EvliyaCelebi2
Söz insanın aynasıdır..
- Mesajlar
- 2,218
- Tepkime Puanı
- 2,198
.
Walla sizi bilmem ama ben okudukça çarpılıyorum...
Walla sizi bilmem ama ben okudukça çarpılıyorum...
merhaba Akdeniz 45 beyEkli dosyayı görüntüle 511344
Resimdeki cihaz da aynı işi görmez mi? Türkiye gezilerimde elektrik aldığım yerlere önce bu aleti takıyorum. Böylece karavana elektrik getiren kablo da güvenceli oluyor diye düşünüyorum.
https://www.amazon.de/s?k=personens...0312&tag=googhydr08-21&ref=pd_sl_4kjngdh01c_b
rica ederimAnladım. Şimdiye kadar aldığım en net öneri. Harici 220 topraklamayı kazıkla takviyelemeyi iptal ettim. Araç şasisi üzerinden kazık la topraklamaya takviye açısından devam edeceğim. Çok sağol.
bakın aracın alternatörü ile falan hiç bir ilgisi yok 230 volt devrelerinde kullanılır kaçak akım röleleri bir daha anlatayım aracın akülerini falan bir tarafa bırakınsayın Egeboncuk kaçak akım rölesi dediğimiz şey bir elektrik devresinde anlık olarak bu röleye giren ile çıkan akımın eşit olmadığı anda yani elektrik akımının içinden akıp gitmesi gereken kablodan herhangi bir sebeble çıkıp kestirmeden toprağa ve topraklama yapılmış kendisi üretmiş olan alternatör gitmesinden dolayı kaçak akım rölesi giren ve çıkan akımda farklılık oluşmasını hissedip elektrik bağlantısı iptal etmesi olduğuna göre,karavanın içinde hangi cihazdan kaçak akım sınıflandırması türü bir akım nereye akacak?Hele ki invertör türü bir üreticide toprak ile bir potansiyel farkı oluşumu da yoksa biz invertörde ürettiğimiz 220 volta nasıl kaçak akım yaratacagız?
bende şimdiye kadar çok çarpıldım sonuçta meslek.
Walla sizi bilmem ama ben okudukça çarpılıyorum...
....
inverter gerilimide bir enerjidir şebekeden çektiğinizle bir farkı yokki kaçak akım rölesi çalışmasın
çok büyük ihtimalle anlamayacaksınız İnce999 bey çünkü artık elektriğin içine gireceğizŞayet invertör elektriği 220 volt ile ülke elektrik sisteminin 220 voltu arasında fark yok diyorsanız İnvertörün ürettiği 220 voltta nötür hattı nasıl oluşacak?
Bir adım daha atayım ve İZOLASYON TRAFOSU nedir diye sorayım? çünkü sonuçta kaçak akım konusunda aynı noktaya varıyor.
tabiki şaka karşılaştığımızda bir biranızı içmek isterim
.Bir yerlerde oturup karşılıklı biralarımızı içerken bilimsel dalaşmayı tercih ederim.
Konu yine elektrik. Okuyorum yine baştan okuyorum. Sonuç NİKOLA TESLA'dan bize hiç mi birşey düşmemiş anlamadım gitti. Herkes farklı uygulamaları konuşuyor biz aracımıza ufak ve risk içermiyen güvenli bir sistem kurmak için ilgililere ne istediğimizi anlatamıyoruz. Bu kadar konu ile ilgili karavancıyı yanyana bulmuşken onlar bize söylerler herhalde ne yapılacağını.
Bir yıl önce karar vererek başladığım araçla gezileri çok basit uygulamalar ile T5 Caravelle aracımla yaptım ve devam ediyorum.
Uzun iki seyehatim sonrası , daha özellikli karavana geçmeyi düşünecektik. Fakat acaba gereklimi sorularını aşamadık ve halen hem karavanımız olursa nasıl olsun hemde T5 ile daha iyi nasıl devam ederiz düşüncesi aynı anda devam ediyori Mevcut ekonomik ortam da zaten hızlanmaya imkan vermiyor. Karavana ödeyeceğimiz tutar ile ne kadar yer gezebileceğimizi düşünmek de işin diğer yönü.
Konuya dönecek olursak Araç üstünde kullandığımız port bagaj bize bir panel takma imkanını verecek gibi gözükmüyor. T5 içinde hiçbir ekstra güç kaynağı kullanmadan (220v bulduğumuz yerler hariç ) 50 günlük bir gezi yaptık. Fakat daha kulanışlı ufak bir buzdolabı ve dışarı çıkılamıyacak yağmur vb gibi durumlarda araç içinde vakit geçirmekte bize biraz keyifli bir ortam desteği sağlıyacak karmaşık olmayan bir çözüm arayışındayız.
İlk olarak aşağıdaki linkteki gibi bir cihaz bize bu imkanı sağlarmı?
Portatif olmasından dolayı çadırda kullanma imkanı da var. Bu ürün Çin malı olduğu standartları daha iyi test edilmiş muadil tavsiye edilecek ürünler de olabilir. Deneyimi olanlar ile konuşmak gerekiyor. Karavan fuarında gördük. Cihaz 12v . 220 v ve solar olarak şarj edilebiliyor. Çıkış olarak da 12v ve 220v alınabiliyor.
Bir diğer konu da araç tepesi yer sıkıntısından dolayı katlanabilir solar paneller için neler söylenebilir?
US $448.88 10% OFF|Tahmini Teslimat Zamanı
Bu sistem yeterli ve güvenli değilse, Aracın alternatöründen beslenmeyecek (Bizim araçta standart olarak hem aracın aküsü hamde sürücü koltuğu altında kurulu olan orjinal webasto çalıştıran akü olduğundan) bir sistem nasıl kurulur ve hangi malzeme listesi gereklidir.
Bunu sormamın sebebi bir maliyeti kabullenerek yanlış ve güvenli olmayan bir sistem kurmamak.
Konu birçok karavancının kafasındaki sorular için çok yerinde oldu...
Tüm katılımcılara teşekkürler...
Bir dahaki Almanya gezinizde kendinize şöyle bir Engel kühlbox (Engel marka üstten kapaklı buzdolabı) almanızı tavsiye ederim. Ben bunun küçüklerini 1992 yılından beri kullanıyorum. Elektrik ihtiyacı 32 KWh. Piyasadaki en iyi bozdolaplarından birisi. Aracın üzerine 100 wattlık bir panel yeter. Isıtıcı akünüzü büyülterek akü sorununu çözebilirsiniz.
Engel MR-040F Kühlbox
Aynı gezinizde aracınızın arkasına aşağıdaki linkte gördüğümüz gibi bir bagaj iyi olur. Eşya alıp koyması aracın üzerindekinden çok daha kolay. Böylece aracın üzeri solar panel için boşalmış olur.
Bu bagaj bisiklet taşıyıcısının üzerine bir kaç dakikada takılabilir.
https://www.campingwagner.de/produc...DZoMVnW9AYPQm5kwrzsHV1PYFabB8YQRoCnG8QAvD_BwE
Bu bagajdan şu anda ebay’de satılanlar.
Fiamma Cargo Back Gepäckbox | eBay
.
Deminden beri Caravelle’inize bakıp duruyorum. (Asprovolta resmî)
100 Watt’lık panel içiniz kesin yeriniz var.
Hiç kulağınızı Poverbank alarak öbür elinizle göstermeye kalkmayın bence.
Küçük ve kaliteli bir kompresör buz dolabı ile de zaten en uygun kombinasyon olmuş olurdu.
Tabi yeni akü almanız gerekecek sanırım.
.