Adil05' Alıntı:Seyfettin Hocam Planı verdik yorumu göremedim.Kaçırdmmı yoksa?Ayrıca kapı yüksekliğini de yazmadın.Selamlar.
Çok teşekkür ederim.Öyle bir işçilik sergilediniz ki1MÜKEMMEL.Benim için yeterli.Rehberlik işte bu. Arkadaşlar alınmasın Öğretmen olmak farklı bir duygu. Yalnız bir yanlış anlama var.Ben de sizin gibi boş yere kapıyı yapacağım.Kayar kapının hemen sol bitişiğine.Kayar kapının üstüne değil.Ölçüye teşekkür.airboat' Alıntı:Planın üzerinde gözlem yapmaya zamanım olmadı,ne yazıkki.
Kapı yükseklğini sorduğunu göremedim.Gözümden kaçtı,herhalde.
Kapı boyutları 62x179 cm.
Öneri:Ben kapı olmayan sol kaporta bölümüne,kaportayı kesip aynı sacı kullanarak kapı yaptım.Benim için zor bir işcilik oldu.Senin aracta ise;Kayar kapı üzerine yapılacak olması.
1.Kapı sacını kesip aynı sacı kullanmanız.Bu işlemde dikkat edilmesi gerekli konu,sac kesilmeden önce(0.60 sacın deforme olmaması için)yapılacak kapının ölçüsüne uygun profil kasayı ve kapı çerçevesini iç bölüme puntolamak,kesim işini ondan sonra yapmaktır.Hem kapı olarak kullanılacak sac hemde kasa olarak kayar kapı üstünde kalan
sac eğim orijinalliğini bozmamış olur.Bu kapının verimli olabilmesi için,kapının açılıp kapanmasında,hidrolik veya pinomatik sistem kullanılmalıdır.
2.Kayar kapı sabitlendikten sonra kapı boşluğu kesilmeli,Kasa altı ile üstü dikey olarak terazilenmeli yukarda ve aşağıda kalan içe doğru bükeyler; polyesterle doldurularak teraziye getirilip,karavan kapısı yerleştirilmelidir.
İkinci işlemin işcilik,işlevsellik ve parasal yönüyle,bence daha uygun olacağı düşüncesindeyim.
Selamlar,başarılar dilerim.
Not:Arşivimde 2. işlem görseli bulmaya çalışıyorum.
2.
Benim için hepiniz önemlisiniz.Sevdiklerimi üzmek istemedim.Depoyu üste koymamdaki amaç:atiladi' Alıntı:Yine zihni sinir projeleri çıkmış ortaya...
Adil abi, hidrafor 1 saat çalışsa harcayacağı enerji 3 amp, 1 saat çalışabilmesi için ise yaklaşık 600 litre su lazım... sadece enerji için tavana su deposu düşünüyorsan, hem devede kulak hemde bu iş sakıncalı, vazgeçmeni öneririm...
Gelelim asıl zurnanın zırt dediği deliğe, bir arkadaşımızın karavan dönüşüm projesinde ocak atlanmış, tse'de bunu atlamış onaylamış, TUV'de atlamış muayeneden geçirmiş, ama trafik tescil atlamamış, TSE'ye yazı yazıp sormuş, ocaksız karavan projesini nasıl onayladız demiz, tse karışmış ve yeni yeni isteklerde bulunmaya başlamışlar...Şu anda istenen şeylerden birini yazayım, ileride kimbilir daha neler istenecek... karavan tavanına takılan tente, güneş paneli, su deposu, splik klima dış ünitesi gibi bir ağırlığı olan eşyaların, karavanın yolda devrilmesine ne kadar etki edip etmeyeceği hususunda, "araç devrilme hesabı" isteniyor...Yazdığım şeyin dayanağı yok başında belirteyim ( bekir bey için ), sadece bizzat şu anda tse'de olan karavan projemde bu sorunu bizzat yaşıyorum, ek devrilme ağırlık hesabı çizimi yaptırıyorum...
Bilginize...
Benim karavandan başka yerde yok.Rengini söylemeyi unutmuşum.Siyah.Selamlar.TUGAY58' Alıntı:Abi tavana depo olayı bana göre işlevsel olmaya bilir siz yinede bu fikri şöyle bi kenarda tutun bu işin üstatlarının düşüncelerini alın derim ikincisi yine diyorum hiç yapan varmı iyice bir araştırın bu olayın burdaki bu işin konpedanlarının gözünden kaçacağını sanmadığım bir olay abi iyice İŞTİŞAREYE yatmak lazım selamlar saygılar
TUGAY58' Alıntı:Abi tavana depo olayı bana göre işlevsel olmaya bilir siz yinede bu fikri şöyle bi kenarda tutun bu işin üstatlarının düşüncelerini alın derim ikincisi yine diyorum hiç yapan varmı iyice bir araştırın bu olayın burdaki bu işin konpedanlarının gözünden kaçacağını sanmadığım bir olay abi iyice İŞTİŞAREYE yatmak lazım selamlar saygılar
Dikkat ediyorum Kemal Beyim.Haklsın ne koysan 3.5 tona yaklaşıyor.Ne yapalım ivecoların dezavantajı.Tüm koyacakların 1200 kg ile sınırlı.Sağlam kasa, sağlam motor,Keyiflikullanma rahatlığı.Sen misin iveco ısteyen.Al sana 1200 kilo.Tartı istasyonlarını navigasyona yükleyip yan yollardan kaçmaktan başka çare yok.Bereket versin patinaj yapma huyu yok.Çamurlu ara yollarda ne yaparız?Aka' Alıntı:Adil hoca, böyle gidese 3.5 tonu aşacaksın.
Atilla Bey ruhsatta istenenleri ve projeleri yayınlarsınız diye düşünüyorum.Senin tente bağlantılarını biliyoruz.Sınavı geçerse aynı yöntemi kopyaladık zaten.Selamlar.atiladi' Alıntı:Biraz önce projecim ile görüştüm, karavanın devrilme ağırlık hesabı TSE'den geçmiş, ama şimdide, tentenin bağlantı bacaklarının araç tavanına kurallara uygun değerde bağlanıp bağlanmadığına dair, "tente bağlantısı" proje eki istemişler, yarında bu verilecek...Sinirlenenler sinirlerine hakim olsun...Sohbetlerde bürokrasiden şikayet edenler vardı, alın size ek bürokrasiler.....Bakalım proje elime geçene kadar daha ne "yeni bürokrasiler" göreceğiz...Ne yaparsan yap, onlar devlet biz zavallı halkız, onların gözünde...
Üç kişi olmaz derse olmaz.Eksisi artısı düşünülmemiş demek ki.Hepinize teşekkürler.Canım, mecliste verilen her öneri kabul ediliyor mu?Hayır.Bizimki de kabul görmedi.Teşekkürler.airboat' Alıntı:2010 yılında aldığım çekme karavan üzerine fiberden 100 litrelik depo yapmıştım.
Seyahat anında boştu.Köyceğız kampingde kalmam nedeniyle doldurmaya da ihtiyaç kalmadı.
Sattığım arkadaş ne yaptı bilmiyorum.
Ama,araç üzerinde sakıncalı olacağı düşüncesindeyim.
Geçmişte 3000 lt su kapasiteli İfaiye aracının 1000 lt suyu varken (dalgakıran olduğu halde) keskin olmayan virajda takla attığını anımsıyorum.