Karavanımızı Sonunda Tamamladık

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan koray_p Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 252
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 104,434
Profiller tam kapanınca bir kabin halini alıyor. Duş teknesinin boyutları 73x63 cm oldu. Profillerdeki yazılar tinerle temizlenebiliyor.

20180818_211455.jpg


20180818_211543.jpg


20180818_211558.jpg



Duşun üzerine de parkeden kapak yaptım. Arkaya geçiş ve tezgahı kullanmada bir sıkıntı kalmadı.

20180906_182418.jpg
 

Etiketler
Evet, evin otoparkında yapıyorum. Ticari bir firmayla bağlantım yok. Dışarıdan usta veya firma desteği de yok.

İki sene araştırma yaptım. İzlemediğim video, okumadığım forum kalmadı neredeyse. Özellikle yabancı karavan üreticilerinin modellerini çok inceledim. Ahşap laminasyonu, cihazlar gibi şeylerin dışındaki her şeyi kendim yaptım. Su tanklarının imalatındaki fotoğrafta kendi elimi bile gösterdim. Gene mesleğimden bahsedeceğim ama gemide çalışırken denizin ortasında dışarıdan kimse gelemediği için tüm arızaları kendiniz yapıyorsunuz.

Karavanı yaparken 2000 civarında fotoğraf çekmişim, tabi hepsini buraya yüklemek mantıksız olurdu. Örnek olabilecek ve işe yarayacak olanları yüklemeyi tercih ettim.

Saygılı olduğu sürece her soruya yanıt veririm. Bu konuda hiç bir sorunum yoktur.

Bu arada mesaj yazan herkese ayrıca teşekkür ederim. Forumdaşlarıma hak vermiyor da değilim. Fotoğraflardan fazlaca profesyonel görüleceğini tahmin ettiğim için uzun süredir tereddüt ediyorum.
Efendi Kaptan öncelikle güzel karavanınız ile rotalarınızda Allah selamet versin ,

Karavan öykünüzü ve yapılan yorumları keyif ile okuyorum başta gemi mak müh olduğunuzu belirttiğiniz için diğer arkadaşlar gibi çikan neticeye şaşırmadım , gemi acentesi olduğum için deniz şartları ve baş mühendislerin beceri ve kabiliyetlerini 28 sene denizciler ile çalışarak tecrübe ettim.

Yapılan işte öncesinde çok iyi araştırma sonrasında çok iyi bir hesaplama ve malzeme seçimi yapıldığı ortada , siz ve sizler gibi bu işe gönül verip hem estetik hem teknik bilgi hemde beceri sahibi olan genç arkadaşların edineceği tecrübeler ile ülkemizdeki karavan kalite çıtasını yükselteceğinden eminim.

Keyifli kamplar dilerim.

selamlar...


HUAWEI TAG-L01 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Geldik gaz sistemi ile ilgili detaylara.

Tüp için ayrı bir dolap düşündüm. Dolabın iç birleşim yerlerini ve boru geçişini silikonladım. Dışarıya gaz sızıntısını engellemek için kapak içine fitil yapıştırdım. Dolap içinde sızıntı olursa gaz havadan ağır olduğu için tabana çökeceği için bir menfez yerleştirdim. Tüp için lamadan çember büktürüp kaynakla birleştirdim ve dolaba sabitledim. Tüpün rahat sabitlenmesi içinse çemberlerin içine epdm sünger ile destek yaptım. Civata kaynatıp kelebek somun ile bağladım. Tüpün kapak çerçevesine çarpıp kırmaması için alüminyum profilden koruma da koydum. Böylece tam emniyetli bir hale geldi. Soğuk havalarda aracın kendi kaloriferi yetmeyeceğinden seyir halinde de ısıtıcıyı kullanacağımız için sistemde kaza sensörlü gazı kesen regülatör bulunuyor. Kayar kapı girişine de 12 volt ile çalışan bir adet gaz sensörü ekledim.

20180917_163517.jpg


20180917_164140.jpg


20180917_164135.jpg


20180606_193629.jpg


Kalan sıcak hava hortum menfezlerini monte edip boruları bağladım.

20180906_182519.jpg


20180906_182424.jpg
 

Masayı da tamamladık. Masanın alt kısmına döner şekilde ilave bir parça da koyduk. Tam dik ve açılı pozisyonda kilitli olarak duruyor. Böylece yolcu koltuğunda oturacak kişiyle birlikte 4 kişi rahat rahat yemek yiyebilir. Masa sökülebilir ve bacağı katlanabilir. Platform bitimindeki zemine ek parça konarak tek kişilik yatak alanı olabiliyor. Fırsat bulunca bu parçayı da yapacağım.

Tezgaha da ilave yaptık. Tezgah normalde 135 cm boyunda, bu ilave parça da 40 cm boyunda.

İkili koltuk altına da bir dolap yaptım.

20180822_184609.jpg


20180822_184625.jpg


20180822_184641.jpg


20180822_184654.jpg


20180822_184704.jpg


20180822_184715.jpg
 




Banyoya Truma havluluk ve taharet için bide musluğu da koydum. Bidenin spiral hortumu yerine sarmal halde duran bir hortum koyacağım, gelmesini bekliyorum.

Havluluktan hem ortama hem de asacaklara sıcak hava da geçiyor.

20180918_205737.jpg


20180918_205934.jpg



Burada görülen menfez seyirde kullanılabilen klimanın hava çıkışıdır.

20180918_205941.jpg


20180918_205949.jpg
 

Son fotoğraflara geldik.

Kumandadan kilidi açtığınızda ya da sürgü kapıyı açtığınızda otomatik basamak altındaki, girişte üst kısımda ayak kısmında ve ledler otomatik olarak yanıyor.

20180918_205633.jpg



Bagaj aydınlatması eklendi.

Sol alttaki iki dolaptan alttakinde aküler, üsttekinde elektrik panoları, invertör, kamera kayıt cihazı bulunmakta. Yanlarda ve arkada üç tane kamera 24 saat kayıt yapıyor.

20180918_205538.jpg


20180918_205601.jpg
 

Fırsat buldukça detay fotoğrafları ekleyeceğim. Özellikle şurası da oldun derseniz eklerim.

Bu arada sketchup dosyasında çok çok çok emeğim olduğu için paylaşamıyorum. Anlayışınız için teşekkür ederim.
 


öndeki ocağın yanındaki açılı masa boşta gibi hocam o oraya sabitlimi gidip gleirken açılıp sallanabilir birde öbür 2 li koltuğun önündeki açılır masa tam turla daha büyük olabilirdi bunun dışında harkulade bi iş aşırı bi emek harcanmış araç daha büyük olsa daha güzel şeyler çıkaracağınıza eminim bi eleştiri de daha bulunacağım bana kalırsa arka yatakları tam sağa yada tam sola yaslayıp duşu en arkaya atıp yer kazanabilirdiniz en azından orta kısım boşta dururken o alanı komple değerlendirmöiş olurdunuz öyle olmasa bile açılı kapanır ytatakla yine o şekilde olabilirdi tabi bu tasarım değişikliğinin sonu yok ama yerden kazanmak için asma tarzı yatak yapılabilirdi diye düşünüyorum hocam elinize sağlık
 



Masa tam tur açılırsa çok daraltıyor.

Tezgahtaki ek parçanın ucunda mıknatıs var. Dolaptaki metale tutunuyor. Yolda denedim açılmadı.


111.jpg
 


.

@koray_p , :yum:
resim ile kalite tespiti üzerine çekincelerimi, sanırım uygulamanız için bir kenara bırakmam yerinde olacak.
Kapsamlı, çağdaş, dolayısıyla örnek çalışmanız için tebrikler.
Kısaca; gemi yapım tecrübenizin eşiniz ve sizin çalışma disiplin ve titizliğini desteklemesi yanında, İTÜ deki hocalarınız da maaşlarını hak etmiş görünüyor..
Başlığınızın sabitlenmemesi bence hata ve yazık olur..


* Planlamada nedense Türkiye’de bazı karavanını yeni ve ilk yapanlar gibi, “karavanı yeniden keşfetme” cesaretine (?) sapmadan uygulamaya geçmenizin, çağdaş karavancılığa olan saygınızı gösterdiğini düşünüyorum.
Doğrusu da bu zaten..

* Isı köprüsü nedeniyle zaten nafile köpük izolasyonlu kirişleri, sonuçta kapalı gözenekli (?) Pa-Flex ile kaplamanız yerinde olmuş.

* Gaz sisteminiz Türkiye’de ilk ve tek galiba ? Bugüne kadar yapılan bütün diğer sistemler üzerine konuşarak kimseyi kırmamak yerinde olmalı.. ;)

* Üç noktadan sabitlemeli emniyet kemerleri için yapılmış koltuk iskeletlerine Türkiye’de tip onay belgesi gerektiğini sanıyordum ? Kabul edersiniz ki, iskeletin araç metal tabanına sabitlenmesi de diğer önemli bir gereksinim.
Almanya’da böyle bir çözüm için “Yolda kullanılamaz” ibaresi yeterli olsa da, Türkiye’de haklı olarak bu esnekliği göstereceklerinden şüpheliyim.

* Parke görünümlü laminat yerine doğrudan parke kullanımı artı izolasyon sağlasa da, buz dolabı ve benzeri ağır eşyaların da sabitlenmesi kaza açısından belki sorunlu olabilir ?
Avrupalı bazı profesyonel yapımcıların bile nedense atladığı bir nokta da, taban plakasının araç tabanına sabitlenmesi olmakta.
Bilmem evhamlı mı düşünüyorum ?

* Suni deri kaplama tekniğinizi gösteren resimleriniz var mı ?

* İyi ve kötü yanları ile aslında kullanışına hakim olunan malzemeyi tercih etmek en doğrusu olduğundan hibrit polimer yapıştırıcı kullanmış olmalısınız ?
MS Polimer yapıştırıcıların ise fazladan karavanlar için önemli, titreşimi yutma özelliği bulunmakta.
Sıcak silikonun ise kullandığınız yer dışında haklı olarak yeterli tutuculuğa sahip olmadığını düşünmektesiniz ?

* Solar düzeninizle ilgili çekinceniz kış ayları ile ilgili olmalı. Yaz ayları için Türkiye’nin güney yarısında zaten tek panel bile yeterli oluyor.

* Avrupa’da da mükemmeli arayan ve ulaşabilen yapımcılar olsa da, sizin gibi öyle bir duş çözümüne cesaret eden tek kimseye bile rastlamadım.

* Sketchup’ın .skp dosyasını profesyonel üretime geçmeyi düşündüğünüzden saklı tutuyorsanız, sonuçta Türk karavancılığı için kazanç sayılmalı.


Bunların dışında sadece beni bağlayarak söylemek istediğim nokta ise, böyle mükemmel bir karavanı kendi yapmanın, istemeden karavancılığa kontra kalmak olduğunu düşünüyorum.
Şöyle ki;
Karavanla yollarda olmanın hayalini kuruyorsunuz ama iki yıl boyunca ona ulaşamamanız bir yana sonuçta onu hiç kullanmadan bile satmış olacaksınız.
Böylelikle karavancı olmak yerine istemeden sadece karavan üreticisi durumunda kaldığınızı söylemek yanlış olmamalı ?

Yabancı forumlarda da mükemmele ulaşma amacıyla uzun süreli karavan yapımları, sonunda yollara çıksalar da, bende üretimin karavancılığın önüne geçtiği etkisini yaratıyor. Halbuki biz aslında karavancıyız. Güvenlikten taviz vermeden daha basit çözümler de yeterli olduğu gibi, çalışanlar için bir senelik tatilden fazlasını üretime harcamak, üst sınır olmalı diye düşünüyorum ?

Sonuçta durum başta ima ettiğim gibi kişiye özel olduğundan, herkez için geçerli tek şablonu yok, üstelik beklenmemeli de.
Yani yazdığımı lütfen tenkit kabul etmeyin.

Yaparken eşinizle mutlu olduğunuza şüphe yok ama özellikle riziko alıp profesyonelce devam ederseniz, bu sefer Türk karavancılarının da mutlu olacağından şüphem yok.

Gözlerimizin pası silindi...:yum:


...
Karavan yapımı bir kenara, karavancılık için bile ikna edilmeleri Türkiye’de zor olan hanımlar açısından eşinizin özel bir yeri olmalı ?
Umarım karavancılığı üçüncü üyenizden esirgemezsiniz ? :yum:



.
 
Son düzenleme:

Özellikle sizin yorum yapmanızı heyecanla bekliyordum. Akşam daha uzun bir cevap yazacağım. Şimdilik karavancı olacağımı, ileride üretici olsam bile senenin 2-3 ayını karavanda geçireceğimizi belirtmek isterim.

Minik paşam karavanımızı ilk kullanan oldu zaten.
d4d23efe0a49f4379e6fb590c346390e.jpg


SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 




Tanıdığım bir kaç karavan imalatçısından yaşadığım hayal kırıklığından dolayı, arada bir kendimi gaza getirip,kendi karavanımı kendim mi yapsam diye düşünüyordum. Bu seriyi gördükten sonra fikrimden kesinlikle uzaklaştım. Estetik,güvenlik ve kullanışlı bir karavan denk getirene kadar beklemek en iyisi ( hepsi bir arada bu memlekette zor olacak ama :smiley: .. Hocam ellerinize sağlık. Bu tür kaliteli paylaşımların artmasını dilerim. Belki karavan yapıyoruz diye ucube bir şeyler yapanları biraz utandırıp,kendilerine gelmelerine yardımcı olur.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,955
Kayıtlı Üye Sayımız
166,525
Kaydolan Son Üyemiz
ibissyusuf

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst