TemPesT
LN 65 %100 kilitler ile hakiki 4x4
- Mesajlar
- 172
- Tepkime Puanı
- 0
Ynt: Lokka Lock Right Diferansiyel Kilidi
yeni konu açmak istemedim,
bende ln65 toyotam için öne v arkaya lokka locker getirttim, arkaya taktım, öne takmak için yeni keçe almayı bekliyorum.
elektronik mühendisiyim ama takmak beni hiç zorlamadı, kendim takabildim.
şimdiye kadar ki tecrübelerim:
olumsuz yanları:
*80-90 la giderken gazı bırak ma ve tekrar basma anlarında hafif arkayı sallıyor
*4x2 de kaygan zeminde gaza bastığınız sürece kolay kolay devreden çıkmıyor, özellikle kar ve buzda. kilit yokken patinaja düşüyor ve olduğu yerde kalıyordu, artık gidiyor fakat her yer yan yan =) ama virajlarda gazı biraz kesmeye alıştım, sorun yaşamıyorum
olumlu yanları:
*daha önce kuru zeminde çıkamadığım yüksek eğimli bir rampa vardı, aynı rampayı çamurda yağmur halen yağarken çıktım.
*benzer durumda bir dere yatağından çok zor çıkmıştım, aynı yeri patinaj bile çekmeden çıktım
*çaprazda kalma gibi bir korku olduğundan yamaçlara ve çukurlara yan giremiyordum, şimdi yamaca paralel giderken girebiliyorum gaza fazla basınca araba hızlıca rampaya dik hale geliyor =)
*kilidi takmak için diferansiyeli söktüğümde dişli ayarlarının bilyanın bozuk olduğunu gördüm bilyaları değiştirdim, ayna ve mahrutiyi ayarladım 10lt/100km yakan araç 8lt/100km yakmaya başladı, genelde bir deponun yarısını arazide harcıyorum ve şu an arabam harika =) (bunu olumlu yan olarak yazdım çünkü diferansiyellerin sökülüp kontrol edilmesi gerekir benimki gibi arabalarda, bu durum vesile oluyor, yanlış anlaşılmasın kilidin az yaktırdığını sanmıyorum, diferansiyeli ayarlamam sanırım buna sebep)
*en önemli olumlu yanı ucuz tabiki =) , 900 küsür dolara halloldu
not: önceki sayfalarda öne takılan kilidin olumsuzluklarında bahsedilmiş, ben sorun yaşayacağımı sanmıyorum çünkü: kilitsiz araç 4x4 de kullanırken çukur tümsek vs geçerken araç zaten kasılıyor, bu durumu cj-5 teki küt pat küt pat seslerinden anladım zamanında =) Arabanın torpidosunda da zemin kaygan değilse 4x4 e almayın yazıyor, ben de aracın kayamayacağı yerde ya hubları açıyorum yada 2h de kullanıyorum. Kaygan olmayan zeminde hub lar hiçbir zaman kilitli olmuyor yani, önler kilitli olursa bence kontrole olumsuz bir etkisi olmaz. bir çoğumuz yaşamıştır tekerleğin boş boş patinaj çekmesi genelde faydasız oluyor. ve o durumda "kilit olsaydı iyiydi" derdim ben.
bir başka değineceğim husus da elektrikli yada pnomatik kilit kilitli iken kayalardan aşıp araç iniş halindeyken (bir tümseği aşım rampa aşağı araç yöndeldiğinde) dönebilir misiniz? araç işte ozaman kasılacaktır, lokka gibi otomatik kilitler kasılan tekeri özgür bırakacaktır ve araç kasılmayacaktır. tabi benim fikrim arazide denemek gerek
söylemek istediklerim bukadar. ben Ankara dayım, takmayı düşünen arkadaşlara yardımcı olurum, görmek isterlerse arabama bakabilirler akıllarında soru işareti kalmaz, sonuçta ucuz diyoruz ama yine de masraf. ben neticesinden emin olmadan aldım siz görerek alabilirsiniz =)
yanlışlarım varsa tartışabiliriz.
saygılar
yeni konu açmak istemedim,
bende ln65 toyotam için öne v arkaya lokka locker getirttim, arkaya taktım, öne takmak için yeni keçe almayı bekliyorum.
elektronik mühendisiyim ama takmak beni hiç zorlamadı, kendim takabildim.
şimdiye kadar ki tecrübelerim:
olumsuz yanları:
*80-90 la giderken gazı bırak ma ve tekrar basma anlarında hafif arkayı sallıyor
*4x2 de kaygan zeminde gaza bastığınız sürece kolay kolay devreden çıkmıyor, özellikle kar ve buzda. kilit yokken patinaja düşüyor ve olduğu yerde kalıyordu, artık gidiyor fakat her yer yan yan =) ama virajlarda gazı biraz kesmeye alıştım, sorun yaşamıyorum
olumlu yanları:
*daha önce kuru zeminde çıkamadığım yüksek eğimli bir rampa vardı, aynı rampayı çamurda yağmur halen yağarken çıktım.
*benzer durumda bir dere yatağından çok zor çıkmıştım, aynı yeri patinaj bile çekmeden çıktım
*çaprazda kalma gibi bir korku olduğundan yamaçlara ve çukurlara yan giremiyordum, şimdi yamaca paralel giderken girebiliyorum gaza fazla basınca araba hızlıca rampaya dik hale geliyor =)
*kilidi takmak için diferansiyeli söktüğümde dişli ayarlarının bilyanın bozuk olduğunu gördüm bilyaları değiştirdim, ayna ve mahrutiyi ayarladım 10lt/100km yakan araç 8lt/100km yakmaya başladı, genelde bir deponun yarısını arazide harcıyorum ve şu an arabam harika =) (bunu olumlu yan olarak yazdım çünkü diferansiyellerin sökülüp kontrol edilmesi gerekir benimki gibi arabalarda, bu durum vesile oluyor, yanlış anlaşılmasın kilidin az yaktırdığını sanmıyorum, diferansiyeli ayarlamam sanırım buna sebep)
*en önemli olumlu yanı ucuz tabiki =) , 900 küsür dolara halloldu
not: önceki sayfalarda öne takılan kilidin olumsuzluklarında bahsedilmiş, ben sorun yaşayacağımı sanmıyorum çünkü: kilitsiz araç 4x4 de kullanırken çukur tümsek vs geçerken araç zaten kasılıyor, bu durumu cj-5 teki küt pat küt pat seslerinden anladım zamanında =) Arabanın torpidosunda da zemin kaygan değilse 4x4 e almayın yazıyor, ben de aracın kayamayacağı yerde ya hubları açıyorum yada 2h de kullanıyorum. Kaygan olmayan zeminde hub lar hiçbir zaman kilitli olmuyor yani, önler kilitli olursa bence kontrole olumsuz bir etkisi olmaz. bir çoğumuz yaşamıştır tekerleğin boş boş patinaj çekmesi genelde faydasız oluyor. ve o durumda "kilit olsaydı iyiydi" derdim ben.
bir başka değineceğim husus da elektrikli yada pnomatik kilit kilitli iken kayalardan aşıp araç iniş halindeyken (bir tümseği aşım rampa aşağı araç yöndeldiğinde) dönebilir misiniz? araç işte ozaman kasılacaktır, lokka gibi otomatik kilitler kasılan tekeri özgür bırakacaktır ve araç kasılmayacaktır. tabi benim fikrim arazide denemek gerek
söylemek istediklerim bukadar. ben Ankara dayım, takmayı düşünen arkadaşlara yardımcı olurum, görmek isterlerse arabama bakabilirler akıllarında soru işareti kalmaz, sonuçta ucuz diyoruz ama yine de masraf. ben neticesinden emin olmadan aldım siz görerek alabilirsiniz =)
yanlışlarım varsa tartışabiliriz.
saygılar