Karavan Buzdolabı Sistemleri Hakkında

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan melihbozkurt Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 97
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 67,697
Ynt: Karavan Buzdolabı Sistemleri Hakkında

Azıtmış olmamaya dıkkat ederek sorularıma devam ettım . Dedım ki : Pekı bu dolapları uretım serınıze alıp uretımını de devam edebılmenız mumkun olurmu ? " tabı... eger boyle bır sorun varsa seve seve yardımcı olmaya calısırız ddedı . daha once bunca cıhazı turkıyenın dort bır yanına pazarladıklarını ancak boyle bır talebın oldugu bılgısının alınmadıgını soyledı. Siz dostlarımın düşüncelerıme katılacagını var sayarak curetkarlık etmıs olmaktan gercekten cok korkarım.
Yıne dedım ki : Pekı , budolapların motorunun ekonomık omru nedır ? aldıgım cevapta sureklı kullanımda altı yıl gıbı bır omru oldugunu belırttı . Pekı dedım bu amortısmana karşı servıs verecekmısınız . " Tabı ki " dedı. Arızalanmanın ne şekılde oldugunu ogrenmek ve mantıgımla çelışip çelişmedıgını anlamak için arızanın şeklı sordum. Aksine benim düşündüğüm gıbı olmayıp (donen tabıı mıknatıs nuve nın güç kaybı ) sorunun yıldız sargı yastıklarda başladıgını , zamanla ısı ile bırleşen yalıtkan madde emayenın belirli omru oldugunu çatlayarak dokülmeler oluşabılecegını belırttı. bununda hanı derler ya şans faktorunununde olumlu yonde zamanı uzatabılecegı ıhtımalını laf arasında belırttı. Evet biz bu yastıkları yenıleme servısını verecegız dedıler. E . Bence çok ıyı diye düşündüm.
Vadedılen uretım cumartesı gunu tarafıma kargo edılecek . sonuçtan resımlı ve bılgılendırıcı haberler de verecegımı belırtıyorum.
Okumak nezaketınde bulunan tum dostlara cok teşekkurler ve selamlar.
 

Etiketler
Ynt: Karavan Buzdolabı Sistemleri Hakkında

Yusuf bey'in (Yaybek) tavsiyesi üzerine aynı yerden ben de yakın zamanda bir dolap aldım. Tabii henüz monte etmedim ve kullanmadım. Yeni sistem dolap üretilmeye başladığında benimkini de değiştirir mi acep? (Ahmet bey'in bu forumu okuduğunu varsayarak yazıyorum.)
 

Ynt: Karavan Buzdolabı Sistemleri Hakkında

Levent bey kardeşim
ben aslında sadece derdıme ılaç aramak için yola çıkmıştım
sonuç boyle gelıştı. Gercekten soruna egılen ılgı gosteren bır uretıcı ıle karşılaşmak benım için şans oldu.
Sag duyu ınanıyorum üstün gelır de , bızım ılacımız uretılır , ureten de ekonomık açıdan emegı ıle ovünerek para kazanır.
Selamlar.
 

Ynt: Karavan Buzdolabı Sistemleri Hakkında

Bu arada, bir taraftan da 220V buzdolapları için İlker bey'in önerdiği kalkış kondansatörü ilavesiyle ilgili yazıları okuyorum. Acaba aynı yöntem 12V dolaplara da enerji tasarrufu konusunda katkıda bulunur mu? Dahası, bizim aldığımız Uzman Soğutma'nın dolaplarında bu ilaveler zaten var mı? Yoksa eklemek mi gerekir? gibi sorular uçuşuyor kafamda...
 

Ynt: Karavan Buzdolabı Sistemleri Hakkında

Benım bıldıgım kadarı ıle kondansatör gelen akımı tasarruflu kullanmak yonunde etkılı olmadıgı bılgısındeyım. Bu aparatın sadece kalkış sırasında gereklı amperı artırmak amacı ıle depolama gorevı gorerek ılk kontak da asıl guc kaynagına anlık (1 sn . nın altında olmalı) bır guç transferı saglayarak ılk kalkışın gercekleşmesıne katkıda bulunmaktır. kondansatorler ancak bır akım kaynagından besllenerek mınyatur bır ikinci akü , ve sureklılıgı olmayan bır kaynaktır. Dogru akımlarda ıle kondansator kulanımının amacı farklı dıye bılıyorum . Bu parcayı ben genelde dogru akımların sunnı olarak uretıldıgınde (redresor- alternator - dınamo gıbı) (+) artı akım yonune kısmen karısan (-) eksı akım kacagını asgarıye düşürmek amacı ıle kullanmışımdır . Temelde dogru akımların temiz olması gereklılıgı elektronıkte mutlak esaslardan bırıdır. Bunun devrede sureklı baglı kaldıgında gereken fıltre işlemıne sureklı devam ederler. Devreden sokuldugunde halen akım yuklu olarak kalırlar sadece + ayagı yuklu kalır eksı ayagını topraga verırsenız boşalmazlar ılla ki artı ayagı topraga verdıgınızde boşalırlar . Buna karşılık alternatıf (220) akımlar için tasarlanan kondansatorlerde eksi ve artı ayagı belırgın degıldır . Tesısatlarda her ne kadar faz -notr dıye ıkıye ayırmış olsak da bırlıkde devreye gırdıgınde her ıkı kutup da dıgerının bolgesıne gırerek hem faz hem notr karekterı gosterırler. kondansatorun beslenme sıstemı ise ıkı ıyı ıletken genelde alımınyum ıkı plakanın bırbırıne aralarındakı yarı ıletken sılıkon vasıtası ıle dırek temasa gırmeyıp ıkı ayrı kutup yuklu kalabılmektedır muhafazası kullanımı acısından sarmal bır sekılde katlanmıs ve silindirik tupler halınde form verılmıştır.
Bir amator olarak bılgım bu kadardır. profesyonel fıkırlerın katkısını beklerız
Teşekkurler.
 




Ynt: Karavan Buzdolabı Sistemleri Hakkında

Bilgiler için teşekkürler.

Sabah ilk iş Ahmet bey'i aradım. Sizin söylediklerinize benzer şeyler söyledi. Özetle: Daha önce burada yazıldığı üzere kalkış kondansatörü 220V dolaplarda demarraj akımını düşürmek için. 12V sistemlerde gerek yok.

Kondenser ile ilgili kafama takılanları da sordum. Buzdolabı motorunun arkasına açtığım hava mazgalına bir de 12V fan ilave edersem yeterli olacağı bilgisini aldım.
 

Ynt: Karavan Buzdolabı Sistemleri Hakkında

12v kompresör motorlu buzdolaplarının, 220v komresör motorlu buzdolaplarına göre %15-20 verim düşüklüğü olduğunu biliyorsunuzdur her halde, google'da biraz araştırırsanız, buzdolabı teknikerlerinin yorumlarına ve test sonuçlarına ulaşabilirsiniz..220v buzdolbı aküden %5 (inverter tüketimi) fazla enerji harcıyor diye, %15-20 düşük verimli 12v buzdolabını tercih etmeyi ben anlıyamıyorum...
 

Ynt: Karavan Buzdolabı Sistemleri Hakkında

Atılla beyın duşüncelerıne cevap olsun dıye yazmıyorum . kendı düşüncesıdır saygı duyarım.
Bu arada kendı dğşğncelerımı de amacım dogrultusunda acıklamak istıyorum : Sınüs dalga ınverterlerın ne gıbı karekterler gosterdıgı cogumuzca malum kabul ettıgımızı varsayalım. Yuzde beş kayıp sabıt olmamakla beraber ortalama olarak kabul edılmiş olsada değişik yorumlara acık oldugu gerceğini yok saymak da sogru olmadıgı kanaatındeyım. Sistemi ınceden ıncelendıgımızde daha bır cok faktorun kayıplar ve kazanımlar hakkındakı düşüncelerımızı tersine cevırebılmesı olasıdır. Tek basına 220 volt enerjıyı ele aldıgımızda hem alternetıf olusu ve kaynagın umuma sunulmuş olması nedenıyle daha az kusurlu daha kolay taşınabılmesı ve mesuliyetını taşımadıgınız ıcın rahat ve guvenılır bır kaynak oldugu gercegını kabul ederıiz .Boyle bır gücü kulllanan ureticilerın hıç bırı kısıtlı enerjiyı hesap ederek uretım yapmadıkları bır gerçeklıkdır. Eğer sız bu alet edevatı kullanacaksanız uretıcının uretme esasına uygun kullanma talımatına da uymak meecburıyetınız vardır. Bu gun en gelıştırılmiş sunnı 220 v enerjı kaynagını ınverter olarak kabul etmiş olalım Bizler de bu enerjı kaynagını kullanacaksak , kapasıte uyumuna ve besleme unitesını her an faal ve ust duzeyde tuttugumuzu kabul edelım. bu düzeyı ust duzeyde tutabılmenın ve elde edebılmenın gucluklerını sıralamak hepimizce malumdur . Ama engelleyemedıgınız dıger ıkıncı bır faktor daha var . Bu gun inverter sıstemıinşin ulaştıgı teknolojide ortalaması %5 olarak kabul ettıgımız kayıbın teknoloji degışmedıgı takdırde engeleyebılmenız ımkansızdır. Bır konu daha var uretım esasını bıldıgım için soyluyorum , İnverter Şimdıkı teknolojiye gore kullanılan elektronık malzemenın (mosfet-taymır- dıyot -voltdiot) gıbı hassas aracıların üst lımıtlerde calısması ve bu lımıtlerı zorunlu koruyabılmek amacı ıle uyarı roleleri ıle kontrol altına almışlardır Bu sıstem yapım esasına gore lımıtlı hesaplanarak yapılmış bu sıstem size ayrıca bır opsiyon tanıya bılme şsansı kesınlıkle yoktur Devam edecek
 

Ynt: Karavan Buzdolabı Sistemleri Hakkında

Bu açıklamalarımı işgüzarlık olarak kabul etmeyın lutfen . Kararımı hangı yonde vermek ıstedıgın sebeplerını acıklayabılmem için gereklı buluyorum.
Dırekt 12 volt ıle calışan diye bıldıgımız dolaba gelınce : Aslında " kart ı var" dıye bıldıgımı de alelade basit yapıda amacına uygun bır ınverter dır Motor yapıısı bısıklet dınamolarında oldugu gıbı tabii bır mıknatıs ve yıldız sargı dedıgımız 3 kutuplu bır yastık sıstemıdır tek fark bısıklet dınamolarında karsılıklı 2 yastık vardır akım aldıgınız noktalardan dogru akım verırsenız donu sagladıgını goreceksınız sadece ıkı yastıklı oldugu nedenıyle ilk hareketı sızın vermenız gerekmektedır. 12 volt buz dolabı notoruda bu sısteme oldukca yakındır :kart dıye bıldıgımız aracı teknık , aku den aldıgınız akımı 3 ayrı faz a ve kababır alternatıf akıma cevırıp nuvedekı (mıknatıs) kınetık enerjıyı de ek eemaraj gucu olarak kullanarak guc uretebılmektedır. Ne var kı burada uretıcıler opsıyonu ters yonde kulanmışlardır . Duşunce olarak besleme enerjısını tasarruflu kullanma amacına ılave olarak olusacak negatıf olumsuzluk hesaplanarak iş yapabılme gucu arttırılmaya calışılmıştır . Sıstemde %15-20 gıbı bır kayıp aslında enerjı yonunden olmayıp mamullerın sogutabılme kabılıyetlerı farkı olarak kabul edılmelıdır Yanı ben evımdekı dolabımdan karavandakı dolabımın %5-10 gıbı daha verımsız calısmasını kabullenmış ısem seçimimi o yonde kullanmak benım sorumlulugumdur . Çunkı enerjıyı tasarruflu kullanmak ıstıyorum. Burada kurtulamadıgımız ısıya dönuşen enerji kaybına hıç bır sekılde karsıkoyamayacabımızda unutulmamalıdır . Tekrar edıyorum . eger ınverterınızı açtınız ise buzdolabını ıster kullanın ıster kullanmayı %5 kacak sureklıdır . Oysa kı 12 volt buz dolaplarında 220 volt dolabın iç ısıderecesını hedefledıysenız kacaklar da kacınılmazdır Tabı burada sureklı %5 kacagı ıle , belırlı zamanlarda calısarak oluşan %15-20 kacagı oturup bır hesap yapmakta da fayda var . Bu duşunceler le 12 volttan yana karar verdım. Kendı dusuncem . Selamlar.
 



Ynt: Karavan Buzdolabı Sistemleri Hakkında

Benim tercihim de Mehmet bey'le ayni yönde. Ama ben daha az teknik bir dille ifade edeceğim: Buzdolabının verimi yerine enerjinin verimi benim için daha önemli. Buzdolabının (örneğin) buz yapmasına ihtiyacım yok. Kahvaltılıklarımı ve sebze-meyvamı yeterince serin tutup korusun yeter. Ama enerjim daim olsun.
 


Ynt: Karavan Buzdolabı Sistemleri Hakkında

Buzdolabı için daha once aldıgım 220 v dolaba gore dızayn etmış olup Aynı olculer ıle 12 V . Dc dolap ıle degışıklık yapma ıstegımı gercekleştırmeye calıstıgımı belırtmiştım. Talıp oldugum dolap bu vasıflarda olmasına karşın ısınan gazın tekrar sogutma kondenzerı yan duvarlarda olması . benım ise sadece arkadan sogutabılme şansım oldugu uzere bu dolaba arkadan kondanzer yapılarak teslım edılecegı teklıfını almıştım. Dolap gelelı bır kac gun oldu aslında fakat ben yazma fırsatı bulamadım. Sızinde gorecegı uzere yan duvarlarda olan kondanzer kanalları oldugu gibi bırakılıp sadece irtibatı kesılıp arkaya yenı ilave edılen kondanzere ırtıbatlandırılarak performans saglandıgı ve deger kaybının denemeler sonunda gorulmedıği belırtıldı . ben de üretıcı fırmaya itimat ederek dolabı aldım. henuz deneme fırsatı bulamadım denemelerımden sonra netıce hakkında bılgı verecegım.
selamlar.[attachment=1]

Resim 023_001.jpg
 

Ynt: Karavan Buzdolabı Sistemleri Hakkında

Verimli bir buzdolabı demek, dolabın izolasyon kalitesi demekdir, indirildiği soğukluk derecesine kısa sürede inebilmesi demekdir, indiği dereceyi uzun süre koruyabilmesi demekdir..Buzdolabının motoru çalışırken enerji tüketir, termostatı attığında motor ve enerji tüketimi durur, demekki izolasyon ne kadar iyi ise ısı kaybı o kadar gecikir motorun tekrar devreye girmesi ertelenir...Motor nekadar sık devreye girip çıkarsa enerji sarfiyatı o kadar artar..Motor niye tekrar devreye girer, dolabın izolasyonu yetersiz ise çabuk ısı kaybeder ve motor daha sık devreye girer..Sonuç olarak soğutma ve enerji bakımından iyi bir buzdolabı, iyi bir izolasyona sahip olan ve kaliteli az enerji harcayan bir motora sahip olan buzdolabıdır..
 

Ynt: Karavan Buzdolabı Sistemleri Hakkında

Dolabın govde yapımı hakkında şsahsi fıkırlerımı acıklamak isterim.
İç dızayda gerektıgı kadar amaca yonelık olmayıp sace günluk sogutmaya cevap verebılecegı ve aktıf sogutma yapabılme fonsıyonun yetersız olabılecegı kanaatı olustu bende. Çünki ; buzluk sogutma bolumunde bagımsız bır sogutma kondanzer sargısı olmayıp ana govdenın arka yuzunde buzluguda icine alabılen tek kondanzer olup ayrıca bolunen buzluk bolgesının de yeterınce ızole edılıp ayrı bolum halıne getırılmemış oldugunu gozledım . Daha oncede belırttıgım gıbı , kkişinın kullanım amaclarına uygun gelmesı ve ayrıca uzun saklamalara gerek duymaması gercegı ıle seçim yapılabıleceği vasfı unutulmamalıdır . Henuz kullanmadım fakat ıncelemelerın benım uzerımdekı kanaatı budur.
Teşekkur. selamlar.
 



Ynt: Karavan Buzdolabı Sistemleri Hakkında

Atılla bey ın ızalasyon eşdegerlıgı hakkında verdıgı bılgı hakkında benım bır bılgım yok .
Yalnız herhalde govdenın dışarıdakı atmosfer ıle arasında ızalasyondan bahsedıyor ıse eger ben boyle bır yetersızlik goremedım . yapım itibari ıle tun buz dolaplarındakı dış govde uretımı baz alınara bır dış koruma bır iç govde ve arada kı bolmelerınde hem sogucu kondanzer hem de kullanılmış gaz kondanzerı barındırarak dış dayanıklı govde sacını ek sogutucu olarak kullanmaktadır . bılındıgı uzere bu kondanzerler daha kısa ve daha ınce yapıda olması sebebı ıle uretım karlılıgını arttırabılmek amacı ıle kullanılmaktadır. bu sıstem bu gunki son sıstem olarak kabul edılmektedır . ben burada gercekten izalasyon eksıklıgını merak etmekteyım . bılınen daha hilelı bır uretım varsa ben bılmıyorum .Ögrenmeyı de gercekten istiyorum.
Saglıkla kalın selamlar.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,679
Mesajlar
1,522,098
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst