Jeepcj7' Alıntı:Acaba arazide bizim diferansiyeller ne kadar ısınıyor? Ana şanzıman içinse benim T18'in yağı kaynatığını duyabiliyorum![]()
kakuli' Alıntı:Onun dışında ön kilit aslında arkadan daha etkilidir. 2 sebepten;
1. Çıkışlarda önde patinaj eğilimi fazladır
2. Direksiyon öndedir.
Jeep34' Alıntı:Bu gerçeği hiç bir zaman gözardı etmemek gerekiyor. Diferansiyele katkılı yağ koyulmalıdır. Yetkili serviste dahi Mopar'ın katkılı yağını off-road şartları için koyuyorlar.
Şanzıman ise mücadele sonucu ısındığı bir gerçek. Orkun yağ fokurtusu duyuyorbende computur den Şanzıman ısındı'' uyarısı alıyorum.
Bunun için arkadaşları gezilerimizde hep uyarmıştım. Şanzımanın sağlığı için 10-15 dakikayı geçmeyen ağır mücadelelerde bile şanzıman ısındı uyarısı alıyorum sizde dikkat edin diye..Bu arada 3-5 dk.lık rölanti beklemesi işe yarıyor.Tabiiki yüksek süratle saatlece gitseniz bu problemi rüzgardan dolayı yaşamazsınız.
Yada kökten çözüm otomatik şanzıman yağı soğutucusu radyatörünü daha büyüğü ile değiştirmek olacaktır.
Jeep34' Alıntı:Aracınızda manuel hub dahi olsa, öne takılan %100 kilit ile(elektrikli veya havalı hariç), arkadan itiş ile yol alırken açık diferansiyel gibi rahat seyahat edilebileceğini zannetmiyorum.
discovery-V8' Alıntı:Ön veya arka Farketmez Kumandalı %100 kilitlerde mutlaka bir emniyet mandalı kullanın, arazi dışında bu mandalı kapalı konumda tutun. Misafir olarak aracınıza ladığınız Biri yüksek süratte viraj dönerken kumandaları merak edip açıp kapamak isteyebilir.
Aslında en doğrusu gelen kitin manualini dikkatlice okuyun, Özellikle Safety bölümlerini 2 kere okuyun.
Selamlar
discovery-V8' Alıntı:Uğur Sogutucu işe yaramaz , 90 numara yağın akışkanlığı yetersiz kalır.
Jeep34' Alıntı:Çok doğru bir konuya temas etmişsin. İçeriden vinç kumandam ve diferansiyel kilitimin şalterlerinin hemen altında birer adet gizli kontak yaptırmıştım. Yolcular ve çocuklar meraklı![]()
Jeep34' Alıntı:Benim aracım için Ufuk Tekin ile yaptığımız sohbette bu konuyu ele almıştık. Onunda düşüncesi bu yöndeydi. Ama ağır off-road ortamı bu araç için bittiğinden askıya alındı.
Tümer' Alıntı:Merhaba,
Ben Çanakkale'den Tümer. Yaklaşık iki ay önce 1987 model Toyota Hilux 4x4, çift kabin aldım. Siteden edindiğim değerli bilgiler sayesinde aracıma ön ve arka diferansiyel için Lokka Lock getirttim. Montaj kılavuzundaki resim ve yazıları fotoğraf olarak kaydedemediğim için ekleyemedim. Montajı konusunda bilgi sahibi olan ve/veya dikkat etmem gereken konularda yardımcı olabilecek arkadaşların görüş ve önerilerini bekliyorum.
Saygılarımla..