Land Rover 110 'u Elektronik Ateşlemeye Çevirmek

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan alper5005 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 57
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 22,000
Ynt: Land Rover 110 'u Elektronik Ateşlemeye Çevirmek

h.e.s' Alıntı:
cem bey benim seri 3 üzerinde defender motor var dağıtıcıda 45D4 lukas neyse sizlerden cevap aldığım için çok teşekkürler.Bobinin + ucuna kırmızı kablo _ ucada siyah kablo bağladım vede marşa bastım inanmıyıcaksınız ama çalıştı yanlız biraz avans ile oynadım.Daha evvel okuduğum yazılardaki fiyata deyil .Aparatın kendi ve posta masrafı ile 45 TL gibi bir fiyata maal oldu.Lantın çekişinde artış oldu fakat şu an ne yakıyor derseniz bilemiyorum.Karbiratör ve lpg yi ayarlatıp ,öyle bakıcam.Parçayı aldığım yer http://www.mm-4x4.com .

Abi merhabalar ben de ucuza elektronik kitleri çok araştırdım yabancı forumlarda britpartın elektronik ürünlerini almayın dediklerinden uygun fiyatlı olan britparttan vazgeçmiştim, sonra Simonbc idi sanırım, onun kitini gördüm, onun hakkında yorum bulamadığımdan ertelemiştim, şu an transistörlü ateşleme yaptım ama daha soğutucusunu takıp montajını yapma fırsatım olmadı, Sizin aldığınız kiti de o sitede bulamadım hem defenderın hem de serieslerin motor- elektrik bölümlerine baktım. Bir de elektronik ateşlemeden verim alabilmek için bobini de büyütün diyorlar, siz bu konuda bir uygulama yaptınız mı, yapmayı düşünüyor musunuz ve aldığınız kit güçlü bobinleri destekliyor mu acaba ?

Selamlar


CEM50' Alıntı:
Özgür yaglı filtre iç direnç'ini artırmak için yag seviyesinin yüksek olması veya hava akım yollarının kısmi olarak kapatılmış olması gerek her ikiside bogulmaya yönelik bir çalışma saglayacagı için yakıtı arttırır(benzin'de ;D),
Şehir içi /çok tozlu olmayan arazide kagıt filtrenin ulaşılabilirligi ve fiyatı düşünüldügünde yaglı filtrenin çokta kullanım mantıgı kalmadı artık.

Sağolasın Cem abi, yakıtı nasıl düşürürüm diye düşünmekten arada böyle sorular çıkabiliyor :smiley:

Selamlar
 

Etiketler
Ynt: Land Rover 110 'u Elektronik Ateşlemeye Çevirmek

ben bobin deyişmedim vede şuan bayağı güzel,zaten sorun çıkartmadan çalışır diye satıcı firma kataloğunda bildirmiş.Bobini deyiştirmeyi düşünüyorum fakat bir sorun olduğundan deyilde daha iyi ateşleme elde edeceğimi düşündüğümden.
Birde sitede bulamamışsın siteyi açtığın zaman Special Offers yazan yeri tıkla sayfanın en altına in görüceksiniz(4 Cylinder Petrol Series land Rover)
 

Ynt: Land Rover 110 'u Elektronik Ateşlemeye Çevirmek

Şimdi gördüm abi teşekkür ederim.

Sizin aldığınız da Britpartmış sanırım, Britpart'ın elektrikli ürünlerini beğenmediklerini okumuştum bi ingiliz forumunda. Siz memnunsanız o paraya değer. Gerçi ben şimdi yaptığım transistörlü devreyi bağlayıp fark alamazsam sizin sisteme geçerim. Bobinsiz haliyle bile fark yarattıysa Platin meksefe parasının 2-3 katı paraya geliyor, denenebilir rakam... İlk çalışması değişti mi acaba, marş basma süresi kısaldı mı?

Selamlar
 

Ynt: Land Rover 110 'u Elektronik Ateşlemeye Çevirmek

özgür arkadaş öncelik ile kusura bakma ben biraz geç cevaplıyorum.Marş süremi sormuşsun,bayağı azaldı hemde direk lpg'de.Gerçekten şimdilik bayağı memnunum çunkü araba canlandı taktığımdan beri işe giderken hep landtı kullanıyorum.Fakat ne yaktığını ölçemedim, nedenide iş yerim ile evim 2km motor ısınmsdsn varıyorum
 

Ynt: Land Rover 110 'u Elektronik Ateşlemeye Çevirmek

Marş basma süresi avans/platin ayarıyla direkt alakalıdır.
 



Ynt: Land Rover 110 'u Elektronik Ateşlemeye Çevirmek

Marş sürem lpg ile ilintili mikser karburotörün boğazına biraz uzak vakum yaptıramıyor.Bu arda yakıtı denedim 1lt lpg ile 3,3km gidiyordum,şuan 4,8km gittim fakat lpg ayarı ile oynadığım için ayarlı deyil birde aracı köy yolu vede avda kullandım yol düz deyil idi dolayısıyla hep küçük vites,Bu ölçü deyil ama bu ayarsız hali ile yinede platinli halinden bence iyi.Yardımcı olabildiysem ne mutlu,
 


1987 Land Rover 110 Elektronik Ateşlemeye Çevrilmesi
[attachment=1]

Arkadaşımın Land Rover 110 'unu elektronik ateşlemeye çevirmek için platin yerine takılan bir "dizzy" alarak başladım (1) Aslında onu ikna ederek te başladım denebilir :D . Bu parça içinde mıknatıslar barındıran bir tevzi makarası (2) ile birlikte geliyor. Kutu içerisinden ayrıca ısı transfer macunu da çıkıyor (3).

[attachment=2]

Kit tak çalıştır olarak satılıyor ancak tak çalıştır her zaman tak çalıştır demek değil :D

Avans sınırlayıcısı olan ve platinin hemen alt kısmında yer pimden dolayı yeni ünite yerine oturmuyor. Bu durumda pimi yarı boya indirmek yeterli. Pim yumuşak malzemeden yapılmış olduğu için kolayca kesilip eğelenebiliyor. Ancak kesince oturduğu şekil platin ile bire bir değil. (Onun için distribütörü avans somunundan gevşetip yeniden avans yapmak gerek).
[attachment=3]

Heyecandan taktıktan sonra fotoğraf çekmeyi unuttum :smiley: Araç artık platinden kurtuldu. Dahası bu kit ile yüksek performanslı bir bobin alarak aracın ateşleme gücünü kolaylıkla 4 katına çıkartmak mümkün. Normalde bu tür yüksek performanslı bobinler platinli araçlarda kullanılamazlar. Platin hemen yanıverir. Bu kit sayesinde daha geniş buji aralığıda kullanılabilir. Arkadaşım eski bobin ile binmeye devam ediyor. Yaklaşık 4 ay oldu sorunsuz. Bu kitin en iyi performansı verebilmesi için distribütor mekanizmasının ve avans tertibatının iyi çalıştığından emin olmak gerek. Performans bobinleri gücü %10 kadar artırabilirken yakıttan tasarruf ve ilk çalıştırma kolaylığı getiriyor. Kit'in maliyeti 100 TL civarında.

Kendi aracım 1984 Patrol 160 Ancak Land Rover ile ile ilgili her türlü sorunuzu cevaplamaya çalışırım. ;)
LAND ROVER FRELANDER 18 benzinli 2005 model. ateşleme arızası var. tekliyor. bununla ilgili düşüncelerini alabilirmiyim.
arızayı nasıl giderebilirim?
 

LAND ROVER FRELANDER 18 benzinli 2005 model. ateşleme arızası var. tekliyor. bununla ilgili düşüncelerinizi alabilirmiyim.
arızayı nasıl giderebilirim?
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,688
Mesajlar
1,522,204
Kayıtlı Üye Sayımız
166,533
Kaydolan Son Üyemiz
Beratin

SON KONULAR



Geri
Üst