Land Rover Defender

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan LaNDROWER-53 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 53
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 14,098

Etiketler

Ynt: Land Rover Defender

Konuyu açan arkadaşın sorununu çözdük. Sorun geri vites dişlisindeymiş bilgilerinize.
 

Ynt: Land Rover Defender

Selamlar ben Turgay, Defenderimi henüz alalı 15 gün kadar oldu, şuan kaportada... Vites geçişlerinde biraz boşluk var gibi ayrıca asvaltta giderken bir uğultu geliyor ama çok hafif lastikler eski onların havasını tamamladım biraz kesti ama çok az devam ediyor... Sorduğum ustalar akslardan yapabileceğini söylediler, lastikle ilgili olacağını düşünüyorum bende, vites geçişlerinde de ara gazı vererek boşluk olayını ortadan kaldırmış gibiyim... Bu konuda yardımlara açığım saygılar...
 

Ynt: Land Rover Defender

merhabalar defenderde akstan sadece frezelerde aşınma varsa vuruntu yapar ses veya uğultu gelmez siz genede lastiklere bakınız lastikler dişli ise zaten ses yapar yakınınızda düz dişli
lastiği olan arkadaşınız varsa deneyin daha garanti olur en azından uğultunun sebebini deneme yanılma yöntemi ile bulursunuz
saygılar :smiley:)
 



Ynt: Land Rover Defender

yavuz-çelikel' Alıntı:
Hüseyin bey paylaşımınız için teşekkür ederim.
yavuz bey biz sizin yanınızda ancak çırak oluruz teşekkürünüze çok çok çok teşekkürler en kısa zamanda görüşmek dileklerimle :smiley: :smiley: :smiley:
 

Ynt: Land Rover Defender

Sayın Demiral ilginize teşekkürler... Lastiklerim standart 7.50/16 Durumu %70 civarında, acaba balans yada yanaklardan olabilirmi diyorum freze mireze olayına Allah muhafaza girmek istemiyorum :smiley: saygılar.
 


Ynt: Land Rover Defender

Bahsettiğiniz sorun bizdede vardı vites aralarında vurma yapıyordu.tak diye bir ses geliyordu tam altımızdan. Boluya giderken Düzce dolaylarında alttan ses gelmeye başladı. Uğultu gibi , vızır vızır bir ses. Neyse dedik devam ettik Bolu Dağı viyadüklerini tırmanırken bam güm ses geldi hemen çektik arabayı kenara , şaftın şanzımandan kurtulduğunu gördük. Neyse Boluda bir ustaya yaptırdık.(Sağ olsun Reha abi bizi çekti ustaya kadar. :D )Vurma falan kesildi.yaklaşık 4-5 ay vurma yoktu ancak yine başladı bu aralar. Şaftın değişmesi gerekiyormuş sanırım.
 

Ynt: Land Rover Defender

arkadaşlar benim aracımdada bu problem mevcut ancak normal araçlar gibi bir debriyaj mevcut değil bu yüzden kalkışlarda ayarlama yapılabilir kalkarken gayet yavaş ve kontrollu kalkılırsa ses tamamen gitmiyor belki ama aza inebiliyor bindiğim bütün defenderlerde bu sorun vardı kalkışlarda ve vites değişimlerinde aracı dinleyin ve onun isteklerine kulak verin sesin kaybolduğunu göreceksiniz hidrolık direksiyon kayışı içinde ben 2 sefen değiştirdim birinde gevşekti diyerinde de bağlantı tablası ve ayar yeri sona dayanmıştı daha küçük bir kayışla sorun çözüldü ancak yinede direksiyonu (hidrolik direksiyonda) sona dayamayın pompa zorlanır ömrü kısalır ve hatta patlayabilir bende sona dayadığımda gevşekken sesyapıyordu ve kayış sabit kalıp pompa dönüyordu ama şimdi sorun giderildi ben şu anadek sorunsuz bir 2.el defendere rastlamadım arkadaşlar zaten sorun olmasa bu yaramaz çocukla daha az vakıt geçirirsiniz bunuda defender sevdalısı arkadaşlar istemez çok kafaya takmayın ömrünüzü yemeyin rahat olun saygılarımla ;D
 



Ynt: Land Rover Defender

DEMİRAL' Alıntı:
Arkadaşlar defenderin en büyük gastalığından biri geride atması diğeri alt takımdaki sesler
ÇARELERİ:
1 şanzumanınızı yörenizdeki BMC minibüs servisine yaptırın çünki lt 77 ve r 380 şanzuman aynı zamanda bmc münübüsün 5 ileri şanzumanı ile aynıdır
2 alt takımı yaptırırken merkez rotu yani arkadiransiyelin orta üstündeki NTC9932 nolu parçayı (rotil) ve NTC1773 nolu burcu 2 adettir değiştirin
3 kesinlikle şaft istavrozlarını ve dişi erkek kayıcılarını kontrol ettirin ve gerekirse değiştirin (dişi kayıcıları sık sık yağlayı mavsal istavrozlarıda dahil)
4 vites değişimini diğer araçlar gibi değil daha sakin yapınız
5 ilk hareketi <kalkma anını> da daha sakin yapınız sebebi ana şanzumanla arazinin birleşimindeki dişli sadece kamalı milin üstünde boşta olduğu için ve frezeleri kalın olduğunan çabuk aşınıyor dolayısı ile vuruntu meydana geliyor tüm bunlara rağmen hatalar düzelmedi ise vay halinize allah yardımcınız olsun
6 tabiki ön dif burcları ve üçgen takozlarda önemli (şasi tesbit kütüğü NTC 1722 ) bunlarında kontrolü ve gerekirse değişmesi gerek
7 özellikle derin su geçişlerinden sonra difransiyel yağları şanzuman ve arazi yağları motor yağlarını kontrol şart
8 sakın ha ustalara uyup ANA ŞANZUMANA otomatik şanzuman yağından başka <ATF> yağ koymayın
9 arazi şanzumanına 80/90 hypoitli difransiyellere mevsimine göre 80/90 yada 85/140 yağ koymayı unutmayın
10 bütün bunları uygılayıp aracınızı sevin çünki o DEFENDER o bir aslan o bir aşk o bir sevgidir yavaş gider ama hedefe ulaştırı
hepinize sevgi ve saygılarla 2500 düz dizel defender & DEMİRAL
GİDEMEDİĞİN YER SENİN DEĞİLDİR ama DEFENDERİN VARSA GİDERSİN demekki bütün dünya benim ::smiley: ::smiley: ::smiley:
işte budur ya gerçek ve doğru bilgi tamirciyim diye bizi soyup soğana çevirenlere kapak olsun
bu adam oto yedek parçacı :smiley:
 


Ynt: Land Rover Defender

bende de altta kalkıslarda ve vıtes degısımlerınde cok fazla vuruntu gelıyordu ön ve arka şaftı komple değiştirdim eskı şaftların istavrozları vs hepsı bıtmıs ön ve arkaya gazlı amortisörler polyburç takımı şanzıman kuyruk keçeleri rotlar değişti hiçbir sorun kalmadı ancak bızım araclarımızda dıkkat edılmesı gereken en önemlı nokta şaftlardakı kaydırıcıların zamanla etkısını yıtırmesı sebebıyle vuruntular ortaya cıkıyor oyuzden perıyodık olarak şaftların greslenmesı gerekıyor su anda sankı farklı bır arac kulllanıyormusum gıbı gelıyor duruşu kalkısı daha bir diri oldu
 

Ynt: Land Rover Defender

DEMİRAL' Alıntı:
Arkadaşlar defenderin en büyük gastalığından biri geride atması diğeri alt takımdaki sesler
ÇARELERİ:
1 şanzumanınızı yörenizdeki BMC minibüs servisine yaptırın çünki lt 77 ve r 380 şanzuman aynı zamanda bmc münübüsün 5 ileri şanzumanı ile aynıdır
2 alt takımı yaptırırken merkez rotu yani arkadiransiyelin orta üstündeki NTC9932 nolu parçayı (rotil) ve NTC1773 nolu burcu 2 adettir değiştirin
3 kesinlikle şaft istavrozlarını ve dişi erkek kayıcılarını kontrol ettirin ve gerekirse değiştirin (dişi kayıcıları sık sık yağlayı mavsal istavrozlarıda dahil)
4 vites değişimini diğer araçlar gibi değil daha sakin yapınız
5 ilk hareketi <kalkma anını> da daha sakin yapınız sebebi ana şanzumanla arazinin birleşimindeki dişli sadece kamalı milin üstünde boşta olduğu için ve frezeleri kalın olduğunan çabuk aşınıyor dolayısı ile vuruntu meydana geliyor tüm bunlara rağmen hatalar düzelmedi ise vay halinize allah yardımcınız olsun
6 tabiki ön dif burcları ve üçgen takozlarda önemli (şasi tesbit kütüğü NTC 1722 ) bunlarında kontrolü ve gerekirse değişmesi gerek
7 özellikle derin su geçişlerinden sonra difransiyel yağları şanzuman ve arazi yağları motor yağlarını kontrol şart
8 sakın ha ustalara uyup ANA ŞANZUMANA otomatik şanzuman yağından başka <ATF> yağ koymayın
9 arazi şanzumanına 80/90 hypoitli difransiyellere mevsimine göre 80/90 yada 85/140 yağ koymayı unutmayın
10 bütün bunları uygılayıp aracınızı sevin çünki o DEFENDER o bir aslan o bir aşk o bir sevgidir yavaş gider ama hedefe ulaştırı
hepinize sevgi ve saygılarla 2500 düz dizel defender & DEMİRAL
GİDEMEDİĞİN YER SENİN DEĞİLDİR ama DEFENDERİN VARSA GİDERSİN demekki bütün dünya benim ::smiley: ::smiley: ::smiley:

Ben bu yazıyı çok beğendim. Kendi adıma teşekkür ederim.
 

Ynt: Land Rover Defender

arkadaşlar benim arka akıslere diş açıldı ve belirli bir kalınlıkta silindir bir parça metal takoz büyük bir somun yerleştırıldı akis kafalarındaki aşınma ve ses giderildi böyle bir yöntem daha önce görmedim bilen arkadaşlar varmı benim aracımda arka akıslerdeki ses ve vurultu giderildi ancak şattan gelen ve ani debriyaj kaldırmalarında vurultu oluyor onu kesemedim ???
 



Ynt: Land Rover Defender

foremost' Alıntı:
arkadaşlar benim arka akıslere diş açıldı ve belirli bir kalınlıkta silindir bir parça metal takoz büyük bir somun yerleştırıldı akis kafalarındaki aşınma ve ses giderildi böyle bir yöntem daha önce görmedim bilen arkadaşlar varmı benim aracımda arka akıslerdeki ses ve vurultu giderildi ancak şattan gelen ve ani debriyaj kaldırmalarında vurultu oluyor onu kesemedim ???

Merhaba,

Kalkışlardaki vuruntu muhtemelen: şaft istavrozlarındaki boşluktan olabilir. İstavroz içerisine toprak girdiğinde, metal yüzeyleri kemirir, ufak bir aşınma oluştuktan sonra hızla bu aşınma ilerler ( ustamın bana söylediği bilgiler :D ). Şaftları ( ön - arka ) elinizle çevirmeyi deneyin, boşluk varsa göreceksiniz. Benim aracımda da kalkışlarda bir vuruntu başlamıştı, kısa zamanda çok arttı ( aracımı günlük kullanıyorum ). Ustam, araçtaki sesi duyduğu an istavroz olduğunu söyledi :D Gerçekten de çıkan istavrozu inceledim, yaklaşık 7 mm. gibi bir oyuk olmuş bir kolunda. Arka istavrozu değiştirdik ( 70 TL ) anında kesti. Şaft istavrozlarının gresli olmasına dikkat edilmesi gerekir. Şimdi her iki istavroz ve şafta gözüm gibi bakıyorum :D :D :D

İyi çalışmalar,

Barış
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,834
Mesajlar
1,524,143
Kayıtlı Üye Sayımız
166,624
Kaydolan Son Üyemiz
turbotesisat

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst