karda en iyi 4x4

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan huseyinemil Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 132
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 51,921
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

huseyinemil

Ana Kamp
Mesajlar
36
Tepkime Puanı
0
Yer
kumru/ordu
merhaba site sakinleri ve 4x4 tutkunları.
bugün bir video sitesinden cj, niva, suzuki, nissan gibi bir çok markanın kar performansını izledim.bir çok markanın olduğu yerde kalıp eşindiğini gördüm.size göre karda en iyi 4x4 hangisidir , geniş taban mı yoksa ince taban lastik mi tercih edilmeli ve neden?
en fazla hangi marka için cevap gelecek merak ediyorum.sağlıcakla kalın
 

Etiketler

Ynt: karda en iyi 4x4

Sadece donmuş ve yüksek karda geniş taban iyidir. Onun hariçinde ince taban lastik iyidir

subaru_impreza_wrc_rally_car_04.jpg
 

Ynt: karda en iyi 4x4

moonwalker_arc' Alıntı:
Karda iyi 4x4 diye birşey yoktur.Karda iyi lastik, hafif araç vardır.Lastik tabanı ne kadar geniş olursa o kadar iyidir bknz:arctic trucks

%90 doğru olmakla beraber lastik tabanı genişliği sadece çok yüksek karda geçerli, ince kar tabakası ve buzda ince lastik daha iyi iş yapıyor. Mantık absit dibi bulabiliyorsan dibi bul, bulamıyorsan üstünden batmadan git :smiley:
 

Ynt: karda en iyi 4x4

İncemi geniş mi kendi içimizde de hala çelişkili olduğumuz bir konu.Ben kalın lastik diyorum, gerekçe mantık yüzey alanının artması artan yüzey alanı dolayısıyla birim alana düşen basıncın azalması ve aracın karın üzerinden gitmesi.

Bazıları da ince lastik diyor, gerekçe mantık lastiğin hızlı bir şekilde batıp zemini bulması.Burda bence bir mantık hatası var lastik zemini bulupda gövde oturmuyorsa(ki bu tahmini 30cm'lik kar) araç zaten gider, gövdenin oturmayacağı karda her ebatta lastik zaten iş görür, yok kar 40-50cm ise lastik zemini bulduğunda zaten karı altına yığıyor araç oturuyor.Lastik incede olsa kalın da olsa araç yürümez.

Dolayısıyla bence aracı batırmayacak lastik lazım ki o da öyle 10,5 - 12,5 ebatlar değilde arctic trucklardaki gibi belkide 20-25" genişliğindeki balon lastikler.

E bizim araçlarımıza da bu ebatta lastikler takamayacağımıza göre taban genişliği 9", 10,5", 12,5" olsada göbek oturana kadar hepsi aynı işi görür araç göbekten oturduktan sonra arkamızda ön arka kilitli 4 lastikte zinciri olan bir defender olması lazım, ama geri vites dişlisi dağılmamış olanından :smiley:)))))))))))))))
 



Ynt: karda en iyi 4x4

İnce lastik veya kalın lastik yeterki soğuktan en az etkilenen türde olsun hangi araç derseniz yeterki yol alabilsin işte o araç
 

Ynt: karda en iyi 4x4

moonwalker_arc' Alıntı:
arkamızda ön arka kilitli 4 lastikte zinciri olan bir defender olması lazım, ama geri vites dişlisi dağılmamış olanından :smiley:)))))))))))))))

:smiley:) biliyorsun Uğur geri vitesimiz yok bizim.

http://www.youtube.com/watch?v=N0MuH3oLCvY
yeterlimidir
 

Ynt: karda en iyi 4x4

zemin koşullarına göre bazen cm2 ye düşen ağırlığın ne kadar fazla olursa çekiş gücünüz o kadar iyi olur, araç tutunur. Ama bazı zemin koşullarındada tam tersi ağırlığı ne kadar geniş yüzeye yayarsanız o kadar zor batarsınız. karda da çamurdada iki yüzeylede karşılaştım, çamurda bir şekilde yürüyorsun vinleyerek çekerek de karda lastik zemine uygun diilse hiçbişey yapamıyorsun :smiley:
 

Ynt: karda en iyi 4x4

Karda motoru büyük güçlü arabalar daha rahat gidiyorlar.

Birde duster var 80 cm karda giden ;D
 





Ynt: karda en iyi 4x4

1993 -1994 arası Yakutistan'da bulundum şantiyemiz vardı stadyum yapıyorduk hava sıcaklığı çok nadir sıfırın üzerine çıkar maksimum soğukluk olarak -65 derceyi gördük 6 ay gündüz 6 ay gece malum doğu sibirya hayat orada kar ve buz üzerinde geçiyor genelde öyle metrelerce yükseklikte kar olmuyor yerler buz yagan kar yere düşüyor ve erimeden buza dönüşüyor.Şantiyede genelde Lada niva kullanırdık 4 kapı ve kamyonet olan modellerini ve bu Nivalararın üzerinden çıkan orijinal lastikleri karda ve buzda mükemmel iş yapıyordu yani standart orijinal rus malı niva lastiği hatta 4 çekere gerek kalmadan kullanabiliyorduk nivada ne kadar 4x2 ye geçiyor oda tartışılır gerçi ..Diyeceğim şudurki lastik olmadımmı ne olursa olsun buzda yürümüyor ayrıca sert karda aracın altına biriken kar bir müddet sonra aracı hareketsiz bırakacaktır o yüzden kar işi sıkıntılı iş bence 2 sene çok uğraştım mecburen iş yüzünden o yüzden fazla zorlamayın derim baktınız yürümüyor kar birikti altına kurtarmak zor
 

Ynt: karda en iyi 4x4

selamlar kar işi baya derin bir konu altınızdaki araç çok güçlü ve önünüzdeki yol 30 -50 km hıza müsade ediyorsa ve aracıız 2ton civarlarında ise kesinlikle geniş taban düşük lastik basıncı iyidir ama olaki durdunuz ve tekrar hareket edeceksiniz araca ani hareket verirseniz ve geniş lastiğin altında ezilmiş karı eşerseniz işte ozaman yandınız askıya aldığnız anda bütün iş biter karda en iyi araç içinde küreği olan araçtır kürek varsa sorun yoktur mutlaka kendi kendinizi kurtarma şansınız vardır ;D ;D ;D


http://www.youtube.com/watch?v=U_Q8H5zmec0&feature=g-all


http://www.youtube.com/watch?v=Kzl9NmKmS0w&feature=related


http://www.youtube.com/watch?v=pB19bjZ1afA&feature=related



http://www.youtube.com/watch?v=LKbKSw7Ja54&feature=related


http://www.youtube.com/user/murat067?feature=mhee#p/u/5/lRReAo6NrVY


http://www.youtube.com/user/murat067?feature=mhee#p/u/22/kJNTtjfkL5U


yukardaki kar videoları kürtük olmuş donmuş ve altı buz olan kar videoları bu durumllarda motoru zayıf araçların ilerlemesi çok zor ;)
 

Ynt: karda en iyi 4x4

http://www.youtube.com/user/murat067?feature=mhee#p/u/34/zZWYTi17ZDE















buda süpriz....... ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
 

Ynt: karda en iyi 4x4

http://www.youtube.com/watch?v=ktv83rZLJGM

Buda benden kar eski üzerine yağmur yağmış ve buz yemiş kar 40 cm civarı ben 100 kg olmama rağmen karın üstünde rahat bir şekilde geziyorum.

Aracımında 2 silindirdeki ateşleme çok iyi değildi. 1 saat zorlamanın sonunda baskı balata dumanı saldı. :smiley: Bir dahada zincir takmam.
 



Ynt: karda en iyi 4x4

murat067' Alıntı:
selamlar kar işi baya derin bir konu altınızdaki araç çok güçlü ve önünüzdeki yol 30 -50 km hıza müsade ediyorsa ve aracıız 2ton civarlarında ise kesinlikle geniş taban düşük lastik basıncı iyidir ama olaki durdunuz ve tekrar hareket edeceksiniz araca ani hareket verirseniz ve geniş lastiğin altında ezilmiş karı eşerseniz işte ozaman yandınız askıya aldığnız anda bütün iş biter karda en iyi araç içinde küreği olan araçtır kürek varsa sorun yoktur mutlaka kendi kendinizi kurtarma şansınız vardır ;D ;D ;D


http://www.youtube.com/watch?v=U_Q8H5zmec0&feature=g-all


http://www.youtube.com/watch?v=Kzl9NmKmS0w&feature=related


http://www.youtube.com/watch?v=pB19bjZ1afA&feature=related



http://www.youtube.com/watch?v=LKbKSw7Ja54&feature=related


http://www.youtube.com/user/murat067?feature=mhee#p/u/5/lRReAo6NrVY


http://www.youtube.com/user/murat067?feature=mhee#p/u/22/kJNTtjfkL5U


yukardaki kar videoları kürtük olmuş donmuş ve altı buz olan kar videoları bu durumllarda motoru zayıf araçların ilerlemesi çok zor ;)

Gercekten cok güzel paylaşımlar sayın murat067 bende sivasın kış şartlarının ne denli zor olduğunu bilirim.
Bu şartlarda lada gercekten güzel işler cıkarmış.
 

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,066
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst