Ynt: L200 Bigfoot
bberksan' Alıntı:
Araciniz inanailmaz guzel olmus. Hele ki harcadiginiz butce goz onue alindiginda sapka cikartmak kaliyor bize...
Ben bu 2 ceker cift kabin kamyonetleri cok begeniyorum. Gecenlerde sivas yaylalari gezdik biz havaalanindan fiorino kiralamistik fakat yayla yollarinda cok sıkıntı yasadik saolsunlar arkadaslar bi navara ile geldiler. Ben arac 2 ceker gorunce ne gerek var biz de giderdik demistim. Ama cok cok sasirdim bizim debelendigimiz yerlerden o 2 ceker kamyonet lay lay lom gidiyordu. En ufak bir patinaj zıplama hoplama alt vurma yoktu. Sanki 40 yillik arazi araci gibi idi. Ayrica otomatik vitesli 170 bin km'de olan aaracin sahibi bugun e kadar en ufak bi ariza yasamadiklarini soyleyince araca olan saygim bi o kadar daha artti. O zaman kendi kendime 4 cekere gerek yok normal bir kullanici bu araci istese de durduramaz anca derin traktor izli agir off road arazilerde takilabiliir ama o tip yerlerde 4x4'lerinde garantisi yok zaten diye dusundum. Tek canımı sıkan arka koltuklari cok berbattı. Sırtlık resmen 90 derece dik idi ve rahat bir sekilde oturmanin imkani yoktu bana gore. L200'de de arka koltuk rahatsizmi merak ettim.
Öncelikle çok teşekkür ederim herkese iyi dilekleri için.
Arka koltuk konusunda zaten arkadaşlar yazmışlar, gerçekten sırt eğimi ve diz mesafesi olarak sınıfında tek. Babamın 206 sından çok daha açılı bir arka koltuğu var, binek otomobillerin çoğundan daha geniş ve ferah bir arka kısmı var diğer pick-up lardan birkaç gömlek üstte diyebilirim.
Arazi kabiliyeti konusunda size katılıyorum şöyleki, uzun yıllardır dağcılık sporuyla uğraşıyorum ve çok sarp ve sapa arazilere kuş uçmaz kervan geçmez yerlere sık sık yolum düşüyor en azından 15 günde 1 sefer muhakkak kendimi doğaya atıyorum istanbulun keşmekeşinden kurtulmak için.
L200 ü aldıktan sonra daha bi zevkle gitmeye başladım doğaya.
Araç şimdiye kadar beni hiç yarı yolda bırakmadı bu gezilerim esnasında, katırların yürüyebildiği yollarda çok çok rahat sürebiliyorum,
araç 2 çeker olmasına karşı zeminin çok gevşek ve aşırı dik olması durumları haricinde patinaj dahi çekmiyorum öyle diyeyim
standard 4x4lerin geçemediği göbeğinin oturup askıda kaldıkları yerlerden çocuk oyuncağı gibi sıyrılıyor,
bir arkadaşımda kia sorento bir diğerinde ise freelander var benim girdiğim ve çıktığım yerlere girmeye cesaret edemiyolar ettiklerindede ya altını vuruyor yada tamponu sürttüğü için geçişi tamamlayamayıp farklı bir rota belirliyolar kendilerine.
Dediğim gibi çok dik çıkışlar (yürürken bile engebeden ve diklikten dolayı zorlanılan) yada çok gevşek satıhlı tırmanışlar (ki bu gibi yerlerde 4x4ler bile oldukça zorlanıyor) haricinde beni oldukça tatmin ediyor.
inişler zaten hiç problem olmuyor her türlü 4x4'le aşık atabilecek kapasitede.
Eğerki off-road denen olayı spor amacıyla yapmayacaksanız ve aracı yapacağınız doğa gezileri için bir taşıyıcı olarak kullanacaksanız, yapılan bikaç ufak modifikasyonla oldukça yeterli bir makina haline dönüşebiliyor L200 4x2.
Önümüzdeki yaz birde vinç takmayı düşünüyorum ön tarafa, onuda taktıktan sonra zeminin gevşekliği ve balçık çamur da büyük bi problem olmaktan çıkıp, uğraşılarak çözülebilir bi problem haline gelecek.
Zaten doğaya gitmenin amacı da şehirde karşılaşmadığımız bazı problemlerle uğraşıp onları çözmek.
Herkese saygılar sevgiler...