l200 astc mi super select mi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan gaspadin Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 45
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 17,765
Ynt: l200 astc mi super select mi

ASTC (Active Stability & Traction Control System - Aktif Denge ve Çekiş Kontrol Sistemi) ile ilgili genel bir yanlış kanı dikkatimi çekti. ASTC nin arazi ile hemen hemen hiçbir ilgisi yoktur. Hatta sol taraftaki açma kapama düğmesi arazide (asfalt dışı bütün yollarda) sistemin kapatılabilmesi için vardır.

Kısaca ASTC aracın viraj alamama, virajda savrulma, su birikintisinden geçerken denge kaybetme vs gibi durumlarda, bir veya birden fazla tekere frenleme uygulayan, bazı durumlarda motor gücünü otomatik olarak ayarlayan bir sistemdir. Bunu yaparken aracın yol tutuşuyla alakalı bilgileri değerlendiren araç beyni gerekli müdahaleyi gerçekleştirir. Bu sistem genel olarak ESP - ESC diye adlandırılır ve günümüzde her üretici tarafında ufak tefek farklılıkları olsada aynı şekilde kullanılır. L200 de ASTC nin olması, yolda sürüş güvenliğine sahip bir pikap kamyonet olması anlamına gelmektedir. L200 ü özel yapan en önemli özelliklerden biriside budur.

Mitsubishi nin sitesindeki ASTC aciklamasini aynen ekliyorum aşağıya.

Arazide çapraz iki tekerde askıda kalan herhangi bir aracın yoluna devam edebilmesi için arka defransiyel ve/veya ön defransiyal kilitli bir araç olması muhakkak gereklidir. LSD bu tür durumlarda çekişin kaybolduğu tekerdeki torku çekişin/tutunmanın olduğu tekere aktarmak suretiyle biraz işe yarayabilir ancak adı üstünde olduğu gibi bu işi limitli yapar.

Markaların bu sisteme verdikleri liste. Wikipedia dan:
Acura: Vehicle Stability Assist (VSA)
Alfa Romeo: Vehicle Dynamic Control (VDC)
Audi: Electronic Stability Program (ESP)
Bentley: Electronic Stability Program (ESP)
BMW: Dynamic Stability Control (DSC) (including Dynamic Traction Control)
Bugatti: Electronic Stability Program (ESP)
Buick: StabiliTrak
Cadillac: StabiliTrak & Active Front Steering (AFS)
Chery Automobile: Electronic Stability Program
Chevrolet: StabiliTrak; Active Handling (Corvette only)
Chrysler: Electronic Stability Program(ESP)
Citroën: Electronic Stability Program (ESP)
Dodge: Electronic Stability Program (ESP)
Daimler: Electronic Stability Program (ESP)
Fiat: Electronic Stability Program (ESP) and Vehicle Dynamic Control (VDC)
Ferrari: Controllo Stabilità (CST)
Ford: AdvanceTrac with Roll Stability Control (RSC) and Interactive Vehicle Dynamics (IVD) and Electronic Stability Program (ESP); Dynamic Stability Control (DSC) (Australia only)
General Motors: StabiliTrak
Honda: Vehicle Stability Assist (VSA)
Holden: Electronic Stability Program (ESP)
Hyundai: Electronic Stability Program (ESP), Electronic Stability Control (ESC), and Vehicle Stability Assist (VSA)
Infiniti: Vehicle Dynamic Control (VDC)
Jaguar: Dynamic Stability Control (DSC)
Jeep: Electronic Stability Program (ESP)
Kia: Electronic Stability Control (ESC)' and 'Electronic Stability Program (ESP)'
Lamborghini: Electronic Stability Program (ESP)
Land Rover: Dynamic Stability Control (DSC)
Lexus: Vehicle Dynamics Integrated Management (VDIM) with Vehicle Stability Control (VSC)
Lincoln: AdvanceTrac
Maserati: Maserati Stability Program (MSP)
Mazda: Dynamic Stability Control (DSC) (including Dynamic Traction Control)
Mercedes-Benz (co-inventor): Electronic Stability Program (ESP)
Mercury: AdvanceTrac
MINI: Dynamic Stability Control
Mitsubishi: Active Skid and Traction Control MULTIMODE and Active Stability Control (ASC)
Nissan: Vehicle Dynamic Control (VDC)
Oldsmobile: Precision Control System (PCS)
Opel: Electronic Stability Program (ESP)
Peugeot: Electronic Stability Program (ESP)
Pontiac: StabiliTrak
Porsche: Porsche Stability Management (PSM)
Proton: Electronic Stability Program
Renault: Electronic Stability Program (ESP)
Rover Group: Dynamic Stability Control (DSC)
Saab: Electronic Stability Program (ESP)
Saturn: StabiliTrak
Scania: Electronic Stability Program (ESP)[68]
SEAT: Electronic Stability Program (ESP)
Škoda: Electronic Stability Program (ESP)
Smart: Electronic Stability Program (ESP)
Subaru: Vehicle Dynamics Control (VDC)
Suzuki: Electronic Stability Program (ESP)
Toyota: Either Vehicle Stability Control (VSC) -OR- Vehicle Dynamics Integrated Management (VDIM)
Vauxhall: Electronic Stability Program (ESP)
Volvo: Dynamic Stability and Traction Control (DSTC)
Volkswagen: Electronic Stability Program (ESP)

Astc
 

Etiketler
Ynt: l200 astc mi super select mi

orlov nick li arkadaş uzunca bir süredir devam eden ,kavram kargaşasını çok iyi açıklamış.ASTC nin görevi tek kelime ile budur.Mesele aracı ağırlıklı olarak asvaltta veya arazide mi kullanacağım ona karar vermek.
Ayrıca mete ye de katılıyorum kaygan zeminlerde kar yağışlarında buzllu yollarda 4H ile çok güvenli olarak seyyahat ediyorum.ASTC li araç kullanmadım ancak ihtiyaç duyabileceğim hiçbir problem ile karşılaşmadım.
 

Ynt: l200 astc mi super select mi

nitroces' Alıntı:
orlov nick li arkadaş uzunca bir süredir devam eden ,kavram kargaşasını çok iyi açıklamış.ASTC nin görevi tek kelime ile budur.Mesele aracı ağırlıklı olarak asvaltta veya arazide mi kullanacağım ona karar vermek.
Ayrıca mete ye de katılıyorum kaygan zeminlerde kar yağışlarında buzllu yollarda 4H ile çok güvenli olarak seyyahat ediyorum.ASTC li araç kullanmadım ancak ihtiyaç duyabileceğim hiçbir problem ile karşılaşmadım.

Yalın bey Allah korusun ASTC ye ihtiyacınız olduğunda iş işten geçmiş olabilir.

Bu nedenle ASTC bir nevi görünmez güvenlik donanımıdır.
 


Ynt: l200 astc mi super select mi

Arkadaşlar aracım 2011 atsc li 4x4 L200

Atsc ile yaşadıklarım sonucu hergün yeni bir özelliğini keşfediyorum.

1- Atsc sayesinde defransiyel kilitlerine ön ve arka ihtiyaç duymuyorum. Tek yapılması gerekenin gaz pedalına sonuna kadar basıldığında sistem kilitleri devreye alıyor. Yukarda ki video daki benim aracım. O dönemde bunu bilmediğim için patinaja aldığını şimdi anlıyorum. Artık coğu yerde 4 cekere bile almıyorum aracı. Arka cekiş ile ilerlerken takıldığı yerde kilit düğmesi yerine gaz pedalını dibine kadar basmak yeterli oluyor.

2- Islak veya buzlu zeminde 2 defa arkanının savrulasını Atsc kendi devreye girerek önlüyor ve aracı yola geri ceviriyor. Size oturup seyretmek kalıyor.

3- Arazide çamurlu yollarda Atsc sayesinde ön tekerleklerin kaymasına da müdahale ettiği için aracınızın yoldan çamurdan dolayı kayarak cıkmasına sitem engelliyor ve arac yoldan cıkmıyor.

4- Dar bir yerden geçtim 30 cm kar vardı yerde. Aracın patinaj yapması aşağıdaki heyelanlı yere düşmemi sağlıyacağı yerde güvenle gectim atsc devreye girmesi sayesinde arac patinaj yapan tekerleği engelliyor ve arac cukura kaymadan gecebildim.
 





Ynt: l200 astc mi super select mi

jeomad' Alıntı:
Bir de bu videoyu izleyelim

http://www.dailymotion.com/video/xjfoog_100-6775_auto

Beyefendi bu konular hakkında tam bilgi sahibi değilsiniz fakat hala ASTC kilit kadar iş görüyor yada kilitten daha iyi diye idda ediyorsunuz.

Kilit ve ASTC tamamen farklı hususlar.

Sizden ricam konu hakkında fazla bilgisi olmayan kullanıcıları yanlış yönlendirmemeniz.

İstediğiniz takdirde sizi ASTC nizin işe yaramayacağı yerlere götürürüm ve kilitli aracın duraksamadan geçtiği yerlerde aracınızı hareket ettiremeyeceğinizi sizde gözlerini ile görebilirsiniz.

Bir nevi ''Halep ordaysa arşın burda'' gibi oldu fakat başka türlü kilit in ne olduğunu size anlatamayacağız.
 

Ynt: l200 astc mi super select mi

muratın astc li l 200 ünü videoların olduğu gezide çokça inceledim araç çaprazda gecikmelide olsa kendini çıkarıyor çok zor geçişlerde belki fren müdahelesi yetmeyebilir ama bizim lsd lerden çok işe yarıyor (lsdli araçlar çaprazda kalırsa aracı durdurup el frenini çekerek ilerleyebiliyor denendi sonuç fena deyil
 




Ynt: l200 astc mi super select mi

ben nasıl kaçırmısım bu konuyu

butun mesajları okudum gercekden cok faydalı oldu benım ıcın


2003 2006 l 200 magnum ıcın on tarafa kılıt takılabılınırmı.

veya 2003 2006 magnum l 200 arka 100 % 100 defransıyel kılıdı bulsam ön tarafa olurmu
 

Ynt: l200 astc mi super select mi

biz lsd ile idare ediyoruz selim murat çift kilitle gezecek mitsular dağ tepe düz gidecek ama paletli tadı verecek bence arazide batacaksın kalacaksın çekeceksin çekileceksin alfonse nin ılıca kum ocaklarındaki çamurlara belenmiş hali gibi arabam çıkarmı çıkmazmı traktöre çektirirken ikiyemi bölünür gibi heyecan ümit ve ümitsizlik arasında gidip gelmekte güzeldir
 

Ynt: l200 astc mi super select mi

tiskeli' Alıntı:
biz lsd ile idare ediyoruz selim murat çift kilitle gezecek mitsular dağ tepe düz gidecek ama paletli tadı verecek bence arazide batacaksın kalacaksın çekeceksin çekileceksin alfonse nin ılıca kum ocaklarındaki çamurlara belenmiş hali gibi arabam çıkarmı çıkmazmı traktöre çektirirken ikiyemi bölünür gibi heyecan ümit ve ümitsizlik arasında gidip gelmekte güzeldir



hüseyın abı

2003 2006 l 200 magnum ıcın on tarafa kılıt takılabılınırmı.

veya 2003 2006 magnum l 200 arka 100 % 100 defransıyel kılıdı bulsam ön tarafa olurmu



dedıgım olurmu sence
 

Ynt: l200 astc mi super select mi

mserdemir' Alıntı:
hüseyın abı

2003 2006 l 200 magnum ıcın on tarafa kılıt takılabılınırmı.

veya 2003 2006 magnum l 200 arka 100 % 100 defransıyel kılıdı bulsam ön tarafa olurmu



dedıgım olurmu sence
olurmu olmazmı bilmiyorum
o kadar zorlu kullanmıyoruz zaten bence arka kilit durumu idare eder sen öncelikle aracı yükseltme işine bak bizim araçlarda asıl sorun uzaklaşma ve karın açısı
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,621
Mesajlar
1,521,163
Kayıtlı Üye Sayımız
172,265
Kaydolan Son Üyemiz
handyman.

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst