Land Rover 110 'u Elektronik Ateşlemeye Çevirmek

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan alper5005 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 57
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 22,250
Ynt: Land Rover 110 'u Elektronik Ateşlemeye Çevirmek

size çok teşekkür ederim bu dispratör işinide sayenizde çözersek başka bir sorunumuzda kalmayacak çok yardımcı oldunuz teşekkürler
 

Etiketler
Ynt: Land Rover 110 'u Elektronik Ateşlemeye Çevirmek

Alper bey bu yaptıgınız işlemin sonucu nasıl oldu performans yakıt artısı eksisi nedir bir bilgi verebilirmisiniz çevremdekilerin söyledigine göre benzinli motor hep sorunluymuş ben aracımı yeni topladım plaka pureje işleri kaldı bir makina mühendisi abimizden bir mail aldım 95 modelden önceki araçlara dizel turbosuz defender motoru takabilirmişim fort motoru takamazmışım benzinli ile düz dizelin farkıda yokmuş ama bu pilatin işini sayenizde çözersek benim motorum daha 80 000 de bilmedigim bir dizel motor kim bilir içinden ne çıkacak sizin yaptıgınız sistemin lpg performansı nasıl biraz daha bilgi verebilirmisiniz ayrıca düz dizele çevirmeye degermi yoksa sizin sistemi uygulayıp bir lpg takıp yola devammı edeyim.
cevaplarınıza teşekkür ederim.
 

Ynt: Land Rover 110 'u Elektronik Ateşlemeye Çevirmek

kanatoglu' Alıntı:
Alper bey bu yaptıgınız işlemin sonucu nasıl oldu performans yakıt artısı eksisi nedir bir bilgi verebilirmisiniz çevremdekilerin söyledigine göre benzinli motor hep sorunluymuş
cevaplarınıza teşekkür ederim.

Bu işlem sonucunda dediğim gib eski bobinle kullanıldığı için sadece düşük devirlerde ve ilk çalıştırmada kolaylık oldu. Bunu tam cevaplayabilmek için elektronik ateşleme için üretilmiş bir bobin ile kullanmak gerek. Ancak tüm dünyada yapıldığı şekli ile rolanti - 3000 devire kadar olan aralıkta %10 artı performans yada yakıt tasarrufu beklenebilir. İkisi bir arada olmaz zaten. Defender derken aslında bizdeki araçlar 110 serisi. Malum defender 1990 dan sonra seriyi discovery ve range lerden ayırmak için kullanıldı.

Aracınızdaki 2.5 litre benzinli motor 2.5 dizel ile aynı blok üzerindedir. L4 olarak geçmektedir. Bu motorlar sorunsuzluk olarak 110 kasadaki en iyi motorlardır. Bu motorlardan sonra ise 200tdi sorunsuzluk olarak bunlara yakındır. En sorunlu motorlar ise aynı bloğun (l4) 2.5 TD si ve 300 Tdi dır. Ancak 200tdi ve 300 tdi performans olarak Land cruiser ve Patrol gibi büyük motorlu rakiplerle piyasa mücadelesi için tercih edilmiştir. Bu motorların karakteristik problemleri farklıdır. Ancak iyi bir bakımla her motor gibi bu motorları da nispeten güvenle kullanabilrisiniz.


Eğer performansından şikayetçi değil iseniz 2.5 benzinli motoru güvenle kullanabilrisiniz. Ben LPG ile devam derim. Radikal bir çözüm olarakta isuzu 3.9 dizel öneririm (4db1) bu forumda ses getirebilir ama bu dönüşüm en makul olanlardan bir tanesi ancak sizin araç için biraz emek ister. Bu motorları başka bir motorla değiştirmeden önce land rover larda şanzıman bahsine girmek gerek ki oldukça uzun bir mevzu ama dilerseniz bununla ilgili de bilgi verebilirim. (ilerleyen bir zamanda komple bir Land rover 110 dosyası olarak hazırlamayı düşünüyorum).
Aracınızı güle güle kullanın .
 

Ynt: Land Rover 110 'u Elektronik Ateşlemeye Çevirmek

Alper bey vermiş oldugunuz bilgiler çok degerli ben porformans derken sorun anlamında sormuştum bu pilatin meksefe dispirötör ayar tutmuyor deniyor ne zaman sorun çıkaracagı belli degil ben agır vasıta şöförüyüm sağ şeritten gitmeye alışkınım amaç yolda kalmamak bu dediginiz sistemi kaç kmde bakımı yada degişmesi gerekir. bizim araca fort motoruna bile izin çıkmadı sadece defender dizelleri takılırmış yardımlarınız için size minnettarım. teşekkürler
 

Ynt: Land Rover 110 'u Elektronik Ateşlemeye Çevirmek

Eğer halihazırda sağlıklı ise motorunuzu uzun bir süre kullanbilirsiniz emin olun. Benim taktığım sistemin ömrü teorik olarak sınırsız ve bakım gerektirmiyor. Ancak gerçek hayatta bu kaç yıl demek bilemem.) Muhtemelen dist. mekanizması çalıştığı sürece çalışacaktır. Ancak herkesin bildiği gibi şu 3 şey çok önemli.

1. Ateşleme mekanizması
2. Subap ayarları
3. LPG ayarı ve karbürator ayarı.

Hemen örnek vereyim. benim bakım yaptığım 110 da avans çalışmıyordu. araç bu yüzden %50 fazla yakıt yakıyordu. Bunu arkadaş farketmediği için bir süre anormal bir şekilde binmiş. Sorun platini takan arkadaşın platinin altına pul koymayışı ve vidanın uzun gelerek avans düzeneği alt tablasına değmesi imiş. (kontrol etmek isterseniz. dist. kapağını çıkarın avans hortumunu karbüratörden sökün; hortumdan hava emin ve tablanın rahatça dönüp geri yerine gelip gelmediğine bakın.) Diğer taraftan distribütör mekanik bir unsur olduğu için temiz ve bakımlı tutulmalı.
 



Ynt: Land Rover 110 'u Elektronik Ateşlemeye Çevirmek

alper5005' Alıntı:
Bu işlem sonucunda dediğim gib eski bobinle kullanıldığı için sadece düşük devirlerde ve ilk çalıştırmada kolaylık oldu. Bunu tam cevaplayabilmek için elektronik ateşleme için üretilmiş bir bobin ile kullanmak gerek. Ancak tüm dünyada yapıldığı şekli ile rolanti - 3000 devire kadar olan aralıkta %10 artı performans yada yakıt tasarrufu beklenebilir. İkisi bir arada olmaz zaten. Defender derken aslında bizdeki araçlar 110 serisi. Malum defender 1990 dan sonra seriyi discovery ve range lerden ayırmak için kullanıldı.

Aracınızdaki 2.5 litre benzinli motor 2.5 dizel ile aynı blok üzerindedir. L4 olarak geçmektedir. Bu motorlar sorunsuzluk olarak 110 kasadaki en iyi motorlardır. Bu motorlardan sonra ise 200tdi sorunsuzluk olarak bunlara yakındır. En sorunlu motorlar ise aynı bloğun (l4) 2.5 TD si ve 300 Tdi dır. Ancak 200tdi ve 300 tdi performans olarak Land cruiser ve Patrol gibi büyük motorlu rakiplerle piyasa mücadelesi için tercih edilmiştir. Bu motorların karakteristik problemleri farklıdır. Ancak iyi bir bakımla her motor gibi bu motorları da nispeten güvenle kullanabilrisiniz.


Eğer performansından şikayetçi değil iseniz 2.5 benzinli motoru güvenle kullanabilrisiniz. Ben LPG ile devam derim. Radikal bir çözüm olarakta isuzu 3.9 dizel öneririm (4db1) bu forumda ses getirebilir ama bu dönüşüm en makul olanlardan bir tanesi ancak sizin araç için biraz emek ister. Bu motorları başka bir motorla değiştirmeden önce land rover larda şanzıman bahsine girmek gerek ki oldukça uzun bir mevzu ama dilerseniz bununla ilgili de bilgi verebilirim. (ilerleyen bir zamanda komple bir Land rover 110 dosyası olarak hazırlamayı düşünüyorum).
Aracınızı güle güle kullanın .
bir düzetme yapmak isterim land rover series 1.2.3.88"ve 109" modellerinden sonra 1983 model den sonra 90"110"ve 130" olarak defender diye üretilmiştir ve hala üretilmektedir ve serieslerde 2286cc , defender'lerde 2,5 dizel ve benzinli, 3,5v8 karbüratörlü, td 200 ,td300 ve 2,4 td5 olarak üretilmiştir
2,5 dizel ile benzinlinin sadece motor blokları aynıdır değerleri farklıdır
 

Ynt: Land Rover 110 'u Elektronik Ateşlemeye Çevirmek

Alper bey teşekkürler benim karbüratör yeni bakım yapıldı ama halen sorun var istanbuldaysanız yada bildiginiz bir usta tlfnu varsa bizim dispiratörü de elektronige çevirebilirmisiniz teşekkürler.
 

Ynt: Land Rover 110 'u Elektronik Ateşlemeye Çevirmek

Alper abinin dediği platin vidasının alt tablayı sıkması benim aracımda da vakum avansın çalışmasını engelliyordu. Alttaki mekanik avans nasıl bir şey ona bakalım diye söktük, o zaman farkettik, bir pulla çözdük, şu an rölantide bile avans hortumunu söksem aracın devri düşüyor saçmalıyor.

Vakum avans seni seviyorum :smiley:
 

Ynt: Land Rover 110 'u Elektronik Ateşlemeye Çevirmek

yunus bager' Alıntı:
bir düzetme yapmak isterim land rover series 1.2.3.88"ve 109" modellerinden sonra 1983 model den sonra 90"110"ve 130" olarak defender diye üretilmiştir ve hala üretilmektedir..,
Yunus bey demek istediğim 1990 yılına kadar 110 serilere defender denmiyordu. 1990 dan sonra 110 serilere bir isim verilmek istendi ve "Defender" diye adlandırıldılar. Yani 1983-1990 arası üretilen araçlar sadece 110 ismi ile pazarlanmıştı.

Bu konuda hoşuma giden aşağıdaki linki paylaşmak isterim.
http://www.landroverclub.net/Club/HTML/Heritage_Trust.htm
 

Ynt: Land Rover 110 'u Elektronik Ateşlemeye Çevirmek

kanatoglu' Alıntı:
Alper bey teşekkürler benim karbüratör yeni bakım yapıldı ama halen sorun var istanbuldaysanız yada bildiginiz bir usta tlfnu varsa bizim dispiratörü de elektronige çevirebilirmisiniz teşekkürler.

sayın Kanatoğlu,
Sorununuz karbüratörden ise kitin size bir faydası olmaz elbet. Ben Kayseri'deyim. Ancak İstanbul'da bu kit için size yardımcı olabilecek bir arkadaşım var. Kiti ben sizin adınıza satın alıp ona gönderebilirm. Sizde ona sadece cüz'i bir miktar el emeği ödeyerek tatırabilirsiniz. Tanışmış olursunuz.

Yeni üye olduğum için size özel mail atamam sanırım. 20 mesajı geçmek üzereyim :D . Geçer geçmez size bildireyim. Dilerseniz siz bna özel mail atarak tlf numaranızı verebilirsiniz.
 



Ynt: Land Rover 110 'u Elektronik Ateşlemeye Çevirmek

Alper bey adım Erol bende yeni üyeyim istanbuldaki arkadaşınız karbüretörede bakarmı siz bu kiti benim adıma getirte bilirseniz
erolkanat@hotmail.com teşekkürler
 

Ynt: Land Rover 110 'u Elektronik Ateşlemeye Çevirmek

kanatoglu' Alıntı:
Alper bey adım Erol bende yeni üyeyim istanbuldaki arkadaşınız karbüretörede bakarmı siz bu kiti benim adıma getirte bilirseniz
erolkanat@hotmail.com teşekkürler

Erol bey merhaba. Kiti sizin adınıza isteyebilirim. Zaten fiyatı vs sitesinde belli aklınıza birşey gelmesin. Dediğim arkadaş karbüratöre de bakabilir burdan ben karbüratör için döküman da yollarım. Bana karbüratör tipiniz bildirirseniz (belki standart değildir) işiniz kolaylaşır. Oda benim gibi hobici. Kendisi otomotiv teknisyeni. Size bilgilerini özel mesaj olarak atıyorum. (20 mesajı geçtim bugün)
Saygılar.
 

Ynt: Land Rover 110 'u Elektronik Ateşlemeye Çevirmek

çok teşekkür ederim Alper bey karbüratör çift bogazlı orjınal karbüratör ama üstende çok oynanmış jiklesi falan iptal edilmiş.
 

Ynt: Land Rover 110 'u Elektronik Ateşlemeye Çevirmek

Alper bey bu gün Fatih beyle buluştuk getirtmiş oldugunuz kiti taktık bobini degiştirmedik buna rahmen ilk izlenimlerim araç çok rahatladı mesala çok aşırı gaz verdigim zaman kasıyordu yavaşça gaz keserken toparlanıyordu bu düzeldi birde motor sogukken deneycegim size ve Fatih beye çok teşekkür ederim.
 




Ynt: Land Rover 110 'u Elektronik Ateşlemeye Çevirmek

arkadaşım bu kiti Alper bey benim için getirtti sagolsun arkadaşı Fatih beyede taktırdım avans ayarını falanda hepsini Fatih bey halletti buraya kadar karbüretör bakımını yeni dispiretör bile alıp takmıştım ama nafile bu farklı sabahları uzun marşlarla çalışan araç bu sabah kısa iki marşta çalıştı hemde ustaların bu dispirötör bozuk deyip bana yeni dispirötör aldırmışlardı bozuk disprötöre taktık canavar gibi yeni dispiretörümü de yedekte ne olur ne olmaz diye taşıyorum ama benim aracımın aansımı bozuktu bilmem ama bu kiti takınca çok farketti daha bobini degişmedik selamlar
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,850
Mesajlar
1,524,630
Kayıtlı Üye Sayımız
166,647
Kaydolan Son Üyemiz
Pw250

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst