Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Çelebi Mini Çekme Karavan - (yugun)
Bugün sabahtan alt izolasyonu bitirmeye ve ön kısımın kalan parçalarını kesip monte etmeye odaklanmıştım ama malesef hava izin vermedi, Yine de yapabildiğim kadar alt izolasyonu ilerlettim, Artık açık tek aralık kalmıştı ki yağmur ciddileşti ben de saat 2 den sonra içerde ikinci bir mesai yapıp ön dolap üstüne ikinci içerden ulaşılacak raf hazırlıklarını yaptım. Sonrasdında Çelebi'nin ilk elektrik sistemini ön dolap üst rafındaki yerine sigorta paneli ve altına şimdilik 7 Amperlik idare aküsünü yerleştirdim ve sigorta kutusundan ilk enerjiyi yukarı giden aydınlatma hattına verdim. Karavanın enerji sorunu olmayan durumlarda kullanılacak 18Watt'lık floresan lambayı yerine monte ettim ve tavandan geçen ana enerji hattına bağlantısını yaptım. Çelebi ilk defa kendi gücüyle aydınlandı bugün.
Çelebi'nin ana yaşam aküsü arabada olacak, İyi durumda olduğu için 50 Amperlik yaşam aküsünü bir süre daha arabada kullanacağım. Sistemin çalışabilmesi için arabanın yaşam aküsünden alttan iki adet 5 mm lik kablo çekeceğim bunları romork fiş gurubundan ayrı ayrı geçirip karavandaki kullanıcılara ayrı ayrı dağıtacağım. Bu düşünce yüzünden tesisatta kalın kablo kullanmak zorundayım ama bu aynı motokaravanlardaki gibi akünün motordan şarj olabilmesini sağlayacak. Karavandaki şu an 7 amper olan akü sadece karavanın arabadan ayrı kullanıldığı istisnai durumlarda ve enerjinin bittiği durumlarda yedek enerji olarak kullanmak için de hazır bekleyecek, İlerde bu kapasiteyi arttırabilirim de, Şu anda tek tüketicisi olan floresan lambayı 4-5 saat kadar yakabilir. Arabanın tesisatının yetişmeyeceği durumlar için şimdilik aracın bagaj hattından elektrik alacağım. Bagaj hattı bitmiş karavanın bütün enerji ihtiyacını temin etmek için yetersiz. Arabaya altından boylu boyunaca tesisat çekmek gerekiyor, Bunun hazırlıklarını yapsam da uzun iş, ayrıca fiş gurubunun 7'li ile değişmesi gerekiyor. 7li fiş gurubunu ve gereken malzemeleri aldım ama bu işi ne zaman yapabilirim bilmiyorum. Bu yüzden Çelebi ile ilk kampımda arabanın yaşam aküsüne bağlı bagaj hattından seyyar enerji alacağım artık. Aracın 50 Ah yaşam aküsü lambayı yaklaşık 33 saat yakabilir, Bu da biterse bir de 72 amperlik aracın kendi aküsü de var.
Çelebi'de ledli ışık da kullanacağım ama bunu daha sonra floresan lambanın içine özel olarak montajını yapıp, enerji durumuna göre seçmeli olarak kullanmayı düşündüm. Ayrıca mutfak bölümünde 8 watlık ikinci bir floresan daha olacak, iki tane dış çevre aydınlatma lambası da ledli olacak.
İşte şimdilik elektrik konusundaki gelişmeler böyle, yapım ilerledikçe yeni yeni tüketiciler de kullanılmaya başladıkça elektrik sistemi dallanıp budaklanacak, Şimdilik bir akü, sigorta kutusu hat ve lambadan oluşan ilk tohumu çimlettik bugün.
Bu arada gün boyu yağmurlu olan hem de zaman zaman iyi yağmur yağan bu günün yarısında Çelebi'nin içinde çalışarak ayrıca Sızdırmazlığı da test etmiş oldum. Üst kısımda sorun yok ama muşambayla kapattığım camlarda sorun yaşadım, Biraz uğraşmam gerekti ama kesin çözümü bulamadım, Ben de boydan sadece camlar hizasına muşamba örterek şimdilik sorunu çözdüm. Önümüzdeki günlerde ya geçici camları sağlamlaştırmam veya da cam konusuna nihayi bir çözüm getirmem gerekmekte.
Çok iş var çok, Yap yap bitmiyor doğrusu,
Bu günlük de yapabildiklerim bu kadar... Bir haftasonu daha böyle geride kalıyor...