Küheylan Kutup Çemberinde "dünyanın Yaylasına Yolculuk"

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan fsirin Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,348
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 186,208
Ynt: Küheylan Kutup Çemberinde "Dünyanın Yaylasına Yolculuk"

Bir şey dikkatinizi çekiyormu, mesajların yollandığı saatle, mesajı attığımız bilgisayarın saati ne alakasız...

Bu mesajı saat tam 19:57 de atıyorum, göndere bastım..

Gezenbilire göre 20:34 de yazmışım, bu durum ileride başımıza iş açmaz inşallah...Silivri milivri...
 

Etiketler
Ynt: Küheylan Kutup Çemberinde "Dünyanın Yaylasına Yolculuk"

atiladi' Alıntı:
Bir şey dikkatinizi çekiyormu, mesajların yollandığı saatle, mesajı attığımız bilgisayarın saati ne alakasız...

Bu mesajı saat tam 19:57 de atıyorum, göndere bastım..

Gezenbilire göre 20:34 de yazmışım, bu durum ileride başımıza iş açmaz inşallah...Silivri milivri...
:D :D
Bunu herhalde ancak izafiyet teorisiyle açıklayabiliriz. Gezenbilir zamanın ötesinde çalışıyor. ;)
 

Ynt: Küheylan Kutup Çemberinde "Dünyanın Yaylasına Yolculuk"

İstatistikler, çoook güzel! :eek: Ferhat, bir bilgisayar proğramı mı var bu işi yapan; baksana "Menemen Bardağı" gibi dizilmiş rakamlar. ;D Yok kendin çıkardıysan, epeyce bir emek ister; hoş bilgisayar bile olsa, yine de çok emek ister ya... :smiley: Bu tip genel değerlendirme ve bilgi için, yazının sonunu beklememen iyi oldu; bakarsın birilerinin işine yarar. ;)

Yeni lastiklerin için ne değerlendirme yapacaksın; onca yol ve çeşitli ortamlar...?

Ferhat, ben de 5.000'de bir değiştiriyorum yağı ama yurtdışı olursa, sanırım 10.000'de değişen yağlar varmış, onlardan koyarız artık.. Sahi, bu yağ konusunda bir başlık mı açılsa ne?...

Cavid Sezen
 

Ynt: Küheylan Kutup Çemberinde "Dünyanın Yaylasına Yolculuk"

Program filan yok Cavid Hocam, not defterini elime aldım bilgisayarda yazı editöründe alt alta yazdım sonra da mesafeleri hesapladım. :smiley:

Yeni lastiklerden memnunum. Öndeki lastiklerim eskiydi biraz onlar için endişelendim. Yolda ağırlığımız biraz daha fazla olduğu için basınçları da 50PSI'ye kadar yükselttim.

Evet bu yağ konusu da epeyce teferruatlı bir konu. Bir başlık açmak iyi olabilir. :smiley:
 




Ynt: Küheylan Kutup Çemberinde "Dünyanın Yaylasına Yolculuk"

Gezi rota bilgilerine bir ilave daha:

Gezi yazımızın konusunu Kutup çemberi olarak alırsak yol analizi kutup çemberine göre aşağıdaki gibi oluyor.

16. gün 4440Km'de kutup çemberine ulaştık.
30. gün 7722Km'de kutup çemberine geri döndük ve geceyi orada geçirip 31. gün kutup çemberi altına inmiş olduk. :smiley:

4440Km ort 278Km/gün : gezinin ilk 16 günü kutup çemberine çıkış.
3282Km ort 218Km/gün : Sonraki 15 gün kutup çemberinde ve üzerinde geçirildi.
4638Km ort 387Km/gün : En son 12 gün dönüş rotasını oluşturdu.

Dönüşte gidişe göre günlük %39 daha fazla yol alıp, gidişe göre 198Km daha uzun olan dönüş rotasını 4 gün daha kısa sürede tamamlamışız. :(

Hızlı bir şekilde bu geziyi tamamlamış olmak kötü. Birçok yeri göremeden veya yeterince gezemeden geçmek durumunda oluyoruz.
Bu gezinin hakkı daha uzun bir süreydi. Belki iki ay veya daha fazla kullanabilsek çok daha güzel bir gezi olacaktı ama şimdilik bu mümkün değil.

Biz burada kendimizce bir ufuk açmış olduk. Daha fazla zamanı olan arkadaşlardan daha kapsamlı geziler bekliyoruz.
Bu bilgilerin gezi planlarınızda yararlı olacağını umuyoruz. :smiley:
 

Ynt: Küheylan Kutup Çemberinde "Dünyanın Yaylasına Yolculuk"

Endüstriyel çalışan motorlarda 10W40 , 15W30, 5W30 gibi yağlarla değişim süresi 250 saattir. Maksimum 300 saat.
Tabii her gün yağ seviyesini kontrol etmek şartıyla. Endüstriyel motorlarda yük ortalaması % 80 nin üzerindedir.
Araba ile yük ortalaması ( yük taşımayan ) yük ortalaması her halde % 20-30 lari geçmez. Bu nedenle yağ değişim süresi artabilir.
Ortalama 40 km/saat hız olsa, 300 saatte 12.000 km gidilir. Ben 15.000 km de bir değiştiriyorum.
Yalnız 20W50 yağ kullanıyorsanız yarı yarıya azaltmak gerekir.
 

Ynt: Küheylan Kutup Çemberinde "Dünyanın Yaylasına Yolculuk"

Çok kapsamlı bir değerlendirme; çok işe yarayacağını söylemek çok çok az gelir bence... :eek:

fsirin' Alıntı:
Program filan yok Cavid Hocam, not defterini elime aldım bilgisayarda yazı editöründe alt alta yazdım sonra da mesafeleri hesapladım. :smiley:

Cehaletim mazur görülsün; sanıyorum bilmediğim bir özellik, bu yazı editörü nasıl birşeydir, yenir mi, içilir mi? :D

Lastik konusunda bir soru daha; önceki lastiklerin, Pregio'nun fabrika çıkışı takılan ticari araç lastikleri mi idi? Öncekilerle bu yeni lastikleri kıyaslarsan, önerir&salık verir misin? Yenilerle eskiler arasında da öyle aman aman bir eder ayrımı da yok değil mi? Ben de önümüzdeki aylarda dört lastik alacağım da... :smiley:

Cavid Sezen
 

Ynt: Küheylan Kutup Çemberinde "Dünyanın Yaylasına Yolculuk"

bartek' Alıntı:
Endüstriyel çalışan motorlarda 10W40 , 15W30, 5W30 gibi yağlarla değişim süresi 250 saattir. Maksimum 300 saat.
Tabii her gün yağ seviyesini kontrol etmek şartıyla. Endüstriyel motorlarda yük ortalaması % 80 nin üzerindedir.
Araba ile yük ortalaması ( yük taşımayan ) yük ortalaması her halde % 20-30 lari geçmez. Bu nedenle yağ değişim süresi artabilir.
Ortalama 40 km/saat hız olsa, 300 saatte 12.000 km gidilir. Ben 15.000 km de bir değiştiriyorum.
Yalnız 20W50 yağ kullanıyorsanız yarı yarıya azaltmak gerekir.
Bu bilgiler güzel teşekkür ediyoruz. :smiley:
Bizim gezi için düşünürsek, günlük ortalama 287Km yol aldığımıza göre 50Km hız ortalama yaptıysak 5.7 saat günlük kullanım çıkar. Bunu 43 güne yayarsak, 247saat eder. :smiley:
Bu durumda fazla kullanmadığımızı varsayabiliriz. Hatta 300 saat, 247'ye göre %21 fazla yani max menzil, uzun yol kullanımında 15binKm oluyor.

Yağ alırken en az API CH4 standardını sağladığına dikkat ediyorum. Son aldığım yağ ise, daha üst sınıf koruma sağlayan API CI4 standardında bir yağ. Viskozite aralığı 15W-40.
 

Ynt: Küheylan Kutup Çemberinde "Dünyanın Yaylasına Yolculuk"

gezmen' Alıntı:
Cehaletim mazur görülsün; sanıyorum bilmediğim bir özellik, bu yazı editörü nasıl birşeydir, yenir mi, içilir mi? :D

Lastik konusunda bir soru daha; önceki lastiklerin, Pregio'nun fabrika çıkışı takılan ticari araç lastikleri mi idi? Öncekilerle bu yeni lastikleri kıyaslarsan, önerir&salık verir misin? Yenilerle eskiler arasında da öyle aman aman bir eder ayrımı da yok değil mi? Ben de önümüzdeki aylarda dört lastik alacağım da... :smiley:
:D :D
Cavid Hocam editör dediğim en basit "Not Defteri" (notepad) yazılımı. Word bile buna göre çok gelişmiş program. ;) ;D

Kullandığım lastikler halen fabrikasyon olarak kullanılan lastik ölçüsünde. Ölçü 195R14C.
Sizinkilerin de sanırım 185R14C olması lazım. Sizim ölçü için de kullandığım lastikten üretiliyor. Arkalara özellikle tavsiye ederim. Eski lastiklerimle sorun yaşayabildiğim yerlerden takılmadan geçtim. Yine de fazla risk olabilecek bir yere de girmedim. Önlere ben daha düz diş yapısına sahip lastik almayı düşünüyorum. Arkaya aldığım lastikler için fiyat olarak pek büyük farkı yoktu.
 



Ynt: Küheylan Kutup Çemberinde "Dünyanın Yaylasına Yolculuk"

fsirin' Alıntı:
Yağ alırken en az API CH4 standardını sağladığına dikkat ediyorum. Son aldığım yağ ise, daha üst sınıf koruma sağlayan API CI4 standardında bir yağ. Viskozite aralığı 15W-40.

Neden 20W50 değil de 15W40 kullanıyorsun Ferhat?

fsirin' Alıntı:
Kullandığım lastikler halen fabrikasyon olarak kullanılan lastik ölçüsünde. Ölçü 195R14C.
Sizinkilerin de sanırım 185R14C olması lazım. Sizim ölçü için de kullandığım lastikten üretiliyor. Arkalara özellikle tavsiye ederim. Eski lastiklerimle sorun yaşayabildiğim yerlerden takılmadan geçtim. Yine de fazla risk olabilecek bir yere de girmedim. Önlere ben daha düz diş yapısına sahip lastik almayı düşünüyorum. Arkaya aldığım lastikler için fiyat olarak pek büyük farkı yoktu.

Evet, bizimkiler, 185R14C. Söylediğim gibi, lastiklerin tümünü yenileyeceğim. Dördü de senin yeni aldığın lastiklerden olsa olmaz mı; ön ve arkalar için değişik almayı neden düşünüyorsun? Rica etsem bunu biraz daha açar mısın?

Cavid Sezen
 

Ynt: Küheylan Kutup Çemberinde "Dünyanın Yaylasına Yolculuk"

gezmen' Alıntı:
Neden 20W50 değil de 15W40 kullanıyorsun Ferhat?
Benim aracın kullanma kılavuzunda 15W40 yağ için en iyi korumayı yapan yağ olarak yazılıydı diye hatırlıyorum. Özellikle kışın 15W-40 olması 20W-50'ye göre avantaj sağlar. Uzun zamandan beridir yaz kış 15W-40 kullanıyorum. :smiley:

Şimdi klavuza baktım klavuzda API CD ve sıcaklığa göre 5W30, 10W-30, 2W-20, 15W-40, 30, 40 değerleri yazıyor. Belki de Castrol filan gibi bir sitede görmüşümdür. Pek hatırlamıyorum. Güncel olarak Castrol sitesine göre, 1.tercih Tection Global 15W-40 (b) ve 2.tercih Tection Turbomax 15W-40 olarak yazıyor. Bir zamanlar 2. tercih 20W50 diye bir yerlerde gördüğümü hatırlıyorum.

Yani artık 15W-40 biraz alışkanlık oldu sanırım. ;D

API değerine göre bakıldığında değerlere göre http://motorcycleinfo.calsci.com/API.html bakabilirsiniz.
Burada dizel araç için API kodundan sonra ilk harf C ile başlamalı.

gezmen' Alıntı:
Evet, bizimkiler, 185R14C. Söylediğim gibi, lastiklerin tümünü yenileyeceğim. Dördü de senin yeni aldığın lastiklerden olsa olmaz mı; ön ve arkalar için değişik almayı neden düşünüyorsun? Rica etsem bunu biraz daha açar mısın?
LCT lastik çekiş için kullanılacak bir lastik. Tabii ki bu önlerde kullanılamaz demek değil. Bence ön tekerlek çekiş yapmadığı direksiyona kontrol verdiği için daha düz ize sahip lastik kullanılması iyi olur.
Bence ön ve arka lastikler böyle seçilebilir.
[attachment=1][attachment=2]
Bu arada kimseyi de yanıltmak istemem. Ne yağ ne de lastik konusunda uzman değilim. Sadece kişisel görüşüm. :smiley:
Bilen arkadaşlar varsa düzeltsinler.

Arka Lastik


On Lastik
 

Ynt: Küheylan Kutup Çemberinde "Dünyanın Yaylasına Yolculuk"

Çok teşekkür bu ayrıntılı açıklamalar için. Yağ ve lastik için bunca deneyimi değerlendireceğiz artık... :smiley:

Yukarıdakileri okumamın ardından, bizim L300'ün (2000 model) kullanma el kitabına baktım; şu notları gördüm:

Benzinli araçlar için, API sınıfı "Fr SERVICE SC" veya üstü
Dizel araçlar için, API sınıfı "For SERVİCE CC" veya üstü
SAE viskositesi için bu kullanma kılavuzunun "Kendi başınıza yapacağınız bakımlar" isimli bölümüne bakınız.


Daha sonra, kullanma el kitabının 95. sayfasındaki tablonun aşağıdaki fotoğrafını çektim:
Bunlar için görüşleriniz nedir desem?...

Cavid Sezen

[attachment=1]

[attachment=2]

L300 003


L300 007
 

Ynt: Küheylan Kutup Çemberinde "Dünyanın Yaylasına Yolculuk"

Cavid Bey,
Kullanılan yağ soğukta kalınlaşır, sıcakta incelir. Ortam koşullarına uygun yağ kullanmak gerekir. Sizin şemada ortam koşullarına göre yağ listesi verilmiş. Izmir çevresinde 20W50 yağ yaz kış kullanılabilir ama Doğuya gittikçe özellikle kışın daha ince yağ olan 15W30 hatta daha da ince olan 10W40 kullanmak gerekebilir. W öncesi rakam ne kadar küçükse yağ soğuğa karşı o kadar dayanıklır, W sonrası rakam ne kadar büyükse sıcağa karşı o kadar dayanıklıdır.
Aracınız sanırım turbolu değil. Listede 20W40 var. Kullanım süresini kısaltarak 20W50 kullanabilirsiniz . Turbolu araçlarda daha ince yağ öneriliyor. Örneğin WVT5 ler için sadece 5W30 yağ öneriliyor. Yağım kalilteli olsun, kullanım sürem artsın diyorsanız 15W30 kullanabilirsiniz çünkü daha ucuz ve yaygın.
 

Ynt: Küheylan Kutup Çemberinde "Dünyanın Yaylasına Yolculuk"

bartek' Alıntı:
Cavid Bey,
Kullanılan yağ soğukta kalınlaşır, sıcakta incelir. Ortam koşullarına uygun yağ kullanmak gerekir. Sizin şemada ortam koşullarına göre yağ listesi verilmiş. Izmir çevresinde 20W50 yağ yaz kış kullanılabilir ama Doğuya gittikçe özellikle kışın daha ince yağ olan 15W30 hatta daha da ince olan 10W40 kullanmak gerekebilir. W öncesi rakam ne kadar küçükse yağ soğuğa karşı o kadar dayanıklır, W sonrası rakam ne kadar büyükse sıcağa karşı o kadar dayanıklıdır.
Aracınız sanırım turbolu değil. Listede 20W40 var. Kullanım süresini kısaltarak 20W50 kullanabilirsiniz . Turbolu araçlarda daha ince yağ öneriliyor. Örneğin WVT5 ler için sadece 5W30 yağ öneriliyor. Yağım kalilteli olsun, kullanım sürem artsın diyorsanız 15W30 kullanabilirsiniz çünkü daha ucuz ve yaygın.

Teşekkürler!.. :smiley:

*Yaşadığım yerde (Akhisar) Akdeniz iklimi görüldüğü için, sert kış koşulları yok.
*Aracım, düz dizel, 2500 cc.
*Şimdiye değin, 20W50 yağ kullanıldı ve her 5.000 kmde değiştirildi. (Aracıma bakan iki genç usta öyle uygun görürler-di oldu şimdi!... :-\)
*Bu 20W40, 15W40 ya da 15W30 seçeneklerini değerlendirmem gerekir.
*Az önce, aracıma bakan ustalardan biri ile telefonda konuştum; "Abi, artık sizin araçlara 15W40 kullanıyoruz."dedi.

Cavid Sezen
 



Ynt: Küheylan Kutup Çemberinde "Dünyanın Yaylasına Yolculuk"

gezmen' Alıntı:
*Yaşadığım yerde (Akhisar) Akdeniz iklimi görüldüğü için, sert kış koşulları yok.
*Aracım, düz dizel, 2500 cc.
*Şimdiye değin, 20W50 yağ kullanıldı ve her 5.000 kmde değiştirildi. (Aracıma bakan iki genç usta öyle uygun görürler-di oldu şimdi!... :-\)
*Bu 20W40, 15W40 ya da 15W30 seçeneklerini değerlendirmem gerekir.
*Az önce, aracıma bakan ustalardan biri ile telefonda konuştum; "Abi, artık sizin araçlara 15W40 kullanıyoruz."dedi.
Sizinkinde API CC olarak alt sınırı belirlemişler. Benimkinde de API CD olarak yazıyordu. Günümüzde artık bu sınıflar üretilmiyor. Yağ alırken API-CH4 veya API-CI4 olmasına dikkat ediyorum. Bizim araçlar için 15W-40 güzel bir tercih.
[attachment=1]

API Dizel
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,509
Mesajlar
1,519,025
Kayıtlı Üye Sayımız
172,165
Kaydolan Son Üyemiz
gül93

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst