Merhabalar,
Şalter ön resminde gözüken OFF-1-2-BOTH pozisyonları mevcut.
[attachment=1]
OFF : hiçbir şekilde akülerden enerji alamazsınız veya akülerinizi şarj edemezsiniz
1 : Birinci akünüzden (örneğin araç aküsü) enerji alırsınız veya şarj edersiniz
2 : İkinci akünüzden (örneğin yaşam aküsü) enerji alırsınız veya şarj edersiniz
BOTH : Her iki aküden birlikte enerji alırsınız veya şarj edersiniz
Şalter arka resminde ise COMMON-1-2 bağlantı noktaları var.
[attachment=2]
COMMON : akülerin ortak ucu buraya bağlanır
1 : Birinci akünün diğer ucu buraya bağlanır
2 : İkinci akünün diğer ucu buraya bağlanır.
Bir diğer önemli konu bu şalterde pozisyon değiştirirken çalışan cihazınızın olmaması, cihazdan akım çekilmemesi gerekir.
Selamlar,
Selçuk...
Merhaba Selcuk bey ., cok tesekkurler aciklayici yardim mesajiniza gercektende ihtiyacim var buna , ancak bir onceki Yusuf beyin mesajinla sanki celiskili bir durum ortaya cikti sizde okumussunzudur soyle aciklamis Yuusuf bey :-
Ynt: Benim Karavanim (erhan110) 4x4 Defender 110
« Yanıtla #117 : Dün 23:40:14 » Alıntı
--------------------------------------------------------------------------------
Erhan bey sizin şalterin arka fotosunda common denen uca yaşam aküsü battery 1 denen yere araç aküsü,battery2 denen yere şarz cihazı yani redresör bağlanacak bu kadar
bu noktadan hareketle size sormak istedigim sudur :-
COMMON akulerin ortak ucu baglanacaktir dediginiz yere akulerin notr (-) kutuplarimi baglanacak acaba ???
1 ve 2 akulerin diger ucu dediginiz positif (+) uclarimi baglancak herhalde oyle .
Hal oyle oldugunda yusuf beyin bahsettigi redresor nereye baglanabilir ??
kusura bakmayin kIt elektrik bilgim ile abuk subuk sual soruyor olabilirim
Selamlar Erhan