Kendi Karavanını Yapanlar; 2008 15m3 Jumper (atiladi)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan atiladi Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 477
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 193,522

Etiketler
Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 2008 15m3 Jumper (atiladi)

Bu gün, arka yatak bölümü tavan dolaplarının kapaklarını toplayıp yerlerine montajladım...Sonra yatak altı bagajın karavan içine bakan kapağı toparlanıp montajlandı, banyo kapısı tamamen montajlandı, kapının arka stoperları takıldı...

20150316_184952.jpg


20150316_185007.jpg


20150316_184938.jpg


20150316_185109.jpg
 


Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 2008 15m3 Jumper (atiladi)

Bu gün, sona kalan boy gardrop ve arka yatak altı bagaj kapaklarının toplanma ve montajlarını yaptım, sonra tüm dolap kapaklarının kaldırma amartisörlerini taktım, yine tüm kapakların kilit mekanizmalarını taktım..
Bu işlemler tüm gün sürdü, akşam üzeri karavanın içinde bir temizlik yapıp, elektrik panosunun montajına geçtim, temiz su, mutfak-banyo lavabo atık depo ve wc atık depo göstergelerini, kapağa montajladım, şebeke-inverter 220v seçim için 1-0-2 kutup seçicinin ve panodan kullanılacak, 12v tesisat için 6'lı sigortalı kontrol panelinin montajında yaptım..Sigorta grubunun üzerine solar şarj regülatörü takılacak, pako şalter altına ise, kabin ısıtıcı webasto ve inverterin uzaktan komandası montajlanacak..

20150317_172143.jpg


20150317_172308.jpg


20150317_172344.jpg


20150317_172219.jpg


20150317_185132.jpg
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 2008 15m3 Jumper (atiladi)

Atila abi bazi karavancilar gerek görsellik gerekse güvenlik açısından arka kapak iptal ediyorlar. Sizin emeklerinize kat ve kat guzellik sağlayacağını düşünüyorum bu kapatma işinin. Maliyet illa onemli olcude artacaktir. Bilmiyorum hic konustunuz mu bu konuyu atlamis olabilirim. Affola. ..
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 2008 15m3 Jumper (atiladi)

Hüdaverdi' Alıntı:
Atila abi bazi karavancilar gerek görsellik gerekse güvenlik açısından arka kapak iptal ediyorlar. Sizin emeklerinize kat ve kat guzellik sağlayacağını düşünüyorum bu kapatma işinin. Maliyet illa onemli olcude artacaktir. Bilmiyorum hic konustunuz mu bu konuyu atlamis olabilirim. Affola. ..

Arka kapıların kapatılması, görsellik adına güzel oluyor ama iş sadece burada bitmiyor veya tek sebep sadece bu olmuyor..Bazı araçlar kullanımdan kaynaklanan sorunlar yaşayabiliyor örneğin, araç arkadan kazalı olabiliyor kapılar yuvalara düzgün oturmayabiliyor, kapı menteşelerinin bağlı olduğu direklerde çatlaklar olabiyor bunlar yollarda ses yapabiliyor, kapılar kötü durumda olabiyor boya kaporta masrafı gerektirebiliyor, bunlar arka kapıların kapatılmasına zaruri sebepler, kapıların tanesi boyasız 1250 tl olunca kapatma masrafı daha mantıklı olabiliyor...İşin başka bir boyutuda kapatma şekli, üst taraf düz kapatılıyor ama alt kısım yani bagaj kapağı olacak kısımda ince detaylar var, burada amaç arkada motorsiklet veya bisiklet takılı iken bagaj kapağının açılabilir konumda hizmet verebilmesi, maliyet adına menteşeli kapak ile kapatılması kadar abesle iştigal bir şey yok, arkada motorsiklet takılı iken bagajın açılma şansı olmuyor..Kapatma maraton kapak dediğimiz önce biraz dışarı sonra yukarı doğru kalkan tipte olmalıki arkada motorsiklet veya bisiklet takılı iken kapak açılabilsin, burada da bazı sorunlar var, maraton kapaklar hand made küçük atölye üretimi olduğu için tasarımlarıda atölye kafası ile yapılıyor, yine maliyet adına veya yetenek adına veya karavan kullanımı düşünülmediği için kapak açılırken dışa doğru fazla çıkıyor ve arkada takılı olan motor veya bisiklete çarpabiliyor, iş amacından sapma yapmış oluyor...Bu güne kadar malesef arka kapakları maraton kapağa çevrilmiş ve arkasında motorsiklet takılı iken kapağın açılabileceğine dair bir deneyim paylaşılmadı, acaba sorunmu var sorusu ortada kalıyor...
Sonuç olarak görsellikmi , işlevsellikmi, karar vermek lazım, birde arka kapıları sapa sağlam bir araçta 5000 tl'lik bu masraf gereklimi gereksizmi...Bende şahsen arka kapıların iptalini beğeniyorum, ama bu soruların cevaplanması şartı ile, önümüzdeki projelerde yaparmıyım, uygun gereklilikler hasıl olursa gerekli ön çalışmaları yaptım karavana hizmet edecekse bende yaparım, ama sadece görsellik ve karavanın maliyeti artsın diye yapılması ilginç, bence çok gereklilik deyil...Üniversitede resim dersinde insan figür çizimleri yaparken surat çizmemiz yasaktı, burada amaç figürü doğru çizmekti, bunu meslek olarak seçenler suratları çizerdi yani kaş,göz, dudak ,burun, kulak...Bizde durum şu an bu, karavanda sanki herşey gerçek anlamda yeterlilik sunacak teknolojik sistem kurulmuşta bir tek görsellik için arkanın kapatılması kalmış gibi örnekler bulunmakta....
 


Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 2008 15m3 Jumper (atiladi)

kolay gelsin, yine güzel bir projeyi bitirdiniz acaba arazi aracı sevdama aramı versem :smiley:
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 2008 15m3 Jumper (atiladi)

atiladi' Alıntı:
Arka kapıların kapatılması, görsellik adına güzel oluyor ama iş sadece burada bitmiyor veya tek sebep sadece bu olmuyor..Bazı araçlar kullanımdan kaynaklanan sorunlar yaşayabiliyor örneğin, araç arkadan kazalı olabiliyor kapılar yuvalara düzgün oturmayabiliyor, kapı menteşelerinin bağlı olduğu direklerde çatlaklar olabiyor bunlar yollarda ses yapabiliyor, kapılar kötü durumda olabiyor boya kaporta masrafı gerektirebiliyor, bunlar arka kapıların kapatılmasına zaruri sebepler, kapıların tanesi boyasız 1250 tl olunca kapatma masrafı daha mantıklı olabiliyor...İşin başka bir boyutuda kapatma şekli, üst taraf düz kapatılıyor ama alt kısım yani bagaj kapağı olacak kısımda ince detaylar var, burada amaç arkada motorsiklet veya bisiklet takılı iken bagaj kapağının açılabilir konumda hizmet verebilmesi, maliyet adına menteşeli kapak ile kapatılması kadar abesle iştigal bir şey yok, arkada motorsiklet takılı iken bagajın açılma şansı olmuyor..Kapatma maraton kapak dediğimiz önce biraz dışarı sonra yukarı doğru kalkan tipte olmalıki arkada motorsiklet veya bisiklet takılı iken kapak açılabilsin, burada da bazı sorunlar var, maraton kapaklar hand made küçük atölye üretimi olduğu için tasarımlarıda atölye kafası ile yapılıyor, yine maliyet adına veya yetenek adına veya karavan kullanımı düşünülmediği için kapak açılırken dışa doğru fazla çıkıyor ve arkada takılı olan motor veya bisiklete çarpabiliyor, iş amacından sapma yapmış oluyor...Bu güne kadar malesef arka kapakları maraton kapağa çevrilmiş ve arkasında motorsiklet takılı iken kapağın açılabileceğine dair bir deneyim paylaşılmadı, acaba sorunmu var sorusu ortada kalıyor...
Sonuç olarak görsellikmi , işlevsellikmi, karar vermek lazım, birde arka kapıları sapa sağlam bir araçta 5000 tl'lik bu masraf gereklimi gereksizmi...Bende şahsen arka kapıların iptalini beğeniyorum, ama bu soruların cevaplanması şartı ile, önümüzdeki projelerde yaparmıyım, uygun gereklilikler hasıl olursa gerekli ön çalışmaları yaptım karavana hizmet edecekse bende yaparım, ama sadece görsellik ve karavanın maliyeti artsın diye yapılması ilginç, bence çok gereklilik deyil...Üniversitede resim dersinde insan figür çizimleri yaparken surat çizmemiz yasaktı, burada amaç figürü doğru çizmekti, bunu meslek olarak seçenler suratları çizerdi yani kaş,göz, dudak ,burun, kulak...Bizde durum şu an bu, karavanda sanki herşey gerçek anlamda yeterlilik sunacak teknolojik sistem kurulmuşta bir tek görsellik için arkanın kapatılması kalmış gibi örnekler bulunmakta....
Atilla bey bravo, kesinlikle doğru bir tespit. Amaç güzel bir tatilde karavanı işlevsel kullanmak mı? yoksa görsellik mi?
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 2008 15m3 Jumper (atiladi)

Atiila abi yatak yerden baya bir yüksek olmuş yataga erişim merdivenlemi olacak?
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 2008 15m3 Jumper (atiladi)

aslan28' Alıntı:
Atiila abi yatak yerden baya bir yüksek olmuş yataga erişim merdivenlemi olacak?
Yatak yerden 68 cm yükseklikte, bu yüksekliğe bir şey gerektiğini düşünmüyorum....
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 2008 15m3 Jumper (atiladi)

Bu gün, sabah kayar kapı camının iç çerçevesini kesip yerine alıştırdım, deri kaplama sonrası yerine montajlanacak...Sonra yine kayar kapı alt kısım iç pandızotu ve arka kapı iç pandızotlarının kesimlerini yaptım, plastik klips deliklerini deldim, bunlarda deri kaplama sonunda yerlerine montajlanacak...
Pandızot işleri bitince, sakin kafa ile elektrik panosunun önüne geldim, güneş panel regülatörü ve inverterin uzaktan kumandasının montajını pano kapağına yaptım, kapakta tek bir boşluk kaldı orayada webastonun düğmesi takılacak..Kapak montajı bitince, panonun düzenlenmesine başladım, önce sigortalar bağlandı sonra önceden çekmiş olduğum tesisat kablolarını gerekli yerlere bağlayarak panonun işini bitirdim tüm tesisat düzgün bir şekilde çalışmaya başladı...

20150318_185403.jpg


20150318_185324.jpg


20150318_185254.jpg


20150318_185518.jpg
 


Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 2008 15m3 Jumper (atiladi)

Destan06' Alıntı:
Şarj gegülatörünün boş bırakılan bağlantısı hangisi acaba en sağdaki

Regülatörden akü olmaksızın direkt 12v çıkış alabilmek için terminal...
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,740
Mesajlar
1,522,994
Kayıtlı Üye Sayımız
166,557
Kaydolan Son Üyemiz
Takezo

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst