MayısTosBöce YolDa

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mayıstosböce Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 336
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 95,166
Ynt: MayısTosBöce YolDa

Bende bir kendimi bu konuda muzderip zannediyordum yalnız değilmişim rahatladım biraz.. ;)
 

Etiketler
Ynt: MayısTosBöce YolDa

Ben de ki katır gibi inatçı Ferhat senin ki yine sesini çıkarmıyor.Geçen Maltepe ye gelecem ben de e-5 mi daha kısa diye hesap yapıyorum E-5 rotasını verdi km yi gördüm e-5 e girmedim sahile döndüm,ya senmisin dönen (derya ların evi sahilde,e-5 yakın değil) ya son kavşağa kadar beni E-5 döndürmeye çalıştı allahın manyağı ne pes ediyor ne de susuyor.
 

Ynt: MayısTosBöce YolDa

Bülent benim sapık ı işten attım daha eğitimlisini buluncaya kadar sapıksız dolaşacağım.
slm. ersin
 

Ynt: MayısTosBöce YolDa

Ben yüklemeyi beceremedim yükleyebilseydim benim manyakta garmin ler gibi uydudan götürme var (http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=65987.0 ) yoksa senin sapık (bu da iyiymiş) gibi olurdu.
 

Ynt: Mayıstosböce Yolda

Geçen Yaz Gümüldür'e Kampa Giderken İzmir'den Sonra Kızın Iphone 4 Ün Navigasyonunu Kullandık. Gümüldür'e Kadar Sorunsuz Götürdü. Ondan Sonra Sapıttı. Kendi Haritasında İşaretli Kampa Götürdü Diye Bizi Dağ Başına Götürdü. Orada Ki Çiftçilere Sorduğumuzda Deniz 10 Km Uzakta Dedi :smiley: Sonra Geri Dönüp Babadan Kalma, Harita İnceleyerek Yol Bulma Yöntemi İle Kampı Buldum. Navigasyon Almayı Düşünüyordum. Bu Olaydan Sonra Vazgeçtim. Hala Da Almayı Düşünmüyorum.
 



Ynt: Mayıstosböce Yolda

Navigasyon konusunda sikinti yasanlara onerim Sygic adli navigasyon programlarini telefonlarina kurmalardir. Eger Telefonunuz android ise internette bulabilirsiniz. Ben bu programi 7 farkli avrupa ulkesinde denedim. Hic bir sorun cikartmadi. Internet uzerinden surekli guncelleme yapildigi icin haritalar guncel. Ayrica uzerindeki uyarilar gercekten super. Ornegin yol uzerindeki en ufak bir koy kasaba sinirina bile girseniz sizi hizinizi azaltmaniz icin uyariyor. Bir cok yerde denedim kentsel alan tabelasi ile yanyana geldiginiz anda uyariyi duyuyorsunuz. Hiz limitlerini hepsini dogru soyledi. Ve en guzel ozelligi ise bir tane bile hiz yada kirmizi isik kamerasini kacirmadi. Hepsini haber verdi. Kameralari 1 km onceden haber veriyor boylelikle hizinizi azaltacak zamaniniz oluyor. Bence bu navigasyonu telefonunuza kurarsaniz bir daha baksa bir navigasyona ihtiyac duymazsiniz.
 

Ynt: Mayıstosböce Yolda

Benim gibi hem iş hemde araçlarını karavan olarak kullananlar vardır diye iki dip not düşmek istedim.

Birincisi hem iş hem karavan olarak kullananlara,benim ruhsatta araç ağırşığı 1740 olarak gözüküyor,yüklü ağırlıkta total 3000 kg ben de aldığımdan beri 1260 kg ı geçmiyorum.Normalde kaç defa tartıya girdim hiç ama hiç dikkat etmedim sonuçlarına,bu araç kaç kilodur diye aklıma bile gelmedi çünkü hep yasal sınırlar içinde yük taşıdım.Geçen gün hep gittiğim firmada kendimde içindeyken tarttırdım 2200 kg çıktı beni ve içindeki malzemeleri ,sandığı...düş ortalama 150 kg yani 2050 kg.aradaki fark yaklaşık 300 kg.Yani birisi beni yüklü durdursa en az 300 kg fazlalığım var kısaca ben 800 kg dan fazla yük taşıyamam,daha kısası ayvayı yedik.Hemen sitelerde bunun nedenini araştırmaya başladım evet bu araçlar Transporter da dahil kısa şasi .....gibi nedenlerle 1750 kg civarında olanları var ama benim ki uzun,yüksek olunca en üst kg ya çıktı,şimdi kara kara düşünmeye başladım.

İkinci not lastiklerle ilgili benim lastikleri değiştirmek için nette araştırma yaptım Michelen Agilis kullandım hep ama yokohama nın ford connect te kullandığımız yük modelleri çok hoşumuza gitti ikisi arasında kalmıştım lastikçim agilis i seç bence dedi,şansıma da yeni modele geçmiş ses seviyesi skala da C sınıfı yani binek araçlardaki ses seviyesi var,birde lastik yük katsayısını yüksek aldım 106-107 sanırım 950 kg civarında olan,araştırmalarımda da % 10 yakıt tasarrufu olduğunu belirtiyor.Benim araç 80 lt 330 küsüre doluyor,900 km civarında ikaz gelir ortalama 1000 km giderim diye hesaplarım o da 0,33 tl civarında çıkıyor(hiç lt hesaplamam) ortalama ama bu lastik gerçekten sessiz olduğu gibi km olarak da fazla yapmaya başladım 2. depoyu kullandım 0,31 ortalama ya denk geldi,yarı yüklü,yarı şehir içi.Yani ortalama depo başına 30 tl ye yakın karım var lastikleri 1400 e aldım ,ayda 3 depo kullanıyorum bazen 4 ,buda ortalama 100 tl olsa 14 ay da lastik kendini amorti ediyor,bilgilerinize.Herşeyi iyi gözüküyor diyemidir nedir bilmem ama lastikler kesinlikle sert değil.

image.jpg_thumb.jpg


Screenshot_1.png
 

Ynt: Mayıstosböce Yolda

Bülent bey paylaşımlarınız için teşekkürler lastikleriniz hayırlı olsun bende lastik araştırması içindeydim agilis c gözüme çarpıyordu yeni modele geçmiş olmalarıda iyi haber.
 

Ynt: Mayıstosböce Yolda

Transporter ile fiyatının aynı olmasından dolayı hiç şansı yok dediğim Ford Custom u inceledim biraz ,e broşürünü indirdim http://www.ford.com.tr/SBE/e-brosur-indirin/ticari-araclar/p=1205022673289 ve çok beğendim,araçta bir sürü yeni sistem var ve bu Transporter ın o müthiş sloganını sanırım bu sefer transporter a yedirecek gibi.Sistemler şu an lüks araçlarda bulunan sistemler mesela startstop,mesela,
Sesli SMS
Bluetooth müzik yayını
Acil Durum Yardımı :Hava yastığı devreye girdiğinde Bluetooth® özellikli cep telefonunuz üzerinden otomatik olarak 112 ile acil bir arama sağlar.
Entegre Navigasyon Sistemi
250.000 kapı açma-kapama
Euro NCAP Testinde 5 Yıldız Euro NCAP çarpışma testine tabi tutulan ve genel koruma düzeyinde % 77 puan elde eden Tourneo Custom, sınıfında ilk ve tek 5 yıldızı aldı.
Acil Fren Lambası Ani frenleme esnasında aracın flaşörlerini otomatik olarak
yakarak diğer sürücüleri uyarır.
Sürücü Dikkat Takip Sistemi :Sistem kameralar yardımı ile sürekli olarak aracın yol çizgilerine göre pozisyonunu gözlemler. Böylelikle, aracın sıradışı şekilde şerit kenarlarına yaklaşması gibi hareketlerinden sürücünün yorgun olduğunu veya konsantrasyonunun dağıldığını anlar
Devrilme Kontrol Sistemi (ARM) Bu bizim gibi yük taşıyanlar için ciddi önemli.

Broşürü inceleyince sizde göreceksiniz zaten.Vito yu aldığımızda transporter ın gövdesi bana çok yavan gelmişti ama bu aracın iç gövdesi vito yu da geçti nefis gerçekten,T6 bir an önce çıkmazsa benim gibi transporter ciler sanırım bu araca kayacak gibi.

Ford Transit Custom Sport.jpg


url.jpg


2013-Ford-Transit-Custom-Euro-NCAP-1.jpg
 

Ynt: Mayıstosböce Yolda

bulent abı nede ınceledım fazla aractan annamasamda ama bana cok guzel geldı vıto ve woswagen den gorunus ve ıc dızayn olarak cok daha guzel 45 ve 75 bın tl arası sanırım fıyatı teknık özellıklarını karsılastırmadım ama hangısı daha ıyı bılemem saygılar
 



Ynt: Mayıstosböce Yolda

mayıstosböce' Alıntı:
Benim gibi hem iş hemde araçlarını karavan olarak kullananlar vardır diye iki dip not düşmek istedim.

Birincisi hem iş hem karavan olarak kullananlara,benim ruhsatta araç ağırşığı 1740 olarak gözüküyor,yüklü ağırlıkta total 3000 kg ben de aldığımdan beri 1260 kg ı geçmiyorum.Normalde kaç defa tartıya girdim hiç ama hiç dikkat etmedim sonuçlarına,bu araç kaç kilodur diye aklıma bile gelmedi çünkü hep yasal sınırlar içinde yük taşıdım.Geçen gün hep gittiğim firmada kendimde içindeyken tarttırdım 2200 kg çıktı beni ve içindeki malzemeleri ,sandığı...düş ortalama 150 kg yani 2050 kg.aradaki fark yaklaşık 300 kg.Yani birisi beni yüklü durdursa en az 300 kg fazlalığım var kısaca ben 800 kg dan fazla yük taşıyamam,daha kısası ayvayı yedik.Hemen sitelerde bunun nedenini araştırmaya başladım evet bu araçlar Transporter da dahil kısa şasi .....gibi nedenlerle 1750 kg civarında olanları var ama benim ki uzun,yüksek olunca en üst kg ya çıktı,şimdi kara kara düşünmeye başladım.

Screenshot_2.png
 


Ynt: Mayıstosböce Yolda

Transporter 5,8 m3-6,7 m3
Ford Custom 6 m3
Bizim yüksek tavanlar 9 m3 ama Ford da yaparsa sanırım 8,5 m3 ten aşşağı olmaz.
 

Ynt: Mayıstosböce Yolda

Bilmiyorum, ben genede volkswagen derim heralde. Nede olsa serde vosvosculuk var:smiley:.başka marka düşünemiyorum. Fanatik derecesinde vw aşığıyım:smiley:. Öyle olmasa şu an 13 m3 ducatoya biniyor olurdum.

Birde belki eski kafalılık diyebilirsin ama yeni çıkmış modeller hep beni tedirgin etmiştir. Hele bir kaç sene bir gitsin kendini ispat etsin. Ondan sonra alınmalı. Çünkü model sene geçtikçe firma tarafından sürekli eksik yönleri tesbit edilip geliştiriliyor. O yüzden bir modelin son yıl araçları yani yeni kasa çıkmadan öncekiler bana hep daha sorunsuz gelmiştir. Ayrıca saydığın özellilklerin çoğu elektronik sistem vs. Ne kadar elektronik o kadar dert. Araç bence sade olmalı. :smiley: eski kafalıyız işte.
 

Ynt: Mayıstosböce Yolda

Model konusunda Transporter ı bende tutarım,karşısında fiat,Hyundai... gibi markalar olunca ama Transporter kadar tarzı ve geçmişi olan bir modelden Transit den bahsederken ben bu durumu ciddi bir rakip olarak değerlendiririm.T5 ten sonra Vito yu aldığımızda çok lüks ,çok şık ama vito ,yani her ne kadar Mercedes de olsa 2.serisi olan bir aracı alıyoruz (daha önce bu sınıfta olmamış bir marka) diye düşündüm diğeri 5.seri ama bu Transit custom farklı ayrıca bu zamanda araç alıyorsan hemen hemen artık hepsinde elektronik sistemden kaçamazsın,bekleyelim T6 çıktığında neler göreceğiz,belki T4 ile T5 arasında ki sistemler kadar fark olmayacak ama yinede hatırı sayılır sistem farklılıkları olacak.
Benim düşüncem kağıt kalem alıp artı eksileri yazarsak şu anda Ford ciddi olarak önde,birde buna Transit in sağlamlığını eklersek (ki yeni yaptıkları motor tüm zamanların motor modelleri içinde en yüksek puanı almış) T6 anca rakip olabilir ve ayrıca eğer çıkarsa biz daha yüksek tavanını görmedik.
Yeni çıkan araçlar konusu hemen hemen her araç için geçerli olan çekinceleri hepimiz yaşıyoruz bu süreçte broşürü okuduysan çok ciddi bir deneme sürecinden geçtiğini görmüşsündür,ben aylar önce tv de bu aracı tanıtırlarken 250 bin kapı kapatma olayını anlatırlarken klasik bir kapı kapatma olayından bahsetmediler,birbirinden farklı kapatılan bir sistem geliştirmişler (sert-yavaş-orta...) bu şekilde deneme yapmışlar.Buna rağmen fiyatını görünce 'ya transporter la aynı ,hayatta alınmaz bende almam ' demiştim ama ayrıntılı inceleyince işin renginin öyle olmadığını düşünüyorum.
 



Ynt: Mayıstosböce Yolda

Karavan şeçim evriminde geldiğim son nokta çift kabin panelvan.
Niye bu tarz bir araç ilk önce onu açıklayayım;güzel bir arkadaş grubumuz var,ben hayatımda ki ilk kamplarıma (çadırla)hep yalnız gittim sonradan arkadaşlarım dahil oldu onlarda sevdi ve devam ettiler karavan içinde aynı durum geçerli,çevremde bu yaşamı sevmeyecek insan yok inanıyorum bir çok arkadaşım deneme fırsatları olsa (belli bir süre)mutlaka karavan alır.İkinci neden ben-biz karavanla yolda giderken kamp yaptığımız kadar keyif alıyoruz ön kabinin bir yaşam alanı gibi (evin sedirli salonu) olmasını istiyorum ,yol alırken orada sohbetlerin döndüğü,orada çayların içildiği ,orada yol hakkında fikir üretildiği geniş bir alan.Üçüncü husus ise bu arkadaşlarla kamp sırasında olabildiği kadar özgür olmak.Yani herhangi bir vakit aracına gidip yemek yiyebilmeli,uyuyabilmeli,geceleyin tuvalete kalktığında kendi tuvaletine girebilmeli.Tek başına aracı birileri ile paylaşmak adına bu tarz bir araç alınmaz ama ben bu tarz araçları çok seviyorum.Aracın kabin tarafı ile karavan kısmı arasında geçiş olacak yani tamamen bağımsız olmayacak,kasada taşınan bir yük gibi gözüksede içerden bağlantısı olacak tabi en büyük farklılık kasada ki karavan bölümünün açılabilir olması.Bunu 5-6 ay önce birkaç arkadaşla paylaşmıştım,İnsel senin sorunada cevap vermiş oldum böylece.
Bu proje karavan seçimimde ki son nokta mutlaka ileride daha farklı araçlara evrilebilir, bu proje 4-5 yıllık bir proje olacak, emeklilik gibi bir kelime kullanacağım aklıma gelmezdi ama 4-5 yıl a kadar bu aracın kafamda ki fiziksel bütün ayrıntılarını bitirmiş olurum.

Gönül bu tarz araçlar ister ...

Dual_Cab_4.jpg


iveco_jb_004.jpg


iveco_jb_007.jpg


Mercedes-Benz-Unimog-U-5000-gray.jpg


32214051347_large.jpg
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


Bu konuya bir cevap yazın...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,846
Mesajlar
1,524,237
Kayıtlı Üye Sayımız
166,631
Kaydolan Son Üyemiz
Gezginjasmin

SON KONULAR



Geri
Üst