Land Rover Discovery I

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan discovery-V8 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 296
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 123,215
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Ynt: Land Rover Discovery I

Benim Disco I i yükseltmek istiyorum da özellikle Yavuz abi ve bu işi daha önce yapmış olanlardan bir bilgi rica edicem. Ayrıca lastik konusunda da tavsiyede bulunabilirlerse çok sevinirim. 235 70 16 dan daha büyük ebatta bir MT de alıcam jantıyla beraber. MT yi taktığında differansiyel karpuzu da yerden baya yükselsin istiyorum.
Şimdiden teşekkürler :smiley:
 

Etiketler
Ynt: Land Rover Discovery I

Ne kusuru Yavuz abi estağfurullah..bi kusur varsa o da benimdir.
Vergi konusunda aracın kasko değerinin %5 ini geçince bir alt dilimden vergi alındığını biliyorum ama net bilgi sahibi değilim dediğin gibi soruşturacağım.
Bu arada yeni şanzumanlarını güle güle kullan.Şimdi gıcır gıcır olmuştur herşey. :D Bu arada kaça maloldu bu yenilemeler...
 

Ynt: Land Rover Discovery I

Yavuz abi,
Ben de niye yenilemek gerektiğini sormak isterim, ciddi bir zorlama veya ihmal sonucu mu? Normalde şanzıman 10 senede yenilenmez diye biliyorum.
Benim araçta özellikle ilk viteslerde ve kalkışta debriyajdan çekince "taak" diye bir ses geliyor. Hüseyin ustaya göre normal bir sesmiş bu araçlarda, ben de defender'larda aynı sesi duydum. Seste bir artış yok ama aldığımdan beri böyle, artsa problem olurdu. Böyle bir problem sonucu mu değişti yoksa? Hayırlı olsun yeni şanzıman bu arada :smiley:
 

Ynt: Land Rover Discovery I

Deep' Alıntı:
Yavuz abi,
Ben de niye yenilemek gerektiğini sormak isterim, ciddi bir zorlama veya ihmal sonucu mu? Normalde şanzıman 10 senede yenilenmez diye biliyorum.
Benim araçta özellikle ilk viteslerde ve kalkışta debriyajdan çekince "taak" diye bir ses geliyor. Hüseyin ustaya göre normal bir sesmiş bu araçlarda, ben de defender'larda aynı sesi duydum. Seste bir artış yok ama aldığımdan beri böyle, artsa problem olurdu. Böyle bir problem sonucu mu değişti yoksa? Hayırlı olsun yeni şanzıman bu arada :smiley:

Ya bu ses benden de gelmeye başladı, bir süredir aklıma takılıyordu.
 

Ynt: Land Rover Discovery I

balum' Alıntı:
Vergi konusunda aracın kasko değerinin %5 ini geçince bir alt dilimden vergi alındığını biliyorum ama net bilgi sahibi değilim dediğin gibi soruşturacağım.

Aynen hocam dediğiniz gibi...
 



Ynt: Land Rover Discovery I

O zaman dediğiniz gibi bu yıl 95 model 3.9 lt Discovery nin yıllık vergisi 1526 ytl değil 1159 ytl olarak alınıyor olmalı.Aynı model 2.5 lt bir disco nun vergisinin 549 ytl olduğunu düşünürsek bana vergi hala yüksek gibi görünüyor.'lt benzinli bir disconun vergisi ise 365 ytl; acaba 2 lt benzinlilerin performansı nasıldır?
 

Ynt: Land Rover Discovery I

Deep' Alıntı:
Benim Disco I i yükseltmek istiyorum da özellikle Yavuz abi ve bu işi daha önce yapmış olanlardan bir bilgi rica edicem. Ayrıca lastik konusunda da tavsiyede bulunabilirlerse çok sevinirim. 235 70 16 dan daha büyük ebatta bir MT de alıcam jantıyla beraber. MT yi taktığında differansiyel karpuzu da yerden baya yükselsin istiyorum.
Şimdiden teşekkürler :smiley:

Yukseltme konusu aslinda basit;

Aracı yükseltmenin tek ve tek yolu lastikleri büyütmek bunun başka alternatifi yok, fakat doğal olarak lastikleri büyüttükçe lastikler camurluk yuvalarina sığmaz duruma geliyor diğer modifikasyonlar yani; kupa yükseltme veya helezonları yükseltme çamurluk yuvalarını daha yukarıya taşımak için yapılıyor.

Discovery 1 icin arazi çıkışı veya diferansiyel oranlarını değiştirmeden takılabilecek en büyük lastik 32 belki ince bir lastik olursa 33 inch. bunlara yakın değerler icin 235 85 16 birde yanilmiyorsam 255 85 16 BFG MT ler vardı . ben şu anda 275 75 16 BFG AT kullanıyorum yaklaşık olark 31 inc e denk geliyor. Birde arazi için maxxis mudzilla 31 inch lerim var.

Lastik seçiminden sonra ilk yapılacak işlem arka çamurluğun kuyruk kısmının üçgen şekilde kesilmesi (örnek olarak RR classic lerin arka çamurluklarının arkası gibi olacak) Bu işlem için kaportacı boyacı vs ile uğraşmayın işretleyip jet taşı ile kesin boya masrafından kurtulursunuz.

Araziye girmediğiniz sürece aracınızı bu halde kullanmanızda mümkün , ama mantıksız. üçüncü aşama şasi ile dingil arasındaki mesafeyi açmak bu hem artikülasyoınu arttiriyor hemde lastik tepelerini çamurluk tepelerinden uzaklaştırasak olası sıkışmayı önlüyor . bu işlem için en ucuz ve güvenli yöntem Bearmach helezon ve tercihen pro-comp amortisörler kullanmak.

Parçalar için numaralar şöyle

Eger winç ve winç tamponu düşünmüyorsanız

Helezon BA 2102 Arka BA2104 ön helezon eğer öne vinç ve vinc tamponu takacaksanız ön helezon BA2105 olacak. (+100 kg lik ağılık arcın arkasını havaya kaldırıyor.)

Amortisör için BA645 L ve BA 1077 L (+2") Procomp heavy duty amortisörler en uygunu.

Bu parçaları İstanbulda Anıl oto veya Hüma oto dan bulabilirsiniz. Anıl otodan Adnan beye benim adımı verirseniz yardımcı olacaktır.

2" in üzerine çıkan yükseltmeler daha fazla parçayı (radius arm, fren boruları, direksiyon deve boynu, vs. vs.) modifiye etmeyi gerektiriyor yinede merak eden varsa detaylı olarak açıklarım.


33" inc in üzerinde (örneğin 44 " yaklaşık unimog gibi bisey oluyor) lastik takılacaksa ozamanda diferansiyel oranları, çamurluk wheel arch ları, sertleştirilmiş Aks lar vs.vs başka modifiyeler gerekiyor. Ama işin ilginci LR de herşey mümkün.

Selamlar
 

Ynt: Land Rover Discovery I

95 Disco v8 in vergisi (elimde faturaları duruyor) 570 ytl eger 96-97-98 in kasko bedelleri 24 000 ytl nin altındaysa onlarda aynı vergiyi ödeyecek fakat vergiyi değiştirme islemi her yıl yapılmak zorunda aklınızda olsun. Yılbaşında vergi tekrar normal haliyle vergi dairesine gidiyor.

1. Vitesete LAK LAK sesi veya vites degistirirken debriyajı hızlı bırakırsanız bu ses yine geliyorsa hemen şaft mafsallarınızı kontrol ettirin, sağlam olabilirler bunalrın özellikle çamurlu arazi sonrası gres pompoasıyala greslerini tamamlayın sonradan bu çekiçleme etkisi başka parçaları aşındırıyor , zaman içinde şaft balansını bozarak keçelerin yağ sızdırmasına debriyaj bilyasının bozulmasına , baskı göbeğinin bozulmasına yol açıyor .

Gelelim esas probleme yani bana herşeyi indirten probleme, bu ses bendede vardı herkes bişey olmaz dedi devam ettik, ama bu sesin esas sebebi ana şanzıman içinden çıkıp arazinşin içindeki top disşliye giren kanallı milin frezelerin aşırı aşınması (klasik sürekli 4 çeker hastalığı) bunun karşı tarafı olan top dişlinin içindeki frezede aynı oranda aşındığı için boşluk çok fazla hissediliyor.

Sonuç: işlem basit kanallı mil ve Top dişli değişimi fiyatları toplam 300 ytlden az (orjinalleri, yerlisine kesinlikle yanaşmayın kopma olayı çok fazla oluyor diye duydum) fakat bu işlem için hem arazi hem ana şansıman iniyor ve içleri tamamen boşalıyor bu kadar işe girişincede insan olmuşken senkromeçti, baskı balataydı, debriyaj bilyasıydı, merkezi diferansiyeldi derken herşeyi yenileyip çıkıyor. işin mali kısmı herşey 1200 ytl gibi bişey tuttu işçilikte 600 ylt verdim ama alt takım sıfırlandı. pamuk gibi debriyaj, sıfır boşluk 2. viteste bile 4 teker patinaj çeken bir arabam var ;D

Selamlar
 

Ynt: Land Rover Discovery I

hayırlı olsun, bilgiler için de çok teşekkür :smiley:
Ben 3 ayrı yerde kontrolünü yaptırmıştım bu "tak" sesinin, Anıl Oto, şu an için problem yok ama uzun vadede problem olabilir demişti, Hüseyin usta defender'larda da böyle bir ses var, senin araç sağlam dedi ama benim debriyaj da oldukça sert, hoş ona da normal dediler ama :-\
ben bir daha baktırayım bu masraf listesi oldukça korkuttu beni valla :eek:
peki yükseltme toplamda ne kadara mal oluyor? Ayrıca sis farında kesinlikle Hella tercih edecektim ama İstanbul gibi bir şehirde yüksek bir çalınma riskin var dediler, o yüzden daha ucuzlara yöneldim, bir marka tavsiyen olur mu Hella dışında?
 

Ynt: Land Rover Discovery I

Vergi düzeltme

95 V8 in vergisi :
579.50 ytl altı aylık yani yıllığı 1159 a gelyor.

Sanıyorum dizelin kasko bedeli yüksek. kasko bedelleriyel ilgili bir link vardı bulunca göndereyim.

Selamlar
 



Ynt: Land Rover Discovery I

Mert senin araç v8 miydi birde model neydi?

Eğer bunları bilirsek ben sana parça numaralarını veririm parça parca her ay birini alırsın çıkacak arızalı parçalar belli, hepsini tamamlayıncada işlem 1 günde bitiyor. benim zamanınımı parça aramak yedi bayram tatili ve neyi alacağını bilememek yordu.

Birde bana arazi grubunu kakalamaya kalktılar ses yapar diye kesinlikle degiştirme çünkü orjinalse kesinlikle aşınmıyor ve ses yapmıyor.

Selamlar
 

Ynt: Land Rover Discovery I

Yükseltme 500 ytl yi kesinlikle aşmaz emin ol (makul yükseltmeden bahsediyorum 2" veya 2.5" gibi )

Sis farında içi hellayla aynı ebatta olan ucuz ama gösterişli beğendiğin bişey al, gittiği kadar gitsin, sonradan içini hellayla değiştir dıştan çalınmayı önler içten iyi iş görür, hellalrın içleride aman aman pahalı değil admalar dışına daha çok para istiyor galiba :D

Selamlar
 

Ynt: Land Rover Discovery I

Yavuz abi çok teşekkür ederim öneriler için
Benim araç 96 model Disco TDI kasko bedeli 32.700 YTL, o yüzden bu avantajdan faydalanamıyoruz ancak vergisi 2007 de 6 aylık 270 civarı olacak

Yani demek istediğin senin yaptırdığın işlem diğer bu sesi yapan araçlarda da kaçınılmaz olacak :(
Peki senin araçta bu ses devamlı varmıydı? zaman içinde artış gösterdi mi? Debriyaj aşırı sertmiydi?


discovery-V8' Alıntı:
Mert senin araç v8 miydi birde model neydi?

Eğer bunları bilirsek ben sana parça numaralarını veririm parça parca her ay birini alırsın çıkacak arızalı parçalar belli, hepsini tamamlayıncada işlem 1 günde bitiyor. benim zamanınımı parça aramak yedi bayram tatili ve neyi alacağını bilememek yordu.

Birde bana arazi grubunu kakalamaya kalktılar ses yapar diye kesinlikle degiştirme çünkü orjinalse kesinlikle aşınmıyor ve ses yapmıyor.

Selamlar
 


Ynt: Land Rover Discovery I

Deep' Alıntı:
Yavuz abi çok teşekkür ederim öneriler için
Benim araç 96 model Disco TDI kasko bedeli 32.700 YTL, o yüzden bu avantajdan faydalanamıyoruz ancak vergisi 2007 de 6 aylık 270 civarı olacak

Yani demek istediğin senin yaptırdığın işlem diğer bu sesi yapan araçlarda da kaçınılmaz olacak :(
Peki senin araçta bu ses devamlı varmıydı? zaman içinde artış gösterdi mi? Debriyaj aşırı sertmiydi?

Evet Mert kasko bedeli yüksekmiş.

Bu ses bende 2004 yılının ağustos ayından beri var daha öncesini bilemiyorum , tatilde denizin içinden bir adaya geçiş yapmıştık, yazlıktada tatlı su bulamadığımdan aracın altını yıkamayı ihmal ettim üzerine aşırı yükle 1000 km yapınca şaft mafsalları bozuldu dolayısıyla titreşim keçeleri bozdu ve yağ sızdırmalar başladı mafsalları değiştirmeme rağmen yağ sızması durmadı bende kışa girmeden tüm alt takımı elden geçireyim dedim.

top dişlinin kanallarının %90 ı kaybolmuştu, kanallı milinde % 70 i buharlaşmıştı söktüğümüzde ama belkide benden önce bunlar yenmişti ne kadar zamanda olduğunu bilemiyorum.

Debriyaj bana çok sert gelmiyordu ama yenisini takınca pamuk gibi olmuş .

Selamlar
 



Ynt: Land Rover Discovery I

Debriyaj olayı ilginç bu araçlarda, mesela Vitaesmorte nin discovery sinin debriyaj pamuk gibi, benimki gülle mubarek, bitmiş olsa bile böyle fark olmaz herhalde
 

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,854
Mesajlar
1,524,690
Kayıtlı Üye Sayımız
166,648
Kaydolan Son Üyemiz
Kasim_Sabbag

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst