Karavanımızı Sonunda Tamamladık

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan koray_p Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 252
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 104,392
.

@koray_p , :yum:
resim ile kalite tespiti üzerine çekincelerimi, sanırım uygulamanız için bir kenara bırakmam yerinde olacak.
Kapsamlı, çağdaş, dolayısıyla örnek çalışmanız için tebrikler.
Kısaca; gemi yapım tecrübenizin eşiniz ve sizin çalışma disiplin ve titizliğini desteklemesi yanında, İTÜ deki hocalarınız da maaşlarını hak etmiş görünüyor..
Başlığınızın sabitlenmemesi bence hata ve yazık olur..


* Planlamada nedense Türkiye’de bazı karavanını yeni ve ilk yapanlar gibi, “karavanı yeniden keşfetme” cesaretine (?) sapmadan uygulamaya geçmenizin, çağdaş karavancılığa olan saygınızı gösterdiğini düşünüyorum.
Doğrusu da bu zaten..

* Isı köprüsü nedeniyle zaten nafile köpük izolasyonlu kirişleri, sonuçta kapalı gözenekli (?) Pa-Flex ile kaplamanız yerinde olmuş.

* Gaz sisteminiz Türkiye’de ilk ve tek galiba ? Bugüne kadar yapılan bütün diğer sistemler üzerine konuşarak kimseyi kırmamak yerinde olmalı.. ;)

* Üç noktadan sabitlemeli emniyet kemerleri için yapılmış koltuk iskeletlerine Türkiye’de tip onay belgesi gerektiğini sanıyordum ? Kabul edersiniz ki, iskeletin araç metal tabanına sabitlenmesi de diğer önemli bir gereksinim.
Almanya’da böyle bir çözüm için “Yolda kullanılamaz” ibaresi yeterli olsa da, Türkiye’de haklı olarak bu esnekliği göstereceklerinden şüpheliyim.

* Parke görünümlü laminat yerine doğrudan parke kullanımı artı izolasyon sağlasa da, buz dolabı ve benzeri ağır eşyaların da sabitlenmesi kaza açısından belki sorunlu olabilir ?
Avrupalı bazı profesyonel yapımcıların bile nedense atladığı bir nokta da, taban plakasının araç tabanına sabitlenmesi olmakta.
Bilmem evhamlı mı düşünüyorum ?

* Suni deri kaplama tekniğinizi gösteren resimleriniz var mı ?

* İyi ve kötü yanları ile aslında kullanışına hakim olunan malzemeyi tercih etmek en doğrusu olduğundan hibrit polimer yapıştırıcı kullanmış olmalısınız ?
MS Polimer yapıştırıcıların ise fazladan karavanlar için önemli, titreşimi yutma özelliği bulunmakta.
Sıcak silikonun ise kullandığınız yer dışında haklı olarak yeterli tutuculuğa sahip olmadığını düşünmektesiniz ?

* Solar düzeninizle ilgili çekinceniz kış ayları ile ilgili olmalı. Yaz ayları için Türkiye’nin güney yarısında zaten tek panel bile yeterli oluyor.

* Avrupa’da da mükemmeli arayan ve ulaşabilen yapımcılar olsa da, sizin gibi öyle bir duş çözümüne cesaret eden tek kimseye bile rastlamadım.

* Sketchup’ın .skp dosyasını profesyonel üretime geçmeyi düşündüğünüzden saklı tutuyorsanız, sonuçta Türk karavancılığı için kazanç sayılmalı.


Bunların dışında sadece beni bağlayarak söylemek istediğim nokta ise, böyle mükemmel bir karavanı kendi yapmanın, istemeden karavancılığa kontra kalmak olduğunu düşünüyorum.
Şöyle ki;
Karavanla yollarda olmanın hayalini kuruyorsunuz ama iki yıl boyunca ona ulaşamamanız bir yana sonuçta onu hiç kullanmadan bile satmış olacaksınız.
Böylelikle karavancı olmak yerine istemeden sadece karavan üreticisi durumunda kaldığınızı söylemek yanlış olmamalı ?

Yabancı forumlarda da mükemmele ulaşma amacıyla uzun süreli karavan yapımları, sonunda yollara çıksalar da, bende üretimin karavancılığın önüne geçtiği etkisini yaratıyor. Halbuki biz aslında karavancıyız. Güvenlikten taviz vermeden daha basit çözümler de yeterli olduğu gibi, çalışanlar için bir senelik tatilden fazlasını üretime harcamak, üst sınır olmalı diye düşünüyorum ?

Sonuçta durum başta ima ettiğim gibi kişiye özel olduğundan, herkez için geçerli tek şablonu yok, üstelik beklenmemeli de.
Yani yazdığımı lütfen tenkit kabul etmeyin.

Yaparken eşinizle mutlu olduğunuza şüphe yok ama özellikle riziko alıp profesyonelce devam ederseniz, bu sefer Türk karavancılarının da mutlu olacağından şüphem yok.

Gözlerimizin pası silindi...:yum:


...
Karavan yapımı bir kenara, karavancılık için bile ikna edilmeleri Türkiye’de zor olan hanımlar açısından eşinizin özel bir yeri olmalı ?
Umarım karavancılığı üçüncü üyenizden esirgemezsiniz ? :yum:



.
Aracımızı bir karavana çevirme çabası o kadar çok forum ve paylaşımda hep gözümüzün önünde , her gün sayısız video ve resim alıyoruz. Bunlar çoğaldıkça gezi ruhunu kaybettiğimizi hissediyorum. Yolculukta bir çoğu ihtiyacımız olmayacak, bazısıda nadiren kullanılacak çözümlerin çoğuda bir süre sonra bakım ve arıza olarak bize geri dönüş yapacak. Birçok şey yapma isteği ile çıktığım uzun yolculuk sonrası, bana gezide hiçbirine ihtiyaç yok gibi geliyor şu anda.

SM-N9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Etiketler
Tanıdığım bir kaç karavan imalatçısından yaşadığım hayal kırıklığından dolayı, arada bir kendimi gaza getirip,kendi karavanımı kendim mi yapsam diye düşünüyordum. Bu seriyi gördükten sonra fikrimden kesinlikle uzaklaştım. Estetik,güvenlik ve kullanışlı bir karavan denk getirene kadar beklemek en iyisi ( hepsi bir arada bu memlekette zor olacak ama :smiley: .. Hocam ellerinize sağlık. Bu tür kaliteli paylaşımların artmasını dilerim. Belki karavan yapıyoruz diye ucube bir şeyler yapanları biraz utandırıp,kendilerine gelmelerine yardımcı olur.
Lüx ve ihtişam güzel de , benim yaptığım gibi , kendi imkanları ile , ortaya bir camper veya çekme karavan çıkarıp , bu şekilde gezen ve bundan mutlu olanlar da var .

Lütfen bu arkadaşlara ve ürettiklerine de saygısızlık etmeyelim .
Kelimeleri dikkatli kullanalım .
Yukarda transporter ile avrupayı gezmiş arkadaşımız @janberkaydemir kibarca yazmış .
 

Gerçekten emek ve alinteri olan hiç bir şey taklit degildir. Ellerinize sağlık 1 aydır bende kendi karavanın yapmaya başladım. Gerçekten araştırmak incelemek bir çok kişi ile konuşup fikir alışverişi yapmak hatta kurların arttığı bu dönemde malzeme bulabilmek bulursanız alabilmek gerçekten zor inşallah bende sizin gibi bitirebilir ve gezmelere baslatabilirim

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Arkadaşlar bence de her üretime,
Ortada bir üretim olmasa bile,
Kamyonetin içine bir çekyat atıp gezene de...
-Cavid Sezen- abimizin kulakları çınlasın.
Saygı duyarak yapalım paylaşımlarımızı.


SM-J710FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Lüx ve ihtişam güzel de , benim yaptığım gibi , kendi imkanları ile , ortaya bir camper veya çekme karavan çıkarıp , bu şekilde gezen ve bundan mutlu olanlar da var .

Lütfen bu arkadaşlara ve ürettiklerine de saygısızlık etmeyelim .
Kelimeleri dikkatli kullanalım .
Yukarda transporter ile avrupayı gezmiş arkadaşımız @janberkaydemir kibarca yazmış .

Kendi imkanları ile yapanlara sonsuz saygı duyuyorum. Bu işten para kazanan, kendisini karavan imalatçısı sayan ama yıllardır bir adım yol katetmeyen, dünyadan bi haber olanlara ile idi sözüm. Nasıl yanlış anladınız anlamadım ama,neyse..
 



Sayın @EvliyaCelebi2


* Gaz sisteminiz Türkiye’de ilk ve tek galiba ? Bugüne kadar yapılan bütün diğer sistemler üzerine konuşarak kimseyi kırmamak yerinde olmalı.. ;)

Bir nevi bombanın üzerinde yatınca emniyet çok önem kazanıyor. Sistemde bir de gaz filtresi var, fotoğrafta görünmüyor. Yazmayı unutmuşum. Pahalı cihazları korumak için ekstra bir önlem.

* Üç noktadan sabitlemeli emniyet kemerleri için yapılmış koltuk iskeletlerine Türkiye’de tip onay belgesi gerektiğini sanıyordum ? Kabul edersiniz ki, iskeletin araç metal tabanına sabitlenmesi de diğer önemli bir gereksinim.
Almanya’da böyle bir çözüm için “Yolda kullanılamaz” ibaresi yeterli olsa da, Türkiye’de haklı olarak bu esnekliği göstereceklerinden şüpheliyim.

Koltuk iskeleti tabana da sabitlenmiş durumda. Ayrıca parke ve altındaki kontraya da vidalanmış durumda. Tip onay belgesi maalesef yok. Bu yüzden emniyet kemerlerini muayeneden önce sökmek durumundayım. Sağlamlığından emin olmasam zaten bu şekilde montaj yapmazdım. Gemide çalışırken herşeyi sıkı sıkı sabitliyoruz. Bu bir alışkanlık oldu zaten. Hatta denizi bıraktıktan sonra uzun bir süre evde dik bir eşya görürsem yatırıyor ya da bir yere yaslıyordum :smiley:
20170625_114646.jpg


20170813_184443.jpg


* Parke görünümlü laminat yerine doğrudan parke kullanımı artı izolasyon sağlasa da, buz dolabı ve benzeri ağır eşyaların da sabitlenmesi kaza açısından belki sorunlu olabilir ?
Avrupalı bazı profesyonel yapımcıların bile nedense atladığı bir nokta da, taban plakasının araç tabanına sabitlenmesi olmakta.
Bilmem evhamlı mı düşünüyorum ?

Evhamlı olmak emniyetsiz olmaktan çok daha iyidir. Aşağıdaki fotoğrafta göreceğiniz gibi uzun ve kalın civatalarla parke ve taban kontrasına sabitledim.
20170810_172628.jpg




* Suni deri kaplama tekniğinizi gösteren resimleriniz var mı ?

Hiç fotoğraf çekmemişim. Kendime kızdım şimdi. Teknik derken onu da ilk defa yaptım, biraz deneme yamulma türünde oldu. Tavan için merkezden başladım, iki yüzeye de sprey yapıştırıcıyı küçük miktarlarda uygulayıp yapıştırarak devam ettim. Farkettiğim bir husus suni derinin esnemesi enine ve boyuna farklı mukavemette. buna dikkat edilirse hafif gerdirmelerle güzelce yapıştırılabilir.

* İyi ve kötü yanları ile aslında kullanışına hakim olunan malzemeyi tercih etmek en doğrusu olduğundan hibrit polimer yapıştırıcı kullanmış olmalısınız ?
MS Polimer yapıştırıcıların ise fazladan karavanlar için önemli, titreşimi yutma özelliği bulunmakta.
Sıcak silikonun ise kullandığınız yer dışında haklı olarak yeterli tutuculuğa sahip olmadığını düşünmektesiniz ?
İzolasyon için Pa flex firmasının kendi ürünleri için ürettiği hızlı yapıştırıcıyı kullandım. Oldukça sıvı bir halde bulunuyor. Fırçayla uyguladım. Gayet tutucu bir yapışkan. Özellikle sıcak, güneş vuran yüzeylerde hiç salma yapmadı. Data sheet 'ine ulaşamadım, ambalaj üzerinde vardı ama net hatırlamıyorum.
Silikon tarzında ise daha önce belirttiğim gibi Soudal High Tack kullandım. Tam iki katına kadar esneyebilen bir ürün. Titreşim konusunda bu ürüne güvendim. Sıcak silkon zaten yazdığınız gibi tutunmayı hiç sevmiyor. Çok çok az yerde kullandım.


* Solar düzeninizle ilgili çekinceniz kış ayları ile ilgili olmalı. Yaz ayları için Türkiye’nin güney yarısında zaten tek panel bile yeterli oluyor.
Karavanı yaz kış kullanma niyetimiz olduğu için panelleri ve aküleri fazla tuttum. Bir de gene yazacağım ama denizden gelen "garanticilik" olduğu için eksik birşey olmamasına gayret ediyorum.

* Avrupa’da da mükemmeli arayan ve ulaşabilen yapımcılar olsa da, sizin gibi öyle bir duş çözümüne cesaret eden tek kimseye bile rastlamadım.
Adria, Pössl, Knauss gibi firmalarda yakın örneklerini gördüm. Üst kısmı ray ve tekerlekli yapıp hareketi daha rahat bir hale getirmek isterdim. Ancak rayı bükmek / büktürmek, tabanla aynı olmama ihtimali gibi sıkıntılardan dolayı vazgeçtim. Bu sistem de gayet rahat oldu.

* Sketchup’ın .skp dosyasını profesyonel üretime geçmeyi düşündüğünüzden saklı tutuyorsanız, sonuçta Türk karavancılığı için kazanç sayılmalı.
Asıl sebep çok fazla emek vermemden dolayıdır ancak ilerisi için de ticari düşünmekte fayda var.

Bunların dışında sadece beni bağlayarak söylemek istediğim nokta ise, böyle mükemmel bir karavanı kendi yapmanın, istemeden karavancılığa kontra kalmak olduğunu düşünüyorum.
Şöyle ki;
Karavanla yollarda olmanın hayalini kuruyorsunuz ama iki yıl boyunca ona ulaşamamanız bir yana sonuçta onu hiç kullanmadan bile satmış olacaksınız.
Böylelikle karavancı olmak yerine istemeden sadece karavan üreticisi durumunda kaldığınızı söylemek yanlış olmamalı ?
Mükemmel tanımlamanız bizi çok mutlu etti.
İki yıldır hevesle bekliyoruz. Satsam bile hiç kamp yapmadan vermeyeceğim. Mutlaka bir kaç gece içinde uyuyacağız. Üretmekten de çok keyif alıyorum, ama zaten sabit bir işim olduğundan bunun bir hobi türünde olduğunu düşünüyorum.


Yabancı forumlarda da mükemmele ulaşma amacıyla uzun süreli karavan yapımları, sonunda yollara çıksalar da, bende üretimin karavancılığın önüne geçtiği etkisini yaratıyor. Halbuki biz aslında karavancıyız. Güvenlikten taviz vermeden daha basit çözümler de yeterli olduğu gibi, çalışanlar için bir senelik tatilden fazlasını üretime harcamak, üst sınır olmalı diye düşünüyorum ?


Sonuçta durum başta ima ettiğim gibi kişiye özel olduğundan, herkez için geçerli tek şablonu yok, üstelik beklenmemeli de.
Yani yazdığımı lütfen tenkit kabul etmeyin.
Sabah yazdığım gibi sizin yorumunuzu özellikle bekliyordum. Eleştiri yapıp saygı ile yazınca kesinlikle tenkit olmuyor.

Yaparken eşinizle mutlu olduğunuza şüphe yok ama özellikle riziko alıp profesyonelce devam ederseniz, bu sefer Türk karavancılarının da mutlu olacağından şüphem yok.
Eşim bebeğimizi beklerken bile zaman zaman yardım etti. Millet ve ülke olarak herşeyin en iyisine layığız. İlerisi için henüz erken, ama neden olmasın :smiley:

Gözlerimizin pası silindi...:yum:

Çok teşekkürler, bir kişiye bile faydam olduysa ne mutlu bana.

...
Karavan yapımı bir kenara, karavancılık için bile ikna edilmeleri Türkiye’de zor olan hanımlar açısından eşinizin özel bir yeri olmalı ?
Umarım karavancılığı üçüncü üyenizden esirgemezsiniz ? :yum:


Eşim ilkokul aşkımdır. 1998 'den beri de beraberiz. Kendisi hakikaten çok özeldir. Bir çok hobim oldu, hepsini de sonuna kadar hakkıyla yapmaya çalıştım. Bir ara evde en küçüğü 200 litre, 250 litre ve 500 litre olmak üzere üç tane akvaryumum vardı. Eşim bu huyumu da bildiğinden karavan yapalım dediğimde "şimdiye kadar düşündüğün en faydalı ve güzel proje" demişti. Hatta şimdi ise keşke daha önceden başlasaydık diyor. Paşasız karavan olmaz :smiley:)
 

Koray bey öncelikle motokaravanınızın hayırlı olmasını diler ve daha iki gün önce ciddi bir kaza yapmış bir sürücü olarak Allah hepimizi kazalardan belalardan korusun derim.

Konu içerisinde detayını talep ettiğiniz hususlar var ise mümkün olduğu ölçüde izahat verebileceğinizden bahisle; mümkünse benim birkaç hususta sizden konuyla ilgili talebim var.
- İkili koltuk önündeki masanın duvara olan bağlantısı
- katlanır ve döner masa altında bulunan parçanın bağlantı detayında kullanılan metal malzemenin özelliği
- kayar kapının açık pozisyonunda açılan basamağın montaj detayı
- mobilyalara ait dikey taşıyıcı parçaların sadece tavan kaplamasına mı yoksa önceden tavana sabitlediğiniz ahşap parçalarına da sabitlediğiniz konularında vaktiniz ölçüsünde size de fazlaca zahmet vermeden bilgi verebilirseniz memnuniyet duyarım.

https://www.gezenbilir.com/konu/kendi-karavanini-yapanlar-kandirali.120298/ başlığında kendi çalışmalarımla ilgili faaliyetlerim halen devam etmekle birlikte itiraf ediyorum ki artık sizin bu konudan sonra kendi başlığıma bir şeyler yazmaya elim varmıyor. kimseye karşı kıskançlık duyguları beslemem ancak sizi ve başardığınız işleri kıskanmak demeyelim fakat iyi niyetlerle imrenmek şeklindeki hislerime de mani olamıyorum. Yaptığınız işlerin gerçekten Maşallahı var.

Teşekkürler.
 

Mahmut bey hislerime tercüman oldunuz
Karavan ister lüks ister çok basit(wc+lavabo) olsun içinde karavan da hayat var herkesin bunu tatmasını ve türkiyede karavancılığın gelişmesi arzusundayım her evin bir karavanı olsun

Koray Bey tekrar hayırlı olsun kolay gelsin benimde iki sorum olacaktı cevaplarsanız çok sevinirim
1.banyo da duvar da kullandığınız Malzame hakkında detaylı bilgi nerde bulabiliriz
2.yatak için kullandığınız ürün yaylı galiba nereden alabiliriz
 

Sayın @EvliyaCelebi2


* Gaz sisteminiz Türkiye’de ilk ve tek galiba ? Bugüne kadar yapılan bütün diğer sistemler üzerine konuşarak kimseyi kırmamak yerinde olmalı.. ;)

Bir nevi bombanın üzerinde yatınca emniyet çok önem kazanıyor. Sistemde bir de gaz filtresi var, fotoğrafta görünmüyor. Yazmayı unutmuşum. Pahalı cihazları korumak için ekstra bir önlem.

* Üç noktadan sabitlemeli emniyet kemerleri için yapılmış koltuk iskeletlerine Türkiye’de tip onay belgesi gerektiğini sanıyordum ? Kabul edersiniz ki, iskeletin araç metal tabanına sabitlenmesi de diğer önemli bir gereksinim.
Almanya’da böyle bir çözüm için “Yolda kullanılamaz” ibaresi yeterli olsa da, Türkiye’de haklı olarak bu esnekliği göstereceklerinden şüpheliyim.

Koltuk iskeleti tabana da sabitlenmiş durumda. Ayrıca parke ve altındaki kontraya da vidalanmış durumda. Tip onay belgesi maalesef yok. Bu yüzden emniyet kemerlerini muayeneden önce sökmek durumundayım. Sağlamlığından emin olmasam zaten bu şekilde montaj yapmazdım. Gemide çalışırken herşeyi sıkı sıkı sabitliyoruz. Bu bir alışkanlık oldu zaten. Hatta denizi bıraktıktan sonra uzun bir süre evde dik bir eşya görürsem yatırıyor ya da bir yere yaslıyordum :smiley:
Ekli dosyayı görüntüle 506524

Ekli dosyayı görüntüle 506526

* Parke görünümlü laminat yerine doğrudan parke kullanımı artı izolasyon sağlasa da, buz dolabı ve benzeri ağır eşyaların da sabitlenmesi kaza açısından belki sorunlu olabilir ?
Avrupalı bazı profesyonel yapımcıların bile nedense atladığı bir nokta da, taban plakasının araç tabanına sabitlenmesi olmakta.
Bilmem evhamlı mı düşünüyorum ?

Evhamlı olmak emniyetsiz olmaktan çok daha iyidir. Aşağıdaki fotoğrafta göreceğiniz gibi uzun ve kalın civatalarla parke ve taban kontrasına sabitledim.
Ekli dosyayı görüntüle 506525



* Suni deri kaplama tekniğinizi gösteren resimleriniz var mı ?

Hiç fotoğraf çekmemişim. Kendime kızdım şimdi. Teknik derken onu da ilk defa yaptım, biraz deneme yamulma türünde oldu. Tavan için merkezden başladım, iki yüzeye de sprey yapıştırıcıyı küçük miktarlarda uygulayıp yapıştırarak devam ettim. Farkettiğim bir husus suni derinin esnemesi enine ve boyuna farklı mukavemette. buna dikkat edilirse hafif gerdirmelerle güzelce yapıştırılabilir.

* İyi ve kötü yanları ile aslında kullanışına hakim olunan malzemeyi tercih etmek en doğrusu olduğundan hibrit polimer yapıştırıcı kullanmış olmalısınız ?
MS Polimer yapıştırıcıların ise fazladan karavanlar için önemli, titreşimi yutma özelliği bulunmakta.
Sıcak silikonun ise kullandığınız yer dışında haklı olarak yeterli tutuculuğa sahip olmadığını düşünmektesiniz ?
İzolasyon için Pa flex firmasının kendi ürünleri için ürettiği hızlı yapıştırıcıyı kullandım. Oldukça sıvı bir halde bulunuyor. Fırçayla uyguladım. Gayet tutucu bir yapışkan. Özellikle sıcak, güneş vuran yüzeylerde hiç salma yapmadı. Data sheet 'ine ulaşamadım, ambalaj üzerinde vardı ama net hatırlamıyorum.
Silikon tarzında ise daha önce belirttiğim gibi Soudal High Tack kullandım. Tam iki katına kadar esneyebilen bir ürün. Titreşim konusunda bu ürüne güvendim. Sıcak silkon zaten yazdığınız gibi tutunmayı hiç sevmiyor. Çok çok az yerde kullandım.


* Solar düzeninizle ilgili çekinceniz kış ayları ile ilgili olmalı. Yaz ayları için Türkiye’nin güney yarısında zaten tek panel bile yeterli oluyor.
Karavanı yaz kış kullanma niyetimiz olduğu için panelleri ve aküleri fazla tuttum. Bir de gene yazacağım ama denizden gelen "garanticilik" olduğu için eksik birşey olmamasına gayret ediyorum.

* Avrupa’da da mükemmeli arayan ve ulaşabilen yapımcılar olsa da, sizin gibi öyle bir duş çözümüne cesaret eden tek kimseye bile rastlamadım.
Adria, Pössl, Knauss gibi firmalarda yakın örneklerini gördüm. Üst kısmı ray ve tekerlekli yapıp hareketi daha rahat bir hale getirmek isterdim. Ancak rayı bükmek / büktürmek, tabanla aynı olmama ihtimali gibi sıkıntılardan dolayı vazgeçtim. Bu sistem de gayet rahat oldu.

* Sketchup’ın .skp dosyasını profesyonel üretime geçmeyi düşündüğünüzden saklı tutuyorsanız, sonuçta Türk karavancılığı için kazanç sayılmalı.
Asıl sebep çok fazla emek vermemden dolayıdır ancak ilerisi için de ticari düşünmekte fayda var.

Bunların dışında sadece beni bağlayarak söylemek istediğim nokta ise, böyle mükemmel bir karavanı kendi yapmanın, istemeden karavancılığa kontra kalmak olduğunu düşünüyorum.
Şöyle ki;
Karavanla yollarda olmanın hayalini kuruyorsunuz ama iki yıl boyunca ona ulaşamamanız bir yana sonuçta onu hiç kullanmadan bile satmış olacaksınız.
Böylelikle karavancı olmak yerine istemeden sadece karavan üreticisi durumunda kaldığınızı söylemek yanlış olmamalı ?
Mükemmel tanımlamanız bizi çok mutlu etti.
İki yıldır hevesle bekliyoruz. Satsam bile hiç kamp yapmadan vermeyeceğim. Mutlaka bir kaç gece içinde uyuyacağız. Üretmekten de çok keyif alıyorum, ama zaten sabit bir işim olduğundan bunun bir hobi türünde olduğunu düşünüyorum.


Yabancı forumlarda da mükemmele ulaşma amacıyla uzun süreli karavan yapımları, sonunda yollara çıksalar da, bende üretimin karavancılığın önüne geçtiği etkisini yaratıyor. Halbuki biz aslında karavancıyız. Güvenlikten taviz vermeden daha basit çözümler de yeterli olduğu gibi, çalışanlar için bir senelik tatilden fazlasını üretime harcamak, üst sınır olmalı diye düşünüyorum ?


Sonuçta durum başta ima ettiğim gibi kişiye özel olduğundan, herkez için geçerli tek şablonu yok, üstelik beklenmemeli de.
Yani yazdığımı lütfen tenkit kabul etmeyin.
Sabah yazdığım gibi sizin yorumunuzu özellikle bekliyordum. Eleştiri yapıp saygı ile yazınca kesinlikle tenkit olmuyor.

Yaparken eşinizle mutlu olduğunuza şüphe yok ama özellikle riziko alıp profesyonelce devam ederseniz, bu sefer Türk karavancılarının da mutlu olacağından şüphem yok.
Eşim bebeğimizi beklerken bile zaman zaman yardım etti. Millet ve ülke olarak herşeyin en iyisine layığız. İlerisi için henüz erken, ama neden olmasın :smiley:

Gözlerimizin pası silindi...:yum:

Çok teşekkürler, bir kişiye bile faydam olduysa ne mutlu bana.

...
Karavan yapımı bir kenara, karavancılık için bile ikna edilmeleri Türkiye’de zor olan hanımlar açısından eşinizin özel bir yeri olmalı ?
Umarım karavancılığı üçüncü üyenizden esirgemezsiniz ? :yum:


Eşim ilkokul aşkımdır. 1998 'den beri de beraberiz. Kendisi hakikaten çok özeldir. Bir çok hobim oldu, hepsini de sonuna kadar hakkıyla yapmaya çalıştım. Bir ara evde en küçüğü 200 litre, 250 litre ve 500 litre olmak üzere üç tane akvaryumum vardı. Eşim bu huyumu da bildiğinden karavan yapalım dediğimde "şimdiye kadar düşündüğün en faydalı ve güzel proje" demişti. Hatta şimdi ise keşke daha önceden başlasaydık diyor. Paşasız karavan olmaz :smiley:)

merhaba Koray bey, yapmış olduğunuz masrafları tek tek olmasa da en azından sistem olarak (gaz, temiz su vs.) yazabilirseniz, bu tarz bir girişimde bulunmayı düşünen benim gibi acemilere fikir verebileceğini düşünüyorum.
 

Süper, süper, süper,
Kendi karavanını kendi yapan biri olarak (2007 Ducato 17 M3 Motokaravana Dönüyor-serila)
çıtayı epey yükselttiğinizi söylemek hiç de abartı olmaz. Yapım aşamalarını en detayına kadar yayınlamış olmanız, gezenbilir bilgi havuzuna inanılmaz katkı sağlayacak, kendi karavanını yapmak isteyenler için ciddi bir kaynak olacaktır.
Bu arada WC-banyo çözümünüz inanılmaz güzel olmuş, bayıldım doğrusu.
Bu tür uygulamalar umarım profesyonel üreticilere örnek olur.
Bu vesileyle şunu da belirtmek isterim ki, forumda kişilerin kendi bütçe ve imkanları (malzeme ve ustaya ulaşabilirlik) çerçevesinde yaptığı her imalata saygı duymak gerekir diye düşünüyorum. Her imalat en azından burada paylaşıldığı için ve diğer karavan severlere ilham kaynağı olduğu için değerlidir.
Tekrar bu güzel karavanın yapım serüvenini bizimle paylaştığınız için teşekkür eder, minik yavrunuz ve sevgili eşinizle keyif dolu geziler geçirmenizi temenni ederim.:smiley:
 



Koray bey öncelikle motokaravanınızın hayırlı olmasını diler ve daha iki gün önce ciddi bir kaza yapmış bir sürücü olarak Allah hepimizi kazalardan belalardan korusun derim.

Konu içerisinde detayını talep ettiğiniz hususlar var ise mümkün olduğu ölçüde izahat verebileceğinizden bahisle; mümkünse benim birkaç hususta sizden konuyla ilgili talebim var.
- İkili koltuk önündeki masanın duvara olan bağlantısı
- katlanır ve döner masa altında bulunan parçanın bağlantı detayında kullanılan metal malzemenin özelliği
- kayar kapının açık pozisyonunda açılan basamağın montaj detayı
- mobilyalara ait dikey taşıyıcı parçaların sadece tavan kaplamasına mı yoksa önceden tavana sabitlediğiniz ahşap parçalarına da sabitlediğiniz konularında vaktiniz ölçüsünde size de fazlaca zahmet vermeden bilgi verebilirseniz memnuniyet duyarım.

Kendi Karavanını Yapanlar; Kandıralı başlığında kendi çalışmalarımla ilgili faaliyetlerim halen devam etmekle birlikte itiraf ediyorum ki artık sizin bu konudan sonra kendi başlığıma bir şeyler yazmaya elim varmıyor. kimseye karşı kıskançlık duyguları beslemem ancak sizi ve başardığınız işleri kıskanmak demeyelim fakat iyi niyetlerle imrenmek şeklindeki hislerime de mani olamıyorum. Yaptığınız işlerin gerçekten Maşallahı var.

Teşekkürler.

Çok teşekkür ederim. Konunuzu ben de okuyordum.

- Masanın duvarla olan bağlantısı aşağıdaki resimde görülen alüminyum profil sayesinde oluyor. Sağ taraftaki parça duvara, sol taraftaki ise masaya vidalanıyor.

519jW2rt-iL._SL1001_.jpg


20180822_184731.jpg


- Masayı katlayabilmek için mobilya malzemeleri satan bir nalburdan masa ayağı aldım. Döner parçanın kalınlığından dolayı masa katlanamayacağı için ayağın bağlandığı yere yükseklik yaptım.

20180822_163135.jpg


- Masayı kilitleyip dönmesini önlemek için ise yaylı pim kullandım.

71ES+-dc62L._SL1500_.jpg



Döner parçayı ise içinde bilyeler olan bir tabla ile yaptım. Genelde televizyon sehpalarında kullanılıyor.

61Jj80ysB9L._SL1000_.jpg


- Otomatik basamak montaj fiyata dahil olduğu için uğraşmadım.

- Dolapları tavan kaplamasına ve yan duvarlardaki yatay çıkmalara montajladım. Tavan yapıştırdığım tahtaları tavan kaplamasını sabitlemek için kullandım. Pocket hole denilen bir sistem var. Mobilyanın bağlantı yapılacak kısmına çapraz şekilde kanal açılıyor ve buradan vida ile sabitleniyor. Dolapların taban kısmında da var.

20180119_134232.jpg
 

Mahmut bey hislerime tercüman oldunuz
Karavan ister lüks ister çok basit(wc+lavabo) olsun içinde karavan da hayat var herkesin bunu tatmasını ve türkiyede karavancılığın gelişmesi arzusundayım her evin bir karavanı olsun

Koray Bey tekrar hayırlı olsun kolay gelsin benimde iki sorum olacaktı cevaplarsanız çok sevinirim
1.banyo da duvar da kullandığınız Malzame hakkında detaylı bilgi nerde bulabiliriz
2.yatak için kullandığınız ürün yaylı galiba nereden alabiliriz

Teşekkür ederi.

1. Banyo duvarları da kontra üzerine laminat kaplama. Arka kısımdaki desenli koyu bölümde aynı şekilde, yalnız o kısmı ben kapladım.

2. Yatak için kullandığım malzeme bildiğimiz yatak latası. İkea 'da satılıyor. Dışarıda da hemen hemen aynı fiyata satıldığı için oradan aldım. Demonte halde oluyor, siz birleştiriyorsunuz. Ben karavanın iç şekline ve yatağa göre şekil verdim.

20180624_155651.jpg


20180624_132651.jpg
 

merhaba Koray bey, yapmış olduğunuz masrafları tek tek olmasa da en azından sistem olarak (gaz, temiz su vs.) yazabilirseniz, bu tarz bir girişimde bulunmayı düşünen benim gibi acemilere fikir verebileceğini düşünüyorum.


Merhaba, fiyatlar yanıltıcı olabilir ama gene de biraz bahsedeyim.

Örneğin su tesisatı; temiz ve kirli su tankları, hidrofor, tank bağlantıları (tank çıkışı, kapak, dreyn vs.) lavabo giderleri vs. derken 2000 TL

Gaz tesisatı; bakır borunun metresi 10-15 TL arasında. 10 metre kullansanız 150 TL tutar. Ama gaz regülatörü 100 euro, gaz filtresi 90 euro, 3 'lü manifold 65 euro gibi fiyatları var. Manifoldu, filtreyi belki sanayide falan daha ucuza bulabilirsiniz ama diğerleri için alternatif pek yok gibi.

Elektrik tesisatı 2000 - 2500 TL tutar. İnvertör, güneş paneli ve aküler buna dahil değil.

Mobilyaların kaplanıp kesilmesi, kenar bantları vs. 8000 TL civarında tuttu. Tabi karavanın her yeri ayrı ölçüde olduğundan duvarlara alıştırmayı kendiniz yapıyorsunuz. Bu da oldukça zaman ve emek istiyor.
 

Süper, süper, süper,
Kendi karavanını kendi yapan biri olarak (2007 Ducato 17 M3 Motokaravana Dönüyor-serila)
çıtayı epey yükselttiğinizi söylemek hiç de abartı olmaz. Yapım aşamalarını en detayına kadar yayınlamış olmanız, gezenbilir bilgi havuzuna inanılmaz katkı sağlayacak, kendi karavanını yapmak isteyenler için ciddi bir kaynak olacaktır.
Bu arada WC-banyo çözümünüz inanılmaz güzel olmuş, bayıldım doğrusu.
Bu tür uygulamalar umarım profesyonel üreticilere örnek olur.
Bu vesileyle şunu da belirtmek isterim ki, forumda kişilerin kendi bütçe ve imkanları (malzeme ve ustaya ulaşabilirlik) çerçevesinde yaptığı her imalata saygı duymak gerekir diye düşünüyorum. Her imalat en azından burada paylaşıldığı için ve diğer karavan severlere ilham kaynağı olduğu için değerlidir.
Tekrar bu güzel karavanın yapım serüvenini bizimle paylaştığınız için teşekkür eder, minik yavrunuz ve sevgili eşinizle keyif dolu geziler geçirmenizi temenni ederim.:smiley:

Sizin konunuzu da zevkle takip etmiştim. Size katılıyorum, her imalat serüveni bana bir sürü fikir verdi. Bu yüzden de imalat aşamalarını benim de paylaşmam şart oldu. :smiley:
 

Lüx ve ihtişam güzel de , benim yaptığım gibi , kendi imkanları ile , ortaya bir camper veya çekme karavan çıkarıp , bu şekilde gezen ve bundan mutlu olanlar da var .

Lütfen bu arkadaşlara ve ürettiklerine de saygısızlık etmeyelim .
Kelimeleri dikkatli kullanalım .
Yukarda transporter ile avrupayı gezmiş arkadaşımız @janberkaydemir kibarca yazmış .

Görüyorum ki karavan üreten firmalarda gördüğüm hayal kırıklığına sitem etmem bazı arkadaşlarda tepkiye neden olmuş ve üslup dersi vermeye çalışmışlar.

Bu forumu uzun zamandır sessizce takip edip, artık emekliliğin ucu görününce daha yakından takip etmeye başlayan tıp doktoru olarak ben de üzüntülerimi iletiyorum. İnsanlara ders vermeye çalışmak bu kadar ucuz olmamalı. Fikirlere fikir ile karşılık verilir, ders vermeye çalışmak başka birşey.

Neyse forum sizlerin olsun, bana müsaade
 



Doktor bey size katiliyorum ne olursa olsun birbirimize karşı saygı yı bırakmamak lazım mesaj ınzda yanlış anlama ya sebep olacak cümleler vardı, ben de yanlış anladım yazınızı, aynı gemideyiz yanlış anlaşılmalar düzeltilebilir.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,821
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst