Kendi Karavanını Yapanlar; Mercedes Alkoven-(mehmet_mtrs)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mehmet_mtrs Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 977
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 224,905
Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Mercedes Alkoven-(mehmet_mtrs)

Degerli Mehmet abi;

Bunca zamandir yaptiklarinizdan anliyorum ki bir miktar yaptiginiz islerin en mukemmel kalitede olmasini arzuluyorsunuz. Bu insanin en dogal arzusudur yaptigi bir is icin ancak bazi kanularda bu kadar mukemmelliyetci olmanin gereksiz oldugunu dusunuyorum. Varsin parlak boya atildiginda golgeli gozuksun ne olur ki. Siz yaptiginiz is ile sonsuza kadar ovunebilirsiniz cunku burda hic bir insanin yapmaya cesaret bile demeyecegi bir ise giristiginiz.

Bence atin boyayi gitsin burun kendinizi yollara. Varsin golgeli olsun, varsin mukemmel gorunmesi. Sonucta bu araci satmak icin degil kendiniz kullanmak icin yapiyorsunuz. Siz gogsunuzu gere gere ben yaptim diyebilirsiniz her zaman. Yollara ciktiginiz zaman hepimizin hatta Turkiye'deki butun karavancilarin vedar-i ifitihari olacaksiniz.

Yukarda yazdiklarim tamamen sahsi fikrim. Eger iciniz elvermeyecekse en kolay cozum puturlu yuzey yarakmak gibi gorunuyor. Yada parlak boya yerine mat boya alternatifini duzunebilirsiniz. Eger mat boya uygularsaniz yansima ve golge neredeyse hic olmayacagi icin astardan bile daha az gosterecektir sorunlu bolgeleri.

Saygilarimla

Melih Bozkurt
 

Etiketler
Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Mercedes Alkoven-(mehmet_mtrs)

Melih beye katılıyorum. Boşverin gölgesini, dalgasını filan. Vurun kendinizi yollara.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Mercedes Alkoven-(mehmet_mtrs)

Degerli mehmet bey;
Babanizin vefatini yeni duydum ( uzun suredir siteye gelmedigim icin haberim olmadi )
Meftaya tanridan rahmet size ve diger aile efradina sabir ve metanet dilerim..
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Mercedes Alkoven-(mehmet_mtrs)

Sn. Zekı bey
Baş şaglıgı dıleklerınızden dolayı teşekkür ederım.
Geç kalmışlık gıbı bır unsur benı üzmeyecegı gıbı , atlamamış olup tazıyede bulunmanızı daha degerlı kabul edıyorum.
Selamlar.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Mercedes Alkoven-(mehmet_mtrs)

Dogru soyluyorsunuz. Ortada gorunen imkanlarıma gore performansımın yeterliligını de baz alarak tezelden sonuca varmamın gerektıgını kaul edıyor ve bundan sonrakı yapacaklarımı da daha basitleştırerek ve sonraya bırakabilinecek detaylarıda öteleyerek yürür hale gelmemın gerceklığini kabul edıyorum. Kolaylaştırabılmek için yenı ılerleme yolları kararlaştırdım . Nerelerı atlayabılırım nerelerde kestirme sonuca varabılırım .
Şöyle ki : En ustten başlayıp aşagı dogru başlayarak tavanı , Su toplanmayı önlemek ayrıca fazla gorulemeyecegı için dalgalı olmasını da goz onune alarak püturlenme yapmadan Aracın tamamını astarladım. bır defada astar atabılmek mumkun olmadı bırıken astar bulutu gozluklerımı kapatıp saglıgımıda bozmaması icin üç parcada bıtırdım . Bu arada daha önceden affedılmeyen yerlerin tamirını yapıp catlak kontrolunde çıkan yerlerı genışletıp tekrar macun ve tesviyesını yaptım. Önceden başladığım kurumuş bolgelere (tavan) ince macun ıle zımpara izlerı ve deliklerı kapatmak amacı ıle macun cekmeye başladım . (yoklama macunu) Bu bolgenın macunu bıttıgınde ınce zımpara ıle parlattıgımda boyaya hazır zemın halıne gelecek. Yan duvarlarda ise işimi tek aşamaya düşürüp zamandan kazanabilecegım gıbı macun çekmeden ve zımpara yapmadan boyaya hazır hale getırebılecegim . P ütür hale getırdığimde kısmen yansımayı da engeleyebılecegımı düşünerek süreyı de kısaltmış olacagım . Melıh beyın dediği gibi mat boyayıda düşünmüştüm . Daha once bır aracımda bunu denedigimde yıkama anında daha zor arındıgını gördugumden bu fikrimden vaz geçtım . Hem olsa bıle zımpara izlerını kayb etmel için yıne macun gerekiyor. Macun varsa zımpara da gereklılık oluyor. Herkese sevgı ve saygılarımla.[attachment=1][

Resim 011.jpg
 




Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Mercedes Alkoven-(mehmet_mtrs)

polyesterden yapılmış bir iş ve çizgilerin düzgünlüğüne bakın arkadaşlar, hatasız
ellerine sağlık Mehmet ağbi, kolay gelsin :smiley:
 


Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Mercedes Alkoven-(mehmet_mtrs)

Mehmet bey ;
Cok ince bir iş çıkartıyorsunuz. Keşke fabrikasyon işler bu kadar hassas olsa.. Arkadaşların beyenilerine katılmamak mümkün değil.
Saygılarımla
Rıza
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Mercedes Alkoven-(mehmet_mtrs)

Mehmet bey kolay gelsin,ellerinize sağlık.
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Mercedes Alkoven-(mehmet_mtrs)

Mehmet hocam ben bir ara benim remork için su kontraplağından sandviç(4mmx20mmx4mm) panel yaptım aynı Arif bey(Roadhopper) gibi.Bu paneli yaparken dışı nasıl olacak dediğimde ,diğer arkadaşların neler yaptığına baktım ki son örnek benim yaptığım zamanda olmasa da Arif bey dir,ne kadar zor olduğunu ben dahil hep beraber gördük.Ben bu kadar mükemmeliyetçi olmadığım için ki yapacağım işlemi çok basite indirgeyerek başka bir çözüm buldum.Çözüm, dış yüzeye araç altına atılan pütürü atmaktı hem boya gibi olacak,hem yalıtım yapacak,hemde işçilik çocuk oyuncağı gibi bir şey olacaktı,renk de siyah yada gri olacaktı.Şimdi araç altına atılan pütür belli ama marşbiyel e atılan sert ve üzeri boyana bilen portakal kabuğu görünümlü pütürler var bunlar halk arasında pek bilinmez.Bunlar hem gelen taşlara göre daha sağlamdır ve üzeri istediğiniz renge boyana bilir tek handikapı size gerekmeyen bir şey ama yinede söyleyeyim,pütür gibi esnek değil.
Ben bunları böyle bir alternatif olduğunu bilin diye yazdım.Araçların marşbiyellerini daha dikkatli incelerseniz dediği mi daha rahat anlatmış olurum.Alternatif bir öneri olarak aklınızda kalsın.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Mercedes Alkoven-(mehmet_mtrs)

Yucel bey kardeşim , Teşekkür ederom.

Levent Be kardeşim , oldukca memnun oldum begenine . Çizgılerı duzgun tutabılmek için sureklı mastar kullandım , fakat polyester tatbık ederken bu çizgılerı kaybetmemek için cok dikkatlı çalıstım. . Bunun gıbi seyler oluyor zaten insanı yoran ve bıktıran. Teşekkur ederım.

Rıfat bey. Tekekkur ederım.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Mercedes Alkoven-(mehmet_mtrs)

Yusuf kardeşim , tesekkur ederım.


Sn marlon.
begenınız ve takdır edişinizden gururlandım.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Mercedes Alkoven-(mehmet_mtrs)

BÜlent bey kardeşim.
Başlangıçta insan ne guzel bır gıdiş yolu hazırlıyor , ne zorlukta oldugunu duşunmeden . Çünki ilk başta her yaptıgınızın hem saglam hem estetik olmasını düşlüyor. Söylediğiniz gıbı iş tatbikata geldıgınde zorlugun gerçegi ıle karşılaşılıyor malesef.
Bahsedılen üzerınde putur yazan ve özel tabancası ıle atılan mamulu kullanmıyorum. Benım kulandıgım "meges" dıye tabir edılen çift karışımlı polyester esaslı bır mamul. Ben bu mamulu bır kaç defa bınek araclarımda da kullanmıştım . Genellikle alt ve motor bolumunde kullanılır ekseriyetle. Aynı şeyden mi bahsedıyoruz bılmıyorum ama bu madde sert darbelere (taş sıcraması gıbı) dayanıklı oldugu gıbı aracın tıtreşimine ve esneklıgıne uyum saglayabılecek kadar da bir esneklıgı var . Ayrıca aldıgı sert darbelerde yerınden kopma ve çatlama gıbı bır soruna karşı dayanıklı. Tatbık aşaması biraz zorlayıcı Bunun icinde tatbik tabancası var . ben kullanmasını bılmedıgım gıbı 350 tl gıbı bır fıatı var. Daha oncekı uygulamalarımda macun kuvamında olan karışımı fırca ıle yuzeye tutturduktan sonra kısa tuylu set bır fırca ıle dikine kuçuk darbelerle yuzeyı puturlendırıyorum. Bu işlemı geriye dönuk kısmen sertleşmeye başlamış bolgelerden başlıyarak yapıldıgında puturlenme hem daha düzgun hem de daha kalıcı oluyor. Aynı maddeyı arac şasisini güclendırdıgım bolgelerde de kullandım. Tam sertleşme oldugunda yerınden kazımak dahi oldukca guç ve cok uzun omurlu (kendı yaptıgım bır işlemı 10 yıl gözledım , aracı sattıktan sonraki halını bilmiyorum.) .
Katkılarından dolayı tesekkur ederım. Selamlar.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Mercedes Alkoven-(mehmet_mtrs)

mtrs' e araba çarptı
Dün gece saat 2 sıralarında henüz daha uyumamıştım . Büyük bır gürültu ile ırkildim , daha sonra pencereden dışarı baktıgımda benım yapımını sürdürdügum karavanımın yola taşan kısmına yapışmış halde ilerı gerı yaparak kendisini kurtarmaya çalışıyordu. Hemen dışarıya cıkmak istedım fakat kilitlı kapılar merdıvenler benı yavaşlatmıştı . Kapıya ulaşıp dışarıya çıktıgımda dumanlar cıkararak hışla uzaklaşan bır aracın arkasından bakıyordum. Bir çok komşularımız da pencerelerden sarkmışlar " merak etme Mehmet abi , pilakayı aldık " dıyorlardı. Benim aklım ise mtrs'dey di . kendi yaptıgım demir parmaklık kapıları acmaya calıstım. Çarptıgı yerde oldukca fazla hasar vardı. Demırler kopmuş birbirıne girmiş . Zorlayarak açıp baktıgımda , görünürde herhangı bır hasar gorunmuyordu. Işıkları yaktım carptıgı bolgeyı elle yoklayıp hasarı gormek istedm fakat herhangı görunur bir hasar yoktu. İçim rahatladı "oh bir sey olmamış" dedım kendıkendıme. Bu gun ögleden sonra hasar goren parmaklık kapıyı tamır etmeye koyuldugumda aracın yerleşiminde sanki bir çaprazlık var gıbı geliyordu ama ben halen olanı biteni henüz fark edememiştım . Bir ara aracın arka tekerlek hizasındakı kirlı bölumü gorup bir anlam vermeye çalıştım . Gözluğümü takıp dikkatlı bakınca Tekerlegin sürğklenerek yana dogru kaymış oldugunu farkettim . Bu çarpmanın şiddetınden dolayı aracı sağ a dogru 16-17 santım ötelemiş di . Hemen kasayı kontrol etmek için ip çekip yantarafın düzlemıne baktım. arka tampon her ne kadar korumaya çalışmışsa da 1-1,5 cm lık bır bükülmeyi ölçtüm . Kendı kendıme "vay canına " dedim . Oldu olan artık . Çarpan aracın dökulen parcalarına baktım , nerede ise ön kısmını bırakıp gitmiş . Yola taşmış olmak da benim hatam dı Çarpan da olana-bitene razı olmuş ben de olmak durumunda kaldım. (mtrs , karavanımın ismi olacak)
Herkese selamlarım la
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,942
Kayıtlı Üye Sayımız
166,525
Kaydolan Son Üyemiz
ibissyusuf

SON KONULAR



Geri
Üst