Lada Niva'nın Olumlu ve Olumsuz Yönleri Nelerdir?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan vosdost Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 169
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 143,754

Etiketler
Ynt: Lada Niva'nın Olumlu ve Olumsuz Yönleri Nelerdir?

Yeni yılın ilk günlerinde binek otomu verdim 2008 model 35.000 km de bir Niva aldım. Sadece hafta sonları köye gidip gelmekteyim. İlk iki hafta çektiğim sıkıntıları anlatamam. Dünyam değişti sanki. Kamyon gibi geldi bana Niva. Araçta vites değiştirmelerde çok sıkıntı yaşadım alışıncaya kadar. Ancak neticede bu araç arazi aracı, binek otodan alınanları beklememem gerektiğinin bilincindeydim ama ben ne yaptım demedim dersem yalan olur.

Şu anda araca alışmış vaziyetteyim. LPG li bir araç ve çok tasarruflu. Üzerinde standart lastikleri var ancak jantları çelik yapılmış. Yolda sıkıntı verecek düzeyde ses alması yok. Çekiş ve ataklığı süper, aynı pire murat dediğimiz 124 ler gibi. 90-100 km yi geçmiyorum çünkü arabada henüz tetikteyim. Dağ yolunda virajlarda binek otodan daha iyi çünkü banketlerede korkmadan inebiliyorum. Debriyajdan zaman zaman bıraktığımda sesler geliyor ama biraz daha gideyim eğer değiştirmezsem arabayı o tür parçaları büyük bir bakımla yenilemek niyetindeyim. Biz kalabalık değiliz sığabiliyoruz ancak normal bir aile zor sığışır. LPG tankı bagajı neredeyse sıfır etmiş.

Aracın kaportasında boyada ufak tefek atmalar var kafaya takan için kötü, ama ben onları dert etmiyorum. Dağda LPG bitince benzine geçti bir gün motor arıza ışığı yandı, servisi aradım, çekişte sorun yoksa hiç önemseme dediler, öyle yaptım aşağıda LPG alınca kendiliğinden söndü. Bu hafta da benzini full olmasına rağmen gösterge sıfıra indi, bir lakada toparlandı ama sonra tekrar düştü aşağıya. Vaktim olunca servise göstereceğim. Bunlardan başka sıkıntı vermedi.

Şimdilik sadece orta takviyeyi kullandım, küçük olana cesaret edemiyorum. Ortaya takınca dağda bozuk yolda sahiden güçlü bir araç haline geliyor ama çamura özel girmem. Biraz daha alışayım dağa bozuk yollara daha sık gideceğim.

Nivayı hala test etmekteyim. Ama imkanlarım dahilinde üç kapılı bir Pajero veya benzeri araç bulsam herhalde değiştireceğim çünkü evdekiler pek ısınamadı.
 

Ynt: Lada Niva'nın Olumlu ve Olumsuz Yönleri Nelerdir?

Selam yeniavcı:
Bende eski bir avcı bozuk yollara çamurlara girmeden arabanı değiştirirsen almayı düşündüğün araçlarla farkı anlayamazsın.YAZIK OLUR
Gözden kaçan en büyük faktörleri (Bana göre ) sayayım
senin kadar kısa mesafede dönemezler.
konvoy gezilerinde gördük bizim çok rahat döndüğümüz virajları en az iki manevrada dönerler.
yumuşak zeminde sen 1200 kilo ile girersin arkadaşlar arkadaşlar2000 vede fazlası
tamirata hiç girmeyelim
bagaj dar derler geniş olsa ani dikleşen rampalar dere ve kanal geçişleri yapamazdık
fiyata gelince 2008 i aldığın paraya öbürkülerde kaç model alırdın.
güle güle kullan ben 93 ümü 14senedir kullanıyorum bahar gelsin yonca çıkacak vaadi ile yürütmesem nataşayla aramız gayet iyi gitmekte
kendine iyi bak.
 


Ynt: Lada Niva'nın Olumlu ve Olumsuz Yönleri Nelerdir?

akademic' Alıntı:
Elbete niva ve yaptıkları tartışılmaz ben 2 yıl sorunsuz kullandım ama ikinci araç olarak şehirde binek tip aracım vardı o nedenle doğa ve dağ gezilerinde işimle ilgili çok keyifli günler yaşattı bana gelelim bu duygusal yönden reele..
elbette sürekli bakım gerektiren parçaları ve parça kalitesinin çok iyi olduğunu düşünnmüyorum bilhassa rulman aks vb.aksamlar.
çürüme konusunda çürümeye çok açık bilhassa alt kısmı çabuk çürümekte ve şasiye bağlı olan yürür aksamın dengezini bozmakta..
elbette bu sorunları aşacak yeterli izolasyon malzemesi var bunlarla çözülmeyecek bir şeyde yok.
ben mecburen satttım nivamı bu gün şartlarım düzelse alırmıyım evet hemde hiç düşünmeden.... nasıl vosvoslar canlıymış gibi gelir sahibine nivada aynen öyle ben her arazide konuşuyordum onla....... arkadaşlar her aracın sahibine güzel gelen yanları vardır herkesin malı kendine güzel... saygılar

sizde 92 beyaz vardı degilmi.. Erco nun orada gördüm sanırım.. bir ara almaya niyetlenmiştim olmadı.
 



Ynt: Lada Niva'nın Olumlu ve Olumsuz Yönleri Nelerdir?

sahar' Alıntı:
Uzun yolda güven vermemesi gibi bir durum söz konusu değil bence.
Zaten sürat yapmadığı için gayet güvenli.
Konfor yok ve gürültülü derseniz katılırım.Ancak arazi araçları genelde konforsuz.
Yaklaşık 10 senedir niva sahibiyim uzun yol veya şehir içi hiç yolda kalmadım.Arıza derseniz yaptı ama hiç yolda bırakmadı...

'' uzun yolda güven vermemesi '' nasıl bir sözdür çözemedim.. Niva tr de adamlar mongolia' lara kadar gidip geldiler , yani ortaasya yı bir baştan bir başa aştılar.. paris dakar da finiş görebilen ender araçlardan... Türkiyede Tuz gölü denemesinde hedefe ulaşan tek araç.. başka ne yapması gerek bu aracın.. ;D
 

Ynt: Lada Niva'nın Olumlu ve Olumsuz Yönleri Nelerdir?

Tabi herkez fikrini söylüyorda gerçek kullanıcılar gülüyor
ama ben kıdemli olarak yazacağım tam 11 yıldır kullanıyorum
birçok kişi off road' un adını bilmezken bu adam delimi buradan çıkılırmı dedirttik
niva olmasaydı seyirmi etseydik gönül kimi severse afeti devran odur
yarışa gelince siklet denen birşey var. doğada beceri birazda pilotaja bakar
hangi aracı off road a hazılayıpta full süspansiyon yapıyorlar markacılar alınacaklar ama arabalarımızla yaşıt
arabaların çoğu böbrek taşınızı döker kimine göre dardır araç boyundan 50 cm geniş patikadan dönersin doğayla boğuşuyorsan katır alırsın ingiliz tayı değil
İzmirden sevgilerle.
İzmirdeyim niva almak istiyorum sizde izmirdeymissiniz yardimci olabilirmisiniz acaba
 

Nivacı yaşasaydı emin olun yardım ederdi. Kendisi bir süre önce bu dünyadan ayrıldı maalesef..


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

2005 te 1. Nivamızı aldık 1993 model 5 vitesti onu satıp 1987 model 4 vites almıştık. Çok gezdik çok kahrımızı çekti. 2009 da askerlik dönüşü sattık. Hala forumlarda takip ederim. İşletim maliyeti düşük mercedes g serisi gibi gelir bana. Yürüyen nostaljik bir araçtır. Gerçekten araba sürdüğümü anlardım.
Olumsuz yanı ben çürütecek kadar binmedim ama çürüme problemleri. Uzun rampalarda yavaşlamak zorunda kalmak. Birde ülkemizde full offroad donanımlı diyerek sadece gösteriş için hazırlanan dev tekerlekli araçlar gibi dikkat çekmemesidir.
Olumlu yanları ise parçası bol ucuz. Arazide iyi iş yapar. Ağır devirde 4. vitese bile takabilirsiniz. Öyle küçük motorlu araçlar gibi hep 1. vitese gerek yoktur. Bagajı bence yeterlidir. Tek kapı olmasıda bir avantajdır. İçi geniştir.
Benim için en olumlu yanı yevgeni (Yavuz bey) gibi yüz yüze görüşmediğimiz dostlar edinmiş olmamdır.

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,519
Mesajlar
1,519,193
Kayıtlı Üye Sayımız
172,177
Kaydolan Son Üyemiz
cengoboy

SON KONULAR



Geri
Üst