Ynt: Land Cruiser Yükseltme Kiti
benimde aracımda buna benzer bir uygulama var ama tuğsana katılmak zorundayım..
tamam ,yükseltme işini en cüzi ve kolay şekilde çözen olay budur.(yay altı takoz) ama en sağlıksızıda bu ,,yabancı sitelerde satılmaktadır bu parçalar ama genelde leveling diye geçer 1 max 2 inçleri satılır..
(daha büyük ölçüleride var ama onlar farzı misal aracı tam arazi yapmış 5 inç süsp.kit koymuş oda yetmemiş 2-3 inçde takoz koymuş.)ve araçları normal şehir kullanımı için uygun değil.
bana göre takozun en önemli dezavantajı aracı olması gereken şartların dışında kasarak çalıştırması.süspansiyon sistemini kasıyoruz yani.uygun aralıkta çalışmıyor,sertleşiyor,salınımları keskin ve sert yapıyor,arazide dengesiz kullanımla daha rahat devrilebilir hale geliyor..
farzı misal ben önleri 5 arkaları 6,5 cm yükselttim poly malzemeyle.(neden metal değil derseniz poly bana daha güvenli geldi)..arabanın yumuşaklığı ve esnemesi büyük oranda kayboldu.yani ben amortisör ve yay çalışma sisteminden 5 ila 6,5 cm.arası çaldım.(ki güzel rakamlar)..yani süspansiyon kit taksaydım aracım arazide 6,5 cm daha esneyip lastikler yere basacaktı..ama şimdi teker zemini tutmak yerine kastığı için havaya kalkıyor.
bana göre amortisörleri bir şekilde uzatmak da hiç mantıklı çözüm değil çıtır çıtır kırılırlar (en azından bizimki gibi ağır taşıtlar açısından)..
SONUÇ:
kardeşim orjinal halide çok yerde geziyor, kit desen alması dert getirmesi dert...
bu durumda ya takozla yükseltilmiş araçlarımızı pek sakinçe kullanıp ,ağır akselerasyon hareketlerine girmiycez
yada paraya ve uğraşıya kıyıp kit getirticez.
yada orjinali güzel bir asfalt lastiğiyle birlikte yerden yerden gidicez))))
benimde aracımda buna benzer bir uygulama var ama tuğsana katılmak zorundayım..
tamam ,yükseltme işini en cüzi ve kolay şekilde çözen olay budur.(yay altı takoz) ama en sağlıksızıda bu ,,yabancı sitelerde satılmaktadır bu parçalar ama genelde leveling diye geçer 1 max 2 inçleri satılır..
(daha büyük ölçüleride var ama onlar farzı misal aracı tam arazi yapmış 5 inç süsp.kit koymuş oda yetmemiş 2-3 inçde takoz koymuş.)ve araçları normal şehir kullanımı için uygun değil.
bana göre takozun en önemli dezavantajı aracı olması gereken şartların dışında kasarak çalıştırması.süspansiyon sistemini kasıyoruz yani.uygun aralıkta çalışmıyor,sertleşiyor,salınımları keskin ve sert yapıyor,arazide dengesiz kullanımla daha rahat devrilebilir hale geliyor..
farzı misal ben önleri 5 arkaları 6,5 cm yükselttim poly malzemeyle.(neden metal değil derseniz poly bana daha güvenli geldi)..arabanın yumuşaklığı ve esnemesi büyük oranda kayboldu.yani ben amortisör ve yay çalışma sisteminden 5 ila 6,5 cm.arası çaldım.(ki güzel rakamlar)..yani süspansiyon kit taksaydım aracım arazide 6,5 cm daha esneyip lastikler yere basacaktı..ama şimdi teker zemini tutmak yerine kastığı için havaya kalkıyor.
bana göre amortisörleri bir şekilde uzatmak da hiç mantıklı çözüm değil çıtır çıtır kırılırlar (en azından bizimki gibi ağır taşıtlar açısından)..
SONUÇ:
kardeşim orjinal halide çok yerde geziyor, kit desen alması dert getirmesi dert...
bu durumda ya takozla yükseltilmiş araçlarımızı pek sakinçe kullanıp ,ağır akselerasyon hareketlerine girmiycez
yada paraya ve uğraşıya kıyıp kit getirticez.
yada orjinali güzel bir asfalt lastiğiyle birlikte yerden yerden gidicez))))