Arif Hüküm
Zirve
Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Off-road,Raodhopper (Arif Hüküm)
Buraya yansıttığınız endişelere gelince, aşağı yukarı aynı endişeleri bende taşıyorum. Kulandığım araçların herşeyi ile legal olmasını her zaman tercih ederim.
İmalat dönemindeki yoğun çalışma temposu içinde ilgilenememiştim,işler yoluna girince bu gün biraz zaman ayırarak ufak bir araştırma yaptım.
Trafik müşaviri bir firmayla görüştüm, onların ugulamayı iyi bildiğini düşünüyorum.Çıkan sonuç 750 kilo limitin altıda olmak ve çeken aracın ruhsatında "römork çeker"ibaresi olması dışında bir yaptırım yok.Sigorta acentesiyle görüşmemdede ruhsattaki "römork çeker" lafının yeterli olduğu, karavan çekerken karışılacak bir trafik kazasında aracın trafik sigortasının
çalışacağını söylediler.Kasko da ise karavanın ruhsatı olmaması nedeniyle, aracın kaskosuna ilave edilebileceğini söylediler.
Bana görede yeterli olmasada şu an yasal düzenleme bu.Ancak yasanın bir tane olmasına rağmen, uygulamada farklı yorumlarla farklı sonuçlara maruz kalmamızda bu ülke için mümkün gözüküyor.Sizin dediğiniz gibi riskleri azaltmak adına bir üretici firma tarafından faturalandırılmış bir karavan avantajlı gibi gözüküyor.
İşin başka boyutuda,her türlü yasal düzenleme yeterli olduğu halde şu an trafikte, muayeneden nasıl geçtiğini bir türlü anlayamadığımız bir sürü araç dolaşıyor.Bir yığın kontrole rağmen aşırı tonajlı kamyonlarda trafikte geziyor.Alkollü araç kullanımı,kural ihlalleri,emniyet şeridi kullanımı,bayram tatilindeki yüzlerce kayıp.....yani işin özü, tabiki önce yeterli yasal düzenleme. ama sonrada sorumluluk bilinci yüksek bir toplum.
sucuk konusu cazip görünüyo, kafaya çıktım bile...
Güzel günlerde görüşmek dileğiyle.
Cem bey, övgüleriniz için teşekkür ederim.orsaalabanda' Alıntı:Plan, proje, tasarım, mimari, mühendislik, teknik, ustalık.. 32 kısım tekmili birden mükemmel bir çalışma olmuş.
Türkiye koşullarında "benim" diyen ustanın ya da profesyonel firmaların yapamayacağı - ya da belki yapmak istemeyeceği - bir çalışma çıkarmışsınız ortaya. Ticari anlamda malzeme ve emeğinizin karşılığını alabilir misiniz, ya da böyle bir hevesiniz olabilir mi bilmiyorum ama bence patentini alıp profesyonel üretime geçirilebilecek bir uygulama..
Bu tarz çalışmaların bedelini fazla fazla ödemeye razı olsa bile yaptıracak, derdini anlatacak, detaylarıyla uygulatabilecek ustalar - firmalar - bulamıyor insanlar...
Saygı, takdir ve beğeniyle izledim. Emeğinize sağlık...
Buraya yansıttığınız endişelere gelince, aşağı yukarı aynı endişeleri bende taşıyorum. Kulandığım araçların herşeyi ile legal olmasını her zaman tercih ederim.
İmalat dönemindeki yoğun çalışma temposu içinde ilgilenememiştim,işler yoluna girince bu gün biraz zaman ayırarak ufak bir araştırma yaptım.
Trafik müşaviri bir firmayla görüştüm, onların ugulamayı iyi bildiğini düşünüyorum.Çıkan sonuç 750 kilo limitin altıda olmak ve çeken aracın ruhsatında "römork çeker"ibaresi olması dışında bir yaptırım yok.Sigorta acentesiyle görüşmemdede ruhsattaki "römork çeker" lafının yeterli olduğu, karavan çekerken karışılacak bir trafik kazasında aracın trafik sigortasının
çalışacağını söylediler.Kasko da ise karavanın ruhsatı olmaması nedeniyle, aracın kaskosuna ilave edilebileceğini söylediler.
Bana görede yeterli olmasada şu an yasal düzenleme bu.Ancak yasanın bir tane olmasına rağmen, uygulamada farklı yorumlarla farklı sonuçlara maruz kalmamızda bu ülke için mümkün gözüküyor.Sizin dediğiniz gibi riskleri azaltmak adına bir üretici firma tarafından faturalandırılmış bir karavan avantajlı gibi gözüküyor.
İşin başka boyutuda,her türlü yasal düzenleme yeterli olduğu halde şu an trafikte, muayeneden nasıl geçtiğini bir türlü anlayamadığımız bir sürü araç dolaşıyor.Bir yığın kontrole rağmen aşırı tonajlı kamyonlarda trafikte geziyor.Alkollü araç kullanımı,kural ihlalleri,emniyet şeridi kullanımı,bayram tatilindeki yüzlerce kayıp.....yani işin özü, tabiki önce yeterli yasal düzenleme. ama sonrada sorumluluk bilinci yüksek bir toplum.
sucuk konusu cazip görünüyo, kafaya çıktım bile...
Güzel günlerde görüşmek dileğiyle.