Kendi Karavanını Yapanlar; Off-road,Raodhopper (Arif Hüküm)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Arif Hüküm Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 374
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 112,147
Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Off-road,Raodhopper (Arif Hüküm)

tabi yucel bey ayni zamanda sizede soruyorum, neden alucobond degilde, okadar zahmetli ve uzun zaman alacak bir uygulama tercih ediyorsunuz..
 

Etiketler
Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Off-road,Raodhopper (Arif Hüküm)

enginizm35' Alıntı:
tabi yucel bey ayni zamanda sizede soruyorum, neden alucobond degilde, okadar zahmetli ve uzun zaman alacak bir uygulama tercih ediyorsunuz..
1-)4 mm kontraplak m2 ağırlığı 2 kg civarında, 3 mm alucobond ise m2 si 4.5 kg.
2-)Alucobondu ahşap karkasa montaj detayı ve yüzeylerin birbirine montajında sızdırmazlığı sağlamak, ısıl genleşme problemlerini gidermek bayağı ciddi konu.
 


Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Off-road,Raodhopper (Arif Hüküm)

SNOB' Alıntı:
Arif Bey sizi tebrik ederim güzel bir iş çıkardınız, neredeyse fabrikasyon üretim bir karavan kadar güzel ve estetik oldu, tekrar tebrikler. Seri üretim bekleriz...
Teşekkür ederim Bülent bey, sağolun
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Off-road,Raodhopper (Arif Hüküm)

Buda Roadhopper ın videosu


http://www.dailymotion.com/video/xl8ge9_road-hopper_auto
 




Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Off-road,Raodhopper (Arif Hüküm)

Sonunda çıktığı yer itibarıyla niye offroad karavanı dendiğini anlamış bulunuyoruz.

Arif bey umarım yanlış değerlendirmezsiniz ama izlerken hep şöyle lastikleri olsa diye düşündüm,fonksiyonelliği ve kapitali tartışılır tabi.

M8 olive 1.jpg
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Off-road,Raodhopper (Arif Hüküm)

mayıstosböce' Alıntı:
Sonunda çıktığı yer itibarıyla niye offroad karavanı dendiğini anlamış bulunuyoruz.

Arif bey umarım yanlış değerlendirmezsiniz ama izlerken hep şöyle lastikleri olsa diye düşündüm,fonksiyonelliği ve kapitali tartışılır tabi.

Bülent abi estağfurullah,karavana başlarken elimde bir romörk vardı, akslarını ve lastiklerini alıp direk şaseye taktım.Üst yapı ile uğraşırken de hiç vaktim olmadı bakmaya.Şimdi bitince banada lastikler biraz ince geldi.
Ama çekiş olmayan bir akstada böyle bir arazi lastiği fazla gibi geliyor, biraz da ağırlık konusu var.Genede lastik konusu gündemde, ne yapabilirim diye bakıyorum
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Off-road,Raodhopper (Arif Hüküm)

Ama çekiş olmayan bir akstada böyle bir arazi lastiği fazla gibi geliyor


Fonksiyonelliği ve kapitali tartışlır derken bu mantıkla söylemiştim ama alınan bir remork olsa benim gibi sorun yok ,hoş şimdi de yok fakat bunu ben yaptım dediğimde takardım diye düşünüyorum, dört dörtlük olma açısından.:smiley: tabi yine bana göre,umarım açıklayabildim.

Birde lastikçilerde mutlaka çıkma offroad lastiği vardır diye aklıma geldi,devrini tamamlamış olsada sizin işinizi defalarca görür.En azından gezenbilire bir laf atsak buluruz böyle bir hayırsever.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Off-road,Raodhopper (Arif Hüküm)

mayıstosböce' Alıntı:
Ama çekiş olmayan bir akstada böyle bir arazi lastiği fazla gibi geliyor


Fonksiyonelliği ve kapitali tartışlır derken bu mantıkla söylemiştim ama alınan bir remork olsa benim gibi sorun yok ,hoş şimdi de yok fakat bunu ben yaptım dediğimde takardım diye düşünüyorum, dört dörtlük olma açısından.:smiley: tabi yine bana göre,umarım açıklayabildim.

Birde lastikçilerde mutlaka çıkma offroad lastiği vardır diye aklıma geldi,devrini tamamlamış olsada sizin işinizi defalarca görür.En azından gezenbilire bir laf atsak buluruz böyle bir hayırsever.
şu an üzerinde 16 " niva jantı var,bu janta lastik biraz zor gibi, arabanın aynı jantınımı taksam diye düşünüyorum,1 tane istepne ikisinide idare eder.
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Off-road,Raodhopper (Arif Hüküm)

Bana göre çok doğru bir karar,remork lastikleri bildiğim kadarıyla çok az patlar normal şartlarda aracınızla aynı janta sahip irileşeceğinden kaslı bir görüntüyede sahip olur.Tek istepne ilede dediğiniz gibi işi bitirmiş olursunuz.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Off-road,Raodhopper (Arif Hüküm)

Videodaki görüntüler çok iyi,
Özellikle son sahneler..
Cherokee den çekici olarak çok memnun olmalısınız..

Karavanın çekici aracı ile güzel bir uyum sağladığını görebiliyorum, Lastik değişimi ile çamurlukların dışa taşması gerekecekse, ve bu taşma (çeken) aracın genişliğini geçecekse, olası fayda ve zararları iyi düşünülmeli, Ancak aracın stepnesini kullanma avantajı, Lastik değişiminde satın alırken tek tip avantajı da güzel, Lastikleri birbirleri ile değişmede de avantaj oluyor. Ama dediğim gibi çamurluklar taşma yapacaksa bunun göze alınıp alınmayacağı konusu var..

Videoda İç içe açılan arka kapılar fikri, Orta kapıyla mutfağın ortasından geçilmesi, Ön tarafın banyo kabini olarak değerlendirilmesi fikirleri gerçekten çok güzel ve yenilikçi fikirler olarak dikkatimi çekiyor.. Banyo kabinine dışardan ulaşım olması da ayrı bir kullanım kolaylığı sağlayacağı belli, Karavana kum veya çamur götürmeye gerek yok..

Bunun yanısıra Roadhopper'in grafik simgesi olarak yan duvardaki Çekirge çalışması da çok hoş görünüyor.. Yapanı ayrıca tebrik etmek lazım..
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Off-road,Raodhopper (Arif Hüküm)

yugun' Alıntı:
Videodaki görüntüler çok iyi,
Özellikle son sahneler..
Cherokee den çekici olarak çok memnun olmalısınız..

Karavanın çekici aracı ile güzel bir uyum sağladığını görebiliyorum, Lastik değişimi ile çamurlukların dışa taşması gerekecekse, ve bu taşma (çeken) aracın genişliğini geçecekse, olası fayda ve zararları iyi düşünülmeli, Ancak aracın stepnesini kullanma avantajı, Lastik değişiminde satın alırken tek tip avantajı da güzel, Lastikleri birbirleri ile değişmede de avantaj oluyor. Ama dediğim gibi çamurluklar taşma yapacaksa bunun göze alınıp alınmayacağı konusu var..

Videoda İç içe açılan arka kapılar fikri, Orta kapıyla mutfağın ortasından geçilmesi, Ön tarafın banyo kabini olarak değerlendirilmesi fikirleri gerçekten çok güzel ve yenilikçi fikirler olarak dikkatimi çekiyor.. Banyo kabinine dışardan ulaşım olması da ayrı bir kullanım kolaylığı sağlayacağı belli, Karavana kum veya çamur götürmeye gerek yok..

Bunun yanısıra Roadhopper'in grafik simgesi olarak yan duvardaki Çekirge çalışması da çok hoş görünüyor.. Yapanı ayrıca tebrik etmek lazım..

Lastik değişimi sonucu değişecek ölçü çamurluğun içinde 5-6cm lik bir sınır içinde.Dışarı taşması gerekmiyor.
Beğenileriniz için de teşekkür ederim.Çekirgeyi internette buldum, gerçekten olağanüstü güzel.Bu kadar uygun olması ise benim için mutlu bir tesadüf. ;D
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Off-road,Raodhopper (Arif Hüküm)

Arif bey,

videoyu izledim elinize sağlık güzel olmuş, özellikle rampa geçişi çok başarılı. Benim size sormak istediğim; ilk resimlerde dikkatimi çeken dingil bağlantısını makasların
altından yaptınız yükseltme için genel uygulama acaba arazide değilde uzun yolda Raodhooper'in performansını nasıl etkiliyor örneğin arkada gezme problemi oldumu?
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Off-road,Raodhopper (Arif Hüküm)

gerçekten güzel bir offroad, nasıl tecrübe seyrinden sonra memnun kaldınız mı? beklemediğiniz olumsuz bir surum oldu mu?
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Off-road,Raodhopper (Arif Hüküm)

güngör' Alıntı:
Arif bey,

videoyu izledim elinize sağlık güzel olmuş, özellikle rampa geçişi çok başarılı. Benim size sormak istediğim; ilk resimlerde dikkatimi çeken dingil bağlantısını makasların
altından yaptınız yükseltme için genel uygulama acaba arazide değilde uzun yolda Raodhooper'in performansını nasıl etkiliyor örneğin arkada gezme problemi oldumu?
Aksları olduğu gibi römorktan aldım,bağlantılar öyleydi, makasların bağlantı yorumunu yapmadan yükseklikte düşündüğüm gibi olduğu için direk şaseyi kurup devam ettim.
Arazide bir iki deneme yaptım,asfaltta ise hıztesti henüz yapamadım.nasıl davranacağını bende bilmiyorum.Bütün bu konuşanların yanında makaslarda biraz yumuşak duruyor.Salınımı biraz fazla gözüküyor.Amortisörle sertleşirmi bilmiyorum.
Tabi bu işe ilk başlarken kurduğumuz saşe düzeni, üstüne gelecek yapı ortada olmadan yapıldı, bu işe yetecek tecrübede bende olmadığı için şimdi geri dönüp lastilker, akslar makaslar ve amortisör düzeni ve ölçüleri yenden gözden geçirilecek.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,821
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst