Karavanda Araç İle Yaşam Aküsünün Bağlantı Metodları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan EvliyaCelebi2 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 290
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 106,382
2011 caravelle aracıma yaşam aküsünü araç alternatöründen şarj etmek istediğimi İzmir de 2. ve 3.sanayide sözde kendine usta diyen elektrikçilere anlattım ama hiçbiri bu konuda bilgili değil . Aracın alternatörü iki aküyü birden doldurabilir mi diye sorduğumda yeterli bir cevap alamadım. Bugün Viya karavan sayfasını gezerken araçlarının yaşam akülerini 1 güneş paneli ve araç alternatörü ile şarj ettiklerini okudum. Ayrıca youtube da takip ettiğim bir sayfada niewiadow çekme karavanın yaşam akülerinin de araçtan şarj edildiğini izledim . Teknik bilgim bu konular için yetersiz . Bu işi sağlıklı bir şekilde İzmir de yapacak var mı acaba ?Bu konuda yardımcı olursanız sevinirim.
Sevgili arkadaşım
öncelikle sanayide kendisine usta diyen cümlesi bence biraz ağır kaçmış
Çünkü herkez herşeyi bilemez bence sizi düşünerek bilgilerinin olmadığını söyleyip yapmamışlar işinizi
birde tersini düşünün yalan yalnış bir iş yapıp size maddi olarak zarar verselerdi daha kötü olmazmıydı
ben 40 yılı aştı elektrik teknisyenliği yapıyorum ama bina elektriğine elimi sürmem benim dalım yat elektriği
yukarıdaki benim ve birçok arkadaşımızın yazıları size yardımcı olacaktır yinede bir sıkıntınız olursa bende İzmir'deyim zamanım el verdiğince yardımcı olmaya çalışırım
 

Etiketler
Araç ile servis batarya arasındaki mesafe nedir? en kısa yoldan olması kesit için uygun olacaktır,3 metre tahmin edilen ?
Bağlantı pabuçları 35 veya 50 mm2 kesitler için ölçüyü alıp, pabuç kablo montajını dışarıda yapıp araca öyle işleyin,
Araç batarya+ kutup hemen çıkışına 120 amper korumalı DC sigorta takın, pabuçların basılmasina ve araç ve role bağlantı sağlamlık durumlarına özen gösterin.
Diğer bağlantı hatları role üzerinde yazılıdır.
Ana hat bağlantı bitince,1 adet start buton montajını roleyi uyartım için bağlantı yapmanız gerekmektedir 85 ve 86 nolu uçlar.

Ekli dosyayı görüntüle 517696
Arkadaşım merhaba
burada bence hatalı bir bağlantı yapmışsınız
sağ taraftaki kalın kablo zannederim aracın kendi besleme kablosu ve sigorta çıkışından besleniyor ve siz aynı sigortanın çıkışına bir kablo daha girmişsiniz eğer sizin girmiş olduğunuz hat üzerindeki bir kısa devre bu sigortayı attırırsa aracın o sigorta üzerinden çalıştırdığı kısım çalışmayacaktır ve zannederim o sigorta aracın çalışmasını sağlayan bir sigorta
bence siz o kabloyu o kutup başının sol tarafında sigorta takılabilecek bir yer var oraya yükünüze uygun başka bir sigorta takarak sistemi çalıştırın
benide lütfen yalnış anlamayın amacım yardımcı olmak
 

Sayın egeboncuk;
Resmi büyüterek bakarsanız çıkış dediğiniz bağlantı batarya + kutpudur.
+ kutup ve siyah DC sigorta sonrası araca aittir,ok ile sağdan sola doğru.
+ Dağıtım maşası sonrası diğer sigortaları görüyorsunuz.

Bu araç karavan olarak Antalya'da yapılmıştır.
Ana + hat devresini takip etmeniz durumunda bağlantı hatasının olmadığını görebilirsiniz.
Resmi inceleyerek yazdığınız, hatalı bağlantı ifadesini duzeltmenizi bekliyorum
Iyi çalışmalar

IMG_20200405_121814_139.jpg
 
Son düzenleme:

Sayın egeboncuk;
Resmi büyüterek bakarsanız çıkış dediğiniz bağlantı batarya + kutpudur.
+ kutup ve siyah DC sigorta sonrası araca aittir,ok ile sağdan sola doğru.
+ Dağıtım maşası sonrası diğer sigortaları görüyorsunuz.

Bu araç karavan olarak Antalya'da yapılmıştır.
Ana + hat devresini takip etmeniz durumunda bağlantı hatasının olmadığını görebilirsiniz.
Resmi inceleyerek yazdığınız, hatalı bağlantı ifadesini duzeltmenizi bekliyorum
Iyi çalışmalar

Ekli dosyayı görüntüle 518462
Merhaba
Haklısınız göz yanılması olmuş hatalı bağlantı yok düzeltiyorum
sizede iyi çalışmalar
 

Sevgili arkadaşım
öncelikle sanayide kendisine usta diyen cümlesi bence biraz ağır kaçmış
Çünkü herkez herşeyi bilemez bence sizi düşünerek bilgilerinin olmadığını söyleyip yapmamışlar işinizi
birde tersini düşünün yalan yalnış bir iş yapıp size maddi olarak zarar verselerdi daha kötü olmazmıydı
ben 40 yılı aştı elektrik teknisyenliği yapıyorum ama bina elektriğine elimi sürmem benim dalım yat elektriği
yukarıdaki benim ve birçok arkadaşımızın yazıları size yardımcı olacaktır yinede bir sıkıntınız olursa bende İzmir'deyim zamanım el verdiğince yardımcı olmaya çalışırım
 



Şimdilik iki panel ve mppt şarj kontrol cihazı ile tamamladım elektirik sistemini. İlginize teşekkürler . Ama sanayi ustalarına gelince , koca sanayide bu işi yapacak kimse yok mu ? Bence bizim işler basit ve ucuz geliyor uğraşmak istemiyorlar .
 

Karavanlarda kullanılan Deep Cycle JEl ve Deep Cycle AGM aküler arasında , solar sistem ve 220V dışarıdan elektrik haricinde araç aküsünden şarj işlemi düşünülüyorsa iki aküden hangisinin tercih edilmesi doğru seçim olacaktır? Jel aküler için bunun uygun olmadığı şeklinde bazı paylaşımlar okuduğum için konunun profesyonellerine ve deneyim sahibi uygulayıcılara sormayı uygun buldum...
Akü üreticilerinin sayfalarında kullanım alanları bilgilerine her akü için baktığımda karavanlar için jel akü tavsiyesi yapılıyor. Fakat hgenelde bu solar sistem için, araç aküsünden şarj konusundan hiç bahsedilmiyor.
 
Son düzenleme:

AGM aküler daha hızlı dolabiliyor. Ama hiçbir kampingde 10 saatten az kalmayacağınıza göre şebekeden zaten yeterince dolum yapıyorsunuz demektir. Yola boş aküyle çıkınca jel aküler de hızlı dolabilmekte. Son ~%15 dolum için ise farklı bir avantaj olduğunu sanmıyorum. Bu bölüm için zaten çoğunlukla bir gün üstüne gerek var.
AGM aküden marş aküsü olarak faydalanma durumu ancak çok ıssız yerlerde söz konusu. Etrafta yardıma gelecek bir kimse çoğu zaman bulunabiliyor. Yeter ki uygun kalınlıkta bir kablo olsun. Bu çözüm bence kendi AGM akünüzü bağlamaktan bile daha kolay.

Reimo nedense birkaç senedir AGM akülere eğilim göstermekte ? Ben ise 9. senesindeki jel akümü değiştirirken bariz bir fark olmadığından çeşidini de değiştirmeyi planlamıyorum.

.
 
Son düzenleme:

AGM aküler JEL aküler gibi gaz sızdırmazlık yani kapalı ortamda kullanmaya müsaitmi , ayrıca altarnatör araç şarjı için JEL akü tavsiye edilmiyor , AGM de durum nedir teşekkür
 

AGM ve jel aküler gaz sızdırmaz aküler. Oluşan çok cüzi gaz da rekombine ediliyor. Bırakın bu aküleri normal sulu aküler bile artık yapı değiştirdi Süleyman bey. İsterseniz sürücü koltuğunuzun altına bakın. ;)

Benim jel akümü Westfalia VSR ayırıcıyla regülatöre bağlamış. Sizin bahsettiğiniz çekincenize hiç bir yerde rastlamadım.
Facebook’ta mı konuşuluyor ? :p
 
Son düzenleme:



AGM ve jel aküler gaz sızdırmaz aküler. Oluşan çok cüzi gaz da fekombine ediliyor. Bırakın bu aküleri normal sulu aküler bile artık yapı değiştirdi Süleyman bey. İsterseniz sürücü koltuğunuzun altına bakın. ;)

Benim jel akümü Westfalia VSR ayırıcıyla regülatöre bağlamış. Sizin bahsettiğiniz çekincenize hiç bir yerde rastlamadım.
Facebook’ta mı konuşuluyor ? :p
Farklı başlıklarda cok yazıldığını gördüm . Araç aküsünden şarj sıkıntısı yoksa, seçim şansımız artıyor. Bu seçim alanımızı arttırdığı için iyi olur.

SM-N9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 


AGM veya GEL batarya tiplerinden hangisi kullanılmalıdır, doğru seçim nasıl olmalıdır soruları bir hayli fazladır.

Üretici firma data sheet değerleri, uygulama pratikleri doğrultusunda, kullanılacak teknik yapı durumları doğrultusunda seçim yapılır.

Konumuz karavanda veya teknede elektrik ihtiyacını karşılamak için kimyasal olarak depolama durumlarında.

AGM tip için; ani ve yüksek bir akım çekme durumda;
Çoğu durumda standart kaliteli şarj cihazı veya alternatörden yapılabilir
Araç içi ve benzeri batarya kombiner bağlantı için uygun sayılabilir.

GEL tip için; AGM ye nazaran biraz daha maliyetli olup aynı fiziksel boyuttaki AGM Ile benzer güç kapasitesini sunmaz.
Daha yavaş deşarj ve biraz daha yüksek ortam çalışma sıcaklık beklentisi vardır.
Dikkate alınması gereken en büyük sorunu GEL şarj profilidir. Doğru şarj edilmediği durumlarda ömür beklentisi kısalacaktır.
Alternatörden şarj durumunda özel regülatör kullanılmalıdır.

Ani ve yüksek akımlar çekilen, alternatörden şarj düşünülen bir araç için AGM

Daha düzgün ve ani olmayan yükler,ve uygun şarj şartlarında GEL düşünülebilir.
 


DC to DC akıllı şarj redresorleri var.
Onları kullanınca araçtan şarj hiç problem olmamalı.

AGM veya GEL batarya tiplerinden hangisi kullanılmalıdır, doğru seçim nasıl olmalıdır soruları bir hayli fazladır.

Üretici firma data sheet değerleri, uygulama pratikleri doğrultusunda, kullanılacak teknik yapı durumları doğrultusunda seçim yapılır.

Konumuz karavanda veya teknede elektrik ihtiyacını karşılamak için kimyasal olarak depolama durumlarında.

AGM tip için; ani ve yüksek bir akım çekme durumda;
Çoğu durumda standart kaliteli şarj cihazı veya alternatörden yapılabilir
Araç içi ve benzeri batarya kombiner bağlantı için uygun sayılabilir.

GEL tip için; AGM ye nazaran biraz daha maliyetli olup aynı fiziksel boyuttaki AGM Ile benzer güç kapasitesini sunmaz.
Daha yavaş deşarj ve biraz daha yüksek ortam çalışma sıcaklık beklentisi vardır.
Dikkate alınması gereken en büyük sorunu GEL şarj profilidir. Doğru şarj edilmediği durumlarda ömür beklentisi kısalacaktır.
Alternatörden şarj durumunda özel regülatör kullanılmalıdır.

Ani ve yüksek akımlar çekilen, alternatörden şarj düşünülen bir araç için AGM

Daha düzgün ve ani olmayan yükler,ve uygun şarj şartlarında GEL düşünülebilir.


Biraz tekrar olacak ama önemli bulduğum iҫin biraz detaylı anlatmak istiyorum

Yașam akülerini araҫ aküsü üzerinden șarj etmek, bir yerde fazla kalmadan gezen karavancılar iҫin ҫok önemli bir konu. Bu durumda araҫ aküsü ile yașam aküsü arasına koyulabilecek iki tür cihaz var.

1.Bu linkte gördüğümüz izolatörler/birleștiriciler:
Akü İzolatörleri & birleṣtiricileri - Victron Energy

2.Ikinci tür cihazlarda bu linkte gördüğümüz ve benzerleri:
Orion-Tr İzole Akıllı DC-DC Şarj Cihazı - Victron Energy

Ikinci linkte gördüğümüz türden cihazlar yolda giderken yașam akülerini araҫ aküsü üzerinden sağlıklı bir șekilde șarj ediyorlar. Bir diğer faydalarıda alternatörden/araҫ aküsünden gelen akımla yașam aküsünü daha ҫabuk șarj edebiliyorlar. Bu tür cihazları kullananlar rahatlıkla jel ve agm akülerini de alternatör (yașam aküsü) üzerinden șarj edebilirler.

Tekrar etmekte fayda var. Bir yerde fazla kalmadan gezen karavancıların dikkat etmesi gereken bir konu.
 



Biraz tekrar olacak ama önemli bulduğum iҫin biraz detaylı anlatmak istiyorum

Yașam akülerini araҫ aküsü üzerinden șarj etmek, bir yerde fazla kalmadan gezen karavancılar iҫin ҫok önemli bir konu. Bu durumda araҫ aküsü ile yașam aküsü arasına koyulabilecek iki tür cihaz var.

1.Bu linkte gördüğümüz izolatörler/birleștiriciler:
Akü İzolatörleri & birleṣtiricileri - Victron Energy

2.Ikinci tür cihazlarda bu linkte gördüğümüz ve benzerleri:
Orion-Tr İzole Akıllı DC-DC Şarj Cihazı - Victron Energy

Ikinci linkte gördüğümüz türden cihazlar yolda giderken yașam akülerini araҫ aküsü üzerinden sağlıklı bir șekilde șarj ediyorlar. Bir diğer faydalarıda alternatörden/araҫ aküsünden gelen akımla yașam aküsünü daha ҫabuk șarj edebiliyorlar. Bu tür cihazları kullananlar rahatlıkla jel ve agm akülerini de alternatör (yașam aküsü) üzerinden șarj edebilirler.

Tekrar etmekte fayda var. Bir yerde fazla kalmadan gezen karavancıların dikkat etmesi gereken bir konu.

2x150 mono panel
2x120 jel akü
30 mppt şarj regülatörü

Koy aracına

vede

Kafayı fazla karıştırmadan bak keyfine desem ne dersiniz Hüseyin abi
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,823
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst