Kasetli Porftatif Tuvaleti Maceratör Sisteme Çevirmek Istiyorum

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan eroscenk Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 64
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 37,335
.

Bilmem yat tuvaleti kullanan veya kullanmayı düşünen katılımcılardan biri, tercih sebeplerini yazabilir miydi ?

Konuya heyecandan arınmış olarak devam etme kabiliyetine sahip olduğumuzu sanıyorum. Böylelikle durum belki daha açıklığa kavuşabilir.

En azından ben, bu seçim sebepleri üzerine kendimce spekülasyon yapmak istemiyorum. Kendilerinin bunu açıklaması en yerinde olanı. Belki her argüman için menfi düşünmek yanlış olabilir ?

Ama özellikle fiyatlarına bakınca da argümanların, zannedildiğinden daha kuvvetli olması gerektiğini düşünüyorum.

BDCC3116-C817-4C29-8837-CAD7FC4D4071.jpeg
 
Son düzenleme:

Etiketler
Sebep basit; yolda giderken elektrikli valfle azar azar acarak pis su @ diski karisimindan kurtulmak.
 

Yukarıdaki yazılarını koyulaştırdığım fikirlwrinizi neye dayanarak beyan ettiniz acaba?
Bilgi kaynağınız nedir? Benim aksini savunacagım bilgi kaynağım işe İLLERBANKASINDA ATIK SU ÇALIŞTIRILMASI KONTROLLÜĞÜ YAPMIŞ OLMAM

:smiley: :smiley: gülümseme sebebim, 40 yıllık hayatımın 40 yılının da iller bankası çalışanları ile geçmesi.. :smiley:

Bu konunun burda tartışılmasını doğru bulmasam da, Bilgi kaynaklarım şöyle,

1) kendim.:smiley: 40 yaş. İnşaat mühendisi.

1.1)1978 de maltepe iller bankasında doğdum :smiley:

1.2) Ankaranın 2. en büyük, bünyesinde ortalama 120 mühendis/mimar çalışan proje ve yapı denetim firmasının çok küçük ortağıyım.. (Yılda yaklaşık 300.000 m2 üst yapı (konut, avm, otel, ofis) kontrol ediyoruz.)

1.3) uzun süre(5 yıl), aile dostumuz olan iller bankası şube müdürünün ata arsasında kat karşılığı inşaat yaptım.

1.4) babamın iski inşaatlarında ve arkadaşlarının inşaatlarında çalıştım. (3 yıl)

1.5) hem mühendis, hem eski altyapı müteahhiti, hem güncel üst yapı müteahhiti olmam sebebiyle, arkadaş ve meslektaşlarımla katıldığım sayısız toplantı/seminer var. (17 yıl)

2) sevgili annem. 70 yaş. Yüksek mimar/şehir plancısı.

2.1) bana hamileyken iller bankası personeliydi. Ben 14 yaşındayken istifa edip özel sektöre geçti. Sanırım 18 yıl görev yapmış bankada.

2.2) özele geçtikten sonra da çeşitli belediyelerde başkan danışmanlığı, imar müdürlüğü, başkan yardımcılığı yaptı.

3) sevgili babam. 72 yaş. Yük. İnş. Müh.

3.1) Babam da yakl. 18 yıl iller bankası personeliydi. O, annemden önce istifa edip özele geçti.

3.2) çeşitli arıtma tesislerinde (izmir-aksaray) şantife şefliği yaptı. (3-4 yıl)

3.3) iski’ye 80-100 km. kanal inşa etti. (7-8 yıl)

3.4) kanalizasyon boru fabrikası vardı. (8-10 yıl)

3.5) imardan sorumlu belediye başkan yardımcılığı yaptı.. (5 yıl)

Uzun lafın kısası, hayatım iller bankası ve belediyelerde geçti. Halen geçiyor.
.
.
.
Ama bütün bunlar bir yana, sarp-samsun arasında bir tekne turu yaparsanız, sıfır kotundan denize akan binlerce lağımı kendiniz görebilirsiniz..

Ya da yoğun yağışlarda taşan/fışkıran yağmur kanallarını incelerseniz, yağmur kanalında olmaması gerekenleri kendiniz görebilirsiniz..

Ya da en kolayı, bir çok deremizin özellikle yazın, niye lağım koktuğunu ve taşıdığını araştırabilirsiniz..

Aksi argümanlarınızı çok merak ediyorum. Ama başta da dediğim gibi, isterseniz başka başlıkta, isterseniz özelde konuşalım..

İşin aslı 3 yıl kadardır yukarıda bahsettiğim hayattan azcık da olsa uzaklaştım.. artık seminerlere katılmıyorum.. tv izlemiyorum.. ülkenin sorunlarından gına geldi, 10-20 kişi dışında pek kimseyle görüşmüyorum..

Tekne gezilerimde gördüğüm kadarıyla, hiç zannetmiyorum ama eğer son 3-5 yılda müthiş bir atıksu atılımı yapmışsak ülke olarak, gerçekten bilmek isterim.
 


Maceratorlu tuvalet esasinda su anki durumumuza ayna; saygisizlik, isbitiricilik, baskalarini dusunmeme,kolaycilik, kalitesizlik, insan-hayvan farkini azaltma, vs vs.
Eskiden daha fakirdik ama boyle degildik.
Bence kendi karavaninizda kullanmayin Boris Bey.

Teşekkürler sn bartek. Yok, zaten kendi aracımda bu sistemi düşünmüyorum. Zaten 2 gün sonra aracı iade edeceğim :smiley:

Tr de %80+, avrupada %99 olan sisteme uymak en doğrusu..

Sadece kiralık araçta mecburen böyle bir çözüm buldum. Bana çok da yanlış gelmedi. Bu kadar insan niye aksini söylüyor, düşünemediğim şey nedir acaba diye araştırıyorum..

dikkatli bir şekilde oto yıkama yağlamaların rögarlarına yapılması bana doğru gelmişti.. ama orda bir geri dönüşüm olabileceğini hiç düşünmemiştim..

Eğer oralarda bir arıtma yok ise, bu sistemi benim gibi dikkatli kullananıyorlarsa; yola, yol kenarına, araziye dökmüyorsa, bu sistemi tr de kullanan insanları yadırgamamak lazım bence..

Kendim uygulamıycam ama maalesef ülkemizin ayrıştırma standardı o kadar düşük ki, o insanları da anlıyorum..
 



Mühendissiniz ama gözlemlerinizi sanki hesap kitap işinin kesin sonucu imiş gibi yazıyorsunuz.

! 20 yıllık gözlemlerimi !

Şu an karavandayım. Cepten yazıyorum. Şu an size cepten bir sunum hazırlamam imkansız.. Ancak iddia ettiğiniz aksi argümanlarınızdan sonra bayramda basit bir sunum hazırlayabilirim..

1) Tr de bina kanalizasyonlarının zaman zaman yağmur suyuna bağlanmadığını iddia ediyordunuz...

2) tr de denize deşaj noktalarının yeterli olduğunu iddia ediyordunuz...

3) tr de arıtma tesis sayılarının yeterli olduğunu iddia ediyordunuz..

-ben sizin gibi kesin veriler istemiyorum. Ben beyanınızı esas kabul edicem.

Arıtma tesisi, kanalizasyon, üst yapı kontrolü, kaçak bağlantı cezaları vb. konulardaki deneyimlerinizi kaç yıl, kaç proje, kaç il, kaç belediye, kaç fen işleri dairesi şeklinde özetlerseniz şimdilik kabulümdür..
 


Geçen hafta Örende karavanıyla kalan Tunç Erdoğan arkadaşımın söylediğine göre yol kenarına atık boşaltan bir karavancıya jandarma dokuz bin lira ceza yazmış.

Güzel cezaymış Artması dileğiyle! :smiley:

Bu cezayı daha iyi araştırıp sabit başlık yapar inşallah modlar.. buralara uğrayanlar başta görseler bunu..
 

Geçen hafta Örende karavanıyla kalan Tunç Erdoğan arkadaşımın söylediğine göre yol kenarına atık boşaltan bir karavancıya jandarma dokuz bin lira ceza yazmış.
Pek inandırıcı gelmedi.Kamyonla çöp Harfiyat dökenlere bile ilk seferde o kadar ceza yazmıyorlar
 

Çevre ve Şehircilik Bakanlığınca, 2017'de uygulanacak idari para cezaları yeniden değerleme oranında arttırıldı. Resmi Gazete'de yayımlanan tebliğe göre, umuma açık yerlerde her ne şekilde olursa olsun çevreyi kirletenlere uygulanacak para cezası 203 lira oldu.


jandarma nın kanuna göre verebileceği ceza 203 tl imiş
bu bile uygulansa caydırıcı olur.bu örneklerin memleketimizde yaşanmaması dileği ile
 
Son düzenleme:



madem bu kadar ateşli bir tartışma var. deneyimli karavancılardan ben de yardım istiyorum. ben 1 ay kadar once bir çekme karavan aldım saly 6.20. karavanda gri su deposu yok siyah su deposu var. şu anda karavanımız gümüldür izmirde kamp alanında sabit duruyor biz de iş dolayısıyla hafta sonları kamp alanına gidiyoruz. burada siyah su deposunu 5 lt lik pet şişelere doldurup, kamp alanının kasetli tuvalet boşaltma yerine boşaltıyorum. ancak her yerde bu şekilde boşaltma alanı olduğunu da sanmıyorum. karavanım yerli üretim ve dıştan kasetli şekline çevirme şansım olmaz diye düşünüyorum yapısı itibariyle. ben bu kamp alanından ayrıldıktan sonra kullanımlarımda bu siyah su deposunu nerelere boşaltabilirim. yardım eden herkese şimdiden teşekkürler. herkese saygılar.
 



maceratörlü sistem dönüşmesi için düşüncem devam ediyor,portatif wc çok kullanışlı olamadı.doktor 63,cevap için teşekküler
 




Mühendissiniz ama gözlemlerinizi sanki hesap kitap işinin kesin sonucu imiş gibi yazıyorsunuz.
.
Bu iş ne oldu sn. @ince999 ? Unuttunuz mu?

- kanalizasyon ve arıtma tesisleri hakkında kaç yıl hangi projelerde çalıştığınızı yazacaktınız?

- Sonrasında türkiyenin bu konudaki eksiklerini müzakere edecektik ?

.iller bankasında doğduğumu, inşaat mühendisi ve müteahit olduğumu.. eski iller bankası ve belediye personeli olan yük.müh.mim. anne ve yük.inş.müh. baba’nın oğlu olduğumu yazmıştım en son.. (siz sormuştunuz)
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,929
Kayıtlı Üye Sayımız
166,525
Kaydolan Son Üyemiz
ibissyusuf

SON KONULAR



Geri
Üst