Sayın Evliya Çelebi
Ben uzun sürelerdir yat elektriği ile uğraşıyorum
Makinenin alternatöründen servis aküsünü şarj etmek için birçok yöntem var ben kendi karavanımda ve olarca teknede kullandığım mikro işlemcili sırf bu iş için geliştirilmiş 120 veya 240 A lik olarak piyasada bulabileceğiniz özel bir röle ile yapmaktayım ve yaklaşık 5 / 6 senedir kullandığım doğru monte edildiğinde son derece güvenli bir röleyi önereceğim
victron energy nin CYRIX-I
Cyrix-i Akü Birleştirici Seti - Victron Energy
Piyasada kit veya daha ucuz olarak yalnızca röle olarak satılanları vardır
bu cihazın kurulumu oldukça kolay fakat hangi aküyü hangi uca bağlayacağınızı ve akülerin birbirinden olan uzaklıkları nedeniyle kablo kesitlerine kesinlikle dikkat edilmeli
Bu cihaz voltaj duyarlı olarak çalışmakta ve araç çalışıp alternatör marş aküsünü 14 V a çıkarttında kontağını kapatır ve servis aküsü ile marş aküsünü birleştirir böylece servis akünüzde şarj olmaya başlar
Taki siz makineyi stop ettirip marş akü voltajı düşmeye başladığında kontağını ayırır ve marş akünüzün boşalmasını engeller
Eğer sistemde bir şarj aletiniz varsaki ben bunu tavsiye ediyorum
Aracınıza sahil enerjisini adınız ve şarj aletinizi çalıştırdınız ( şarj aleti yalnızca servis aküsünü besleyecek şekilde monte edilmiş olması lazım )
yukarıda olduğu gibi bu sefer önce servis akünüzü doyuma ulaştığını hissettikten sonra kontağını kapatıp marş akünüzüde şarj etmeye başlar
Aynı şey güneş panelinden şarj olurkende geçerlidir
Bence yüksek amperli kontaktan tahrikli röleler bir referans voltaj değerine göre çalışmadığından dolayı çok tehlikelidir ( hele birde kablo kesitlerini göz önünde bulundurulmadan yapılmış sistemlerle birlikte kullanılması daha da büyük risklerdir )