.
@koray_p ,
resim ile kalite tespiti üzerine çekincelerimi, sanırım uygulamanız için bir kenara bırakmam yerinde olacak.
Kapsamlı, çağdaş, dolayısıyla örnek çalışmanız için tebrikler.
Kısaca; gemi yapım tecrübenizin eşiniz ve sizin çalışma disiplin ve titizliğini desteklemesi yanında, İTÜ deki hocalarınız da maaşlarını hak etmiş görünüyor..
Başlığınızın sabitlenmemesi bence hata ve yazık olur..
* Planlamada nedense Türkiye’de bazı karavanını yeni ve ilk yapanlar gibi, “karavanı yeniden keşfetme” cesaretine (?) sapmadan uygulamaya geçmenizin, çağdaş karavancılığa olan saygınızı gösterdiğini düşünüyorum.
Doğrusu da bu zaten..
* Isı köprüsü nedeniyle zaten nafile köpük izolasyonlu kirişleri, sonuçta kapalı gözenekli (?) Pa-Flex ile kaplamanız yerinde olmuş.
* Gaz sisteminiz Türkiye’de ilk ve tek galiba ? Bugüne kadar yapılan bütün diğer sistemler üzerine konuşarak kimseyi kırmamak yerinde olmalı..
* Üç noktadan sabitlemeli emniyet kemerleri için yapılmış koltuk iskeletlerine Türkiye’de tip onay belgesi gerektiğini sanıyordum ? Kabul edersiniz ki, iskeletin araç metal tabanına sabitlenmesi de diğer önemli bir gereksinim.
Almanya’da böyle bir çözüm için “Yolda kullanılamaz” ibaresi yeterli olsa da, Türkiye’de haklı olarak bu esnekliği göstereceklerinden şüpheliyim.
* Parke görünümlü laminat yerine doğrudan parke kullanımı artı izolasyon sağlasa da, buz dolabı ve benzeri ağır eşyaların da sabitlenmesi kaza açısından belki sorunlu olabilir ?
Avrupalı bazı profesyonel yapımcıların bile nedense atladığı bir nokta da, taban plakasının araç tabanına sabitlenmesi olmakta.
Bilmem evhamlı mı düşünüyorum ?
* Suni deri kaplama tekniğinizi gösteren resimleriniz var mı ?
* İyi ve kötü yanları ile aslında kullanışına hakim olunan malzemeyi tercih etmek en doğrusu olduğundan hibrit polimer yapıştırıcı kullanmış olmalısınız ?
MS Polimer yapıştırıcıların ise fazladan karavanlar için önemli, titreşimi yutma özelliği bulunmakta.
Sıcak silikonun ise kullandığınız yer dışında haklı olarak yeterli tutuculuğa sahip olmadığını düşünmektesiniz ?
* Solar düzeninizle ilgili çekinceniz kış ayları ile ilgili olmalı. Yaz ayları için Türkiye’nin güney yarısında zaten tek panel bile yeterli oluyor.
* Avrupa’da da mükemmeli arayan ve ulaşabilen yapımcılar olsa da, sizin gibi öyle bir duş çözümüne cesaret eden tek kimseye bile rastlamadım.
* Sketchup’ın .skp dosyasını profesyonel üretime geçmeyi düşündüğünüzden saklı tutuyorsanız, sonuçta Türk karavancılığı için kazanç sayılmalı.
Bunların dışında sadece beni bağlayarak söylemek istediğim nokta ise, böyle mükemmel bir karavanı kendi yapmanın, istemeden karavancılığa kontra kalmak olduğunu düşünüyorum.
Şöyle ki;
Karavanla yollarda olmanın hayalini kuruyorsunuz ama iki yıl boyunca ona ulaşamamanız bir yana sonuçta onu hiç kullanmadan bile satmış olacaksınız.
Böylelikle karavancı olmak yerine istemeden sadece karavan üreticisi durumunda kaldığınızı söylemek yanlış olmamalı ?
Yabancı forumlarda da mükemmele ulaşma amacıyla uzun süreli karavan yapımları, sonunda yollara çıksalar da, bende üretimin karavancılığın önüne geçtiği etkisini yaratıyor. Halbuki biz aslında karavancıyız. Güvenlikten taviz vermeden daha basit çözümler de yeterli olduğu gibi, çalışanlar için bir senelik tatilden fazlasını üretime harcamak, üst sınır olmalı diye düşünüyorum ?
Sonuçta durum başta ima ettiğim gibi kişiye özel olduğundan, herkez için geçerli tek şablonu yok, üstelik beklenmemeli de.
Yani yazdığımı lütfen tenkit kabul etmeyin.
Yaparken eşinizle mutlu olduğunuza şüphe yok ama özellikle riziko alıp profesyonelce devam ederseniz, bu sefer Türk karavancılarının da mutlu olacağından şüphem yok.
Gözlerimizin pası silindi...
...
Karavan yapımı bir kenara, karavancılık için bile ikna edilmeleri Türkiye’de zor olan hanımlar açısından eşinizin özel bir yeri olmalı ?
Umarım karavancılığı üçüncü üyenizden esirgemezsiniz ?
.