Land Rover 110 'u Elektronik Ateşlemeye Çevirmek

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan alper5005 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 57
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 21,207

alper5005

Kamp I
Mesajlar
166
Tepkime Puanı
1
1987 Land Rover 110 Elektronik Ateşlemeye Çevrilmesi
[attachment=1]

Arkadaşımın Land Rover 110 'unu elektronik ateşlemeye çevirmek için platin yerine takılan bir "dizzy" alarak başladım (1) Aslında onu ikna ederek te başladım denebilir :D . Bu parça içinde mıknatıslar barındıran bir tevzi makarası (2) ile birlikte geliyor. Kutu içerisinden ayrıca ısı transfer macunu da çıkıyor (3).

[attachment=2]

Kit tak çalıştır olarak satılıyor ancak tak çalıştır her zaman tak çalıştır demek değil :D

Avans sınırlayıcısı olan ve platinin hemen alt kısmında yer pimden dolayı yeni ünite yerine oturmuyor. Bu durumda pimi yarı boya indirmek yeterli. Pim yumuşak malzemeden yapılmış olduğu için kolayca kesilip eğelenebiliyor. Ancak kesince oturduğu şekil platin ile bire bir değil. (Onun için distribütörü avans somunundan gevşetip yeniden avans yapmak gerek).
[attachment=3]

Heyecandan taktıktan sonra fotoğraf çekmeyi unuttum :smiley: Araç artık platinden kurtuldu. Dahası bu kit ile yüksek performanslı bir bobin alarak aracın ateşleme gücünü kolaylıkla 4 katına çıkartmak mümkün. Normalde bu tür yüksek performanslı bobinler platinli araçlarda kullanılamazlar. Platin hemen yanıverir. Bu kit sayesinde daha geniş buji aralığıda kullanılabilir. Arkadaşım eski bobin ile binmeye devam ediyor. Yaklaşık 4 ay oldu sorunsuz. Bu kitin en iyi performansı verebilmesi için distribütor mekanizmasının ve avans tertibatının iyi çalıştığından emin olmak gerek. Performans bobinleri gücü %10 kadar artırabilirken yakıttan tasarruf ve ilk çalıştırma kolaylığı getiriyor. Kit'in maliyeti 100 TL civarında.

Kendi aracım 1984 Patrol 160 Ancak Land Rover ile ile ilgili her türlü sorunuzu cevaplamaya çalışırım. ;)

DSC02275


DSC02274


Kes
 

Etiketler
Ynt: Land Rover 110 'u Elektronik Ateşlemeye Çevirmek

Alper bey, eminim az sonra bir çok benzinli Def kullanıcısından sorular gelecektir... :smiley:

kolay gelsin.
 



Ynt: Land Rover 110 'u Elektronik Ateşlemeye Çevirmek

bu kiti ben İngiltere'den getirttim.
http://simonbbc.com/automotiveshop/ adresinde var.
Daha farklı üniteler de mevcut ama yaptığım araştırmalar sonucunda bu kit yada pertronix marka kit'in kalite ve fiyat açısından uygun olduğunu anladım.
 




Ynt: Land Rover 110 'u Elektronik Ateşlemeye Çevirmek

Alper bey (isminizin nickinizden alper oldugunu tahmin ederek yazıyorum) bahsi geçen sistem yıllardır ingiltere ve amarikada başta petronix ve bir kaç farklı marka tarafından platinli düzenegi yarı elekronik hale getirmek için kullanılıyor,
bir kaç sıkıntısının dışında sistem saglıklı sayılır,çok ince avans ayarı gerektiriyor,tavsiye edilen bobinle daha saglıklı çalışıyor,ciddi üreticiler sistemin %100 güvenli olmadıgını eski sistemin yedekte tutulması gerektigini paket içeriginde belirtiyor,
türkiyede bulunabilir malzemelerle bu sistemi yapmak olası 93 94 şahin ve tempralardaki distribütör içini çok daha ucuza temin edip biraz oynayarak sistemi monte etmek mümkün,
ben hala platinle kullanıyorum ayarlar düzgünse bir sıkıntı olmuyor.
 

Ynt: Land Rover 110 'u Elektronik Ateşlemeye Çevirmek

Platine gelen elektrik amperini düşüren bir elektronik devre ilede platin ve meksefe araç üstünde kalarak sistemi yarı elekronik bir şekilde kullanmak olası.

Atesleme1


Ateslemeyerlesim2cc3
 

Ynt: Land Rover 110 'u Elektronik Ateşlemeye Çevirmek

Alper bey sistemin distribütörünüze monte ederken kesme biçme işi çıkması sanırım elinizdeki kit lucas 25D4 için defenderde lucas 45D4 distribütör takılıdır.
 

Ynt: Land Rover 110 'u Elektronik Ateşlemeye Çevirmek

Evet platin ve meksefe kalarakta elektronik ateşlemeye çevirmek mümkün. Eski vosvosçuların en sık kullandıkları tekniklerden biri bu. Ancak malum platin yüksek devirlerden itibaren kapanma konusunda geçiktiği (yani kamın üzerinden atladığı) için 4 ten çok silindirli araçlarda yada yüksek devirli araçlarda tam elektronik sistem kadar sağlıklı olmuyor. Diğer taraftan platini arada bir yağlamak gereği kaybolmuyor. Aynı zamanda benim taktığım bu kitlerin içerisindeki bir devre kıvılcım zamanını maksimize etmek için programlanmış. Bu sebeple daha kolay bir şekilde yüksek performans elde edilebilir. Onun için bahsettiğiniz yöntem sadece platin değiştirmekten sıkılanlar için daha uygun olmalı. Kıvılcım süresini kontrol etmek ek çaba gerektirecektir. Diğer taraftan en sağlıklı olanı distribütorsüz ateşlemeye çevirmek ki bu maliyet açısından daha tuzlu.


Bu arada Elimdeki kit Lucas 45d kiti idi ( 45D Distributors Mini Austin) olarak geçiyor. Ancak dediğim gibi tak çalıştır olmadı :O . Yine de malzeme elime geçtiğinde fatura hariç bunu doğrulamak için herhangi bir kontrolde bulunmadım.

Paylaştığınız için teşekkür ederim.
 



Ynt: Land Rover 110 'u Elektronik Ateşlemeye Çevirmek

mu7y' Alıntı:
Merhabalar...

Elinize sağlık paylaşım için teşekkürler....

Araç 84 model mi acaba ?
Araç 87 model. Siirt özel harekattan çıkma. Ben teşekkür ederim.
 

Ynt: Land Rover 110 'u Elektronik Ateşlemeye Çevirmek

CEM50' Alıntı:
Alper bey (isminizin nickinizden alper oldugunu tahmin ederek yazıyorum) bahsi geçen sistem yıllardır ingiltere ve amarikada başta petronix ve bir kaç farklı marka tarafından platinli düzenegi yarı elekronik hale getirmek için kullanılıyor,
bir kaç sıkıntısının dışında sistem saglıklı sayılır,çok ince avans ayarı gerektiriyor,tavsiye edilen bobinle daha saglıklı çalışıyor,ciddi üreticiler sistemin %100 güvenli olmadıgını eski sistemin yedekte tutulması gerektigini paket içeriginde belirtiyor,
türkiyede bulunabilir malzemelerle bu sistemi yapmak olası 93 94 şahin ve tempralardaki distribütör içini çok daha ucuza temin edip biraz oynayarak sistemi monte etmek mümkün,
ben hala platinle kullanıyorum ayarlar düzgünse bir sıkıntı olmuyor.

Bu arada Cem bey :smiley: evet adım Alper. değiniz gibi bu sistem mekanik distribütörün tüm dezavantajlarını gidermiyor ancak doğru takılırsa özellikle devrenin çok ısınmasına mani olunursa platinli sistemden daha sıhhatli çalışacaktır. Yani güvenli olmadığı kesinlikle doğru değil. Yine yüksek performanslı bobinler ile kullanıldığında avantajı bariz oluyor. Bir arıza anında ise 15 dk da eski sistemi takıp kullanabilirsiniz. (eski bobini kasadan ayırmamalı elbette yüksek performanslı bobin platine derhal zarar verecektir). Bu sistemlerin güvenirliğini tehlikeye düşüren şey ise yüksek performans isteynen kullanıcıların sistemi aşırı zorlayan bobin ve buji aralığı uygulamaları olmaktadır.
 

Ynt: Land Rover 110 'u Elektronik Ateşlemeye Çevirmek

alper bey bu yaptıgınız işlemi bende 92 model defendere yapmak istiyorum bu parçayı linkteki adresten getirtemem bunu türkiyede bulamazmıyım yada yedek dispratörüm var nerede 93 şahine çevirebilirim varsa bir usta tavsiyeniz teşekkür ederim
 

Ynt: Land Rover 110 'u Elektronik Ateşlemeye Çevirmek

benınde pilatin meksefe sorun çıkartıyordu komle dıspratörü degiştirdim ama buradan okuduguma göre pilatin hep sorunluymuş çıkma dispratörümü çevirebilirmiyim yardımlarınız için çok teşekkürler
 

Ynt: Land Rover 110 'u Elektronik Ateşlemeye Çevirmek

kanatoglu' Alıntı:
alper bey bu yaptıgınız işlemi bende 92 model defendere yapmak istiyorum bu parçayı linkteki adresten getirtemem bunu türkiyede bulamazmıyım yada yedek dispratörüm var nerede 93 şahine çevirebilirim varsa bir usta tavsiyeniz teşekkür ederim

Ben Türkiye'de olup olmadığını bilmiyorum açıkçası ama Kayseri'de yok onu biliyorum. O yüzden internetten getirtmiştim. Çokta kolay olmuştu 7 gün içerisinde adresime geldi. Kredi kartı ile ödeme yapabilirsiniz. Bu konuda herhangi bir şekilde yardımcı olabilirsem bana söyleyiniz. Aşağıya kendi alışverişimin detaylarını çıkarttım. Kargo 5 pound tutmuş. Toplam 24.99 .

Şahine çevirilmesi konusunda ise bir fikrim yok. Cem bey'in dediği gibi aracın kendi platini ile mi yapılıyor aceba yoksa distribütor komple mi değişiyor bilmiyorum. Eğer distribütor değişecekse şahin distribitörlerinin oldukça nazik olduğunu söyleyebilirm. Tavsiye etmem.

1 ea. Electronic Ignition Conversion Kit 45D Distributors Mini Austin £19.99

--------------------------------------------------------------------------------

£19.99Sub-Total:

£5.00Zone Rates (Shipping to TR (1 x 3.00lb(s))):

£24.99Total:
 



Ynt: Land Rover 110 'u Elektronik Ateşlemeye Çevirmek

Şahin distiribütöründe alt freze landınki ile degiştirilerek yapılıyor ancak bunu işinde iyi olan bir tornacıda yaptırmanızı öneririm bu sistemin uygulandıgı reno toros ve anadol araçlar var bunları bulursanız inceleyebilirsiniz.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,475
Mesajlar
1,518,493
Kayıtlı Üye Sayımız
172,126
Kaydolan Son Üyemiz
Mev

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst