Lokka Lock Right Diferansiyel Kilidi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan varlikefe Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 99
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 44,505
Ynt: Lokka Lock Right Diferansiyel Kilidi

Ancak, Çanakkale de taktırmak sanırım mümkün olmayacak. Bu nedenle İstanbul da önerebileceğiniz servis ya da usta var mı?
 

Etiketler
Ynt: Lokka Lock Right Diferansiyel Kilidi

İstanbul'da bir tane çoğu kişinin tavsiye ettiği özel Toyota servisi var ama orijinal dışı herhangibir şey takmaz diye yazılmıştı.
Ben size Oto Mekanik Hüseyin Akbulut'u öneririm. İletişim bilgilerine servisler bölümünden ulaşabilirsiniz.
Normalde Land Rover servisi olmasına rağmen kendisi eski ralli mekanikeri olduğu için montajı yapabilir. FJ ve VX serisi araç sahibi sürekli gelen müşterileri var.
Lokka konusunda performansı bende merak ediyorum. Hakan Bey henüz Lokka montajı yaptırmadı. Şimdiden güle güle kullanın.
 

Ynt: Lokka Lock Right Diferansiyel Kilidi

Teşekkürler.. Montaj klavuzunun tercümesi ile uğraşmaktayız. Ayrıca araç kaporta bakımında. Bittiğinde sanırım İstanbul ya da Efe'nin yanında alacağız soluğu.
 

Ynt: Lokka Lock Right Diferansiyel Kilidi

Lokka'nın montaj klavuzunun tercümesi aşağıdadır..


1- Diferansiyel dişlilerinin konumunu işaretleyin.
2- Dişli ayarlarını değiştirmeyiniz.
3- Dişi gurubunu çıkartınız
4- Ayna dişlisinin konumunu işaretleyin.
5- Rondelayı aks dişlilerine tekrar takın.
6- Pul açıklığının 6-20” olduğunu kontrol edin.
7- Pinleri kapağın içine itiniz.
8- Yayları pinlerin arkasını itiniz.
9- Kam aralığının 145-165” olduğunu kontrol ediniz.
10- Şaftı tekrar monte ediniz.

MONTAJ


Parçayı bir mengeneye yerleştirin.

Ayna dişlisiyle pinyon dişlisinin boşluğunu, pinyon flanşını sabit, ayna dişlisini öne ve arkaya sallayarak kontrol edin. 90 derece döndürüp,tekrar deneyin.
4 kere aynı işlemi tekrarlayın.
Hareket mesafesi her dört pozisyonda yaklaşık 0,008 ve 0,016” olmalıdır.

Aks taşıyıcısının rulman tutucusunu daha sonraki işlemlerde tam aynı pozisyonda monte edilebilmesi için konumunu işaretleyin.

Ayna dişlisinin konumunu diferansiyel üzerinde daha sonraki işlemler için işaretleyin.

Aks taşıyıcısının rulman tutucularının somunlarını sökün, her tutucuyu ve rulmanı birbirine uyumlu olması için tekrar birbirine vidalayın.
Rulman tutucularının kilitleme tırnağı ayarlarını sökmeyiniz.

Ayna dişlisinin cıvatalarını sökünüz.

Şaftın ıstavrozunu pimini bir aletle vurarak çıkartınız.
Pim sadece bir tarafta vardır.

Şaft ıstavrozunu çıkartın. Şaftı kontrol edin. Eğer şaft dişlilerinde bir aşınma varsa ,şaftı değiştirin. Kilidin düzgün çalışması için şatın çok iyi durumda olması gerekir. 0.002 den fazla aşınma kabul edilebilir değildir.

Aks dişlisini döndürün, böylelikle istavroz dişlisi ve tas rondela çıkartılabilir.
İki dişliyi ve rondelayı çıkartı.

Aks dişlisini çıkartın. Eksenel gezinti pulunu aks dişlisi merkezinden çıkartın. Durumunu inceleyin.

Aks dişlisi merkezini gresleyin ve eksenel gezinti pulunu oturtun.

Kilidin mesafe burcunu gresleyin ve aks dişlisine oturtun.

Aks dişlisini aks taşıyıcısına yerleştirin, oturduğundan emin olmak için döndürün. Geçici olarak orta mili ittirin. Sentil aletiyle ,orta mil ile iki taraftaki mesafe burcu aralığını ölçün.
Bu mesafe 0.006 - 0.020” aralığında olmalıdır.


Eğer aralık tolerans dahilinde değilse, eksenel gezinti pulunu değiştirin ya da tolerans değerlerine gelene kadar ayarlayın. Eksantrik dişlisinin önceliği vardır. Optimum araç performansı için eksantrik dişlisinin orta mile simetrik olarak oturması gerekir.

Eğer aralıklar tolerans değerleri içindeyse , montaja devam edin.

Eksantrik dişlisi dişlilerini ve oyuklarını gresleyin.

Eksantrik dişlisi deliklerine, merkeze doğru kademeli olarak ufak pinler (her dişliye 2 adet) yerleştirin. Pinlerin yerinde durması için biraz gres kullanın.

Boşluk ara parçasını ve oturduğu yeri eksantrik dişlisi içine doğru gresleyin.

Eksantrik dişlisini aks taşıyıcısındaki diferansiyele yerleştirin. Gres birbirlerine oturan dişlilerde kalacaktır.

İki ekantrik dişlisini bir çiziciyle hizalayın veya pinleri karşıt eksantriğe ittirin.

Her yive, yay yuvasına kademeli olarak oturduğunu kontrol ederek bir yay takın.Her yay ,pin üzerinde küçük bir basınç yapacaktır.

4 yay seti oturduğu zaman, kilit mekanizmasını döndürün böylelikle 2 eksantrik dişlisi arasındaki ölçülebilir. Bir sentel kullanın. Ölçü 0.145 0.165 arasında olmalıdır. Eğer değilse, her iki eksenel gezinti pulunun değişmesi ya da ayara gelmesi için tornalanmalıdır.

Kilit mekanizmasını döndürün, böylelikle orta mil pozisyona kayar ve şafta oturur.

Orta mile yuvarlak pimi takın. Yuvarlak pim deliği çıkışını kapatın.

Ayna dişlisini aks taşıyıcısına oturtun.

Aks taşıyıcısı rulman zarfını ve tespit pinini yatak taşıyıcısına yerleştirin ve aks taşıyıcısına kaldırın. Takarken söktüğünüz pozisyonun aynı olmasına dikkat ediniz. Aks taşıyıcısı ayarlarını hizalayın. Kademeli olarak sıkın.
Ayna dişlisinin sıkıldığını kontrol ediniz. Boşluk montaj öncesi olana kadar sıkın.

Parça artık araca monte edilmeye hazırdır. Conta yüzeyini temizleyin;eğer gerekiyorsa değiştirin.




Kilidi açma testi:

Yol testinden önce, vitese takın böylelikle arka şaft hareket edemez. Bir tarafın tekerleğini tutun ve aksi tekerleği öne döndürün. Belli belirsiz bir tık tık sesi duyulacaktır . İlk tekerleği öne ,diğer tekerleği arkaya döndürün. Yine aynı ses duyulacaktır. Aynı testi ters taraftan uygulayın. Eğer her 4 durumda kilidi açıyorsa, yol testine hazırdır.
 




Ynt: Lokka Lock Right Diferansiyel Kilidi

Bu da benzeri Aussie Locker in. İkisi temelde aynı. Lokka nın boyutu yüksek olduğu için yükleyemedim.
 

Ynt: Lokka Lock Right Diferansiyel Kilidi

Emeğiniz için teşekkürler. Takıldıktan sonraki yorumunuzu bekliyorum. Avustralya Doları'nın hala 1.22'lerde seyretmesinden bu kilit oldukça uygun oldu Amerikan aynı tip modellere göre.
 

Ynt: Lokka Lock Right Diferansiyel Kilidi

Merhaba,

Lokka yı taktırdım. Çanakkale Toyota Sevisinde. Yaklaşık üç saat sürdü. Toleranslarda problem olmadı. Verilen değerler içinde kaldı. Dolayısıyla tornalama gerekmedi. Sadece kovan ın hafif eğelenmesi gerekti parçanın yerleştirilmesi için. LSD yağı kullandı 85-90. Araç liftte iken açma testi uygulandı. Sonra yere indirip denedik. 4x4 e almadan sol arkayı krikoya aldık. Gaz vermeye gerek kalmadan debriyajdan ayağı kaldırınca krikoyu götürdü. Zemin fayans ve ıslak idi.
Araç 4x2 konumda sert ve düz zeminde boşta yürürken tıkır tıkır sesi duyabiliyorsunuz. Veya yavaş dönüşlerde de aynı sesi duyabiliyorsunuz.
4x4 konumda iken dönüşlerde, kuru ve sert zeminde (asfalt gibi) ses ve kasılma bariz şekilde kendini hissettiriyor. Araç sanki sekerek dönüyor gibi.
Sahil kumunda deneme fırsatım oldu. Dönüşlerde herhangi bir ses ve kasılma hissettirmiyor.L4 ile geçtiğim alanı H4 ile geçebildim. Ancak bunda etkisi olup olmadığı şu anki bilgim ve tecrübem dışında.

Saygılarımla.
 

Ynt: Lokka Lock Right Diferansiyel Kilidi

Merhaba

Lokka cı Tom'a "Ön diff'e Lokka Lock uygulandığında, Poyralar kilitli ama araç 4x2 konumda iken on road kullanımda sakınca yaratır mı ?
diye sordum. Verdiği cevap aynen şöyle;

"It is no problem to drive with the front hubs engaged and a Lokka installed in the front. Absolutely no problem."

Tümer
 

Ynt: Lokka Lock Right Diferansiyel Kilidi

Ben 2 sene boyunca Cj6 da önde Powertrax 'ın Easy Locker ını kullandım ucuz denilen mekanik kilit sanırım sizin Lokka aynı prensiple çalışıyor,
her ağır koşulda (kar, yağmur, çamur gb) denememe rahmen hiç bir problem çıkarmadı. Özellikle kar gibi kaygan zeminlerde kafadan kayma problemi yaşamadım.
Kilidin çalışma sistemi siz gaza bastığınız sürece devreye giriyor gazdan çekince boşa sıyırmaya başlıyor eğer kafa kaymaya başlarsa yavaş yavaş gaz verip çektiğinizde kafa tekrar içeri giriyor.
Yüksek hızlardaki kaymalarda biraz tecrübe gerektirebilir ama bir arazi taşıtı ile ne kadar ve nerde yüksek hız yaparsınız o sizin bileceğiniz iş.
Hubları ayırdıktan sonra direksiyonda herhangi bir vurma yada sertlik yaşamadım, hubları ayırmadan içerden 2 çekere düştüğümde de böyle bir problem olmadı, ama kilit devrede ve hublar bağlı iken direksiyonda vurma yapması ve ağırlığı doğaldır.
Düğme ile devreye giren sistemler tabiki sürücü tarafından kontrol edildiği için daha mantıklı ama aralarında yaklaşık 600-700 dolar var tercih meselesi. Normalde LSD gibi çalışan elektrikli sistemlerde eğer kilit devreye alındı ise yüklenildiğinde aks kırılacaksa yine kırılır yani powertrax aks kırıyor eaton kırmıyo denemez %100, %100dür.
Bence tek problemi (Hubsız sistemlerde) aşırı zorlama sırasında LSD sistemler gibi kaydırma yapmayacağından aks yada diff e zarar verirse oturup diffin içindeki parçaları yada aksları sökmek gerekiyor yoksa oralı oluyorsunuz ama dikkatli kullanımda bir problem yaratmaz.
Eaton'lı XJ ön diff i kırdığında 5-6 saat karda ön difrensiyeli açıp aksları boşa çıkartıp yola devam etmiştik pek zevkli olmuyor ...
 



Ynt: Lokka Lock Right Diferansiyel Kilidi

LowRanger' Alıntı:
Eaton'lı XJ ön diff i kırdığında 5-6 saat karda ön difrensiyeli açıp aksları boşa çıkartıp yola devam etmiştik pek zevkli olmuyor ...

Buradan XJ.de önde bu tip kilitlerin kullanılamayacağı anlamını çıkartabilirmiyiz?
 

Ynt: Lokka Lock Right Diferansiyel Kilidi

Bu tip derken, Eaton Elocker benim bahsettiğim yani kilit elektrikli olsun, hidrolik olsun, mekanik olsun ön tarfında hub ile aksları ayırmayan sitemlerde diff'e bişi olursa araba oralı oluyor.
Sonuçta ön diff genel olarak arkaya oranla daha zayıf bir sistem, eğer ucuza mal edilmek istenirse arkaya bu tür EZ locker öne ise içeriden devreye alınabilen bir sistem takmak ön gibi güçsüz olan bir diff te kırılma risklerini en aza indirecektir. Sonuçta sonradan %100 a alınabilen sistemlerde de akslara ayni güç binmekte belkide EZ lerde durum daha iyi olabilir çünkü EZ lockerlerda oradaki ufak dişlilerin sıyırma ihtimali diğer elektrikli ve pnömatik sistemlerde ki%100lerden daha fazla.
Bu arada 90 önce Xjlerde önlerde 88 wrangler larda olduğu gibi vakumlu bir sistemle akslar ayrılıyor diye biliyorum.
 



Ynt: Lokka Lock Right Diferansiyel Kilidi

elinize ağzınıza sağlık bizler için çok değerli bilgiler bunlar hepinize teşekkürler..
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,680
Mesajlar
1,522,137
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
yasinturfanda

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst