Karavanda Araç İle Yaşam Aküsünün Bağlantı Metodları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan EvliyaCelebi2 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 290
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 106,365

Etiketler


sayın Egeboncuk kaçak akım rölesi dediğimiz şey bir elektrik devresinde anlık olarak bu röleye giren ile çıkan akımın eşit olmadığı anda yani elektrik akımının içinden akıp gitmesi gereken kablodan herhangi bir sebeble çıkıp kestirmeden toprağa ve topraklama yapılmış kendisi üretmiş olan alternatör gitmesinden dolayı kaçak akım rölesi giren ve çıkan akımda farklılık oluşmasını hissedip elektrik bağlantısı iptal etmesi olduğuna göre,karavanın içinde hangi cihazdan kaçak akım sınıflandırması türü bir akım nereye akacak?Hele ki invertör türü bir üreticide toprak ile bir potansiyel farkı oluşumu da yoksa biz invertörde ürettiğimiz 220 volta nasıl kaçak akım yaratacagız?
bakın aracın alternatörü ile falan hiç bir ilgisi yok 230 volt devrelerinde kullanılır kaçak akım röleleri bir daha anlatayım aracın akülerini falan bir tarafa bırakın
araca dışarıdan enerji aldık ve önce sigorta bağladık eğer dışarıdan aldığımız toprak sağlam ve bir cihazımızda gövdeye kaçak oluştu sigortanız atar
şimdi diğeri yani kaçak akım rölesini anlatayım
bu cihaza faz ve nötr girer ve çıkar, sistemden diyelim 10A akım çekiliyor faz ve nötr den aynı akım geçer yani 10 amper eğerki faza deydiniz ve çarpılmaya başladınız sizde devreden bir akım çekmeye başlarsınız ama akım sizin üstünüzden toprağa doğru akar yani nötr e doğru akmaz fazla nötr arasında 30mA gibi çok düşük bir fark oluşması anında kaçak akım rölesi devreyi açar
inverter gerilimide bir enerjidir şebekeden çektiğinizle bir farkı yokki kaçak akım rölesi çalışmasın
 




Şayet invertör elektriği 220 volt ile ülke elektrik sisteminin 220 voltu arasında fark yok diyorsanız İnvertörün ürettiği 220 voltta nötür hattı nasıl oluşacak?
Bir adım daha atayım ve İZOLASYON TRAFOSU nedir diye sorayım? çünkü sonuçta kaçak akım konusunda aynı noktaya varıyor.
 

....
inverter gerilimide bir enerjidir şebekeden çektiğinizle bir farkı yokki kaçak akım rölesi çalışmasın

Sadece aküden 220 v elde edilirken ve Aracın toprak ile dışarıdan bir bağlantısı yok iken, kaçak akım vücud üzerinden hangi yolu izleyerek akacak ki insan üzerinde tehlikeli akım geçebilsin.
Fakat şebekeden enerji aldığınızda kaçak akım rölesinin bulunmasında fayda var.
 

Şayet invertör elektriği 220 volt ile ülke elektrik sisteminin 220 voltu arasında fark yok diyorsanız İnvertörün ürettiği 220 voltta nötür hattı nasıl oluşacak?
Bir adım daha atayım ve İZOLASYON TRAFOSU nedir diye sorayım? çünkü sonuçta kaçak akım konusunda aynı noktaya varıyor.
çok büyük ihtimalle anlamayacaksınız İnce999 bey çünkü artık elektriğin içine gireceğiz
bakın şimdi nötr mahallemizdeki trafonun yıldız bağlantısıdır 3 fazlı bir trafodan söz ediyorum faz lar arası 400 v faz nötr arası 230 volttur yani potansiyel fark illa nötr istemez maksat potansiyel farktır
kaçak akım röleleri illa nötr istemezler hatta 3 fazlı kaçak akım röleleride vardır
dolayısı ile inverter lardada kaçak akım kullanılması lazımdır
İzolasyon trafosuna gelince ülkenin faz nötr veya fazlar arası gerilimlerine uygun ve üzerinden çekilecek akımlara göre dizayn edilmiş birebir trafolardır
sahilden aldığınız enerjiyi teknenin içine kablo bağlantısı yapmadan sokmuş olursunuz yani manyetik bağ ile
bu trafoların birincil görevleri toprakla potansiyel fark oluşturmamaları böylece enerjinin iki ucunu tuttuğunuzda çarpılırsınız
Ayrıca kara ile tekne arasında oluşacak galvanik korozyonu önlemekte ikincil işidir
İnşallah anlatabilmişimdir
bundan sonraki bilgiler ücrete tabidir
tabiki şaka karşılaştığımızda bir biranızı içmek isterim:sweatsmile::sweatsmile:
 


tabiki şaka karşılaştığımızda bir biranızı içmek isterim:sweatsmile::sweatsmile:

Bir yerlerde oturup karşılıklı biralarımızı içerken bilimsel dalaşmayı tercih ederim.
.

Çok kereler forumda karavana 220 Volt gibi yüksek gerilim yerine 12 Volt un daha çok yakıştığını savundum.

Şimdi karavan dışında da gerilimin düştüğünü görmek sevindirici.. ;)
İkisi için de doğrusu bu zaten..:yum:


...
Kıssadan hisse:
Demek karavanda gerilimin zararlarını önlemek üzere kazık yerine bira da kullanılabilirmiş... :p

.
 
Son düzenleme:



Konu yine elektrik. Okuyorum yine baştan okuyorum. Sonuç NİKOLA TESLA'dan bize hiç mi birşey düşmemiş anlamadım gitti. Herkes farklı uygulamaları konuşuyor biz aracımıza ufak ve risk içermiyen güvenli bir sistem kurmak için ilgililere ne istediğimizi anlatamıyoruz. Bu kadar konu ile ilgili karavancıyı yanyana bulmuşken onlar bize söylerler herhalde ne yapılacağını.
Bir yıl önce karar vererek başladığım araçla gezileri çok basit uygulamalar ile T5 Caravelle aracımla yaptım ve devam ediyorum.
Uzun iki seyehatim sonrası , daha özellikli karavana geçmeyi düşünecektik. Fakat acaba gereklimi sorularını aşamadık ve halen hem karavanımız olursa nasıl olsun hemde T5 ile daha iyi nasıl devam ederiz düşüncesi aynı anda devam ediyori Mevcut ekonomik ortam da zaten hızlanmaya imkan vermiyor. Karavana ödeyeceğimiz tutar ile ne kadar yer gezebileceğimizi düşünmek de işin diğer yönü.

Konuya dönecek olursak Araç üstünde kullandığımız port bagaj bize bir panel takma imkanını verecek gibi gözükmüyor. T5 içinde hiçbir ekstra güç kaynağı kullanmadan (220v bulduğumuz yerler hariç ) 50 günlük bir gezi yaptık. Fakat daha kulanışlı ufak bir buzdolabı ve dışarı çıkılamıyacak yağmur vb gibi durumlarda araç içinde vakit geçirmekte bize biraz keyifli bir ortam desteği sağlıyacak karmaşık olmayan bir çözüm arayışındayız.
İlk olarak aşağıdaki linkteki gibi bir cihaz bize bu imkanı sağlarmı?
Portatif olmasından dolayı çadırda kullanma imkanı da var. Bu ürün Çin malı olduğu standartları daha iyi test edilmiş muadil tavsiye edilecek ürünler de olabilir. Deneyimi olanlar ile konuşmak gerekiyor. Karavan fuarında gördük. Cihaz 12v . 220 v ve solar olarak şarj edilebiliyor. Çıkış olarak da 12v ve 220v alınabiliyor.
Bir diğer konu da araç tepesi yer sıkıntısından dolayı katlanabilir solar paneller için neler söylenebilir?

US $448.88 10% OFF|Tahmini Teslimat Zamanı

Bu sistem yeterli ve güvenli değilse, Aracın alternatöründen beslenmeyecek (Bizim araçta standart olarak hem aracın aküsü hamde sürücü koltuğu altında kurulu olan orjinal webasto çalıştıran akü olduğundan) bir sistem nasıl kurulur ve hangi malzeme listesi gereklidir.
Bunu sormamın sebebi bir maliyeti kabullenerek yanlış ve güvenli olmayan bir sistem kurmamak.

Konu birçok karavancının kafasındaki sorular için çok yerinde oldu...
Tüm katılımcılara teşekkürler...
 

Konu yine elektrik. Okuyorum yine baştan okuyorum. Sonuç NİKOLA TESLA'dan bize hiç mi birşey düşmemiş anlamadım gitti. Herkes farklı uygulamaları konuşuyor biz aracımıza ufak ve risk içermiyen güvenli bir sistem kurmak için ilgililere ne istediğimizi anlatamıyoruz. Bu kadar konu ile ilgili karavancıyı yanyana bulmuşken onlar bize söylerler herhalde ne yapılacağını.
Bir yıl önce karar vererek başladığım araçla gezileri çok basit uygulamalar ile T5 Caravelle aracımla yaptım ve devam ediyorum.
Uzun iki seyehatim sonrası , daha özellikli karavana geçmeyi düşünecektik. Fakat acaba gereklimi sorularını aşamadık ve halen hem karavanımız olursa nasıl olsun hemde T5 ile daha iyi nasıl devam ederiz düşüncesi aynı anda devam ediyori Mevcut ekonomik ortam da zaten hızlanmaya imkan vermiyor. Karavana ödeyeceğimiz tutar ile ne kadar yer gezebileceğimizi düşünmek de işin diğer yönü.

Konuya dönecek olursak Araç üstünde kullandığımız port bagaj bize bir panel takma imkanını verecek gibi gözükmüyor. T5 içinde hiçbir ekstra güç kaynağı kullanmadan (220v bulduğumuz yerler hariç ) 50 günlük bir gezi yaptık. Fakat daha kulanışlı ufak bir buzdolabı ve dışarı çıkılamıyacak yağmur vb gibi durumlarda araç içinde vakit geçirmekte bize biraz keyifli bir ortam desteği sağlıyacak karmaşık olmayan bir çözüm arayışındayız.
İlk olarak aşağıdaki linkteki gibi bir cihaz bize bu imkanı sağlarmı?
Portatif olmasından dolayı çadırda kullanma imkanı da var. Bu ürün Çin malı olduğu standartları daha iyi test edilmiş muadil tavsiye edilecek ürünler de olabilir. Deneyimi olanlar ile konuşmak gerekiyor. Karavan fuarında gördük. Cihaz 12v . 220 v ve solar olarak şarj edilebiliyor. Çıkış olarak da 12v ve 220v alınabiliyor.
Bir diğer konu da araç tepesi yer sıkıntısından dolayı katlanabilir solar paneller için neler söylenebilir?

US $448.88 10% OFF|Tahmini Teslimat Zamanı

Bu sistem yeterli ve güvenli değilse, Aracın alternatöründen beslenmeyecek (Bizim araçta standart olarak hem aracın aküsü hamde sürücü koltuğu altında kurulu olan orjinal webasto çalıştıran akü olduğundan) bir sistem nasıl kurulur ve hangi malzeme listesi gereklidir.
Bunu sormamın sebebi bir maliyeti kabullenerek yanlış ve güvenli olmayan bir sistem kurmamak.

Konu birçok karavancının kafasındaki sorular için çok yerinde oldu...
Tüm katılımcılara teşekkürler...


Bir dahaki Almanya gezinizde kendinize şöyle bir Engel kühlbox (Engel marka üstten kapaklı buzdolabı) almanızı tavsiye ederim. Ben bunun küçüklerini 1992 yılından beri kullanıyorum. Elektrik ihtiyacı 32 KWh. Piyasadaki en iyi bozdolaplarından birisi. Aracın üzerine 100 wattlık bir panel yeter. Isıtıcı akünüzü büyülterek akü sorununu çözebilirsiniz.
Engel MR-040F Kühlbox

Aynı gezinizde aracınızın arkasına aşağıdaki linkte gördüğümüz gibi bir bagaj iyi olur. Eşya alıp koyması aracın üzerindekinden çok daha kolay. Böylece aracın üzeri solar panel için boşalmış olur.
Bu bagaj bisiklet taşıyıcısının üzerine bir kaç dakikada takılabilir.

https://www.campingwagner.de/produc...DZoMVnW9AYPQm5kwrzsHV1PYFabB8YQRoCnG8QAvD_BwE

Bu bagajdan şu anda ebay’de satılanlar.
Fiamma Cargo Back Gepäckbox | eBay
 
Son düzenleme:

.

Deminden beri Caravelle’inize bakıp duruyorum. (Aspravolta resmi)
100 Watt’lık panel için kesin yeriniz var.
Hiç kulağınızı Poverbank alarak öbür elinizle göstermeye kalkmayın bence.
Küçük ve kaliteli bir kompresör buz dolabı ile de zaten en uygun kombinasyon olmuş olurdu.
Tabi yeni akü almanız gerekecek sanırım.
.
 
Son düzenleme:

Bir dahaki Almanya gezinizde kendinize şöyle bir Engel kühlbox (Engel marka üstten kapaklı buzdolabı) almanızı tavsiye ederim. Ben bunun küçüklerini 1992 yılından beri kullanıyorum. Elektrik ihtiyacı 32 KWh. Piyasadaki en iyi bozdolaplarından birisi. Aracın üzerine 100 wattlık bir panel yeter. Isıtıcı akünüzü büyülterek akü sorununu çözebilirsiniz.
Engel MR-040F Kühlbox

Aynı gezinizde aracınızın arkasına aşağıdaki linkte gördüğümüz gibi bir bagaj iyi olur. Eşya alıp koyması aracın üzerindekinden çok daha kolay. Böylece aracın üzeri solar panel için boşalmış olur.
Bu bagaj bisiklet taşıyıcısının üzerine bir kaç dakikada takılabilir.

https://www.campingwagner.de/produc...DZoMVnW9AYPQm5kwrzsHV1PYFabB8YQRoCnG8QAvD_BwE

Bu bagajdan şu anda ebay’de satılanlar.
Fiamma Cargo Back Gepäckbox | eBay

Bagaj kutusu gerçekten güzel. Burada Turist minibüslerinin arkasına takılan plexiglas modeller hep hoşuma gidiyordu ama bagaj kapısı yukarı açıldığından ağırlık sorunu olacağını düşündüğümden vazgeçmiştim.
Buzdolabı dediğiniz gibi Avrupa gezisi sırasında almak daha hesaplı olacak. Koltuk altındaki webasto sistemini aracı aldığım 2006 yılından gezi yaşamına başladığım 2018 yılına kadar hiç kullanmamıştım. Yol öğretiyor lafının ne kadar doğru olduğunu görmüş olduk.
Mevcut elektrik bilgim koltuk altındaki akünün büyütülebileceğini ve buna bir takım entegreler olabileceğini keşfetmekten uzak olduğu için, burada konuyu açmanın ilk dakikalarında sonuçların ortaya çıkması birçoğu ile tanışmasak da değerli dostlarımızın olduğunu ve gezi kültürünün ne kadar zenginlik içerdiğini gösteriyor.
Teşekkürler...
 

.
Sanırım bahsettiğiniz aletin içinde ~16 civarında kalem Li-PO pili var ? 4+4 seri ve parelel kombine bağlanmış olarak galiba ? (Spekülasyon)
"pil Hücre: Samsung Li-Ion 18650-2200 mah" seklinde yazmışlar zaten.

Tabi çıplak satıp satmadıkları da ayrı konu.
Benzeri bir alette (galiba Neco Genius’du) böyle bir durum olduğunu okumuşdum çünkü.
.
CAB34303-8FB8-4854-96FD-48ADB1A1F80E.jpeg

.
 
Son düzenleme:



.

Deminden beri Caravelle’inize bakıp duruyorum. (Asprovolta resmî)
100 Watt’lık panel içiniz kesin yeriniz var.
Hiç kulağınızı Poverbank alarak öbür elinizle göstermeye kalkmayın bence.
Küçük ve kaliteli bir kompresör buz dolabı ile de zaten en uygun kombinasyon olmuş olurdu.
Tabi yeni akü almanız gerekecek sanırım.
.

Bu da sevindirici bir keşif oldu.
Bu kış zaten biran önce yollar düşmek için hep içim kıpır kıpır olarak geçti. Aradaki ufak Berlin geziside bunu kesmedi. Önce eşimin ufak çaplı fakat zaman alan bir sağlık taraması oldu kendisinin emeklilik dönemindeki gezi yaşamına formda girmesi için koşturduk. Daha sonrada annesinin 75 yıl bakımlarını yaptık. Eşime bu büyük evi kapatalım çocuklara daha küçük bir ev açalım kendi başlarına yaşasınlar biz gezmediğimiz zaman araç ile evin önünde yaşarız demeye bile başladım ( Aldığım cevabı tabiki söylememe gerek yok) Mart 15'i araç için start verme zamanım. Bugün camdan dışarı baktığımda uzun zamandır devam eden soğuklardan sonraki sıcak ve güneş de zaten gerekli işareti verdi....
Gezenbilir'e teşekkürler...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,822
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst