Karavan Dönüsümü

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan kuponcu Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 10
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 928

kuponcu

Yeni Üye
Mesajlar
3
Tepkime Puanı
0
Merhabalar
yurtdisindan yaziyorum ve bu benim ilk konum olacak.
iveco indycar otobüs ü full entegre karavana benzer dönüstürmeyi amacliyorum.
aracin ölcüleri
3160 x 8865 x 2490 mm
araci yurtdisindan türkiyeye getirmeyi düsünüyorum karoseride yapilacak degisiklikler icin.
aracda mobilya haricinde kullanilacak bütün malzemeyi yurtidisindan getirmeyi planliyorum,
bu gümrükde sorun yaratirmi ?
aracda karoseride degisiklikler yaparak resimdeki plani uygulamak mümkün olabilirmi ?
ikinci resimdeki gibi su tanklari , kalorifer elektrik vesaire altta yerlestirmek mümkün olabilirmi otobüsde karoseride degisiklikler yaparak

920 23 00

Morelo palace heiztechnik
 

.
Hangi ülkede yaşadığınızı, değişim boyunca Türkiye’de kalıp kalmayacağınızı ve tüm değişimi tek elden mi yaptıracağınızı yazmamışsınız.

Türkiye’de her türlü değişimi yaptırabilseniz de kalitesinin bulunduğunuz ülkeler için geçerli yasal, örneğin elektrik ve gaz sistemlerine uygun olacağını beklemeyin. Kısaca bunlar Türkiye’de ne biliniyor ne de uygulanıyor.
Almanya normları için buraya bakabilirsiniz.

Getirmeyi düşündüğünüz beyaz eşyaların zaten neredeyse hepsi şu andaki aracınızla da uyumlu olabileceğinden onları aracınıza üstünkörü bile olsa montajlı olarak getirmek işinizi kolaylaştırmaz mıydı ?
Yoksa “imalat amacıyla geçici ithalat” mevzuatıyla cebelleşmek zorunda kalacaksınız.
 
Son düzenleme:

Merhabalar
yurtdisindan yaziyorum ve bu benim ilk konum olacak.
iveco indycar otobüs ü full entegre karavana benzer dönüstürmeyi amacliyorum.
aracin ölcüleri
3160 x 8865 x 2490 mm
araci yurtdisindan türkiyeye getirmeyi düsünüyorum karoseride yapilacak degisiklikler icin.
aracda mobilya haricinde kullanilacak bütün malzemeyi yurtidisindan getirmeyi planliyorum,
bu gümrükde sorun yaratirmi ?
aracda karoseride degisiklikler yaparak resimdeki plani uygulamak mümkün olabilirmi ?
ikinci resimdeki gibi su tanklari , kalorifer elektrik vesaire altta yerlestirmek mümkün olabilirmi otobüsde karoseride degisiklikler yaparak

Ekli dosyayı görüntüle 643451
Ekli dosyayı görüntüle 643452
Selahattin İnal’ın “Dertleri zevk edindim” eserini, Nesrin Sipahi veya Funda Arar’dan dinlemeyi severim.

İnal’ı bu dizeleri kaleme almaya iten sebepleri bilemesek de sizin planladığınız değişim dönüşüm işine kalkıştığınızda bu şarkıyı dinlerken neler hissedeceğinizi kestirmek hiç de güç değil.



Yurtdışından yazdığınızı belirttiğinize göre yurtdışında yaşadığınızı varsayıyorum zira yurtdışından bir araç getirmeyi düşündüğünüzü söylüyorsunuz. Sorularınıza doğru cevabı ancak “otomobil ihtisas gümrüğünde” işlem deneyimi olan “işini doğru yapan” bir gümrük müşaviri verebilir.



Yurt dışından araç getirme hakkınız var diyelim, getirdiğiniz aracı Türkiye’de bulundurma koşullarına sahip olmanız gerekir. Araç ülkeye otobüs ruhsatıyla girip karavan olarak çıkarılamaz. Çıkarılsa da ruhsat ülkesine girerken oranın mevzuatlarına takılabilir. Becerebilirseniz ruhsat ülkesinde karavan tescilini basit tadilatla yapın ülkeye karavan ruhsatıyla giriş yapın ve karasörüne dokunmadan yani görünümünü bozmadan içini Türkiye’de tepeden tırnağa değiştirin. Karavan ruhsatlı otobüsünüzün içinde getirdiğiniz tüm ekipmanı gümrükte deklare edin çıkarken de montajlı olarak çıkacaksanız sorun yaşamazsınız.



Bunca zahmete girmeden önce sıkı bir fizibilite yapmanızı öneririm. Türkiye’de işçilik maliyet avantajı ve detay işçilik kalitesi beklentiniz gibi sonuçlanmayabilir. Hangi ülkede yaşıyorsunuz belirtmemişsiniz ama Avrupa’da 2.El pazardan üretim metodolojisine uygun yapılmış çok uygun otobüs karavanın sunacağı konfora ve alana sahip motokaravan bulmanız mümkün olabilir araştırmanızı öneririm.
 

Bunca zahmete girmeden önce sıkı bir fizibilite yapmanızı öneririm. Türkiye’de işçilik maliyet avantajı ve detay işçilik kalitesi beklentiniz gibi sonuçlanmayabilir. Hangi ülkede yaşıyorsunuz belirtmemişsiniz ama Avrupa’da 2.El pazardan üretim metodolojisine uygun yapılmış çok uygun otobüs karavanın sunacağı konfora ve alana sahip motokaravan bulmanız mümkün olabilir araştırmanızı öneririm.

En mantıklı öneri, tamamen katılıyorum
 

Merhaba

Degerli cevaplariniz icin tesekkürler.
Öncelikle sorulariniza cevap vererek baslamak istiyorum.
Ben Almanyada yasiyorum. Proje gerceklesirse bu süre icinde Türkiyede olacagim.
Aracimiz Türkiyede kalmiyacak, Projeden sonra tekrar yurtdisina cikisi yapilacak.
Avrupada ikinci el pazarindan düsündügümüz tarz karavan maalesef bütcemizin bayagi üzerinde, bundan dolayi böyle arastirmalara girmis bulunmaktayiz.
Karavan olarak 4 kisinin ev ortamina yakin bir rahatlikta, 5-7 güne kadar rahatlikla yasayabilecegi büyüklükte bir arac tercihimiz.
Bu ihtiyacida 9 metre ve üzeri karavanlarda bulmak mümkün.
Kullanmak istedigimiz arac uzun olabilir fakat teknik özelliklerle olarak iyi bir bakim yapildiktan sonra uzun yillar sorun cikarmayacak düzeyde olabilir gibi düsünüyorum.
kullanmayi düsündügümüz aracin görüntüsü
IVECO MAGO 2 2

Marka Iveco F4AE0681D*C.
Motor gücü 210 bg (154 kW)
Hacim 5880 cm³
Yakıt tüketimi 19 l/100 km.
Silindir sayısı 6.

Dış boyutlar yükseklik x uzunluk x genişlik
3160x8865x2490mm
İç yükseklik x iç uzunluk
1920x6500mm


Türkiyede Karavana dönüstürülen cok sayida otobüs gördüm fakat bizim yapmak istedigimiz dönüsümle alakalari yok diyebiliriz genelde 3-5 yil maximum kullanilacak düzeyde yapilmislar.
Yapmak istedigimiz dönüsüme uygun 1 tanede karavan yapildigini gördüm fakat yapan sirketle ne yazikki görüsmemiz olumsuz oldu sirketin bu tür dönüsüm artik yapmadigini bildirmesi üzerine.
Yapacagimiz dönüsüme örnek olarak piyasaki karavan sirketlerinin ürünlerinden örnek verirsek görmek istiyen arkadaslar icin bu modeli örnek vermek istiyorum
niesmann-bischoff flair 890
Bunun 2023 Model ini incelerseniz buna benzer bir dizayn gerceklestirmek düsüncesindeyim.
Dogru kisileri bulundugunda bunu gerceklestirmek mümkün, gördügüm icin söylüyebiliyorum bunu.
Burda daha büyük sorunlar yorumlardada belirtildigi gibi Gümrük ve Almanya Normlarina uygun olmasi.

Araca Otobüs olarak Türkiyeye girisi ve Karavan olarak sorunsuz cikisini saglamak icin basit bir tadilat yapip Almanyadan Karavan Ruhsati alinabilirmi veya buna degermi arastiracagim.
Cünkü Karavanda Kullanilacak Ekipman ve Malzeme fiyat olarak burda daha uygun oldugu icin ve Piyasa fiyatlarinin bayagi altindan tedarik edebilme imkanimiz oldugundan bir dostumuzdan dolayi.
Ekipman ve Malzeme konusundaki fiyat avantajimiz belkide bu Projeyi düsünmemizi ve bu konuda zorda olsa bir arastirma girmemizi saglamakda.

Projeyi gerceklestirirsek calisacagimiz ustalarin konuya hakim olmalari cok önemli cünkü bugün piyasada bulunan üst düzey karavanlarda kullanilan ekipmanlar tercihimiz olacak.
bir kac örnek vermek istiyorum bu konuda

Dometic RMD 10.5T
Dometic Klima
Alde 3020
Alde Flow

Gümrük islemleri konusunda bilgim olmadigindan belkide baslamadan kapanacak bir konu olabilir yapmayi düsündügümüz Proje.
Gümrük konusunu halletsek bile düsündügümüz kalitede bir dönüsüm yapabilecek kisiler varmi yada bulabilirmiyiz??
Bu Projeyi gerceklestirmek imkansiz gibi olsada degerli görüslerinizi ve tecrübelerinizi bu konuda paylasmanizi rica ediyorum.
 



Ahlak eksikliği sorunundan dolayı referansları kuvvetli firmalara gitmeniz gerekir. Bursa otobüs tadilatları için çok uygun bir şehir. Canbazlar Karoser firmasını arayıp, istediklerinizi yapabilirler mi sorabilirsiniz.
Ama yurtdışından takilmamis ekipman getirmek problem.
Boş otobüsü getirip, sadece karasör tadilatı yaptırıp çıkarmak işe yarayabilir. Diğer tadilat işlerini Almanya'da Türkiye den ucuza yaptırırsınız.
 
Son düzenleme:

Merhaba

Degerli cevaplariniz icin tesekkürler.
Öncelikle sorulariniza cevap vererek baslamak istiyorum.
Ben Almanyada yasiyorum. Proje gerceklesirse bu süre icinde Türkiyede olacagim.
Aracimiz Türkiyede kalmiyacak, Projeden sonra tekrar yurtdisina cikisi yapilacak.
Avrupada ikinci el pazarindan düsündügümüz tarz karavan maalesef bütcemizin bayagi üzerinde, bundan dolayi böyle arastirmalara girmis bulunmaktayiz.
Karavan olarak 4 kisinin ev ortamina yakin bir rahatlikta, 5-7 güne kadar rahatlikla yasayabilecegi büyüklükte bir arac tercihimiz.
Bu ihtiyacida 9 metre ve üzeri karavanlarda bulmak mümkün.
Kullanmak istedigimiz arac uzun olabilir fakat teknik özelliklerle olarak iyi bir bakim yapildiktan sonra uzun yillar sorun cikarmayacak düzeyde olabilir gibi düsünüyorum.
kullanmayi düsündügümüz aracin görüntüsü
Ekli dosyayı görüntüle 643504
Marka Iveco F4AE0681D*C.
Motor gücü 210 bg (154 kW)
Hacim 5880 cm³
Yakıt tüketimi 19 l/100 km.
Silindir sayısı 6.

Dış boyutlar yükseklik x uzunluk x genişlik
3160x8865x2490mm
İç yükseklik x iç uzunluk
1920x6500mm


Türkiyede Karavana dönüstürülen cok sayida otobüs gördüm fakat bizim yapmak istedigimiz dönüsümle alakalari yok diyebiliriz genelde 3-5 yil maximum kullanilacak düzeyde yapilmislar.
Yapmak istedigimiz dönüsüme uygun 1 tanede karavan yapildigini gördüm fakat yapan sirketle ne yazikki görüsmemiz olumsuz oldu sirketin bu tür dönüsüm artik yapmadigini bildirmesi üzerine.
Yapacagimiz dönüsüme örnek olarak piyasaki karavan sirketlerinin ürünlerinden örnek verirsek görmek istiyen arkadaslar icin bu modeli örnek vermek istiyorum
niesmann-bischoff flair 890
Bunun 2023 Model ini incelerseniz buna benzer bir dizayn gerceklestirmek düsüncesindeyim.
Dogru kisileri bulundugunda bunu gerceklestirmek mümkün, gördügüm icin söylüyebiliyorum bunu.
Burda daha büyük sorunlar yorumlardada belirtildigi gibi Gümrük ve Almanya Normlarina uygun olmasi.

Araca Otobüs olarak Türkiyeye girisi ve Karavan olarak sorunsuz cikisini saglamak icin basit bir tadilat yapip Almanyadan Karavan Ruhsati alinabilirmi veya buna degermi arastiracagim.
Cünkü Karavanda Kullanilacak Ekipman ve Malzeme fiyat olarak burda daha uygun oldugu icin ve Piyasa fiyatlarinin bayagi altindan tedarik edebilme imkanimiz oldugundan bir dostumuzdan dolayi.
Ekipman ve Malzeme konusundaki fiyat avantajimiz belkide bu Projeyi düsünmemizi ve bu konuda zorda olsa bir arastirma girmemizi saglamakda.

Projeyi gerceklestirirsek calisacagimiz ustalarin konuya hakim olmalari cok önemli cünkü bugün piyasada bulunan üst düzey karavanlarda kullanilan ekipmanlar tercihimiz olacak.
bir kac örnek vermek istiyorum bu konuda

Dometic RMD 10.5T
Dometic Klima
Alde 3020
Alde Flow

Gümrük islemleri konusunda bilgim olmadigindan belkide baslamadan kapanacak bir konu olabilir yapmayi düsündügümüz Proje.
Gümrük konusunu halletsek bile düsündügümüz kalitede bir dönüsüm yapabilecek kisiler varmi yada bulabilirmiyiz??
Bu Projeyi gerceklestirmek imkansiz gibi olsada degerli görüslerinizi ve tecrübelerinizi bu konuda paylasmanizi rica ediyorum.
Madem konu maksat muhabbet olsun durumuna evrildi irdeleyelim o zaman.

Kaç kişilik bir motokaravana ihtiyacınız var?

Yılın kaç günü yararlanacaksınız?

Karavan gezileriniz hangi lokasyonlara olacak? Doğaya, dağa, bayıra vuracaksanız bu araç sıkıntı verir.

Konaklamaları nerede yapacaksınız? (Bu hacimde araçla kent merkezlerinde konuşlanamazsınız, kamp alanlarında konaklayabilirsiniz)

Görseldeki aracı karavana dönüştürmek için ciddi bir karasör tadilatı ve izolasyon gerekir.

Öncelikle sıkı bir fizibilite yapın.

Almanya ve Türkiye mevzuatı hakkında doğru kanaldan bilgi alın. Bu işi baştan ciddiye alın yoksa tüm çaba heba olur.

İyi planlanmış semientegre bir MH ihtiyaçlarınızı çözebilir. Türkiye’de uzun şase Iveco üzerine inşa edilenler kullanım alanı olarak kalabalık aileleri tatmin edebiliyor.

Almanya’da 2.El karavanları pahalı buluyorsanız Türkiye’de sizi hayal kırıklığı bekliyor olabilir zira işini doğru projelendiren profesyonel firmalardan edineceğiniz araç oradakinden pahalıya mal olabilir.

Türkiye’de durum

2023 model 3.400.000,00 TL / 30,00 = 113.000,00 Euro

https://www.sahibinden.com/ilan/vas...2023-model-manuel-vites-arac-1121362988/detay



Almanya’da durum

2024 model 74.000,00 Euro

New Camper van Eura Mobil VAN 595 HB / -2024- / SOLAR & LITHIUMBATTERIE for sale - ID: 7725729

Çözümü yanlış yerde aramamanızı öneririm.
 

Merhaba

Degerli cevaplariniz icin tesekkürler.
Öncelikle sorulariniza cevap vererek baslamak istiyorum.
Ben Almanyada yasiyorum. Proje gerceklesirse bu süre icinde Türkiyede olacagim.
Aracimiz Türkiyede kalmiyacak, Projeden sonra tekrar yurtdisina cikisi yapilacak.
Avrupada ikinci el pazarindan düsündügümüz tarz karavan maalesef bütcemizin bayagi üzerinde, bundan dolayi böyle arastirmalara girmis bulunmaktayiz.
Karavan olarak 4 kisinin ev ortamina yakin bir rahatlikta, 5-7 güne kadar rahatlikla yasayabilecegi büyüklükte bir arac tercihimiz.
Bu ihtiyacida 9 metre ve üzeri karavanlarda bulmak mümkün.
Kullanmak istedigimiz arac uzun olabilir fakat teknik özelliklerle olarak iyi bir bakim yapildiktan sonra uzun yillar sorun cikarmayacak düzeyde olabilir gibi düsünüyorum.
kullanmayi düsündügümüz aracin görüntüsü
Ekli dosyayı görüntüle 643504
Marka Iveco F4AE0681D*C.
Motor gücü 210 bg (154 kW)
Hacim 5880 cm³
Yakıt tüketimi 19 l/100 km.
Silindir sayısı 6.

Dış boyutlar yükseklik x uzunluk x genişlik
3160x8865x2490mm
İç yükseklik x iç uzunluk
1920x6500mm


Türkiyede Karavana dönüstürülen cok sayida otobüs gördüm fakat bizim yapmak istedigimiz dönüsümle alakalari yok diyebiliriz genelde 3-5 yil maximum kullanilacak düzeyde yapilmislar.
Yapmak istedigimiz dönüsüme uygun 1 tanede karavan yapildigini gördüm fakat yapan sirketle ne yazikki görüsmemiz olumsuz oldu sirketin bu tür dönüsüm artik yapmadigini bildirmesi üzerine.
Yapacagimiz dönüsüme örnek olarak piyasaki karavan sirketlerinin ürünlerinden örnek verirsek görmek istiyen arkadaslar icin bu modeli örnek vermek istiyorum
niesmann-bischoff flair 890
Bunun 2023 Model ini incelerseniz buna benzer bir dizayn gerceklestirmek düsüncesindeyim.
Dogru kisileri bulundugunda bunu gerceklestirmek mümkün, gördügüm icin söylüyebiliyorum bunu.
Burda daha büyük sorunlar yorumlardada belirtildigi gibi Gümrük ve Almanya Normlarina uygun olmasi.

Araca Otobüs olarak Türkiyeye girisi ve Karavan olarak sorunsuz cikisini saglamak icin basit bir tadilat yapip Almanyadan Karavan Ruhsati alinabilirmi veya buna degermi arastiracagim.
Cünkü Karavanda Kullanilacak Ekipman ve Malzeme fiyat olarak burda daha uygun oldugu icin ve Piyasa fiyatlarinin bayagi altindan tedarik edebilme imkanimiz oldugundan bir dostumuzdan dolayi.
Ekipman ve Malzeme konusundaki fiyat avantajimiz belkide bu Projeyi düsünmemizi ve bu konuda zorda olsa bir arastirma girmemizi saglamakda.

Projeyi gerceklestirirsek calisacagimiz ustalarin konuya hakim olmalari cok önemli cünkü bugün piyasada bulunan üst düzey karavanlarda kullanilan ekipmanlar tercihimiz olacak.
bir kac örnek vermek istiyorum bu konuda

Dometic RMD 10.5T
Dometic Klima
Alde 3020
Alde Flow

Gümrük islemleri konusunda bilgim olmadigindan belkide baslamadan kapanacak bir konu olabilir yapmayi düsündügümüz Proje.
Gümrük konusunu halletsek bile düsündügümüz kalitede bir dönüsüm yapabilecek kisiler varmi yada bulabilirmiyiz??
Bu Projeyi gerceklestirmek imkansiz gibi olsada degerli görüslerinizi ve tecrübelerinizi bu konuda paylasmanizi rica ediyorum.

Almanya’dan getireceğiniz aracın Türkiye’de dönüṣüm iṣleri yapıldıktan sonra Almanya’da TÜV’den geçmesi lazım. Aracın karavan ruhsatı alabilmesi için Almanya’da sadece TÜV’ün onayı gerekir. Bunları biliyorsunuzdur.

Hiç iṣe baṣlamadan konuyu Almanya’da TÜV’le konuṣmanızda fayda var. TÜV görevi yapan TÜV derneği dıṣında baṣka firmalarda var. Bunu bildiğinizi düṣünüyorum. Son yıllarda bu firmalarda çalıṣan Türk kökenli çok sayıda mühendis var. Belki bunların içinde tanıdığınızda olabilir.

Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:

Merhabalar

Zaman bulamadigimdan bu ara yeni cevap verebiliyorum.
Planladigim Karavan 4 Kisilik. Arka kisma 2 kisilik yatak ve Soför Kabinin üstüne 2 kisilik yatak yapilacak asansörlü.
Karavan simdilik senede 2-2,5 ay kullanilacak.
Öncelikli olarak Türkiyede genelde Ege, Akdeniz arada Karadeniz ve Dogu olabilir. Sonraki Planda Yunanistan, italya ve Adalari, ispanya ve Adalari, Portekiz, isvicre, Avusturya, Hollanda, Norvec, Danimarka, isvec gibi ülkeler var planda.
zaman buldugum dönemlerde yaptigim arastirmalarda bu büyüklükte araca bir araba Garaji yapmak olmazsa olmaz düsüncesindeyim su anda. Aracla Sehir icine Park etmek sorun olacagindan ve ayrica Türkiyede daha cok rastlanacaginizi düsündügüm rastgele karavanla bir sahile yada oraya buraya park etmenin önüne daha kati kurallar getirelecegini düsünüyorum Türkiyede. Gidilen yerlerde bu büyüklükte bir aracla gezmeninde cok büyük sorun teskil edecegini düsünüyorum.
Araci güvenli bir Karavan park da bekletmek ve kücük bir aracla hareket halinde olmak en Mantiklisi olacaktir. Arac olarak Toyota iq gibi bir arac düsünüyorum ve
Karoseride yapilacak degisiklikler icin gördügüm sirketler arasinda Bursada Cagin Karoseri fena bulmuyorum.
Projede Kullanacagimiz aracin yüksekligi 3,16 m. Ben bunu 3,40 m - 3,50m ye yükseltmeyi düsünüyorum üste gelecek yatak bölümünün dikelmek mümkün olmasada rahat rahat oturabilinecek ve biraz hareket etmek kisitlida olsa bunu biraz rahatlatmak düsüncem var.
Aracda yapilacak diger isler icinde Karavan sirketlerini incelemekteyim ve sizinde tavsiyelerinizi beklemekteyim.
bildiginiz kaliteli isler cikaran Sirketler varsa Elektrik, Su ve Gaz Tesisati, Solar, Mobilya ve karavanla alakali diger sektörlerde lütfen yaziniz sirketleri.
 

Merhabalar

Zaman bulamadigimdan bu ara yeni cevap verebiliyorum.
Planladigim Karavan 4 Kisilik. Arka kisma 2 kisilik yatak ve Soför Kabinin üstüne 2 kisilik yatak yapilacak asansörlü.
Karavan simdilik senede 2-2,5 ay kullanilacak.
Öncelikli olarak Türkiyede genelde Ege, Akdeniz arada Karadeniz ve Dogu olabilir. Sonraki Planda Yunanistan, italya ve Adalari, ispanya ve Adalari, Portekiz, isvicre, Avusturya, Hollanda, Norvec, Danimarka, isvec gibi ülkeler var planda.
zaman buldugum dönemlerde yaptigim arastirmalarda bu büyüklükte araca bir araba Garaji yapmak olmazsa olmaz düsüncesindeyim su anda. Aracla Sehir icine Park etmek sorun olacagindan ve ayrica Türkiyede daha cok rastlanacaginizi düsündügüm rastgele karavanla bir sahile yada oraya buraya park etmenin önüne daha kati kurallar getirelecegini düsünüyorum Türkiyede. Gidilen yerlerde bu büyüklükte bir aracla gezmeninde cok büyük sorun teskil edecegini düsünüyorum.
Araci güvenli bir Karavan park da bekletmek ve kücük bir aracla hareket halinde olmak en Mantiklisi olacaktir. Arac olarak Toyota iq gibi bir arac düsünüyorum ve
Karoseride yapilacak degisiklikler icin gördügüm sirketler arasinda Bursada Cagin Karoseri fena bulmuyorum.
Projede Kullanacagimiz aracin yüksekligi 3,16 m. Ben bunu 3,40 m - 3,50m ye yükseltmeyi düsünüyorum üste gelecek yatak bölümünün dikelmek mümkün olmasada rahat rahat oturabilinecek ve biraz hareket etmek kisitlida olsa bunu biraz rahatlatmak düsüncem var.
Aracda yapilacak diger isler icinde Karavan sirketlerini incelemekteyim ve sizinde tavsiyelerinizi beklemekteyim.
bildiginiz kaliteli isler cikaran Sirketler varsa Elektrik, Su ve Gaz Tesisati, Solar, Mobilya ve karavanla alakali diger sektörlerde lütfen yaziniz sirketleri.
Neden hazır yapılmış 4 kişilik bir karavan almayı düşünmüyorsunuz ?
 



Bütün resmi işlemler, ruhsat, gümrük vs. işler haricinde, sadece karavan dönüşümü için tecrübe ve kalitesine şahit olduğum bir firma önerebilirim.
Ankara'da bir firma. Karavan dönüşümü ve ruhsat işlerini de hallediyorlar ama yabancı plakalı bir araç için ne yapılabilir bilmiyorum.
İşçilik ve becerileri konusunda benim memnuniyetim var.
Bir arayıp görüşün derim.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,460
Mesajlar
1,518,210
Kayıtlı Üye Sayımız
172,115
Kaydolan Son Üyemiz
SoundofSilence

SON KONULAR



Geri
Üst