Konu için emek verenlere teşekkür ederim; izninizle öneride bulunmak isterim.
- müracaat merci Hazine Müsteşarlığı olarak biliyorum,sigortalar birliği müsteşarlığın siyasi kararlarını üyelerine tebliğle görevli olduğunu düşünebiliriz.
- binek araçların 2.5 katı dendiğinde mutlaka örneklerle haksız tespit olduğu hakkında geri dönüş olabilecektir. Bu konuda mutlaka 1. basamak ile 7.basamak aralığındaki kıyaslamayı net bilgi olarak ortaya konmalı.
Kendimden örnek verirsem daha net anlaşılabilir.
-binek aracım aralık 2018 mafre sig. 7.basamak 777 TL
-motokaravanım aralık 2018 Quick sig. 7.basamak 1.300 TL
Son olarak sigorta konusunda olumsuz gelişmelerden sonra alttaki sloganımı imzam olarak 4 yıldır kullanıyorum, işe yarayacaksa kullanabilirsiniz.
- Özel Amaçlı Taşıtlar gibi trafikte öncelik, arıza şeridi kullanım hakkı, sirenlerle yolun açılmasını değil. Sadece gezmek,görmek ve doğayı gözlemlemek için yollarda olmak istiyoruz. Karavanlarımızın sigortasını hakettiği klasmanda değerlendirilmesini talep ediyoruz..!
Adil bir uygulama istiyoruz...
Hüseyin bey,
sizin ve sadado nun gönderdiği yazıdan da cümlelerde eklenerek biraz daha geliştirdim.
Bu metinin içine başka fikri ve önerilerle geliştirilebilinir,ilaveler ,çıkarımlar yada cümle düzeltmeleri yapılarak son haline getirebiliriz.
*****************************************************************************
T.C. CUMHURBAŞKANLIĞI İLETİŞİM MERKEZİ MAKAMINA
Konu: Zorunlu Trafik sigortasında motokaravan'lara uygulanan fahiş prim ücretleri hk.
Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortasında uygulama esasları hakkındaki yönetmeliğin 15.maddesine göre, herhangi bir bağlacılığı olmaması üzere hazırlanan ve uygulanması tavsiye niteliğinde olan ‘’Trafik Sigortası Rehber Tarifesi’’ 2014 yılında yayınlandı.
Trafik sigortasında değişen bu yönetmelikle ,serbest fiyatlandırma politikası 2014 yılı ile uygulanmaya başlandı.
Primlerin serbest bırakılması ile beraber sigorta şirketleri, rekabet koşulları ve piyasa yapılarına bağlı olarak trafik sigortası hesaplamaları yapma hakkına kavuştular.
Rekabetin, prim ücretlendirmelerinde aşağı çekeceğine ;MotoKaravan trafik sigorta primlerini , Özel amaçlı taşıt (ambulans,cankurtaran gibi) statüsünde değerlendirilerek ,çok yüksek prim ücret artışı yaptılar.
Moto karavanlar, hala cankurtaranlar ve itfaiye aracları ile birlikte özel amaçlı taşıt grubunda gösterilmektedir.
Moto karavanlar, cankurtaranlar ve itfaiyelerin özel amaçlı tasıt grubunda olmalarının nedeni, aynı hasar frekansında olmaları değildir. Her birinin ayrı bir özel amacı vardır.
Aslında, motokaravanlar zorunlu trafik sigortası açısından en DÜŞÜK risk grubunda araçlar olarak değerlendirilmelidir .
- Motokaravanlarda genellikle sadece aile efradı birlikte rahat ve dingin yolculuk yapmalarından dolayı, cankurtaran ve itfaiye gibi bir yere acil yetişmek için süratli ve riskli kullanılmazlar.
- Motokaravanlar , genelde yaz sezonu dışında hemen hiç bir zaman trafiğe çıkmadıkları gibi, ülkemizde karavan kültürüne gönül verenlerin büyük bir kesimi eğitim ve kültür seviyesi olarak oldukça yüksek, doğa aşığı, rafine insanlardır. Dolayısıyla trafikte aşırı sürat yapmaktan kaçınmaları bir yana, aileleriyle birlikte seyahat eden, başkalarına saygılı ve sorumlu sürücülerdir.
- Karavanlar genellikle yılın bir kaç ayında kullanılırlar ve fazla kilometre yapmazlar.
- Gezilerde karavanla çok zaman büyük şehir trafiğine girilmez. Genellikle kenar mahallelere park edilir ve toplu taşıma araçlarıyla şehir merkezine gidilir.
- Karavanlar, karavancıların ailecek tatillerini geçirdikleri yürüyen evleridir bu nedenle teknik olarak bakımlı araçlardır ve trafikte dikkatli kullanılırlar.
Motokaravan ,Trafik sigorta prim belirleme üslünü,Karavancılık kültürünün çok yaygın olduğu Avrupa birliğine bağlı ülkelerdeki ,moto karavan trafik prim hesaplama yöntemleri gibi yapılmalıdır.
Motokaravan Trafik sigorta primlerinin AB ülkelerindeki gibi belirlenmesi;
- Ülkemizdeki karavan kültürünün gelişmesine, yerel ekonomilere canlılık kazandıracak,kültürel etkileşim sağlayacaktır.
- Bunun yanında , yeni motokaravan imalatcıları ve bu sektörde çalışan nitelikli personellerin çoğalmasına ülke ekonomisine istihtadam, gelir ve kurumlar vergisi yönünden de katkı verecektir.
Motor karavan sahibi kullanıcıları çok zorlayan bu trafik primlerinin ,yukarıda belirtilen hususları dikkate alınarak, moto karavan trafik sigortası prim ücretlerinin ayrı bir katogoride değerlendirelmesi ve makul seviyelere indirilmesini talep ediyoruz.
Bu talebimizin olumlu karşılanmasını saygılarımızla arz ederim.
Karavan ve Treyler
Allianz ile Karavan ve Treyler Sigortası aşağıdakileri sunar:
Bir teklif almak için 131 000'den Allianz'ı arayın
- Kazara kaybedilmesi veya karavanınıza veya römorkunuza zarar gelmesini önleyin
- Geçici konaklama*
- Acil onarımlar *
- Gıda bozulmaları*
- Yasal yükümlülük*
- Karavan veya römorkun değiştirilmesi için geçici kapak *
- 24: 7 Talep yardımı
- Benzersiz ihtiyaçlarımızı karşılamak için tasarlanmış kişiselleştirilmiş servis
* PDS’deki hüküm, koşul, sınır ve istisnalara tabi
Ken Tame ile Rekreasyonel Araç Sigortası (KTA)
Ekli dosyayı görüntüle 510612
Bir karavan, kamp aracına, 5. tekerlekli ya da
Ken Tame'deki kızağa sahip olmanın sizin için bir sigorta seçeneği var
Ken Tame ve Ortakları Pty Ltd, Allianz'ın bir temsilcisidir ve 20 yılı aşkın bir süredir Rekreasyonel Araç sigortası konusunda uzmanlaşmıştır.Ken Tame'den RV sigortası hakkında daha fazla bilgi edinmek için aşağıdaki bağlantıya tıklayarak web sitelerini ziyaret edin.
Fiyat almak için KTA web sitesini ziyaret edin.
RV'lerde 20 yıldan fazla uzman
- Geniş Kapak
Seyahat yaşam tarzınızı karavanın içinde ve dışında koruyun- Kazara kaybedilme, hasar, yangın, patlama ve aracınızın çalınması
- Mülkiyet hasarı dahil, başkalarına karşı yasal yükümlülüğünüzü karşılayın
- 24/7 acil durum talebi yardımı ile her zaman yanınızda
- Daha fazlasını bul
- Fantastik faydalar
Bu sadece sigorta değil - KTA poliçenize eklemek için seçenekler- Karavanınız için KTA 24 saat acil yol yardımı
- İçeriğinizin ve kişisel eşyalarınızın kapağını artırmak için kullanılabilir seçenekler
- Daha fazlasını bul
- Neden KTANeden eğlence araç sigortanız içinKTA'yı
seçmelisiniz- Dürüst. Müşterilerimiz ve Avustralya’daki RV onarım endüstrisi tarafından talep hizmetimiz için tanındı.
- Ekonomik. Politikalarımız makul bir fiyata üstün hizmet sunar
- Daha fazlasını bul
![]()
Ken Tame ve Ortakları,
Avustralya Campervan & Karavan Kulübü'nün (CMCA) ortağıdır.
Ken Tame RV Sigorta Poliçesi
sadece CMCA üyeleri için geliştirilmiştir.
Ken Tame'den daha fazla bilgi alabilirsiniz.
Allianz sigorta reklamı olarak algılanmasın lütfen.(firmayla hiçbir alakam yoktur.)
Anladığım kadarıyla australia kamp ve karavan derneği ile ortak bir çalışma yapmışlar.Ülkemizde Türkiye Kamp ve Karavan Derneği böyle bir çalışmaya teşvik edilebilir.Böylece sadece allianz değil tüm sigorta şirketleri uygun fiyat verebilir.Ayrıca kamp ve karavan derneğimize üye olanlara indirim yapıldığı için üye sayısı çok daha rahat arttırılabilir.Gücümüzü birleştirmek ortak çıkarlar olduğu için kolaylaşır.
Bu sorunların içerisine,üreticilerle birlikte sigorta şirketlerini de alabilirsek,başarılı olabileceğimizi düşünüyorum.
Türkiye Kamp ve Karavan Derneği ............
üyesi için zorunlu trafik sigortası tekliflerinizi bekliyor.En uygun sigorta şirketiyle çalışılacaktır.
Bu forumda sigorta acentesi olan bir zat önceki yıllarda bizden ruhsat bilgilerimizi toplayıp bu oranları gerçek bilgilerle hesaplamııştı. Ama bütün ısrarlarıma rağmen paylaşmaya yanaşmadı.Bu oranlar her gruptaki tüm araçları kapsadığı için bize faydası olmayacak. Bütün gruplarda olduğu gibi özel amaçlı araçlar grubunda da kendi içindeki araçların hasar frekanslarını gösteren oranlar elimizde yok. Bu nedenle Istanbul üzerinden her gün trafikte olan bir otomobille, nadiren büyük şehir merkezlerine yaklaşan karavan örneğini verdim.
Bu forumda sigorta acentesi olan bir zat önceki yıllarda bizden ruhsat bilgilerimizi toplayıp bu oranları gerçek bilgilerle hesaplamııştı. Ama bütün ısrarlarıma rağmen paylaşmaya yanaşmadı.Sigorta ile ilgili konu başlıkları incelenirse bulunacaktır.
.Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortasında uygulama esasları hakkındaki yönetmeliğin 15.maddesine göre, herhangi bir bağlacılığı olmaması üzere hazırlanan ve uygulanması tavsiye niteliğinde olan ‘’Trafik Sigortası Rehber Tarifesi’’ 2014 yılında yayınlandı.
Trafik sigortasında değişen bu yönetmelikle ,serbest fiyatlandırma politikası 2014 yılı ile uygulanmaya başlandı.
Primlerin serbest bırakılması ile beraber sigorta şirketleri, rekabet koşulları ve piyasa yapılarına bağlı olarak trafik sigortası hesaplamaları yapma hakkına kavuştular.
.
Bu durumda sigortaların haksız rekabeti değil, tröst oluşturması söz konusu olmakta.
Belki konu, bunun ispatı (tabi çok zor) yahut en azından suçlaması yolu ile renk değiştirebilir ?
Yanlışım varsa düzeltin lütfen.
...
Suçlamaya somut argüman olarak Bekir beyin olayı gösterilemez mi ?
.
Bu konuda Erdal ÖTÜGEN beyin aşağıdaki gibi bir yazısı vardı. Çözüm çok net bir şekilde belirtilmiş.
Yazının özeti:
Sigorta fiyatının düşmesi için;
Karayolları Trafik Yönetmeliğinde Karayolları Trafik Kanununa uygun şekilde değişiklik yapılarak, “Motokaravan” ifadesinin “Özel Amaçlı Taşıtlar” grubundan çıkarılması ve Kanunda yer alan “Kamp Taşıtı” grubuna dahil edilmesidir.
Bu mümkün olmazsa değişiklikler gerçekleşinceye kadar Türkiye Sigortalar Birliği bilgilendirilerek TRAMER’de Kamp Taşıtlarının yeni bir başlık altında değerlendirilmesinin temini ile bu hatanın düzeltilmesini sağlanması ve tarafımıza bilgi verilmesi konusunda gereğini saygılarımızla arz ederiz.
Erdal ÖTÜGEN beyin YAZISININ TAMAMI:
T.C. İçişleri Bakanlığı Emniyet Genel Müdürlüğüne,
13.Nisan.2015 Sayı:46
Sayın Yetkili,
2918 Sayılı Karayolları Trafik Kanunu ve ilgili Yönetmeliğinde araç sınıfları tanımlarında belirsizlik yaşanmaktadır. Bu belirsizlik nedeniyle kamp taşıtı kullanıcıları olarak haksız yüksek primler ödemek zorunda kalmaktayız:
Özel Amaçlı Taşıtların tarifi Kanunun 3. Maddesinde aşağıdaki şekilde belirtilmiştir.
Özel amaçlı taşıt: Özel amaçla insan veya eşya taşımak için imal edilmiş olan ve itfaiye, Cankurtaran, cenaze, radyo, sinema, televizyon, kütüphane, araştırma araçları ile bozuk veya hasara uğramış taşıt ve araçları çekmek veya taşımak, kaldırmak gibi özel işlerde kullanılan motorlu araçtır.
Metinden anlaşılacağı gibi bu araçların çoğunluğu, kamu hizmeti görmek üzere yoğun şehir trafiğinde kullanılan ve devamlı faaliyet halinde olan kullanım süresi oldukça çok olan, (itfaiye, cankurtaran, çekici gibi) işlevleri gereği kaza yapma riski diğer araçlardan daha yüksek araç gruplarıdır.
Yine Kanunun aynı maddesinde Kamp Taşıtı tanımlanmıştır:
Kamp taşıtı: (Ek: 17/10/1996 - 4199/1 md.) Yük taşımasında kullanılmayan; iç dizaynı tatil yapmaya uygun teçhizatlarla donatılmış, hizmet edebileceği kadar yolcu taşıyabilen motorlu taşıttır.
Kanunda belirtildiği üzere Kamp Taşıtı ayrı bir şekilde tanımlanmış olup; Özel Amaçlı Taşıtlar ile hiçbir ilgisi bulunmamaktadır. Buna rağmen “Kamp Taşıtı” ifadesi Karayolları Trafik Yönetmeliğinde ayrıca düzenlenmemiş, bir kamp taşıtı olan “motokaravan” ise Kanuna aykırı bir şekilde Yönetmelik ile dâhil edildiği grup ile hiçbir benzerliği olmayan “Özel Amaçlı Taşıtlar” kategorisine konulmuştur.
Bu durum çok ciddi olumsuzluklara neden olmaktadır. Şöyle ki:
1. Trafik tescil işlemleri yapılırken ruhsatlara, Kanunda yer alan “Kamp Taşıtı” ifadesi yerine kanunda yer almayan, Yönetmelik ile “Özel Amaçlı Taşıt” kapsamına sokulan “Motokaravan” ifadesi yazılmaktadır.
2. Yukarıda da belirtildiği üzere “Özel amaçlı taşıtlar” işlevleri gereği sürekli faaliyet halinde olan, çoğunlukla kamu hizmetinde kullanılan veya işlevleri gereği yüksek risk taşıyan hizmetlerde kullanılan araçlardır.
3. Motokaravanlar ise bu araçlar ile hiçbir ilgisi olmayan, kamp ve tatil yapma amacıyla tasarlanmış, Kanunda yer alan “Kamp Taşıtı” tanımına giren, özel şahıslara ait olan, çoğunlukla kısıtlı sürelerle ve yılın birkaç aylık yaz dönemlerinde kullanılan araçlardır. Ortalamaya vurulduğunda birçok karavanın bir yılda yaptığı yol birkaç bin kilometreyi geçmemektedir. Bu nitelikleri gereği motokaravanlar bırakın özel amaçlı taşıtları; otomobil, minibüs, kamyonet gibi sürekli olarak kullanılan yük ya da yolcu taşıma araçlarından daha düşük risk taşımaktadır.
Bu konuda yaklaşık 6,5 milyon karavanın bulunduğu Avrupa’da istatistiklere göre (Ne yazık ki Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından Türkiye için böyle bir istatistiğin bulunmadığı bilgisi verilmiştir.) :
- 100.000 araç başına ölümlü kaza sayısı Almanya’da 4,1 ve İngiltere’de 4,3 kişi iken motokaravanlarda sayı Almanya’da 0,5 ve İngiltere’de 0,2 kişidir.
- Yine mevcut istatistiklere göre, 1 milyon kilometrede kaza sayısı otomobillerde 519 adet olurken karavanlarda bu sayı sadece 56 adettir.
İstatistiklerden de görüleceği gibi Karavanlar trafikte en güvenli araçlardır. Eminiz ki benzer istatistik bizim ülkemizde de tutuluyor olsa bu fark çok daha fazla olacaktır. Çünkü bahsi geçen ülkelerde milyonlarca karavan varken, Türkiye ancak birkaç bin karavan bulunmaktadır.
Yine ülkemizde ne yazık ki istatistiği tutulmayana bir başka konu da sürücü profilidir. Avrupa istatistiklerine göre üst ve orta eğitim gurubunda (%52) yer alanların % 54’ü motokaravan kullanmaktadır. Bu da bize motokaravan kullanıcılarının eğitim düzeyi dolayısı ile trafik kurallarına uyma açısından diğer gruplardan çok daha ileride olduğunu göstermektedir.
4. Özel Amaçlı Taşıtlar ise yukarıda açıklanan nitelikleri gereği, sigorta şirketleri tarafından yüksek riskli grup olarak değerlendirildiği için Zorunlu Trafik Sigortası serbestçe belirlenebilmekte, bunun sonucunda sigorta primleri çok yüksek tutulmaktadır.
5. Motokaravanlar da Yönetmelik ile özel amaçlı taşıt kategorisine sokulduklarından, sigorta şirketleri motokaravanlar için de çok yüksek sigorta bedelleri talep etmektedir. Bu yüzden Motokaravan sahipleri olarak bizler TRAMER sisteminde başka seçenek olmamasından dolayı Zorunlu Trafik Sigortası olarak normal araçların en az 10 katı fazlasıyla; güncel fiyatlarla 2.000-20.000 TL. civarında prim ödemek zorunda kalıyoruz. Öyle ki zaman zaman talep edilen sigorta primleri motokaravanın neredeyse yarı değerine yaklaşmakta; araç sahipleri bu bedelleri ödemekte zorlanmakta, ödeyemeyenler araçlarını satmak zorunda kalmaktadır.
6. Gezi ve tatil amaçlı kullanılan bu taşıtlar için bu fiyatlar kabul edilemez ve ödenemez seviyelerdedir. İlgili Bakanlıklar olarak, motokaravanları bu yüksek riskli araçlar gurubundan çıkarmanız durumunda risk primi değerleri düşeceği için daha adil değerlendirilecek ve makul seviyelerde Zorunlu Trafik Sigortaları yaptırılabilecektir.
Yukarıda detaylı şekilde açıklamaya çalıştığımız gibi talebimiz;
Karayolları Trafik Yönetmeliğinde Karayolları Trafik Kanununa uygun şekilde değişiklik yapılarak, “Motokaravan” ifadesinin “Özel Amaçlı Taşıtlar” grubundan çıkarılması ve Kanunda yer alan “Kamp Taşıtı” grubuna dahil edilmesidir.
Bu mümkün olmazsa değişiklikler gerçekleşinceye kadar Türkiye Sigortalar Birliği bilgilendirilerek TRAMER’de Kamp Taşıtlarının yeni bir başlık altında değerlendirilmesinin temini ile bu hatanın düzeltilmesini sağlanması ve tarafımıza bilgi verilmesi konusunda gereğini saygılarımızla arz ederiz.
Erdal ÖTÜGEN
Ulusal Kamp ve Karavan Federasyonu
BU YAZIYI CİMER'E GÖNDERDİĞİMDE ALDIĞIM CEVAP:
Sayın İlgili:
11/01/2018 tarihli ve 1800072386 sayılı BİMER başvurunuz, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu, Karayolları Trafik Yönetmeliği, uygulama talimatları ve ilgili diğer mevzuatlar kapsamında incelenmiştir.
2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu ve bu Kanuna bağlı olarak çıkartılan Yönetmeliklerin hazırlanmasında günümüz ihtiyaçları, teknoloji ve bilişim alanlarındaki gelişmeler, AB direktifleri ve Karayolu Trafik Konvansiyonu ve ilgili kurum/kuruluşların görüşleri göz önünde bulundurulmaktadır.
Başvurunuzda belirtilen talebiniz mevzuat çalışmalarında değerlendirilmek üzere not edilmiştir.
Bilgilerinize sunar, iyi günler dileriz.
EGM Trafik Uygulama ve Denetleme Dairesi Başkanlığı
![]() | ![]() ![]() | ![]() | ||
![]() | ![]() | ![]() | ||
![]() ![]() | ![]() ![]() | |||
![]() |
| ![]() |