Kendi Karavanını Yapanlar; Kandıralı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan wankel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 330
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 104,315
kısmet olursa sürgülü kapı önünde sineklik yaptırmak niyetindeyim. bu sebeple sinekliğin ve şayet kararım kesin olursa otomatik kayar kapı motorunun montajından sonra mutfak kısmının mobilya parçalarını da geçici olarak montajlayarak işe devam edeceğim. bu şekilde geçici montajla hem parçaların sabitleneceği bağlantı noktalarını aracın içinde bir iç kaplama olmadığı için daha mukavim ve hatasız yapmayı, elektrik ve sıhhi tesisatları bire bir yerine göre ulaştırmayı umuyorum. akabinde ve detayında elektrik ve tesisat işleri kesinleşince yalıtımı yaptıktan sonra panelleri kaplamaya verip nihai montajıyla serüven devam edecek hayırlısıyla. bu gecelik benden bu kadar.
 

Etiketler
Maşallah gayet güzel gidiyor, duşakabin i bu şekilde yerleştirir seniz ayakta duracak kadar boy mesafesi kalacak mı,ben aracın tabanına, duşakabin altında ince bir izalasyon Malzame,kabininin altında boşlukları slikon la doldurmayı planlıyorum böylece oynamaz birde duşakabin perke hizasının aşağısında kalır,
 

Maşallah gayet güzel gidiyor, duşakabin i bu şekilde yerleştirir seniz ayakta duracak kadar boy mesafesi kalacak mı,ben aracın tabanına, duşakabin altında ince bir izalasyon Malzame,kabininin altında boşlukları slikon la doldurmayı planlıyorum böylece oynamaz birde duşakabin perke hizasının aşağısında kalır,
Hocam benim araç içten yükseklik olarak 2.25 m olunca sıkıntı olmuyor
 





hafta sonu kaplama işleri başlamadan tenteyi halletmek istedim. tente 2,5 metre uzunluğunda ve açıldığında 2 metre eninde. ancak sanki uzunluğu en azından 3 metre olsaydı daha yeterli bir gölgelik alan sağlayabilirdi. fakat şu an böylece devam etmeyi düşünüyorum. araç boyaya girmeden kısmet olursa tenteyi dıştan ve üstten içine alacak bir sac kutu planlıyorum.

IMG_3611.JPG


IMG_3612.JPG


IMG_3613.JPG


IMG_3614.JPG


IMG_3615.JPG


IMG_3616.JPG
 

Kandıralıya hem sürüş esnasında trafiğin seyrini daha rahat görebilmek ve hem de konaklama anında istenildiğinde dış çevreyi araç dışına çıkmadan rahatça gözlemleyebilmek için 4 adet iyi kalitede kamera ve kayıt cihazı montajlandı. kameralar dış ortama dayanıklı türden. arkadaki kameranın görüntü alanı aynı anda araç tamponu ve trafiğin geri seyri için yeterli olmaz ise arkaya ilave ikinci bir kamera ile yukarıdan sadece tamponu her iki yanını da görüntüye alacak şekilde bir park kamerası plan dahilinde. ancak şimdilik kamera sayısı 4 olarak montajlandı.

IMG_3579.JPG


IMG_3617.JPG


IMG_3618.JPG


IMG_3619.JPG


IMG_3620.JPG
 

aracın arka kısmında alt 120 cm. x 184 cm. ebatında, üst kısmında ise 120x180 cm. ebatında yatak ve ranza kısmında dışları 20x30x1,5 mm. içleri ise 20x20x1,5 mm. kutu profillerden metal iskelet oluşturuldu. Alt yatak kısmı su deposunun üst hizasında dış kenarı ile bagaj kapağı hizasına kadar olan kısımda 3 adet yaprak menteşe ile istenildiğinde kanepe şeklinde açılıp kapanabilecek şekilde eklemli tasarlandı. böylelikle bagaj bölümünde yatak hizasından daha yüksek bir eşyayı kısa süreli de olsa taşımak istediğimde yatağın sırt kısmını kaldırarak uzun boylu bir eşya taşıma imkanına ve ön kısmı kaldırdığımda ise su deposuna temizlik vs. gibi sebeplerle rahatça ulaşmama imkan doğdu. üst kısım ise araca yan ana taşıyıcılardan, arka kapıları sabitlediğim çelik kutu profilden sabitlendi. üst kısmın ayrıca tavan askılarına lama aracılığıyla bilahere sabitlenmesini de plan dahilinde yapacağım inşallah.

IMG_3608.JPG


IMG_3609.JPG


IMG_3593.JPG


IMG_3594.JPG


IMG_3597.JPG


IMG_3601.JPG
 

ranza ve yatak iskeleti tamamlanınca bagaj kısmının yan kaplamalarını alıştırarak yerlerine geçici şekilde montajladım. bu kısım aynı zamanda şu an için yatak kısmının da dikey taşıyıcısı olarak görev yapmakta.

IMG_3592.JPG


IMG_3600.JPG


IMG_3603.JPG


IMG_3604.JPG


IMG_3605.JPG


IMG_3606.JPG
 

buzdolabını planlandığı üzere aracın sol yanında konumlandırdım. dolabın el hizasında kolayca açılabilir bir yükseltide olmasını evvelce planladığım için ilave bir raf yapmak zorunda kaldım. ancak sanırım bu şekilde eğilmek zorunda kalmaksızın dolaba ulaşabilmek bana daha ergonomik geldi gibi. kullanım esnasında bu yerleşimin problem çıkarma ihtimalinin yüzdesini tahmin edemiyorum. fakat şimdilik gayet kullanışlı bir yerleşim olarak tecrübe ettim.
 



Merhaba, imalatınızı ilgi ile takip ediyorum. Naçizane birkaç tane önerim olacak. İlk önce tente için, 2,5 metre boyu ile sizin pek işinize yarayacağını sanmıyorum. daha uzun bir tente ile değiştirmenizi tavsiye ediyorum. Ayrıca tenteyi montaj şekliniz bana göre hatalı. Bir rüzgar esnasında veya yolda giderken sarsıntı olursa tente kaportaya dayandığı için çökmeye neden olacaktır. Tenteyi çatıdaki bagaj bağlama ayaklarına monte edin. Atilla Dinçer'in yaptığı karavanlarda uyguladığı yöntemi incelemenizi tavsiye ederim.
Araç iç yüksekliğiniz yeterli olduğu için alt ranzayı biraz daha yükseğe alabilirsiniz gibi geldi bana . Böylece bagaj için biraz daha yükleme alanı elde edersiniz. Benim bagajımın yüksekliği 80 cm ve inanın ağzına kadar dolu :smiley:
Üstelik ranzaların arasının 80 cm olması yeterlidir. Yani 80+80+80 cm yükseklik yeterli olacaktır ki sizde bundan çok daha fazla yükseklik mevcut.
Kolay gelsin :smiley:
 

Önerilerinizin hepsini dikkate alıyorum. Özellikle tente konusundaki tavsiyenizi daha çok önemsiyorum. Bagaj yüksekliğinize ilişkin tavsiyenizi evvelce düşündüğümden alt yatak kısmını istenildiğinde yüksek bagajları düşünerek açılabilir planlamoştım ve halen aynı plan dahilinde devam ediyorum. Ranza ile yatak arasındaki boşluk mesafesini eşim asansöre dahi binmeyecek ölçüde klostrofobik olduğundan mümkün olan en fazla aralığı elde edebileceğim şekilde ayarladım bu sebeple. Tente konusunu yeniden etüd etmem lazım. İlginiz için teşekkürler. Ayrıca bilhassa bildirmek istediğiniz hususlar vs olursa telefondan hızlıca da irtibata geçebiliriz hocam. Damdan düşene bu aralar çok ihtiyacım oluyor malumunuz. 0505 446 55 79
 

Aynı klostrofobi benim eşimde de mevcut. Daha önce 2 tane alkovenli karavan kullandık, sadece ilk karavanımızı aldığımız gece eşim alkovende yattı. Ve bir daha yatırmak mümkün olmadı :smiley:
Tente bağlantıların gerçekten ciddi hatalı. Atilla Dinçer bu konuda güzel çözümler üretmişti. Göz atmanı öneriyorum. Tente boyutlarına gelince benim karavanım seninkinden 30 -40 cm alçak, ve tentem 1 metre daha boyuna uzun . Böyleyken bile güneşle köşe kapmaca oynuyoruz ;)
 

Aynı klostrofobi benim eşimde de mevcut. Daha önce 2 tane alkovenli karavan kullandık, sadece ilk karavanımızı aldığımız gece eşim alkovende yattı. Ve bir daha yatırmak mümkün olmadı :smiley:
Tente bağlantıların gerçekten ciddi hatalı. Atilla Dinçer bu konuda güzel çözümler üretmişti. Göz atmanı öneriyorum. Tente boyutlarına gelince benim karavanım seninkinden 30 -40 cm alçak, ve tentem 1 metre daha boyuna uzun . Böyleyken bile güneşle köşe kapmaca oynuyoruz ;)
eyvah eyvah. halt ettiğimin farkındayım ancak. tenteyi takan elemanla da işin sonunda neredeyse kedi-köpek olduk zaten. bir daha oraya gitmekte istemiyorum. bu durumda ya o tenteyi söküp atıp yenisini yaptıracağım ki bu durumda bizim tabirle bana kadirlik olacak. yada yine anadolu tabiriyle acı zulüm bu tenteyle elde edilebilecek gölgeye razı geleceğiz. aslında aklıma bir zihni sinir projesi geliyor ama bilmem ne dersiniz. görünüşe göre bu tente bende kaldı kalmasına; mademki 3,5 metrelik ve daha alçak pozisyonda bir tenteyle dahi güneşle köşe kapmaca oynanıyor, o halde oldu olacak diyorum tentenin çadır kısmının ön yüzünden bir tül gibi malzemeyi yatay değilde tentenin serbest ucundan yere dik sallandırıversem o tülün gölgesi en azından bu köşe kapma olumsuzluklarını bertaraf etmez mi acaba? çünkü tentenin serbest ucunda bir kanal daha vardı ve usta oraya kendi reklamının olduğu oymalı desenli ikinci bir perde daha takmıştı yani nasıl olsa tente üzerinde tül için kanal mevcut. ne dersiniz hocam.
 




aracın arka kısmında alt 120 cm. x 184 cm. ebatında, üst kısmında ise 120x180 cm. ebatında yatak ve ranza kısmında dışları 20x30x1,5 mm. içleri ise 20x20x1,5 mm. kutu profillerden metal iskelet oluşturuldu. Alt yatak kısmı su deposunun üst hizasında dış kenarı ile bagaj kapağı hizasına kadar olan kısımda 3 adet yaprak menteşe ile istenildiğinde kanepe şeklinde açılıp kapanabilecek şekilde eklemli tasarlandı. böylelikle bagaj bölümünde yatak hizasından daha yüksek bir eşyayı kısa süreli de olsa taşımak istediğimde yatağın sırt kısmını kaldırarak uzun boylu bir eşya taşıma imkanına ve ön kısmı kaldırdığımda ise su deposuna temizlik vs. gibi sebeplerle rahatça ulaşmama imkan doğdu. üst kısım ise araca yan ana taşıyıcılardan, arka kapıları sabitlediğim çelik kutu profilden sabitlendi. üst kısmın ayrıca tavan askılarına lama aracılığıyla bilahere sabitlenmesini de plan dahilinde yapacağım inşallah.

çocuklar için örnek resimdeki gibi çekmece tipi yatak imal edilmesi yer yada depolama alanı kazanma açısından fayda sağlayabilir.
29739380_427236057716002_2795966590925930496_n.jpg
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,683
Mesajlar
1,522,160
Kayıtlı Üye Sayımız
166,530
Kaydolan Son Üyemiz
hekimogluyasin52

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst