Lokka Lock Right Diferansiyel Kilidi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan varlikefe Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 99
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 44,518
Ynt: Lokka Lock Right Diferansiyel Kilidi

yeni konu açmak istemedim,

bende ln65 toyotam için öne v arkaya lokka locker getirttim, arkaya taktım, öne takmak için yeni keçe almayı bekliyorum.
elektronik mühendisiyim ama takmak beni hiç zorlamadı, kendim takabildim.

şimdiye kadar ki tecrübelerim:

olumsuz yanları:
*80-90 la giderken gazı bırak ma ve tekrar basma anlarında hafif arkayı sallıyor
*4x2 de kaygan zeminde gaza bastığınız sürece kolay kolay devreden çıkmıyor, özellikle kar ve buzda. kilit yokken patinaja düşüyor ve olduğu yerde kalıyordu, artık gidiyor fakat her yer yan yan =) ama virajlarda gazı biraz kesmeye alıştım, sorun yaşamıyorum

olumlu yanları:
*daha önce kuru zeminde çıkamadığım yüksek eğimli bir rampa vardı, aynı rampayı çamurda yağmur halen yağarken çıktım.
*benzer durumda bir dere yatağından çok zor çıkmıştım, aynı yeri patinaj bile çekmeden çıktım
*çaprazda kalma gibi bir korku olduğundan yamaçlara ve çukurlara yan giremiyordum, şimdi yamaca paralel giderken girebiliyorum gaza fazla basınca araba hızlıca rampaya dik hale geliyor =)
*kilidi takmak için diferansiyeli söktüğümde dişli ayarlarının bilyanın bozuk olduğunu gördüm bilyaları değiştirdim, ayna ve mahrutiyi ayarladım 10lt/100km yakan araç 8lt/100km yakmaya başladı, genelde bir deponun yarısını arazide harcıyorum ve şu an arabam harika =) (bunu olumlu yan olarak yazdım çünkü diferansiyellerin sökülüp kontrol edilmesi gerekir benimki gibi arabalarda, bu durum vesile oluyor, yanlış anlaşılmasın kilidin az yaktırdığını sanmıyorum, diferansiyeli ayarlamam sanırım buna sebep)
*en önemli olumlu yanı ucuz tabiki =) , 900 küsür dolara halloldu

not: önceki sayfalarda öne takılan kilidin olumsuzluklarında bahsedilmiş, ben sorun yaşayacağımı sanmıyorum çünkü: kilitsiz araç 4x4 de kullanırken çukur tümsek vs geçerken araç zaten kasılıyor, bu durumu cj-5 teki küt pat küt pat seslerinden anladım zamanında =) Arabanın torpidosunda da zemin kaygan değilse 4x4 e almayın yazıyor, ben de aracın kayamayacağı yerde ya hubları açıyorum yada 2h de kullanıyorum. Kaygan olmayan zeminde hub lar hiçbir zaman kilitli olmuyor yani, önler kilitli olursa bence kontrole olumsuz bir etkisi olmaz. bir çoğumuz yaşamıştır tekerleğin boş boş patinaj çekmesi genelde faydasız oluyor. ve o durumda "kilit olsaydı iyiydi" derdim ben.

bir başka değineceğim husus da elektrikli yada pnomatik kilit kilitli iken kayalardan aşıp araç iniş halindeyken (bir tümseği aşım rampa aşağı araç yöndeldiğinde) dönebilir misiniz? araç işte ozaman kasılacaktır, lokka gibi otomatik kilitler kasılan tekeri özgür bırakacaktır ve araç kasılmayacaktır. tabi benim fikrim arazide denemek gerek

söylemek istediklerim bukadar. ben Ankara dayım, takmayı düşünen arkadaşlara yardımcı olurum, görmek isterlerse arabama bakabilirler akıllarında soru işareti kalmaz, sonuçta ucuz diyoruz ama yine de masraf. ben neticesinden emin olmadan aldım siz görerek alabilirsiniz =)

yanlışlarım varsa tartışabiliriz.

saygılar
 

Etiketler
Ynt: Lokka Lock Right Diferansiyel Kilidi

MC' Alıntı:
"""Eaton'lı XJ ön diff i kırdığında 5-6 saat karda ön difrensiyeli açıp aksları boşa çıkartıp yola devam etmiştik pek zevkli olmuyor ..."""

Buradan XJ.de önde bu tip kilitlerin kullanılamayacağı anlamını çıkartabilirmiyiz?

bu konuyu incelemek gerek bence, karda diferansiyel kırıldıysa bütün suçu kilide atmamak gerekebilir. ve arazi araçlarında önde hub önemli bence, kilitli yada kilitsiz hub olsaydı 25sn de devreden çıkardi diferansiyel
 

Ynt: Lokka Lock Right Diferansiyel Kilidi

yeni konu açmak istemedim,

bende ln65 toyotam için öne v arkaya lokka locker getirttim, arkaya taktım, öne takmak için yeni keçe almayı bekliyorum.
elektronik mühendisiyim ama takmak beni hiç zorlamadı, kendim takabildim.

şimdiye kadar ki tecrübelerim:

olumsuz yanları:
*80-90 la giderken gazı bırak ma ve tekrar basma anlarında hafif arkayı sallıyor
*4x2 de kaygan zeminde gaza bastığınız sürece kolay kolay devreden çıkmıyor, özellikle kar ve buzda. kilit yokken patinaja düşüyor ve olduğu yerde kalıyordu, artık gidiyor fakat her yer yan yan =) ama virajlarda gazı biraz kesmeye alıştım, sorun yaşamıyorum

olumlu yanları:
*daha önce kuru zeminde çıkamadığım yüksek eğimli bir rampa vardı, aynı rampayı çamurda yağmur halen yağarken çıktım.
*benzer durumda bir dere yatağından çok zor çıkmıştım, aynı yeri patinaj bile çekmeden çıktım
*çaprazda kalma gibi bir korku olduğundan yamaçlara ve çukurlara yan giremiyordum, şimdi yamaca paralel giderken girebiliyorum gaza fazla basınca araba hızlıca rampaya dik hale geliyor =)
*kilidi takmak için diferansiyeli söktüğümde dişli ayarlarının bilyanın bozuk olduğunu gördüm bilyaları değiştirdim, ayna ve mahrutiyi ayarladım 10lt/100km yakan araç 8lt/100km yakmaya başladı, genelde bir deponun yarısını arazide harcıyorum ve şu an arabam harika =) (bunu olumlu yan olarak yazdım çünkü diferansiyellerin sökülüp kontrol edilmesi gerekir benimki gibi arabalarda, bu durum vesile oluyor, yanlış anlaşılmasın kilidin az yaktırdığını sanmıyorum, diferansiyeli ayarlamam sanırım buna sebep)
*en önemli olumlu yanı ucuz tabiki =) , 900 küsür dolara halloldu

not: önceki sayfalarda öne takılan kilidin olumsuzluklarında bahsedilmiş, ben sorun yaşayacağımı sanmıyorum çünkü: kilitsiz araç 4x4 de kullanırken çukur tümsek vs geçerken araç zaten kasılıyor, bu durumu cj-5 teki küt pat küt pat seslerinden anladım zamanında =) Arabanın torpidosunda da zemin kaygan değilse 4x4 e almayın yazıyor, ben de aracın kayamayacağı yerde ya hubları açıyorum yada 2h de kullanıyorum. Kaygan olmayan zeminde hub lar hiçbir zaman kilitli olmuyor yani, önler kilitli olursa bence kontrole olumsuz bir etkisi olmaz. bir çoğumuz yaşamıştır tekerleğin boş boş patinaj çekmesi genelde faydasız oluyor. ve o durumda "kilit olsaydı iyiydi" derdim ben.

bir başka değineceğim husus da elektrikli yada pnomatik kilit kilitli iken kayalardan aşıp araç iniş halindeyken (bir tümseği aşım rampa aşağı araç yöndeldiğinde) dönebilir misiniz? araç işte ozaman kasılacaktır, lokka gibi otomatik kilitler kasılan tekeri özgür bırakacaktır ve araç kasılmayacaktır. tabi benim fikrim arazide denemek gerek

söylemek istediklerim bukadar. ben Ankara dayım, takmayı düşünen arkadaşlara yardımcı olurum, görmek isterlerse arabama bakabilirler akıllarında soru işareti kalmaz, sonuçta ucuz diyoruz ama yine de masraf. ben neticesinden emin olmadan aldım siz görerek alabilirsiniz =)

yanlışlarım varsa tartışabiliriz.

saygılar

Ben de bu kilitten getirtmek istiyorum. Ama iki farklı sitede buldum ve fiyatları çok farklı. Lokka.com 315 Amerikan doları istiyor. 4WD Systems | Gear to Goannawhere 573 Amerikan doları istiyor. Siz hangi siteden aldığınızı hatırlıyor musunuz? Lokka.com güvenilir mi acaba? Sayfadan sorduğum soruya cevap vermediler ve başka hiçbir yerde yoklar.
 

Konu eski ama yakın zamanda lokka.com adresinden bu kilidi alan var mı? Gümrükte takılıyor mu?
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,683
Mesajlar
1,522,166
Kayıtlı Üye Sayımız
166,532
Kaydolan Son Üyemiz
Tanersezen

SON KONULAR



Geri
Üst