Karavanda Elektrik İhtiyacını Güneş Paneliyle Karşılamak?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan buralpdi Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 828
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 304,466
Ynt: Karavanda Elektrik İhtiyacını Güneş Paneliyle Karşılamak?

Merhabalar,

Siteye yeni üye oldum. Güneş pilleri hakkında sitedeki yazılarınızı okudum. Herkezin emeğine, ellerinize sağlık....
Karavanla yolculuk, seyehat güzel olmalı. Benim karavanım yok ama bir bağ evim var .Burda dinleniyorum, temiz havada mangal zevkini çıkarıyorum :smiley: . Burada elektrik olmadığı için elektrik sorunumu nasıl çözerim diye araştırırken Güneş pillerine ulaştım. Gerçi Türkiye koşullarında hala pahalılar. İnternette hazır paket sistemler var bunlardan yararlanarak ve birazda araştırarak kendime uygun bir sistem kurmaya karar verdim. Şu anda 37" TV, Uydu, 15W 5Ad Tararruflu Ampul, Tel. Şarj cihası kullanıyorum. Ama düşüncem 460KW/YIL olan bir buzdolabı ve 0,57Kw bir hidroforu da sistemime dahil etmek istiyorum. Şu anda elimde Kycera 12V-135W (7,46A) 3 Ad. Güneş Paneli, Steca Solarix 2401 Şarj Regülatörü 1Ad, 12V-300W Kare invertör, 12V 135Ah 2 Ad Mutlu marka taşıt aküsü mevcut. Düşüncemdeki sistemi çalıştırmak için Eskişehir'de Taşıt aküleri ile ne kadar kullanışlı olur sistemim? Bu konuda bana yardımcı olursanız çok sevinirim. Herkeze şimdiden çok teşekkürler.

http://repa.eie.gov.tr/MyCalculator/pages/26.aspx (Eskişehir için Güneş enerjisi potansiyet atlası)
http://www.alternaturk.org/kyocera.php (130w olan panelin bilgileri var)
http://www.stecasolar.com/index.php?Steca_Solarix_24_44_en (şarj regülatörü)
 

Etiketler
Ynt: Karavanda Elektrik İhtiyacını Güneş Paneliyle Karşılamak?

rfn26' Alıntı:
Merhabalar,

Siteye yeni üye oldum. Güneş pilleri hakkında sitedeki yazılarınızı okudum. Herkezin emeğine, ellerinize sağlık....
Karavanla yolculuk, seyehat güzel olmalı. Benim karavanım yok ama bir bağ evim var .Burda dinleniyorum, temiz havada mangal zevkini çıkarıyorum :smiley: . Burada elektrik olmadığı için elektrik sorunumu nasıl çözerim diye araştırırken Güneş pillerine ulaştım. Gerçi Türkiye koşullarında hala pahalılar. İnternette hazır paket sistemler var bunlardan yararlanarak ve birazda araştırarak kendime uygun bir sistem kurmaya karar verdim. Şu anda 37" TV, Uydu, 15W 5Ad Tararruflu Ampul, Tel. Şarj cihası kullanıyorum. Ama düşüncem 460KW/YIL olan bir buzdolabı ve 0,57Kw bir hidroforu da sistemime dahil etmek istiyorum. Şu anda elimde Kycera 12V-135W (7,46A) 3 Ad. Güneş Paneli, Steca Solarix 2401 Şarj Regülatörü 1Ad, 12V-300W Kare invertör, 12V 135Ah 2 Ad Mutlu marka taşıt aküsü mevcut. Düşüncemdeki sistemi çalıştırmak için Eskişehir'de Taşıt aküleri ile ne kadar kullanışlı olur sistemim? Bu konuda bana yardımcı olursanız çok sevinirim. Herkeze şimdiden çok teşekkürler.

http://repa.eie.gov.tr/MyCalculator/pages/26.aspx (Eskişehir için Güneş enerjisi potansiyet atlası)
http://www.alternaturk.org/kyocera.php (130w olan panelin bilgileri var)
http://www.stecasolar.com/index.php?Steca_Solarix_24_44_en (şarj regülatörü)
Sayın rfn26 öncelikle aramıza hoşgeldiniz.
Bahsettiğiniz cihazları inceledim. Buzdolabı günlük 1260W çekiyor. Günde 5 saat kullanımla aydınlatma 375W ve TV uydu da tahminen 500W tüketse; toplam günlük 2135W olur. Hesap böyle ama daha az aydınlatma ve tasarruflu kullanımla 2000W'ın biraz altına düşebilirsiniz.
Panelleriniz 135W ve 3 tane yani 405W, bu güçte 5 saatte bu gücü üretir ama günboyu tam güç üretemezler. 250W ortalama üretse, 8.5 saat gerekir. Bu durumda paneller yetersiz gibi duruyor.
Gelelim akülere ideal olan stasyoner akü kullanmanızdır. Aküleriniz 135Ah olduğunua göre tam dolu olduğunda 3240W (teorik) depolar. Günlük kullanıma yeter ama bir gün yağmurlu ve kapalı geçerse ertesi güne elektriksiz kalırsınız. Oto aküleri şarj deşarja çok dayanıklı değiller. Ömrü biraz daha kısa kalacaktır. Sistemi kurmuşunuz. Ortaya çıkan sorunları en iyi siz test edeceksiniz. Sonuçları bizlere de bildirirseniz deneyimleri öğrenmiş oluruz.
 

Ynt: Karavanda Elektrik İhtiyacını Güneş Paneliyle Karşılamak?

İlginiz için teşekkürler Ferhat Bey,
Düşüncemde 6 Ad 135W güneş pili ile sistemi çalıştırmak. sanırım ozaman daha verimli olacak. Eskişehirde bir haftadır hava güneşli gidiyor. şarj regülatöründen takip ediyorum. geceleri kullanımdan sonra 12.3 ila12,6V arasında şarj görünüyor. gün sonunda güneş batımında ise 13.7 ila 14,2V arasında voltaj okuyorum. Sistemi şu anda 12V olarak kullanıyorum. düşüncem panelleri tamamladığımda 24V a çevirmek. herhalde böylece daha verimli kullanabileceğim. Aküler konusunda ise Jel olanlardan almamımı öneriyorsunuz acaba?
 

Ynt: Karavanda Elektrik İhtiyacını Güneş Paneliyle Karşılamak?

Sayın rfn26 ,
Önce aramıza hoş geldiniz.
ne iyi ettiniz.Özelden gönderdiğin mesajla ilgili
Size benim vereceğim yanıtı sağolsun ferhat bey çok net açıklamış
aynı şeyleri tekrar etmeyeceğim.
başka sormanız gerekenleri her zaman rahatlıkla ilet
paylaşmaktan keyif alırım.
selamlar.
 

Ynt: Karavanda Elektrik İhtiyacını Güneş Paneliyle Karşılamak?

invertörler hakkında tam sinüs, madofiye yoksa kare dalga hangisini tercih etmeliyim?
 




Ynt: Karavanda Elektrik İhtiyacını Güneş Paneliyle Karşılamak?

JEL AKÜLER HAKKINDA BİLGİ İSTESEM. DİĞERLERİNDEN NE GİBİ FARKI VARDIR?
 

Ynt: Karavanda Elektrik İhtiyacını Güneş Paneliyle Karşılamak?

rfn26' Alıntı:
invertörler hakkında tam sinüs, madofiye yoksa kare dalga hangisini tercih etmeliyim?
Bu soru gerçekten çok soruluyor. (ykamas) Yusuf Bey'in yazdıklarını biraz daha açmak gerekirse; hepsinin olumlu ve olumsuz yönleri var.

TAM SİNÜS :
Olumlu : Şebeke gerilimine en yakın özellikte olan eviricidir. Her türlü cihazı sorunsuzca çalıştırır.
Olumsuz : Fiatları en pahalı olandır. Boşta çalışıyorken güç tüketimi en fazla olan tiptir. Yüksek hızlı PWM tekniği olduğu için invertör verimi göreceli olarak düşüktür. Aynı güçteki modifiye sinüslere göre daha büyük olmak zorundadır.

MODİFİYE SİNÜS : Trapezoid formunda dalga şekline sahiptir.
Olumlu : Fiyatları uygundur. Az yer kaplarlar. İnvertör verimi yüksek ve boştaki enerji tüketimleri azdır.
Olumsuz : Birçok cihazı sorunsuzca çalıştırır ama güç kaynakları iyi tasarlanmamış cihazlarda arızaya neden olabilir. Ürettiği dalga şekli tam sinüs olmadığından harmonikler üretir ve bu harmonikler bazı cihazlarda vınıltı sesi oluşturabilir ve kullanılan cihazın daha verimsiz çalışmasına neden olabilir.

KARE DALGA : Kare dalga şekline sahiptir. Genel olarak eski tip trafolu invertörlerde kullanılmıştır. Günümüzde yaygın değildir.
 

Ynt: Karavanda Elektrik İhtiyacını Güneş Paneliyle Karşılamak?

Ferhat'ın yazdıklarına bir katkıda bulunmak istiyorum;
Tam sinüs ve Modifiye sinüslerinde kendi aralarında markalarına göre müthiş farklar vardır...
Kaliteli marka bir Tam sinüs iverterde ısı kontrol sistemi vardır, gereksiz yere enerji harcamamak için gücüne göre nekadar enerji emildiğini hissedip soğutma fanlarını hız ve tek veya çift olarak otomatik devreye sokar, böylece durup dururken enerji harcamaz, bu tabiki gerçek, markalı Tam sinüs inverterler için geçerlidir...
Modifiye sinüs inverterler seçilirken inverterin watı çekilecek enerjiye ne kadar yakınsa, o kadar ısınır kendini soğutmak için sürekli boşa enerji harcar, buna engel olmak için enerji ihtiyacının en az %50 fazlası büyük inverter almak faydalıdır, durum böyle oluncada yine fiyat artar ve kendi çalışması için gereken enerji kaybı artar, çin malı modifiye inverterlerde ise sonuç dahada vahimdir, bazen inverter 220v çalıştırdığı bir aletten daha fazla enerjiyi sadece kendini soğutmak için harcadığı görülmüştür..
inverterler en güzel arabalarla karşılaştırılır; tam sinüsler büyük ve ağırdır, amerikan arabalarıda öyle...
Markalı Tam Sinüs inverter MERSEDES'se
Yan sanayi Tam Sinüs İnverter OPEL'dir
İyi bir Modifiye Sinüs inverter RENAULT'sa
Çin malı bir Modifiye sinüs İnverter ancak TOFAŞ ŞAHİN
Bu araçların hepsi saatte 160 km sürratle gidebilir, yakıt tüketimi ve güvenlik durumunu göz önünde bulundurarak, siz hangisinin içinde olmayı tercih edersiniz, siz karar verin...

Farka bakarmısınız..

Tam sinüs inverter içi.jpg


Modifiye sinüs inverter içi.jpg
 

Ynt: Karavanda Elektrik İhtiyacını Güneş Paneliyle Karşılamak?

Atilla Dinçer Bey'in vermiş olduğu örneğe bakarsak tabiki şahin tercih sebebidir.:smiley: hem parçası ucuz hemde daha heyecan verici:smiley:
Şu anda araştırdığım tam sinüs invertör markası var. netlik kaznınca sizlerle paylaşmayı düşünüyorum en azından belki cihazı tanıyan, fikir veren olabilir.
 



Ynt: Karavanda Elektrik İhtiyacını Güneş Paneliyle Karşılamak?

Atilla Bey, Benim 8 yıldır kullandığım Çin malı modifiye sinüs invertör de fanını ısınınca calıştırıyor. ???

Yazımda bahsettiğim gibi aynı güçteki modifiye sinüs ve tam sinüs invertörlerde -hatalı bir tasarım yoksa- tam sinüs olanı boşta birkaç kat fazla akım tüketir. Yani siz cep tefonunu şarj ederken tam sinüs çok daha fazla enerji tüketir. İnvertörü yüklediğinizde bu fark kapanır ama tam sinüsün verimi her zaman biraz daha düşüktür. Ama modifiye sinüs bir invertör de mesela ışıldağınızın kötü tasarlanmış şarj devresini bozabilir. (Bende öyle yaptı) ;)
Yine de her zaman için tam sinüs invertörler daha pahalı olduklarından, üretim ve tasarımları daha kaliteli yapılıyor. Kısa devre ve aşırı yüklenme koruma sistemleri genellikle daha iyi tasarlandığından da arıza riski daha az olur.

Tabii ki bu konularda genelleme yapmak çok doğru değil. A firmasının üretim kalitesi ile B firmasının üretim kalitesini ve test kriterlerini de eşitmiş gibi kabul etmek gerektiriyor. Bunları da bilmeyince aldığımız cihazlardan elde edilen deneyimler önemli veriler veriyor. Bir modelin üreticisi ucuz bir termistör ve transistör maliyetinden kaçınca, piyasada bazı ürünlerin fanı sürekli, bazılarının ki de sıcaklığa göre çalışıyor. ::smiley: ;)
 

Ynt: Karavanda Elektrik İhtiyacını Güneş Paneliyle Karşılamak?

Ferhat abi biz modifiye sinüs almakla çokda zarar etmiş sayılmayız bu durumda,zaten yılda ortalama 1 ay ancak kullanılacak bir cihaz 3-5 sene gitse yeter ;)
Bilgiler için tüm arkadaşlara teşekkürler.
 

Ynt: Karavanda Elektrik İhtiyacını Güneş Paneliyle Karşılamak?

swıchmod elektronik yani trafosuz yeni nesil inverterler boşta iken gücüne göre yaklaşık 600mah ile 1ah civarında enerji tüketirler tam sinüs ve mod.sinüsler de akünüzden çektiği enerjiden %85-90 civarında faydalanırsınız akünüzün 11v civarına düşmesi ilede kendilerini ve akünüzü korumak amaçlı ikaz verip kapanırlar buda size marş basacak kadar enerji kaldığı anlamına gelir. eski tip trafolu inverterlerde ise yaklaşık %40 enerjiyi kendileri harcarlar size %60 civarı verim verirler. fan konusunda ise büyütülecek bir durum yok inverterlerin bir kısmı sürekli soğutma yaparlar bir kısmıda belli derece ısıya ulaştıklarında devreye girerler fakat yüksek güçteki inverterlerin fanları genellikle sürekli çalışırlar ve bununda gerekli olduğunu düşünüyorum çünkü bir çok inverter belli süre çalıştıktan sonra yükselen ısıyı geç çalışan fanlar sebebiyle yeterli soğutma yapamadığı için ısınan transistörler yanıyor veya ısıdan dolayı cihaz kapanıyor,1000w ve üzeri inverterlerin fanlarının sürekli çalışması cihazın sağlığı açısından faydalıdır zira fanlar çok düşük enerji ile çalışırlar 50-100 mah gibi harcarlar ve bu 24 saat çalışan bir inverterde 2-3 ah eder.

tam sinüs.jpg
 

Ynt: Karavanda Elektrik İhtiyacını Güneş Paneliyle Karşılamak?

Merhaba arkadaşlar,

cotek marka 12/24/48 V girişli 3000 W tam sinüs invertör almayı düşünüyorum fiyatı 3.250TL. Sizce bu kadr edermi acaba. Cihazın verimi, kullanılırlığı ne derecededir? Bu konuda bilgisi olan arkadaş varmıdır acaba?
 

Ynt: Karavanda Elektrik İhtiyacını Güneş Paneliyle Karşılamak?

rfn26' Alıntı:
Merhaba arkadaşlar,

cotek marka 12/24/48 V girişli 3000 W tam sinüs invertör almayı düşünüyorum fiyatı 3.250TL. Sizce bu kadr edermi acaba. Cihazın verimi, kullanılırlığı ne derecededir? Bu konuda bilgisi olan arkadaş varmıdır acaba?
1500W yeterli olursa, dostlarımızdan Atilla ile görüşebilirsiniz.

http://www.sahibinden.com/karavan_icin_inverter_cotek_1500watt-80WQQaXQQ20908304WQQpXQQdisplayitem
 



Ynt: Karavanda Elektrik İhtiyacını Güneş Paneliyle Karşılamak?

Fiyat doğrudur, ihtiyacı olan için bu rakamıda eder, ama 3000 watlık bir inverterle ilgilenmek için aynı anda sürekli 3000 wat enerjiye nasıl bir ortamda ihtiyacınızın olduğunu merak ettim, Böyle bir inverter sadece bir Yatch'da kullanılabilir, sürekli çalışan motorlarıyla şarz edilebilir..Böyle bir invertere ihtiyacı olanın bir düzine 200 amp aküyede ihtiyacı var demekdir..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,785
Mesajlar
1,523,755
Kayıtlı Üye Sayımız
166,600
Kaydolan Son Üyemiz
emirkucukgenc

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst