Ynt: Lokka Lock Right Diferansiyel Kilidi
Lokka'nın montaj klavuzunun tercümesi aşağıdadır..
1- Diferansiyel dişlilerinin konumunu işaretleyin.
2- Dişli ayarlarını değiştirmeyiniz.
3- Dişi gurubunu çıkartınız
4- Ayna dişlisinin konumunu işaretleyin.
5- Rondelayı aks dişlilerine tekrar takın.
6- Pul açıklığının 6-20” olduğunu kontrol edin.
7- Pinleri kapağın içine itiniz.
8- Yayları pinlerin arkasını itiniz.
9- Kam aralığının 145-165” olduğunu kontrol ediniz.
10- Şaftı tekrar monte ediniz.
MONTAJ
Parçayı bir mengeneye yerleştirin.
Ayna dişlisiyle pinyon dişlisinin boşluğunu, pinyon flanşını sabit, ayna dişlisini öne ve arkaya sallayarak kontrol edin. 90 derece döndürüp,tekrar deneyin.
4 kere aynı işlemi tekrarlayın.
Hareket mesafesi her dört pozisyonda yaklaşık 0,008 ve 0,016” olmalıdır.
Aks taşıyıcısının rulman tutucusunu daha sonraki işlemlerde tam aynı pozisyonda monte edilebilmesi için konumunu işaretleyin.
Ayna dişlisinin konumunu diferansiyel üzerinde daha sonraki işlemler için işaretleyin.
Aks taşıyıcısının rulman tutucularının somunlarını sökün, her tutucuyu ve rulmanı birbirine uyumlu olması için tekrar birbirine vidalayın.
Rulman tutucularının kilitleme tırnağı ayarlarını sökmeyiniz.
Ayna dişlisinin cıvatalarını sökünüz.
Şaftın ıstavrozunu pimini bir aletle vurarak çıkartınız.
Pim sadece bir tarafta vardır.
Şaft ıstavrozunu çıkartın. Şaftı kontrol edin. Eğer şaft dişlilerinde bir aşınma varsa ,şaftı değiştirin. Kilidin düzgün çalışması için şatın çok iyi durumda olması gerekir. 0.002 den fazla aşınma kabul edilebilir değildir.
Aks dişlisini döndürün, böylelikle istavroz dişlisi ve tas rondela çıkartılabilir.
İki dişliyi ve rondelayı çıkartı.
Aks dişlisini çıkartın. Eksenel gezinti pulunu aks dişlisi merkezinden çıkartın. Durumunu inceleyin.
Aks dişlisi merkezini gresleyin ve eksenel gezinti pulunu oturtun.
Kilidin mesafe burcunu gresleyin ve aks dişlisine oturtun.
Aks dişlisini aks taşıyıcısına yerleştirin, oturduğundan emin olmak için döndürün. Geçici olarak orta mili ittirin. Sentil aletiyle ,orta mil ile iki taraftaki mesafe burcu aralığını ölçün.
Bu mesafe 0.006 - 0.020” aralığında olmalıdır.
Eğer aralık tolerans dahilinde değilse, eksenel gezinti pulunu değiştirin ya da tolerans değerlerine gelene kadar ayarlayın. Eksantrik dişlisinin önceliği vardır. Optimum araç performansı için eksantrik dişlisinin orta mile simetrik olarak oturması gerekir.
Eğer aralıklar tolerans değerleri içindeyse , montaja devam edin.
Eksantrik dişlisi dişlilerini ve oyuklarını gresleyin.
Eksantrik dişlisi deliklerine, merkeze doğru kademeli olarak ufak pinler (her dişliye 2 adet) yerleştirin. Pinlerin yerinde durması için biraz gres kullanın.
Boşluk ara parçasını ve oturduğu yeri eksantrik dişlisi içine doğru gresleyin.
Eksantrik dişlisini aks taşıyıcısındaki diferansiyele yerleştirin. Gres birbirlerine oturan dişlilerde kalacaktır.
İki ekantrik dişlisini bir çiziciyle hizalayın veya pinleri karşıt eksantriğe ittirin.
Her yive, yay yuvasına kademeli olarak oturduğunu kontrol ederek bir yay takın.Her yay ,pin üzerinde küçük bir basınç yapacaktır.
4 yay seti oturduğu zaman, kilit mekanizmasını döndürün böylelikle 2 eksantrik dişlisi arasındaki ölçülebilir. Bir sentel kullanın. Ölçü 0.145 0.165 arasında olmalıdır. Eğer değilse, her iki eksenel gezinti pulunun değişmesi ya da ayara gelmesi için tornalanmalıdır.
Kilit mekanizmasını döndürün, böylelikle orta mil pozisyona kayar ve şafta oturur.
Orta mile yuvarlak pimi takın. Yuvarlak pim deliği çıkışını kapatın.
Ayna dişlisini aks taşıyıcısına oturtun.
Aks taşıyıcısı rulman zarfını ve tespit pinini yatak taşıyıcısına yerleştirin ve aks taşıyıcısına kaldırın. Takarken söktüğünüz pozisyonun aynı olmasına dikkat ediniz. Aks taşıyıcısı ayarlarını hizalayın. Kademeli olarak sıkın.
Ayna dişlisinin sıkıldığını kontrol ediniz. Boşluk montaj öncesi olana kadar sıkın.
Parça artık araca monte edilmeye hazırdır. Conta yüzeyini temizleyin;eğer gerekiyorsa değiştirin.
Kilidi açma testi:
Yol testinden önce, vitese takın böylelikle arka şaft hareket edemez. Bir tarafın tekerleğini tutun ve aksi tekerleği öne döndürün. Belli belirsiz bir tık tık sesi duyulacaktır . İlk tekerleği öne ,diğer tekerleği arkaya döndürün. Yine aynı ses duyulacaktır. Aynı testi ters taraftan uygulayın. Eğer her 4 durumda kilidi açıyorsa, yol testine hazırdır.