Lithium (lifepo4) Aküler Parasını Hak Ediyor Mu- Test

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan JantarMantar Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 410
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 142,951
150Ah jel bir akünün sağlıklı olarak %50 ye kadar boşaltılabildiği ve yollarda genellikle ~%80 kadar doldurulabildiği için, elimizdeki ~50Ah akım değeri, 60 Ah kapasiteli LFP akünün boşaltılabilir değeri ile eşitlenebilmekte.

Haklısınız. Fakat %80'e kadar doldurma konusunu bu hesaba katarsak yanlış olur, çünkü yeteri kadar beklerseniz sonuçta %100'e kadar dolacaktır.

Yine de, hesaba katılması gereken önemli bir nokta var, deneyen biri varsa ve bilgiyi paylaşırsa çok memnun olurum. Ben LFE aküyü doldururken ona 810Wh enerji verdiğimde o bana geri 745Wh enerji veriyor. Yani bataryanın verimi %92'dir. Peki jel akülerde bu verim kaçtır?

Sonuçta enerji kaynağınız batarya değil onu doldurduğunuz şeydir (mesela güneş), o yüzden bataryanın verimi de sisteminizin kapasitesini etkiler. Yani örneğin güneş panellerinizle günde 1kWh enerji üretiyorsanız,

-> bunu depolamak için:
--> 1kWh/(%50 * 12V) = 160Ah'lik jel aküye,
--> 1kWh/(%90 * 12.8V) = 86Ah'lik LFE aküye ihtiyacınız var demektir.

Ancak, ürettiğiniz bu enerjinin ne kadarını depolamış sayılırsınız? Örneğin jel akünün verimi %85 ise, ve eğer üreticinin %99 verim beyan ettiği bir LFE aküyü karşılaştırıyorsak;

Jel aküde: 1kWh * %85 = 850Wh
Lityum aküde: 1kWh * %99 = 990Wh depolarsınız.

Lityum aküyü jel akünün size vereceği enerji miktarına göre yeniden hesaplarsak: 850Wh / %99 / %90 / 12.8V = 75Ah yapar.

Fakat burada %85'i tamamen kafadan attım, bu değer belirlenmeden söylenecek her şey yanlış olur.
 

Garip, soyut ithamlar... Üzerinde LiFePO4 yazıyor, enerji kapasitesi yazıyor; LiFePO4 gibi hızlı şarj oluyor, LiFePO4 karakteristiğinde gerilim düşümü gözleniyor, üzerinde yazdığı enerjiyi veriyor, BMS'i düzgün çalışıyor, ölçtüğüm batarya verimi %92, 6 aydır kullanıyorum ve hiçbir problem gözlemlemedim; ama "o paraya aldığım için kandırıldım" ve "o paraya aldığım için o aldığım şey LiFePO4 değil", öyle mi? (bkz. Ördek testi - Vikipedi)

Benim şu anki bataryayla problem yaşamamış olmam o bataryanın problemsiz olduğunu göstermez elbette, belki bir problemi var ve henüz ben denk gelmedim; fakat böyle esrarengiz esrarengiz konuşup kanıt göstermeden ithamda bulunmanız TCK'ya göre "Ticari İtibarın Zedelenmesi" suçuna girer.


Sizin yazınız ve fiyatları doğrultusunda alıntı yapmak, uyarı yazısı ne zamandır suç teşkil ediyor, forum sakinlerinde sorun yaşadığını yazanlar oldu.
Genel olarak teknoloji değerlendirmesi yapmak adına tartışma en doğal durumdur.
Üretici adı vererek ( siz yazmışsınız )önerme yapmışsınız.
Önerme serbest, diğer yazılar yazılamaz durumda; çok yazık.
 

Konunun profesyoneli ve kullanıcısı olmadığım için kişisel düşüncemi ifade edebilirim.
Yeni teknolojiler bir cok ilave fayda getirse de , özellikle Türkiye gibi ülkeler de eski modellere göre farklı karmaşa ve ilave maliyetleri arkasından getirebiliyor.
Karavan paylaşımların da Jel veya AGM akülerini uzun süre (6 ,9 yila kadar) kullanan aktif geziler ve uzun rotalar yapan karavancılar aramız da mevcut. Verim konusunda da sıkıntı yaşamadıklarını ifade ediyorlar. Tam tersi paylaşımlar da oluyor ama gerçek sebeplerini saptamak da zor oluyor.
Diğer bir konu ise bu lithium aküler de benzer uzun sürelerde kullanıma ait henüz bir deneyim paylaşımına ait bilgileri görmüyoruz. Tüm detay bilgiler kısa süreli kullanım tecrübeleri.
Çok iddialı ve verimli olarak lansmanı yapılan ve tüketiciye sunulduktan kısa süre sonra ortadan kaybolan bir çok ürün de mevcut.
Avrupa da da Lithium aküler konusunda kullanımlar başlasada.
Iddialı akü firmalarının web sayfaların da Lithium aküler için Leisure ve Caravan için kullanıma sunulmuştur veya hazırlanmıştır ifadesini görmedim.
Ama AGM ve Gel aküler için hatta EFB için çok detaylı kullanım detayları ve Caravan & Leisure için yapıldıklarını gösteren standartlar var.
Ayrıca dünya da, ilaveten yapılan işlerde oluyor, Şubat başlarında Corona sureci öncesi Alphan Manas'ın ekteki bir paylaşımı da okuduk.
Ayrıca yakında Avrupa'nın ve Almanya'nın yeni otomotiv merkezi olacak olan Saksonya eyaleti etrafında büyük hareketlilik var. Tesla yatırım kararı aldı ve fabrika yapımı devam ediyor. VW de biraz aşagida Chemnitz de elektrikli araç üretimi fabrikası üretime başladı, Zwickau kentinde Isvecliler ile ortak yeni nesil akü fabrikası kuruyor. Bunlara yakın alanlarda USA, Çin firmaları yeni nesil enerji bataryaları uretimi için ayri ayrı fabrikalarini inşa ediyor.
Kısaca Lithium aküler yakın zamanda tarihin sayfalarına da girebilir.
Konu güzel detaylar ile bizleri bilgilendiriyor. Öğrenmek her zaman keyifli... Ama bir buzdolabı ve birkaç vs.. için de bu konunun pratiğinde boğulup, gezilerimiz den uzaklaşmayı düşünmüyoruz...





SM-N9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
de7651ef42fabbdb71a014f62abfac6a.jpg
 

.
%80 dolum için bizdeki, bırakın motokaravancıları , çekme karavancıların bile, kamping dışı konaklama sevgi ve yaklaşımını unutmayın derim.. Tabi bu durumda tam dolum için gerekli şebeke bağlantısı yapılmamakta.
Bir de üstüne üstlük inverter kara sevdasının enerji bütcesinde devamlı olarak açtığı delikleri düşünün. Verdiğim oran iyimser bile sayılmalı ? :yum:
Yani bu gerçekci bir saha değeri , ideal bir veri değil.

Kurşun-asit akülerin dolum/tüketim randımanı için ölçülmüş olan verileri internetten bulmak sorun değil. Ben bulduklarımı aşağıda imzamdaki”Solar Hesabı”nda da yazmıştım galiba.
Dediğiniz gibi dolum sırasında kimyasal reaksiyonlarda oluşan eksoterm değeri, elektriksel kayıp olarak hesaba işlenmeli.
Fakat biz karavancıların enerji bütçemizi etkileyen değişkenleri bol. Farkları kapatmak, tetikde olmak günlük uğraşımız sayılır. Herşeyi yüzdeleriyle baştan düşündüğünü sananlar ya da isteyenler olsa olsa karavancılığa yeni başlayanlar olmalı ?
Aman sakın size taş attığımı falan sanmayın. Ben keyifle okuyup yazıyorum.. :yum:
Dediğim genel anlamlıydı..
.
 
Son düzenleme:

Merhaba,

Ben de başta bu yaşam alanı aküleri konusunda seçim yapmakta çok zorlandım. Bendeniz elektrik elektronik mühendisiyim ve lityum teknolojisiyle birçok nedenle uzun zamandır ilgileniyorum, işin teorisiyle ilgili de bir malumatım vardır.

Hesabımı yaptım ve LiFePO4 akü almamın daha avantajlı olacağına kanaat getirdim. Önce BMS'i ve hücreleri ayrı ayrı alıp kendim yapmaya niyetlendim fakat Orbus'un fiyatları çok iyiydi, ben de 60Ah Orbus LiFePO4 aldım.

Sayın ceremcem2 hoş geldiniz,
Sevgili arkadaşımız Ferhat @fsirin beyden sonra konunun uzmanı bir arkadaşımızın daha aramızda olması bizim açımızdan sevindirici, sanal ortamdaki bilgi kirliliğine baktığımızda, gerçek bilgiye hem teorik hem de pratik olarak hakim kişilerden bilgi sahibi olmak günümüzde çok önemli, lütfen bilgi ve tecrübeye dayalı fikirlerinizi paylaşmaya devam edin, selamlar olsun doğa dostlarına.
 



Sizin yazınız ve fiyatları doğrultusunda alıntı yapmak, uyarı yazısı ne zamandır suç teşkil ediyor, forum sakinlerinde sorun yaşadığını yazanlar oldu.
Genel olarak teknoloji değerlendirmesi yapmak adına tartışma en doğal durumdur.
Üretici adı vererek ( siz yazmışsınız )önerme yapmışsınız.
Önerme serbest, diğer yazılar yazılamaz durumda; çok yazık.

Tartışmak için somut ve mantıklı parametrelerden bahsetmek gerekir. "O kadar ucuza öyle ürün olmaz" demekle tartışma olmaz, olsa olsa "o kadar ucuzsa kesin kötüdür" manasında bir iftira olur. İftira, bildiğiniz gibi, tarih boyunca suç olmuştur, olmaya devam etmektedir.

Üretici adı vererek malı övebilirsiniz, üretici adı vererek malı yerebilirsiniz (somut veriler ortaya koyarak tabi), fakat üretici adı vererek ya da vermeyerek, "fiyattan dolayı ürün böyledir şöyledir" diyemezsiniz. Firmayla bir ilgim yok, ancak bir firma nasıl binbir emekle kurulur, nasıl binbir emekle büyütülür bilirim, kimsenin firmasına da taş değsin istemem. Ha, bir kabahati vardır, ortaya konur.

"Fiyat/kalite" ilişkisine şöyle bir örnek verebiliriz: Bugün 20A'lik bir MPPT 80 USD civarındadır. 20A'lik bir PWM modül ise 20 USD civarına bulunabilir. Eğer birisi 30 USD'ye MPPT satıyorsa "şüphe ile yaklaşmakta" fayda var. Çünkü bunun devre elemanlarını toplasanız zaten 30 USD eder. Bunun gibi, ortaya somut bir hesap koyarsanız anlarız.

Ancak ve ancak, burada bazı izahatler verirken aklıma bir soru geldi ve bir araştırma yaptım. Onun üzerine bir teori geliştirdim. Burada şu anda açıklamam mümkün değil, çünkü açıklarsam elimde somut bir kanıt olmadığı için iftiraya girer (bakın, açıklamıyorum). Bahsettiğim firmadan bir konudaki teknik beyanatı istedim. Stackoverflow'da da konuyla ilgili malumatı olan var mı diye sordum: Can we estimate the remaining lifespan of a Lithium (Iron Phosphate) battery by its energy efficiency?

Konu aydınlandığında fikrimi açıklarım (parçaları birleştiren aklıma geleni anlar aslında).
 

Tartışmak için somut ve mantıklı parametrelerden bahsetmek gerekir. "O kadar ucuza öyle ürün olmaz" demekle tartışma olmaz, olsa olsa "o kadar ucuzsa kesin kötüdür" manasında bir iftira olur. İftira, bildiğiniz gibi, tarih boyunca suç olmuştur, olmaya devam etmektedir.

Üretici adı vererek malı övebilirsiniz, üretici adı vererek malı yerebilirsiniz (somut veriler ortaya koyarak tabi), fakat üretici adı vererek ya da vermeyerek, "fiyattan dolayı ürün böyledir şöyledir" diyemezsiniz. Firmayla bir ilgim yok, ancak bir firma nasıl binbir emekle kurulur, nasıl binbir emekle büyütülür bilirim, kimsenin firmasına da taş değsin istemem. Ha, bir kabahati vardır, ortaya konur.

"Fiyat/kalite" ilişkisine şöyle bir örnek verebiliriz: Bugün 20A'lik bir MPPT 80 USD civarındadır. 20A'lik bir PWM modül ise 20 USD civarına bulunabilir. Eğer birisi 30 USD'ye MPPT satıyorsa "şüphe ile yaklaşmakta" fayda var. Çünkü bunun devre elemanlarını toplasanız zaten 30 USD eder. Bunun gibi, ortaya somut bir hesap koyarsanız anlarız.

Ancak ve ancak, burada bazı izahatler verirken aklıma bir soru geldi ve bir araştırma yaptım. Onun üzerine bir teori geliştirdim. Burada şu anda açıklamam mümkün değil, çünkü açıklarsam elimde somut bir kanıt olmadığı için iftiraya girer (bakın, açıklamıyorum). Bahsettiğim firmadan bir konudaki teknik beyanatı istedim. Stackoverflow'da da konuyla ilgili malumatı olan var mı diye sordum: Can we estimate the remaining lifespan of a Lithium (Iron Phosphate) battery by its energy efficiency?

Konu aydınlandığında fikrimi açıklarım (parçaları birleştiren aklıma geleni anlar aslında).
ceremcem2, esas olarak paylaşımı yapan üyemiz bir cok paylaşımında detaylı bilgilendirmeleri tekrarladığı için ve daha önceki paylaşımların içinde konu farklı yerlerde tartışıldığı için konuta kestirme giriş yaptığından böyle bir anlaşılma olduğunu düşünüyorum.
Benim daha önce soyledigim gibi ürünü teknik olarak değerlendirmem mümkün değil.
Fakat bu ürüne firmanın kendisi sahip çıkmamış.
Ürünün resmi bir tanıtımı yok, kim tarafından ve hangi fabrikada üretildiğinin bilgisi yok, dagıtımını yapan firmanın hicbir teknik veri bilgisine sahip bir icerigi yok. Markanın üretici olarak ticari sahibine, hiç bir kaynak da ulaşamadım. Ürünü görmedim ama belgelerinde, ürün üzerinde hangi uluslararası standartlara sahip olduğü belli değil. Fiyat skalası hiç bir benzer ürüne yakın değil.
Siz konunun uzmanı olarak bu akü üzerindeki yaşadıklarınız, testleriniz ve uygulamalarınız sonrası bu kadar sorun yaşamışken biz akü tanımı tadında bir ürün bilgisinden fazlasına sahip olmayan bu aküyü ucuz fiyatına güvenerek nasıl alabiliriz.
Bence böyle önemli konularda daha baştan gereğini yapmayan ve standartlarını koyamayan üreticiler ne kadar erken yok olurlarsa o kadar iyi olur.
En azından ülkenin problemi olan benzeri konularda yeni başlayanlar bir daha benzer uygulamalara cesaret edemezler.



SM-N9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Ürünün resmi bir tanıtımı yok, kim tarafından ve hangi fabrikada üretildiğinin bilgisi yok, dagıtımını yapan firmanın hicbir teknik veri bilgisine sahip bir icerigi yok. Markanın üretici olarak ticari sahibine, hiç bir kaynak da ulaşamadım. Ürünü görmedim ama belgelerinde, ürün üzerinde hangi uluslararası standartlara sahip olduğü belli değil. Fiyat skalası hiç bir benzer ürüne yakın değil.

Bakın bu dile getirdiğiniz endişelerin hiçbiri iftira sınıfına girmez. Gayet haklı şekilde şüphedesiniz, bunda hiçbir problem yok. Herhangi bir mesajımda "Bu firmaya güvenebilirsiniz" diye bir ifadem de yok. Kaldı ki ben de ilk üründe problem yaşamışım.

Mesela geçen gün tanıştığım karavancılara da lityum batarya aldıracaktım. Enerjipazarı.com'dan fiyat istedim, Orbus şu an stoklarda yokmuş, Outdo marka varmış, "karavan uygulamaları için ayrıca uygun, titreşim testlerinden geçmiş bir ürün" dedi ve hemen ürünün test belgelerini, datasheetini gönderdi.

Müthiş.

Bir sonraki alacağım ya da aldıracağım marka muhtemelen o olur.

Fakat, tekrar ediyorum, hiçbir önsezi ve şüphe, herhangi bir firmayı karalamak için yeterli değildir.
 

Bakın bu dile getirdiğiniz endişelerin hiçbiri iftira sınıfına girmez. Gayet haklı şekilde şüphedesiniz, bunda hiçbir problem yok. Herhangi bir mesajımda "Bu firmaya güvenebilirsiniz" diye bir ifadem de yok. Kaldı ki ben de ilk üründe problem yaşamışım.

Mesela geçen gün tanıştığım karavancılara da lityum batarya aldıracaktım. Enerjipazarı.com'dan fiyat istedim, Orbus şu an stoklarda yokmuş, Outdo marka varmış, "karavan uygulamaları için ayrıca uygun, titreşim testlerinden geçmiş bir ürün" dedi ve hemen ürünün test belgelerini, datasheetini gönderdi.

Müthiş.

Bir sonraki alacağım ya da aldıracağım marka muhtemelen o olur.

Fakat, tekrar ediyorum, hiçbir önsezi ve şüphe, herhangi bir firmayı karalamak için yeterli değildir.
Outdo için Çindeki merkez ofis destek servisi ile görüştüm. Bu aküleri Camper için kullanabilecegimizi ama esas uygulama alanının bu olmadığını bilmenizi isteriz bilgisini verdiler.
Yuasa UK, Fiamm, Varta ve bir kaç firma daha Karavan hizmet yük aküsü için modelleri hakkında tüm teknik bilgileri ilettiler. Birçoğu Türkiyede mevcut değil..


SM-N9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Tartışmak için somut ve mantıklı parametrelerden bahsetmek gerekir. "O kadar ucuza öyle ürün olmaz" demekle tartışma olmaz, olsa olsa "o kadar ucuzsa kesin kötüdür" manasında bir iftira olur. İftira, bildiğiniz gibi, tarih boyunca suç olmuştur, olmaya devam etmektedir.

Üretici adı vererek malı övebilirsiniz, üretici adı vererek malı yerebilirsiniz (somut veriler ortaya koyarak tabi), fakat üretici adı vererek ya da vermeyerek, "fiyattan dolayı ürün böyledir şöyledir" diyemezsiniz. Firmayla bir ilgim yok, ancak bir firma nasıl binbir emekle kurulur, nasıl binbir emekle büyütülür bilirim, kimsenin firmasına da taş değsin istemem. Ha, bir kabahati vardır, ortaya konur.

"Fiyat/kalite" ilişkisine şöyle bir örnek verebiliriz: Bugün 20A'lik bir MPPT 80 USD civarındadır. 20A'lik bir PWM modül ise 20 USD civarına bulunabilir. Eğer birisi 30 USD'ye MPPT satıyorsa "şüphe ile yaklaşmakta" fayda var. Çünkü bunun devre elemanlarını toplasanız zaten 30 USD eder. Bunun gibi, ortaya somut bir hesap koyarsanız anlarız.

