Ynt: l200 astc mi super select mi
ASTC (Active Stability & Traction Control System - Aktif Denge ve Çekiş Kontrol Sistemi) ile ilgili genel bir yanlış kanı dikkatimi çekti. ASTC nin arazi ile hemen hemen hiçbir ilgisi yoktur. Hatta sol taraftaki açma kapama düğmesi arazide (asfalt dışı bütün yollarda) sistemin kapatılabilmesi için vardır.
Kısaca ASTC aracın viraj alamama, virajda savrulma, su birikintisinden geçerken denge kaybetme vs gibi durumlarda, bir veya birden fazla tekere frenleme uygulayan, bazı durumlarda motor gücünü otomatik olarak ayarlayan bir sistemdir. Bunu yaparken aracın yol tutuşuyla alakalı bilgileri değerlendiren araç beyni gerekli müdahaleyi gerçekleştirir. Bu sistem genel olarak ESP - ESC diye adlandırılır ve günümüzde her üretici tarafında ufak tefek farklılıkları olsada aynı şekilde kullanılır. L200 de ASTC nin olması, yolda sürüş güvenliğine sahip bir pikap kamyonet olması anlamına gelmektedir. L200 ü özel yapan en önemli özelliklerden biriside budur.
Mitsubishi nin sitesindeki ASTC aciklamasini aynen ekliyorum aşağıya.
Arazide çapraz iki tekerde askıda kalan herhangi bir aracın yoluna devam edebilmesi için arka defransiyel ve/veya ön defransiyal kilitli bir araç olması muhakkak gereklidir. LSD bu tür durumlarda çekişin kaybolduğu tekerdeki torku çekişin/tutunmanın olduğu tekere aktarmak suretiyle biraz işe yarayabilir ancak adı üstünde olduğu gibi bu işi limitli yapar.
Markaların bu sisteme verdikleri liste. Wikipedia dan:
Acura: Vehicle Stability Assist (VSA)
Alfa Romeo: Vehicle Dynamic Control (VDC)
Audi: Electronic Stability Program (ESP)
Bentley: Electronic Stability Program (ESP)
BMW: Dynamic Stability Control (DSC) (including Dynamic Traction Control)
Bugatti: Electronic Stability Program (ESP)
Buick: StabiliTrak
Cadillac: StabiliTrak & Active Front Steering (AFS)
Chery Automobile: Electronic Stability Program
Chevrolet: StabiliTrak; Active Handling (Corvette only)
Chrysler: Electronic Stability Program(ESP)
Citroën: Electronic Stability Program (ESP)
Dodge: Electronic Stability Program (ESP)
Daimler: Electronic Stability Program (ESP)
Fiat: Electronic Stability Program (ESP) and Vehicle Dynamic Control (VDC)
Ferrari: Controllo Stabilità (CST)
Ford: AdvanceTrac with Roll Stability Control (RSC) and Interactive Vehicle Dynamics (IVD) and Electronic Stability Program (ESP); Dynamic Stability Control (DSC) (Australia only)
General Motors: StabiliTrak
Honda: Vehicle Stability Assist (VSA)
Holden: Electronic Stability Program (ESP)
Hyundai: Electronic Stability Program (ESP), Electronic Stability Control (ESC), and Vehicle Stability Assist (VSA)
Infiniti: Vehicle Dynamic Control (VDC)
Jaguar: Dynamic Stability Control (DSC)
Jeep: Electronic Stability Program (ESP)
Kia: Electronic Stability Control (ESC)' and 'Electronic Stability Program (ESP)'
Lamborghini: Electronic Stability Program (ESP)
Land Rover: Dynamic Stability Control (DSC)
Lexus: Vehicle Dynamics Integrated Management (VDIM) with Vehicle Stability Control (VSC)
Lincoln: AdvanceTrac
Maserati: Maserati Stability Program (MSP)
Mazda: Dynamic Stability Control (DSC) (including Dynamic Traction Control)
Mercedes-Benz (co-inventor): Electronic Stability Program (ESP)
Mercury: AdvanceTrac
MINI: Dynamic Stability Control
Mitsubishi: Active Skid and Traction Control MULTIMODE and Active Stability Control (ASC)
Nissan: Vehicle Dynamic Control (VDC)
Oldsmobile: Precision Control System (PCS)
Opel: Electronic Stability Program (ESP)
Peugeot: Electronic Stability Program (ESP)
Pontiac: StabiliTrak
Porsche: Porsche Stability Management (PSM)
Proton: Electronic Stability Program
Renault: Electronic Stability Program (ESP)
Rover Group: Dynamic Stability Control (DSC)
Saab: Electronic Stability Program (ESP)
Saturn: StabiliTrak
Scania: Electronic Stability Program (ESP)[68]
SEAT: Electronic Stability Program (ESP)
Škoda: Electronic Stability Program (ESP)
Smart: Electronic Stability Program (ESP)
Subaru: Vehicle Dynamics Control (VDC)
Suzuki: Electronic Stability Program (ESP)
Toyota: Either Vehicle Stability Control (VSC) -OR- Vehicle Dynamics Integrated Management (VDIM)
Vauxhall: Electronic Stability Program (ESP)
Volvo: Dynamic Stability and Traction Control (DSTC)
Volkswagen: Electronic Stability Program (ESP)
ASTC (Active Stability & Traction Control System - Aktif Denge ve Çekiş Kontrol Sistemi) ile ilgili genel bir yanlış kanı dikkatimi çekti. ASTC nin arazi ile hemen hemen hiçbir ilgisi yoktur. Hatta sol taraftaki açma kapama düğmesi arazide (asfalt dışı bütün yollarda) sistemin kapatılabilmesi için vardır.
Kısaca ASTC aracın viraj alamama, virajda savrulma, su birikintisinden geçerken denge kaybetme vs gibi durumlarda, bir veya birden fazla tekere frenleme uygulayan, bazı durumlarda motor gücünü otomatik olarak ayarlayan bir sistemdir. Bunu yaparken aracın yol tutuşuyla alakalı bilgileri değerlendiren araç beyni gerekli müdahaleyi gerçekleştirir. Bu sistem genel olarak ESP - ESC diye adlandırılır ve günümüzde her üretici tarafında ufak tefek farklılıkları olsada aynı şekilde kullanılır. L200 de ASTC nin olması, yolda sürüş güvenliğine sahip bir pikap kamyonet olması anlamına gelmektedir. L200 ü özel yapan en önemli özelliklerden biriside budur.
Mitsubishi nin sitesindeki ASTC aciklamasini aynen ekliyorum aşağıya.
Arazide çapraz iki tekerde askıda kalan herhangi bir aracın yoluna devam edebilmesi için arka defransiyel ve/veya ön defransiyal kilitli bir araç olması muhakkak gereklidir. LSD bu tür durumlarda çekişin kaybolduğu tekerdeki torku çekişin/tutunmanın olduğu tekere aktarmak suretiyle biraz işe yarayabilir ancak adı üstünde olduğu gibi bu işi limitli yapar.
Markaların bu sisteme verdikleri liste. Wikipedia dan:
Acura: Vehicle Stability Assist (VSA)
Alfa Romeo: Vehicle Dynamic Control (VDC)
Audi: Electronic Stability Program (ESP)
Bentley: Electronic Stability Program (ESP)
BMW: Dynamic Stability Control (DSC) (including Dynamic Traction Control)
Bugatti: Electronic Stability Program (ESP)
Buick: StabiliTrak
Cadillac: StabiliTrak & Active Front Steering (AFS)
Chery Automobile: Electronic Stability Program
Chevrolet: StabiliTrak; Active Handling (Corvette only)
Chrysler: Electronic Stability Program(ESP)
Citroën: Electronic Stability Program (ESP)
Dodge: Electronic Stability Program (ESP)
Daimler: Electronic Stability Program (ESP)
Fiat: Electronic Stability Program (ESP) and Vehicle Dynamic Control (VDC)
Ferrari: Controllo Stabilità (CST)
Ford: AdvanceTrac with Roll Stability Control (RSC) and Interactive Vehicle Dynamics (IVD) and Electronic Stability Program (ESP); Dynamic Stability Control (DSC) (Australia only)
General Motors: StabiliTrak
Honda: Vehicle Stability Assist (VSA)
Holden: Electronic Stability Program (ESP)
Hyundai: Electronic Stability Program (ESP), Electronic Stability Control (ESC), and Vehicle Stability Assist (VSA)
Infiniti: Vehicle Dynamic Control (VDC)
Jaguar: Dynamic Stability Control (DSC)
Jeep: Electronic Stability Program (ESP)
Kia: Electronic Stability Control (ESC)' and 'Electronic Stability Program (ESP)'
Lamborghini: Electronic Stability Program (ESP)
Land Rover: Dynamic Stability Control (DSC)
Lexus: Vehicle Dynamics Integrated Management (VDIM) with Vehicle Stability Control (VSC)
Lincoln: AdvanceTrac
Maserati: Maserati Stability Program (MSP)
Mazda: Dynamic Stability Control (DSC) (including Dynamic Traction Control)
Mercedes-Benz (co-inventor): Electronic Stability Program (ESP)
Mercury: AdvanceTrac
MINI: Dynamic Stability Control
Mitsubishi: Active Skid and Traction Control MULTIMODE and Active Stability Control (ASC)
Nissan: Vehicle Dynamic Control (VDC)
Oldsmobile: Precision Control System (PCS)
Opel: Electronic Stability Program (ESP)
Peugeot: Electronic Stability Program (ESP)
Pontiac: StabiliTrak
Porsche: Porsche Stability Management (PSM)
Proton: Electronic Stability Program
Renault: Electronic Stability Program (ESP)
Rover Group: Dynamic Stability Control (DSC)
Saab: Electronic Stability Program (ESP)
Saturn: StabiliTrak
Scania: Electronic Stability Program (ESP)[68]
SEAT: Electronic Stability Program (ESP)
Škoda: Electronic Stability Program (ESP)
Smart: Electronic Stability Program (ESP)
Subaru: Vehicle Dynamics Control (VDC)
Suzuki: Electronic Stability Program (ESP)
Toyota: Either Vehicle Stability Control (VSC) -OR- Vehicle Dynamics Integrated Management (VDIM)
Vauxhall: Electronic Stability Program (ESP)
Volvo: Dynamic Stability and Traction Control (DSTC)
Volkswagen: Electronic Stability Program (ESP)