Karavanda Araç İle Yaşam Aküsünün Bağlantı Metodları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan EvliyaCelebi2 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 290
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 106,974
Daha önce 220 volt için topraklama kaçak akım rölesi konuşmuştuk karavan da son düzenlemeleri yapıyorum ,ruhsata girmeye. Az kaldı sonuç olarak şofben in sigortasını düzeltirken elektriğin açık olduğunu unuttum 220 volt elektriğin kablosunu elimle tuttum çok hafif bir kıdıklama gibi elinize bir şey sürter gibi yani çarpma olmadı normal de evde bunu yapsam beni çok iyi sarsar dı
 

Etiketler
transporter aracimda bagaja ikinci bir aku koydum aku 85 amper aracin kendi akusude 85 amper aracin sarz dinamosunda 180 amper yaziyor sorum su cyrix 120 mi almaliyim yoksa cyrix 230 mu yardimci olursaniz sevinirim

Merhaba
Bana kalırsa 230 A olanını alın sonuçta biraz daha fazla para vereceksiniz ama kafanız rahat olur
Ayrıca iki akü arasındaki mesafenize göre kablo kalınlığını seçiniz 35mm2 veya 50mm2
 

peki bir kac sorum daha var
1 bu parcayi one yani arac akusunun yainda biryerleremi koymam gerek yoksa arka bagajdaki akunun yaninami
2 arkaya koyarsam akunun yaninda anfilerim var bunlara gelen kalın besleme kablosunu kullanabilirmiyim yoksa iki aku arasina yeni kablomu cekmem lazim
cevaplariniz icin tesekkur ederim

nereye koyduğunuz önemli değil doğru bağlamanız ve kablo kesitini doğru kullanmanız önemli
Sigorta olarakta cihazın kağıdında önerdiği sigortayı kullanın
180 A lik bir alternatöre ben olsam 120 A lik Cyrix ve 30 A lik sigorta takmam
35mm2 kalınlığının altında bir kabloda kullanmam ( artı / eksi olarak ) eksi ucu aracın gövdesindende alabilirsiniz ama akü ile gövde arasındaki kabloda en az 35mm2 olmasını öneririm
 

Tekrar merhaba
O zaman ben yaklaşık 40 yıldır hatalı işler yapmışım hatta victron energy firması hatalı bir ürün yapmış
not: devrede bir enerji kaynağı varsa aküler en kuvvetli yeri seçer ve oradan enerji çekerler yani aküler birbirlerinden akım çekmezler bu da bize okulda öğretilen ilk konulardan biridir
ancak deşarj anında dediğinizde haklısınız
alıcılar toplam güçten çekiş yaparlar dolayısı ile eğer paralellik deşarjda devam ederse zayıf akü çabuk deşarj olur buda istenmeyen durumdur yat elektriğinde marş aküsünü korumak bizim birincil şartımızdır
firma bu cihazı Türkiye piyasasına 6 sene kadar önce sundu bende o zamandan beri müşterilerimin yatlarına ve karavanlarına monte ediyorum şu ana kadarda hiç bir kötü geri dönüşüm olmadı
ege boncuk dostum merhaba hayırlı akşamlar karavan elktriğiyle ilgili bazı teknik eksikliğim var seninle görüşmek isterim ben izmirdeyim uygunsa telefonda görüşebilirmiyiz hayırlı geceler
 

Merhabalar.
Volkswagen caravella camper dönüşümümü bitirmek üzereyim, ancak güneş paneli kullanmayı düşünmüyorum ve yaşam akümü alternatörden şarj etmeyi planlıyorum. Ancak aracımda smart alternatör olduğundan split röle kullanamayacağımı anladım. (Esasen voltaj hassas ELO röle satın almıştım). Çözüm olarak xxx watt tam sinüs inverter ile 220 V elde ederek (aslında kamperda 220 v ihtiyacım yok) noco genius G7200 12v/24v 230A şarj cihazı bağlayarak 220 v dan yaşam akümü şarj etmeyi planlıyorum.Tabii ki araç ile yol alırken. Bu mümkün mü? Alternatif önerilerinize açığım.(Yaşam aküsü olarak düşündüğüm Varta 95A AGM akü , marş aküsü ise Varta 67A AGM akü)
 



Acaba EURO5 ve EURO6 ve sonrası araçlarında VSR (voltaj hassas röle) röle kullanan arkadaşlar var mı? Varsa bir problem yaşıyorlar mı?
 


Bakın yazımdada belirttiğim gibi bu röle voltaj değerlerine göre çalışıyor evet aküleri birbirine paralelliyor ve toplam gerilimi referans alıyor dolayısı ile alternatör toplam gerilimi referans almış oluyor servis akü kapasitesi marş akü kapasitesine göre daha yüksek olduğu ve doluma ihtiyacı varsa akımı o çekiyor taki doluma ulaşıp voltajını istenen değere gelene kadar
Burdan sonra Alternatörün konjektörü referans değeri hissedip şarj akımını azaltıyor ve voltajı sabit tutarak o anda şebekedeki alıcıları beslemeye başlıyor
Şimdi paralelleme esnasında sizin aklınıza gelen küçük aküden kapasitesi yüksek amperli aküyü paralellemek
çok görüş bu yandadır ama eğer makine marş akünüz arızalı değilse dolduktan sonra akım çekmez ve hiç bir sıkıntı yaşanmaz
Zaten böyle bir sıkıntı olacak olsa yat sektöründeki bu firma bu cihazı piyasaya süremez
Bende güvenmesem hiç bir şekilde önermem eğer kullanmayı düşünüyorsanız müsterih olun ve herzaman yardımcı olurum
saygılar
merhaba, size nasıl ulaşabiliriz bu sistemi kurmak için..
 





Bakın yazımdada belirttiğim gibi bu röle voltaj değerlerine göre çalışıyor evet aküleri birbirine paralelliyor ve toplam gerilimi referans alıyor dolayısı ile alternatör toplam gerilimi referans almış oluyor servis akü kapasitesi marş akü kapasitesine göre daha yüksek olduğu ve doluma ihtiyacı varsa akımı o çekiyor taki doluma ulaşıp voltajını istenen değere gelene kadar
Burdan sonra Alternatörün konjektörü referans değeri hissedip şarj akımını azaltıyor ve voltajı sabit tutarak o anda şebekedeki alıcıları beslemeye başlıyor
Şimdi paralelleme esnasında sizin aklınıza gelen küçük aküden kapasitesi yüksek amperli aküyü paralellemek
çok görüş bu yandadır ama eğer makine marş akünüz arızalı değilse dolduktan sonra akım çekmez ve hiç bir sıkıntı yaşanmaz
Zaten böyle bir sıkıntı olacak olsa yat sektöründeki bu firma bu cihazı piyasaya süremez
Bende güvenmesem hiç bir şekilde önermem eğer kullanmayı düşünüyorsanız müsterih olun ve herzaman yardımcı olurum
saygılar
 

Sayın Evliya Çelebi
Ben uzun sürelerdir yat elektriği ile uğraşıyorum
Makinenin alternatöründen servis aküsünü şarj etmek için birçok yöntem var ben kendi karavanımda ve olarca teknede kullandığım mikro işlemcili sırf bu iş için geliştirilmiş 120 veya 240 A lik olarak piyasada bulabileceğiniz özel bir röle ile yapmaktayım ve yaklaşık 5 / 6 senedir kullandığım doğru monte edildiğinde son derece güvenli bir röleyi önereceğim
victron energy nin CYRIX-I
Cyrix-i Akü Birleştirici Seti - Victron Energy
Piyasada kit veya daha ucuz olarak yalnızca röle olarak satılanları vardır
bu cihazın kurulumu oldukça kolay fakat hangi aküyü hangi uca bağlayacağınızı ve akülerin birbirinden olan uzaklıkları nedeniyle kablo kesitlerine kesinlikle dikkat edilmeli
Bu cihaz voltaj duyarlı olarak çalışmakta ve araç çalışıp alternatör marş aküsünü 14 V a çıkarttında kontağını kapatır ve servis aküsü ile marş aküsünü birleştirir böylece servis akünüzde şarj olmaya başlar
Taki siz makineyi stop ettirip marş akü voltajı düşmeye başladığında kontağını ayırır ve marş akünüzün boşalmasını engeller
Eğer sistemde bir şarj aletiniz varsaki ben bunu tavsiye ediyorum
Aracınıza sahil enerjisini adınız ve şarj aletinizi çalıştırdınız ( şarj aleti yalnızca servis aküsünü besleyecek şekilde monte edilmiş olması lazım )
yukarıda olduğu gibi bu sefer önce servis akünüzü doyuma ulaştığını hissettikten sonra kontağını kapatıp marş akünüzüde şarj etmeye başlar
Aynı şey güneş panelinden şarj olurkende geçerlidir
Bence yüksek amperli kontaktan tahrikli röleler bir referans voltaj değerine göre çalışmadığından dolayı çok tehlikelidir ( hele birde kablo kesitlerini göz önünde bulundurulmadan yapılmış sistemlerle birlikte kullanılması daha da büyük risklerdir )

merhaba, konuyla biraz alakasız gibi gözükebilir ancak sormak istediğim bir mevzu var. karavan planımda bilgisayar çalıştıracağım için 3000w tam sinüs akıllı inverter koymayı planlıyorum ancak bu inverter 24v ve anladığım kadarıyla 12v çalışan cihazlar için 24-12V dc-dc düşürücü kullanmam gerekiyor. Victron Orion-Tr 24/12-25A DC / DC Konvertör buldum ancak farklı amper seviyelerinde seçenekler mevcut.

Karavan içerisinde kullanmak için kaç amperlik bir dc konvertör yeterli olacaktır?
ek olarak; buzdolabı, şofben, tv ev tipi cihazları 220v üzerinden çalıştırmayı düşünüyorum. 12v üzerinden çalışacaklar olanlar webasto, hidrofor gibi.
şimdiden teşekkürler.
.
 
Son düzenleme:

merhaba, konuyla biraz alakasız gibi gözükebilir ancak sormak istediğim bir mevzu var. karavan planımda bilgisayar çalıştıracağım için 3000w tam sinüs akıllı inverter koymayı planlıyorum ancak bu inverter 24v ve anladığım kadarıyla 12v çalışan cihazlar için 24-12V dc-dc düşürücü kullanmam gerekiyor. Victron Orion-Tr 24/12-25A DC / DC Konvertör buldum ancak farklı amper seviyelerinde seçenekler mevcut.

Karavan içerisinde kullanmak için kaç amperlik bir dc konvertör yeterli olacaktır?
ek olarak; buzdolabı, şofben, tv ev tipi cihazları 220v üzerinden çalıştırmayı düşünüyorum. 12v üzerinden çalışacaklar olanlar webasto, hidrofor gibi.
şimdiden teşekkürler.
.
Merhaba
geç dönüş yaptığım için üzgünüm
anladığım kadarı ile elinizde 24 v 3000w bir inverter var ve bunu 12v ile çalıştırmayı düşünüyorsunuz bu işlemide victron energy nin dc dc dönüştürücüsü ile yapmak istiyorsunuz
bu iş bakıldığında doğru fakat dc dc dönüştürücüleri biz düşük akımlar için kullanırız sizin yapmak istediğiniz işlem için dc dc dönüştürücüler küçük kalır
benim önerim 12 v bir inverter alarak işlemlerinizi yapmanız
benim karavanımdada buzdolabım 220 v inverter ile çalıştırıyorum inverterimde 1600w çok rahatlıkla yetiyor
size önerim omik direnç yani rezistanslı ısıtıcılarınızı inverterle çalıştırmayın
hem akü ömrünü hemde inverterinizin ömrünü kısaltırsınız
inverter içinde düzgün iyi bir marka kullanmanızı tavsiye ederim
 


Merhaba,

Alternatörden rölesiz şarj sistemini aracımda uyguladım. Videosuna alttan ulaşabilirsiniz.

yaşam aküsü olarak koltuk altında kullandığınız kurşun akü ;şarj sırasında hidrojen gazı açığa çıkarır.
Mutlu akü uyarılar bölümünde
"Akülerde oluşan hidrojen gazı son derece yanıcıdır. Şarj alanları iyi havalandırılmalıdır."
uyarısı var. MUTLU AKÜ LİNKİ

Araç aküsünden paralel ilave kablo yerine koltuk altından araç için kullanılan ana kabloya ek yapılarak aldınızsa (ben öyle anladım), o kablonun akım taşıma kapasitesini zorlayabilir,kablonun aşırı ısınmasına yada daha kötü duruma yol açabilir.
Yaşam aküsü ve inverter için koruma amaçlı sigorta kullanmadınız mı video da fark edemedim.
Ayrıca ucuza harici akü şarj cihazı alıp 220 V bulduğunuzda akünüzü oradan da şarj etme imkanınız olsun.
 



yaşam aküsü olarak koltuk altında kullandığınız kurşun akü ;şarj sırasında hidrojen gazı açığa çıkarır.
Mutlu akü uyarılar bölümünde
"Akülerde oluşan hidrojen gazı son derece yanıcıdır. Şarj alanları iyi havalandırılmalıdır."
uyarısı var. MUTLU AKÜ LİNKİ

Araç aküsünden paralel ilave kablo yerine koltuk altından araç için kullanılan ana kabloya ek yapılarak aldınızsa (ben öyle anladım), o kablonun akım taşıma kapasitesini zorlayabilir,kablonun aşırı ısınmasına yada daha kötü duruma yol açabilir.
Yaşam aküsü ve inverter için koruma amaçlı sigorta kullanmadınız mı video da fark edemedim.
Ayrıca ucuza harici akü şarj cihazı alıp 220 V bulduğunuzda akünüzü oradan da şarj etme imkanınız olsun.

Aküden çıkan hidrojen gazı çok minimal seviyede diye biliyorum. Yasal sebeplerle o uyarıyı koymak zorundalar muhtemelen.

Koltuk altında boşta fazladan kablo vardı. Onu kullandım. Olmasaydı yeni kablo çekecektim. Muhtemelen daha önce de koltuğun altında birşeyler varmış, sökmüşler.

Sigorta vardı fakat yaşam aküsünden de aracı çalıştırabilmek için sigortayı devreden çıkardım. Ana aküyü kazara bitirip de yaşam aküsünden başlatmak istediğinizde yüksek akım 30 amperlik sigortayı kesiyor. Belki invertore giden uca ekleyebilirim bir sigorta.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,743
Mesajlar
1,523,046
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst