Ynt: Lada Niva'nın Olumlu ve Olumsuz Yönleri Nelerdir?
Yeni yılın ilk günlerinde binek otomu verdim 2008 model 35.000 km de bir Niva aldım. Sadece hafta sonları köye gidip gelmekteyim. İlk iki hafta çektiğim sıkıntıları anlatamam. Dünyam değişti sanki. Kamyon gibi geldi bana Niva. Araçta vites değiştirmelerde çok sıkıntı yaşadım alışıncaya kadar. Ancak neticede bu araç arazi aracı, binek otodan alınanları beklememem gerektiğinin bilincindeydim ama ben ne yaptım demedim dersem yalan olur.
Şu anda araca alışmış vaziyetteyim. LPG li bir araç ve çok tasarruflu. Üzerinde standart lastikleri var ancak jantları çelik yapılmış. Yolda sıkıntı verecek düzeyde ses alması yok. Çekiş ve ataklığı süper, aynı pire murat dediğimiz 124 ler gibi. 90-100 km yi geçmiyorum çünkü arabada henüz tetikteyim. Dağ yolunda virajlarda binek otodan daha iyi çünkü banketlerede korkmadan inebiliyorum. Debriyajdan zaman zaman bıraktığımda sesler geliyor ama biraz daha gideyim eğer değiştirmezsem arabayı o tür parçaları büyük bir bakımla yenilemek niyetindeyim. Biz kalabalık değiliz sığabiliyoruz ancak normal bir aile zor sığışır. LPG tankı bagajı neredeyse sıfır etmiş.
Aracın kaportasında boyada ufak tefek atmalar var kafaya takan için kötü, ama ben onları dert etmiyorum. Dağda LPG bitince benzine geçti bir gün motor arıza ışığı yandı, servisi aradım, çekişte sorun yoksa hiç önemseme dediler, öyle yaptım aşağıda LPG alınca kendiliğinden söndü. Bu hafta da benzini full olmasına rağmen gösterge sıfıra indi, bir lakada toparlandı ama sonra tekrar düştü aşağıya. Vaktim olunca servise göstereceğim. Bunlardan başka sıkıntı vermedi.
Şimdilik sadece orta takviyeyi kullandım, küçük olana cesaret edemiyorum. Ortaya takınca dağda bozuk yolda sahiden güçlü bir araç haline geliyor ama çamura özel girmem. Biraz daha alışayım dağa bozuk yollara daha sık gideceğim.
Nivayı hala test etmekteyim. Ama imkanlarım dahilinde üç kapılı bir Pajero veya benzeri araç bulsam herhalde değiştireceğim çünkü evdekiler pek ısınamadı.