mustafa.guler.us/wp-content/uploads/1139323839-Reisemobil_Prospekt_1982.pdf
http://mustafa.guler.us/wp-content/uploads/1139325858-Modelle_Daimler-Benz.pdf
http://mustafa.guler.us/wp-content/uploads/1139381314-Prosepkt_Reisemobil_1984.pdf
http://mustafa.guler.us/wp-content/uploads/1139383212-Prospekt_Reisemobil_1985.pdf
http://mustafa.guler.us/wp-content/uploads/1139384362-Prospekt_Reisemobil_1986.pdf

Konuyla alakasi yok ama gecen sene Almanya'nin kuzeyinde bir yerde (sehri hatirlamiyorum) benim aracimin otomatigi cok ucuz bir rakama satilmisti.Otomatik sanzimanin karavan keyfini gunlerce dusunmustum.
 

Ynt: Mercedes Sprinter 212 D

Mustafa Bey iyi akşamlar,

verdiğiniz aşağıdaki linkte aracınızı buldum sanıyorum. Linki açında aşağıya doğru gidiniz. Sona doğru, 51. sayfada son bir liste var. Listede, üzerinde 550/590 yazan yerden aşağıya doğru inerseniz,
sırayla, Diesel 5 silindirli, Mercedes Benz, 309 D, 65(kw)/88 ps(beygir gücünde), 2998 cm3 hacminde diye yazılanların sizin aracınıza ait olması lazım. Çünkü en başta aracın modeli olarak 1984 yazıyordu.
http://mustafa.guler.us/wp-content/uploads/1139381314-Prosepkt_Reisemobil_1984.pdf

Almanya´da 7/8 yıl önce araçların vergilendirilmesi emisyon miktarına göre düzenlendi. Böylece araç yaşlandıkça vergisi artıyor. Bu nedenle araçlar yaşlandıkça fiyatları süratle düşüyor.
Aşağıdaki linkte şu anda Ebay´de satılan bir kaç tane Hymermobil var. Baktım aralarında otomatik şanzımanlı olanını göremedim. Ama o zamanlar otomatik şanzımanlı karavan sayısı galiba daha azdı.
http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-wohnwagen-mobile/wohnmobil-hymer/k0c220

Yazı bittikten sonra şimdi içlerinde bir tane otomatik şanzımanlı olduğunu gördüm. Onu da bu linkte görmek mümkün.
http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/hymer-wohnmobil/180517304-220-7973?ref=search
 

Ynt: Mercedes Sprinter 212 D

Yazdığınız ilk gün yazmıştım telefonumdan ama gitmemiş,çok güzel ayrıntılı ve emek dolu yazınız için teşekkür ederiz Hüseyin bey.
 

Ynt: Mercedes Sprinter 212 D

Bende size teşekkür ederim Bülent Bey.

____________________________________

Lastiklere kaç atü hava vurulacağı bilgileri araçların kullanım klavuzlarında var. Örneğin benim karavanın 225/70 R 15 C 110/112 R lastikleri için ön tekerlere 2,5 arka tekerlere 3 atü yazıyor. Aracın yük taşıma kapasitesini yükseltikten sonra öne 3 arkadaya da 3,5 atü hava vurmaya başladım. Fakat kış ve yaz lastiklerini değiştiren tamircinin öne 4 arakaya da 4 atü vurması dikkatimi çekti. Konuyu sprinterforumda araştırdım. Orada 4-4,5 atü hava vurulduğunu gördüm. Ayrıca orada kullanım klavuzunda verilen miktarların en düşük değerler olduğunu okudum. Benim karavanda amortisörler gazlı olduğu için biraz sertler. Bu nedenle yıllardır öne 3,5 arkaya 4 atü (arac 3 ton) hava vuruyorum ve memnunum. Şimdi Türkiye´de yollar oldukça düzeldi. Eskiden çukurlar boldu ve 2-3 defa lastik patladı. Patlayan lastiğin telleri çamurluğun içini oldukça sıyırmıştı. Panelvan araçlarda fazla hasar olmuyor. Fakat alkoven tipi kasalarda bu hasar çok daha büyük. Lastiğin patlama durumunu Almanya´da lastik aldığım firmayla konuştum. Bana geniş lastik tavsiye ettiler. Bu nedenle 225`li lastikleri kullanıyorum. Diğer lastiklere göre fiyat farkları Almanya´da fazla değil. Aracın bu lastiklerle mazot tüketimi 8-9 litre (100 km´de). Ikinci bir nokta da lastiklerimi 6 yıldan fazla (profilleri iyi olsa da) kullanmıyorum. Çünkü lastik patlaması sadece can sıkıcı bir durum değil, tehlikeli de. Çünkü karavanlarımız la oldukç hızlıyız artık. Ayrıca karavanlarımız bazen uzun süre kullanılmıyor. Bu durum lastikler için iyi değil.
Lastiklerin yaşı üzerlerinde yazılı. Aşağıdaki resimde gördüğümüz ilk iki rakam lastiğin senenin kaçıncı haftasında, son iki rakamda yapıldığı yılı gösteriyor.

Reifen2
 



Ynt: Mercedes Sprinter 212 D

Hüseyin Bey,

Lastik havalari son derece onemli bir konu.Ebatlari da..Bilgiler icin tesekkur..Bu arada Türkiye'de bilindigi uzere cogu benzincide PSI uzerinden olcumleme yapiliyor.Bilgi amacli 1 Atu = 14,69 PSI

Saygilar
 

Ynt: Mercedes Sprinter 212 D

Merhaba Hüseyin Bey,

İşlerden dolayı epeydir siteye girmemiştim. Bugün biraz zaman buldum ana sayfadan girince yeni açılmış konunuz dikkatimi çekti. Hatırlarsanız benim de geçen yıl edindiğim 1998 Model 312D Sprinter karavanım var. Yazın bir hayli keyfini çıkardım. Önümüzdeki yazı da iple çekiyorum.

Eskiden, servisler yerine tamirciler vardı. Aracın bakımı yapılırken birlikte izler fikir edinirdik. Şimdi o tamircilerin bir kısmı hala olsa da ben hep servis kullanmayı tercih eder olduğumdan, o fikir edinme durumu azaldı. Dolayısıyla açtığınız konuyu kendi adıma çok faydalı buldum.

Bugün için burada yazılanlardan hiçbiri ile ilgili bir sorunum olmadıysa da bu ileride olmayacağı anlamına gelmeyeceğinden ilgiyle izleyeceğim.

Bu arada izninizle sayfanızda, belki diğer dostlara da faydası olacağını düşündüğüm bir konuyu paylaşayım. İlk seyahatimde yüksek ve yüklü aracın rüzgardan ve özellikle yakın geçen otobüslerin yarattığı tirbülansdan fazlaca etkilendiğini hissetmiştim. Benim aracım Reimo'nun yüksek tavanı ile yükseltilmiş bir karavan. Bu biraz, benim bu boyutlarda kullandığım ilk araç olmasından da kaynaklanıyor olabilirdi ancak, Bursa İmaj'da sağ olsun Aydın Bey, arka makas arasına koyulan bir çift körüğün elinde mevcut olduğunu, bu parçaların sürüş emniyetine katkısı olabileceğini söyleyince hemen taktırdım. Şimdi bu sorun neredeyse yok. Ben aracımla genelde (hızlı gidiyorum dediğimde bile) 90-100 km hızın üzerine çıkmıyorum. Sadece birkaç kez, kısa süreler için 110-120 aralığında kullandım. Aynı süratler için şimdi sürüş hakimiyetimi ve buna bağlı rahatlığımı çok daha yüksek hissediyorum.

Karavan 01
 

Ynt: Mercedes Sprinter 212 D

Mustafa Bey açıklama için teşekkürler. Daha önce bir sorunuz gözümden kaçtı. Mercedes 209D ve 309´da aynı motor ama farklı şasiler var.



Alpaslan Bey, sizin aracınız gibi yüksek tavanlı Sprinterler Almanya´da oldukça az ve pahalı. Türbülanstan etkilenme önceleri beim araçta da vardı. O kadar yüksek olmamasına rağmen. Bir diğer sorunda biraz çukur yerlerden geçerken arkası yere vuruyordu. Yeni modellerde arka kısımda değişiklik yapıldı. Aracın çok yumuşak olan amortisörlerini daha sertleriyle (gazlı) değişirdim. Arka makasları´nın yerine de 312 D´nin makaslarını taktırdım ve şimdi rahatım.

Geçen günler PSA grubunda konuşulan el freni sorununu bende yaşadım. Geçen kış aracı, çok kar yağdığı için bir kaç hafta kullanmamıştım. Bu sürede el freni çekiliydi. Aracı tekrar kullandığımda hemen farkına varmadım ama fazla mazot yakması dikkatimi çekmişti. Cantlarında ısındığını görünce tamirciye götürdüm. Arka tekerlere giden el freni telinin, aracın altında geriye doğru bir yerde, paslandığını bu nedenle tamaman boşalmadığını gördük. Temizlenip yağlandıktan sonra tekrar düzeldi. Bir kac ay sonra Tüv´e gittiğimde, tüv görevlisi aynı yere baktı ve tamirhanedeki ustaya orayi temizlemesini söyledi, Tüv görevlileri burada tamirhanelere de gelerek kontrollerini yapıyorlar. Böylece ufak arızaları hemen orada düzeltmek mümkmün oluyor. Şimdi lastik değiştirirken (kış/yaz) tekerler serbest dönüyormu diye kontrol ediyorum.

Sie karavanınızla güzel ve sorunsuz geziler dilerim.
 

Ynt: Mercedes Sprinter 212 D

Alparslan bey merhaba bizde de 312d var biryerler de karşılaşırız .aracın üstü nerede yükseltildi acaba birde makaslara takılan süspansiyonların fiyatı nedir
 

Ynt: Mercedes Sprinter 212 D

eski kasa sprinterlerde sabhları soğuk havalarda çalışmama problemi önce akü ile alakalı olabilir karavan genel olarak uzun sürü bir yerde kaldığı için aküyü gücünü aksatabilir size tavsiyem akü kutup başını elktrik olan ortamlarda çıkarmanız
 



Ynt: Mercedes Sprinter 212 D


Sayın Alierdo,
motorun sabah çalışmama ihtimalini düşünmek bile beni korkutur. Çünkü sabahları gittiğim yerlere vaktinde varmam lazım. Başka bir başlıkta değindiğim gibi, yaşama aküsü ile marş aküsünü kalın iki kablo ile birbirine bağladım. Bu sistemin birinci faydası yaşam aküsü daha çabuk şarj oluyor. Ikinci faydası da çok soğuk günlerde motoru çalıştırmak için, yaşam aküsü marş aküsüne destek olabiliyor. Almanya´da bazı günler eksi 15 derecenin altında motorun çalışması lazım. Ayrıca aracın üzerindeki solarpanelde marş aküsü dahil araçtaki bütün aküleri (3 akü) dolu tutuyor. Eğer aracın üzerinde haftalarca kar kalıyorsa, marş aküsünü evden elektrik alarak şarj ediyorum. Karavan avluda penecerenin önünde olduğu için bu mümkün. Uzakta olsa tavsiye ettiğiniz gibi akü kutup başını sökmem gerekecek.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,507
Mesajlar
1,518,999
Kayıtlı Üye Sayımız
172,164
Kaydolan Son Üyemiz
erensipahi

SON KONULAR



Geri
Üst