Ancak ve ancak, burada bazı izahatler verirken aklıma bir soru geldi ve bir araştırma yaptım. Onun üzerine bir teori geliştirdim. Burada şu anda açıklamam mümkün değil, çünkü açıklarsam elimde somut bir kanıt olmadığı için iftiraya girer (bakın, açıklamıyorum). Bahsettiğim firmadan bir konudaki teknik beyanatı istedim. Stackoverflow'da da konuyla ilgili malumatı olan var mı diye sordum: Can we estimate the remaining lifespan of a Lithium (Iron Phosphate) battery by its energy efficiency?

Konu aydınlandığında fikrimi açıklarım (parçaları birleştiren aklıma geleni anlar aslında).

Teknik adam olarak, her türlü paylaşım ve eleştiri içerikli yazılara açık olmamız doğal olmalıdır.
Yeni üye olmuşsunuz, sanki hukuk insanı olarak,( üreticinin isminide kendiniz vererek) bu hararetli savunma durumu ilginçtir!! firmanın satış mümessili gibi duruyorsunuz, bırakınız kısır tartışma ortamını, konunun teknik taraflarını yazıp tartışalım.

Bu konu başlığında özgür Özcan isimli üyenin paylaştığı yazıyı okuyunuz.

Bir üreticinin ne malını överek reklamını yapmak,yada kötülemek benim işim değildir.
Konunun teknik tarafıyla ilgilenmek daha doğru yaklaşım olur.

Ben yazınızı okudum ve geçtim,neden hala üzerinde teknik olguların dışında yazma gerekliliği hissediyorsunuz?

Forum sayfalarında amacımız, üyelerin bilgi sahibi olarak, deneyimlerden faydalanıp aydınlatıcı olmamızdır,bunun dışındaki yazılar konu itibariyle benim açımdan gereksizdir.
Herkesin günleri güzel geçsin ...
 



.
Bence bu başlık gerilimi hak etmiyor. :confused:
Devamının hakem rolü bile oynamak istemeyen biz üçüncü kişilere kekremsi bir tad verdiği gerçeğini atlamayın lütfen.:yum:

Herneyse..
Bilindiği üzere karavanda birçok şey yerleşik konumuna göre anlam değiştirmekte.
Bunlardan biri de enerji.
Teorik olarak ne kadar doğru olsalar da karavancılarca;

* Aküleri kullanabilme kapasitelerinden fazla akımla doldurma zorunluluğunun seçilen dolum aletinin kapasitesi ve kampinglerde şebekeye bağlı kalınma zamanı ile ilgili olarak anlamı göreceleşmekte. Yani geçerken en hızlı uğranılan kampinglerde bile 10 saatin altında kalınmıyor. Üstelik zaten yollarda az da olsa alternatörden destek alınmakta. Parelel gerçekleşen tüketim yüzünden istenirse (?) %10 un az üzerinde seçilmiş bir dolum aleti de bu daha fazla akımla doldurma gereksinimini anlamsızlaştırmakta. Sıklıkla kampinglerde giren bir karavancı olarak bu nokta bende, akünün ilk başta kapasite seçimin dışında bir rol oynamamakta.

* Solar regülatör seçiminde de durum farklı değil. Karavancının solara gereksinimi her zaman şebekeye bağlı olamayacağı ile işkilli. Şebekeye bağlı her sistemin ise en yüksek kazanıma odaklanması gayet doğal hakkı ve zorunluluğu. Eğer kış karavancısı değilsem hatta aracıma yeterli panel yerleştirebiliyorsam ki fazla panel araca enfes gölge yapmakta, daha verimli regülatörlere odaklanmam ne kadar anlamlı ? Üstelik tüketimime göre seçimini yaptığım enerji depolama kapasitem on-grid sistemlere karşın zaten sınırlı durumda.
Altın kesimli solar sistemi olanlar bile yollarda oldukları günlerin en az yarısında akülerinin öğleye kadar dolduğunu görmekteler.

* LFP akülere gelirsek, normal bir karavancı için, gerçek takvim yaşı artık saklanmayan böyle hassas bir cins aküye, teorik çevirim sayısı gerekçesiyle kullanmadığımız zamanları için de üstelik birkaç misli ücret ödemek ne kadar isabetli ?

Karavancı olarak bütün bu teknik sorunların akedemik doğru cevabını inkar etttiğimiz yok. Yanlız tecrübemize göre bütün bunların yollardaki anlamı biraz devinime uğramakta..
Unutmayın, oturduğumuz üniversite amfilerinin sıraları değil, sadece karavanımızın sıcak ve heyecan dolu koltuğu.:smiley:
.
 
Son düzenleme:

.
Bence konu gerilimi hak etmiyor.
Devamının hakem rolü bile oynamak istemeyen biz üçüncü kişilere kekremsi bir tad verdiği gerçeğini atlamayın lütfen.:yum:

Herneyse..
Bilindiği üzere karavanda birçok şey yerleşik konumuna göre anlam değiştirmekte.
Bunlardan biri de enerji.
Teorik olarak ne kadar doğru olsalar da karavancılarca;

* Aküleri kullanabilme kapasitelerinden fazla akımla doldurma zorunluluğunun
seçilen dolum aletinin kapasitesi ve kampinglerde şebekeye bağlı kalınma zamanı ile ilgili olarak anlamı göreceleşmekte. Yani geçerken en hızlı uğranılan kampinglerde bile 10 saatin altında kalınmıyor. Üstelik zaten yollarda az da olsa alternatörden destek alınmakta. Parelel gerçekleşen tüketim yüzünden istenirse (?) %10 un az üzerinde seçilmiş bir dolum aleti de bu daha fazla akımla doldurma gereksinimini anlamsızlaştırmakta. Sıklıkla kampinglerde giren bir karavancı olarak bu nokta bende akünün ilk başta kapasite seçimin dışında bir rol oynamamakta.

* Solar regülatör seçiminde de durum farklı değil. Karavancının solara gereksinimi her zaman şebekeye bağlı olamayacağı ile işkilli. Şebekeye bağlı her sistemin ise en yüksek kazanıma odaklanması gayet doğal hakkı ve zorunluluğu. Eğer kış karavancısı değilsem hatta aracıma yeterli panel yerleştirebiliyorsam ki fazla panel araca enfes gölge yapmakta, daha verimli regülatörlere odaklanmam ne kadar anlamlı ? Üstelik tüketimime göre seçimini yaptığım enerji depolama kapasitem on-grid sistemlere karşın zaten sınırlı durumda.
Altın kesimli solar sistemi olanlar bile yollarda oldukları günlerin en az yarısında akülerinin öğleye kadar dolduğunu görmekteler.

* LFP akülere gelirsek, normal bir karavancı için, gerçek takvim yaşı artık saklanmayan böyle hassas bir cins aküye, teorik çevirim sayısı gerekçesiyle kullanmadığımız zamanları için de üstelik birkaç misli ücret ödemek ne kadar isabetli ?

Karavancı olarak bütün bu teknik sorunların akedemik doğru cevabını inkar etttiğimiz yok. Yanlız tecrübemize göre bütün bunların yollardaki anlamı biraz farklı.
Unutmayın, oturduğumuz üniversite amfilerinin sıraları değil, sadece karavanımızın sıcak ve heyecan dolu koltuğu.:smiley:
.

Sizin anlattığınız ilk madde Türkiye de sıkıntı olduğu için bu hem çözülemeyen hem de tekrar edilen bir konu.
Türkiye de karavan / gezi aracı arasindaki kullanıcıların büyük çoğunluğu kampa girip para vereceksem neden karavan ile gezeyim, o fiyatlara otelde/ pansiyonda kalırım daha iyi düşüncesin de. Konunun karsi tarafında ise karavan kampı adı verilen yerler, bir kaçı hariç gercek de amaca uygun alanlar degil.
Diğer bir grup hafta sonu iki gün belki üç gün, tüm gıda malzememi ve evde hazirladigim yemekleri stoklar yaylaya, doğaya yada deniz kenarına yerleşir geri dönerim tarzında gezi hedefliyor.
Bu durum enerji ve buzdolabı konusunu gündemden hiç düşürmüyor.
Tam zamanlı yaşam sürecekler dışında, kurallara ve amacına uygun alanlar olduğunda yurt dışında ki karavancıların benzer problemleri olduğunu görmüyoruz.


SM-N9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 


.

Hüseyin bey, :yum:
@ceremcem2 'nin size cevap vereceğinden hatta foruma tekrar gireceğinden şüphem var.
Umarım yanılıyorumdur ?
Hesabıma hatta forum adına söylüyorum, konuyla meslekten ilgili ama gayet anlaşılır yazılar yazan birisini kaybetmek pek istenilir bir şey olmamalı ?

Keşki herkez düşüncelerini özelden yazıp, tadımızı kaçırmasaydı..
.
 
Son düzenleme:

Piyasadaki bir malı kötülemek mi iftira oluyor yoksa malı kötüleyene iftira atıyorsun diyen; iftiracımı iftira atmış oluyor?
Sorum gayet ciddidir ve özellikle ORBUS avukatı kisvesi ile yazana soruyorum
Haydi diyorum, görme diyorum, boş ver diyorum ama lütfen azıcık insaf, şu ifadeleri nasıl kullanabiliyorsunuz, insanları hemen nasıl kategorize edebiliyorsunuz / şuçluyorsunuz hatta aklınızca aşağılıyorsunuz, yapmayın lütfen, azıcık insaf, azıcık..
 



.
Bence bu başlık gerilimi hak etmiyor. :confused:
Devamının hakem rolü bile oynamak istemeyen biz üçüncü kişilere kekremsi bir tad verdiği gerçeğini atlamayın lütfen.:yum:

Herneyse..
Bilindiği üzere karavanda birçok şey yerleşik konumuna göre anlam değiştirmekte.
Bunlardan biri de enerji.
Teorik olarak ne kadar doğru olsalar da karavancılarca;

* Aküleri kullanabilme kapasitelerinden fazla akımla doldurma zorunluluğunun seçilen dolum aletinin kapasitesi ve kampinglerde şebekeye bağlı kalınma zamanı ile ilgili olarak anlamı göreceleşmekte. Yani geçerken en hızlı uğranılan kampinglerde bile 10 saatin altında kalınmıyor. Üstelik zaten yollarda az da olsa alternatörden destek alınmakta. Parelel gerçekleşen tüketim yüzünden istenirse (?) %10 un az üzerinde seçilmiş bir dolum aleti de bu daha fazla akımla doldurma gereksinimini anlamsızlaştırmakta. Sıklıkla kampinglerde giren bir karavancı olarak bu nokta bende, akünün ilk başta kapasite seçimin dışında bir rol oynamamakta.
Sayın Doğrucu Davut, 8 yıllık karavanlı hayatımda sadece 1 kere kampinge girdim dolayısı ile kamp/kampinglerde elektrik enerjisi alıp akü dolum işi yapmadım ama şunu yaşadım, daha önce sahip olduğum Jel akü, güneş paneli sisteminden, enerji ihtiyacının fazla olduğu ve güneşin de en dik düştüğü zamanlarda en fazla 15 A civarı akım ile şarj oluyordu, şimdi kullandığım LFP akü aynı sistemde, aynı şartlar altında 19 A akım ile şarj olabiliyor. Yani günlük düşündüğümüzde; güneş enerjisinin en fazla etkili olduğu 4 saatlik zaman diliminde LFP akü ile yaklaşık 16 Ah daha fazla enerji depolayabiliyorum/kullanabiliyorum. Yani LFP akülerin 0.5C ve üzeri değerler ile ve sürekli (Bulk-Absorption-Equation-Float gibi evreler olmadan) şarj edileblir olması önemli bir avantaj gibi gözüküyor, ne dersiniz 😉
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,822
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst